Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat probleem met die bumpers heb ik niet, wat ik wil irritant vindt is dat de radio zo traag usb laad bij het starten van de wagen. En het volume soms erg hard staat ook bij het starten van de wagen, precies of die onthoudt dat volume van vorige keer niet.

Comment

• Een Volvo V40 was op de terugweg van een kampeertrip in Han-sur-Lesse in de Ardennen, toen ter hoogte van Gellingen plots vreemde signalen opdoken. Op het dashboard begonnen enkele lampjes op een ongewone manier te knipperen. Iets moest defect zijn aan de wagen, maar reden tot paniek was er niet.

Hopelijk geen begin van een reeks. Maak dat mee zeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        http://www.nieuwsblad.be/article/det...30819_00699051

Hopelijk geen begin van een reeks. Maak dat mee zeg
        Jawadde zeg, en dan maar lachen met Toyota...
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Wtf, tis te hopen dat dat niet met de mijne gebeurt...

Comment

• Deze nochtans mooie en oogstrelende Volvo V40 kan je in benzineuitvoering (T2 of T3) niet uitrusten met een automatische versnellingsbak, laat staan een gerobotiseerde. En geen enkele versie kan je uitrusten met een schuifdak of een panoramisch schuifdak. Alleen kan je een glazen dak verkrijgen dat niet open kan, daar heb je toch niets aan ! Hoe kan je dan concurreren met Audi, BMW, Mercedes, VW e.a. uit het premiumaanbod. Bij deze merken kan je alle opties verkrijgen. Voorheen kon je in alle Volvo's een schuifdak verkrijgen, raar hé ! Volgens een rijtest dat ik gelezen heb rijdt de nieuwe VW Golf VII beter dan deze Volvo, en is de Golf beter afgewerkt. Alleen als je uit bent op de maximale veiligheidsuitrusting dan ben je misschien beter af met deze Volvo. Ik zal maar terug een nieuwe Golf kopen, dan ben ik zeker dat ik goede kwaliteit heb en bij mijn goede garage kan blijven. Veranderen van merk is niet zo evident als je gewoon bent aan een garage waar je al lang komt en geen nummer bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vwgolfgti Bekijk Berichten
              Deze nochtans mooie en oogstrelende Volvo V40 kan je in benzineuitvoering (T2 of T3) niet uitrusten met een automatische versnellingsbak, laat staan een gerobotiseerde. En geen enkele versie kan je uitrusten met een schuifdak of een panoramisch schuifdak. Alleen kan je een glazen dak verkrijgen dat niet open kan, daar heb je toch niets aan ! Hoe kan je dan concurreren met Audi, BMW, Mercedes, VW e.a. uit het premiumaanbod. Bij deze merken kan je alle opties verkrijgen. Voorheen kon je in alle Volvo's een schuifdak verkrijgen, raar hé ! Volgens een rijtest dat ik gelezen heb rijdt de nieuwe VW Golf VII beter dan deze Volvo, en is de Golf beter afgewerkt. Alleen als je uit bent op de maximale veiligheidsuitrusting dan ben je misschien beter af met deze Volvo. Ik zal maar terug een nieuwe Golf kopen, dan ben ik zeker dat ik goede kwaliteit heb en bij mijn goede garage kan blijven. Veranderen van merk is niet zo evident als je gewoon bent aan een garage waar je al lang komt en geen nummer bent.
              Met airco in de wagen heb je toch geen open dak meer nodig, een open dak is compleet achterhaald.
              Anderzijds is de V40 een absolute verkoopstopper die wel degelijk een waardig concurrent is voor de Duitsers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                Met airco in de wagen heb je toch geen open dak meer nodig, een open dak is compleet achterhaald.
                Anderzijds is de V40 een absolute verkoopstopper die wel degelijk een waardig concurrent is voor de Duitsers.
                Ben niet akkoord met de stelling dat een goede airco een schuifdak compenseert. Een schuifdak geeft wat extra lucht, licht en vrijheidsgevoel imo. Ben pro-V40, maar vind dit ook een misser. Langs de andere kant; het is slechts een kleine minderheid die zo'n dak per se wilt. Ik kan de klanten die er een spel van gemaakt hebben op één hand tellen.

V40 is imo een topwagen die je koopt als je zo veilig mogelijk wilt zitten (ja, er is wel degelijk verschil met de andere merken wat dat betreft) en je uit de massa wilt springen. Eigenzinnige looks, super geïsoleerd binnenin en leuk chassis.
                nls2000

Comment

• Zie ook niet goed in waarom de V40 enkel op of vanaf de topbenzineversies (180 pk) kan worden uitgerust met een automaat (en nee ik wil geen diesel waarop het dan wel kan) Dit was voor mij de afknapper bij het samenstellen van mijn shortlist voor een opvolger van mijn BMW 1 zodat de V40 reeds is afgevallen nog vooraleer ik begonnen ben met het proefrijden. Onbegrijpelijk voor een een nieuw concept van wagen.

Comment

• Daarstraks had ik - vlak na het starten - het gevoel dat mijn auto in noodloop reed. Plankgas geven had bijna geen effect. Precies een D2 Na een paar seconden was het weer over... Raar, net toen als mijn motor 5.000 t/min draaide, terwijl ik helemaal geen gas gaf. Electronica, zeker

Comment

• http://www.autoweek.nl/video/3680/dubbeltest-vw-golf-16-tdi-bluemotion-volvo-v40-d2
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Autoweek die een Volvo boven een VW verkiest?! De wonderen zijn de wereld niet uit. De Golf is een uitstekende, maar saaie auto... Geef mij maar wat meer karakter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                          Daarstraks had ik - vlak na het starten - het gevoel dat mijn auto in noodloop reed. Plankgas geven had bijna geen effect. Precies een D2 Na een paar seconden was het weer over... Raar, net toen als mijn motor 5.000 t/min draaide, terwijl ik helemaal geen gas gaf. Electronica, zeker
                          Op mijn Citroen had ik hetzelfde probleem.
                          Bleek de Lambda sonde te zien

Comment

• Iemand al een iPhone 5S proberen aan te sluiten via Bluetooth? Ik krijg de melding dat hij (mijn Volvo, dus ) geen toestellen kan vinden...

Comment

• Volvo V40 D4 paart 190 pk aan 85 g/km CO2

By Yves / 25 februari 2014 / 0 comments

Dus jij dacht dat een lage CO2-uitstoot en pittige prestaties niet samengaan? Volvo lepelde zopas een 190 pk sterke D4-dieselmotor in de V40 die amper 85g/km CO2 in de lucht blaast.
                              De 2 liter-diesel krijgt twee turbo’s opgeschroefd en is uitgerust met i-ART-technologie, wat resulteert in een piekvermogen van 190 pk voor een maximumkoppel van 400 Nm en in een normverbruik van 3,3 l/100 km voor een CO2-uitstoot van 85 g/km. Wie de V40 ruilt voor diens avontuurlijke Cross Country-afgeleide, kan eveneens voor die D4-dieseloptie opteren. Maar die koetswerkvariant duwt het verbruik wel naar 4 liter en de CO2-uitstoot naar 104 g/km.
                              Ook nieuw voor de V40-familie is de komst van een achttrapsautomaat met peddels achter het stuur. Meer info volgt later.

bron:autowereld.be

v40 met nieuwe d4 motor zou optrekken van 0-100 in 7.4

Last edited by ; 26/02/2014, 11:18.

Comment

• R.I.P., prachtige 5-cilindersound (ik zal mijn V40 D3 moeten bijhouden)

Deze motor is ongetwijfeld hypermodern en steengoed, Volvo verliest weer een beetje van zijn eigenheid...

Comment

R.I.P., prachtige 5-cilindersound (ik zal mijn V40 D3 moeten bijhouden)

Deze motor is ongetwijfeld hypermodern en steengoed, Volvo verliest weer een beetje van zijn eigenheid...
                                  Net zoals vele merken de laatste jaren / maanden, iets waarmee we zullen moeten leren leven.
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Volvo verliest weer een beetje van zijn eigenheid...
                                    Welk verlies van eigenheid?
                                    Het zijn motoren van eigen makelij die krachtig zijn maar zuinig.
                                    Ik rij nu de nieuwe D4 motor als opvolger van de oude D5 in de XC60.
                                    Ik heb die huilende D5 nog geen seconde gemist, integendeel.

Comment

• Ben ik niet duidelijk geweest, misschien?
                                      En het staat buiten kijf dat de nieuwe generatie motoren beter is, maar toch...
                                      En wat voor jouw 'gehuil' is, klinkt bij mij als muziek in de oren!

Comment

• Gisteren ganse dag op toer geweest met onze v60 d4 gt en man wat een leuke roffel als ik dan in de c220 terugkruip ... Geef mij maar een vijfcilinder anytime.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                          Gisteren ganse dag op toer geweest met onze v60 d4 gt en man wat een leuke roffel als ik dan in de c220 terugkruip ... Geef mij maar een vijfcilinder anytime.
                                          Amen on that!

Comment

Working...
                                          X