Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• akkoord, maar er stond nu ook geen echte topconfig hee, zoals een summum met een D4 of T4 met de juiste kleurconfig + velgen + evenuteel sportpakket
    ik heb er met een een T3 gereden (een zwarte) en ben serieus verrast hoe vlot en snel deze motor wel was. zeer deftige wagens prijs/kwaliteit. voor mij een T4 summum + motion + dynamic + aero pack aub

Comment

• idd, de topconfigs ontbraken er, maar meeste ogen zijn nu gericht richting milieu en taksen

Comment

• Nu ja, op zich krijgt het gros van de kopers dan tenminste een realistisch beeld van waar ze vermoedelijk mee zullen rondrijden...
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Ik heb ze allebei gezien en in gereden, de focus is prijs kwaliteit zeker ok! Maar je kan de wagens niet vergelijken van afwerking, in de v40 heb je meer de indruk met een luxewagen op weg te zijn en de focus, ja een gewone simpele wagen.
            het verschil zit hem dus in de afwerking. (net zoals golf vs a3)

Comment

• Comment

• Net terug van een proefrit met een Volvo V40 D2 Summum

Pluspunten: prachtig design, knap interieur, uitstekende stoelen, wegligging, vijfcilinder mogelijk :-)
                Minpunten: kleine en smalle binnenruimte, minuscule koffer, misselijkmakende klokkenwinkel, overkill aan rijhulpsystemen

Ik had een serieuze (r)evolutie verwacht t.o.v. mijn Golf VI, maar ben serieus op mijn honger blijven zitten...

Gisteren stond ik bij wijze van spreken klaar om een Volvo V40 D3 te bestellen. Vandaag niet meer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                  Net terug van een proefrit met een Volvo V40 D2 Summum

Pluspunten: prachtig design, knap interieur, uitstekende stoelen, wegligging, vijfcilinder mogelijk :-)
                  Minpunten: kleine en smalle binnenruimte, minuscule koffer, misselijkmakende klokkenwinkel, overkill aan rijhulpsystemen

Ik had een serieuze (r)evolutie verwacht t.o.v. mijn Golf VI, maar ben serieus op mijn honger blijven zitten...

Gisteren stond ik bij wijze van spreken klaar om een Volvo V40 D3 te bestellen. Vandaag niet meer!
                  "Misselijkmakende klokkenwinkel": bedoel je daarmee de nieuwe (digitale) tellerpartij? And if so, wat vind je er zo slecht aan? Ik vond dat wel een fantastisch stukje techniek, helder, zonder vertraging, kortom aangenaam . Eventueel monteren ze ook nog "oude" tellers, weliswaar met dezelfde vorm als de digitale tellers. En het probleem van bemoeizieke rijhulpsystemen is ook makkelijk op te lossen: ofwel afleggen, ofwel gewoon niet mee bestellen . De testwagens zijn, compleet volgens de filosofie van Volvo, vaak inderdaad full-option uitgerust op vlak van veiligheid... Van die meeste rijhulpsystemen en andere BLIS'sen moet ik ook niet weten .
                  BMW F10 535d
                  Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Helder en zonder vertraging, ok. Maar behalve de snelheid wordt alles te klein weergegeven. Ook de 'gewone' tellers zijn niet overzichtelijk. Je hebt een vergrootglas nodig om de toerenteller af te kunnen lezen. Begrijp me niet verkeerd: een Volvo V40 blijft een knappe verschijning, de minpunten wegen echter te zwaar door om er effectief één te kopen.
                    Last edited by ; 09/09/2012, 08:56.

Comment

• Deze Volvo is een zeer mooie wagen, prachtige uitstraling. Mooi design

Maar om nu te concurreren met de Audi A3, de BMW 1 of de Mercedes A? Ik weet het niet. Ik heb mijn twijfels.

Hij is de goedkoopste van de 4, maar het prijsverschil is soms afgekocht. Niet op veiligheid daar is hij Top klasse.

Als leesbril drager is het digitale klokkenspel heel moeilijk te lezen tijdens het rijden, teveel kleine cijfers. Dat komt de veiligheid toch niet ten goede. Minpuntje.

Binnenruimte en kofferruimte is tov de concurrentie te klein. In en uitstappen vanachter Niet voor senioren. Teveel belangrijke minnetjes. Prijs/kwaliteit blijft hij voor mij de winnaar, maar als je iets meer wilt dan denk ik dat de concurrentie net dat tikkeltje meer aanbied, de vraag is alleen wil je daarvoor meer betalen?

Ik ben benieuwd naar een multitest. Een gokje. De Audi A3 wordt de winnaar.
                      Last edited by ; 09/09/2012, 12:03.

Comment

• A3 is wel de minst innovatieve qua design......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                          De V50 is al een tijdje niet meer beschikbaar, de V40 komt nu pas op de markt, en desondanks: Volvo doet het nog steeds goed. De V60 verkoopt zeer goed en de V40 is een topper in de bestellingen.
                          Alles is relatief en ik weet niet of je dit echt 'goed' kan noemen...: in totaal qua inschrijvingen zakt Volvo op datum van einde augustus dit jaar in vergelijking met vorig jaar met 3.300 auto's (zakt qua marktaandeel van 3,4 naar 2,9%)
                          C30 - achteruit
                          S40/V50 - gedaan
                          S60 - achteruit
                          V60 - lichtjes vooruit
                          XC60 - achteruit
                          V70/XC70 - status quo
                          C70 - achteruit
                          S80 - achteruit
                          XC90 - achteruit

Vergeet ik een model in de lijst? Ik hoop voor Volvo dat deze mooie V40 een pak kan goedmaken en dat er nog wat nieuwigheden in de pipeline zitten, want anders ziet dat er voor de nabije toekomst niet zo rooskleurig uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                            Alles is relatief en ik weet niet of je dit echt 'goed' kan noemen...: in totaal qua inschrijvingen zakt Volvo op datum van einde augustus dit jaar in vergelijking met vorig jaar met 3.300 auto's (zakt qua marktaandeel van 3,4 naar 2,9%)
                            C30 - achteruit
                            S40/V50 - gedaan
                            S60 - achteruit
                            V60 - lichtjes vooruit
                            XC60 - achteruit
                            V70/XC70 - status quo
                            C70 - achteruit
                            S80 - achteruit
                            XC90 - achteruit

Vergeet ik een model in de lijst? Ik hoop voor Volvo dat deze mooie V40 een pak kan goedmaken en dat er nog wat nieuwigheden in de pipeline zitten, want anders ziet dat er voor de nabije toekomst niet zo rooskleurig uit...
                            Statistieken kan je alle kanten uitdraaien, maar context is belangrijk om de juiste kant te vinden. De S60 is een sedan en daardoor minder populair in dit land. De V60 doet het op dat vlak een stuk beter. De andere modellen die je opsomt zijn al even in de running, en sommige hebben een kunstmatig verlengde levensduur door een niet altijd even geslaagde opfrisbeurt (C70, C30?), in afwachting van een echt nieuw ontwerp (iets wat alle fabrikanten doen, denk maar aan de recente BMW 1 en BMW 3). Daarvan zijn vooral de C70 en S80 dringend aan een update toe, en ook de XC90 heeft een overhaul nodig. Dat in combinatie met de teruglopende markt in het algemeen, en met een ontmoedigingsbeleid door de overheid voor "zware bedrijfswagens" zie ik niet meteen een reden om te twijfelen aan Volvo's gezondheid of populariteit.
                            Last edited by ; 11/09/2012, 16:21.

Comment

• V40 R-design officieel

Comment

• Comment

• Comment

• Wow, dit met een t4 of t5...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                      Statistieken kan je alle kanten uitdraaien, maar context is belangrijk om de juiste kant te vinden. De S60 is een sedan en daardoor minder populair in dit land. De V60 doet het op dat vlak een stuk beter. De andere modellen die je opsomt zijn al even in de running, en sommige hebben een kunstmatig verlengde levensduur door een niet altijd even geslaagde opfrisbeurt (C70, C30?), in afwachting van een echt nieuw ontwerp (iets wat alle fabrikanten doen, denk maar aan de recente BMW 1 en BMW 3). Daarvan zijn vooral de C70 en S80 dringend aan een update toe, en ook de XC90 heeft een overhaul nodig. Dat in combinatie met de teruglopende markt in het algemeen, en met een ontmoedigingsbeleid door de overheid voor "zware bedrijfswagens" zie ik niet meteen een reden om te twijfelen aan Volvo's gezondheid of populariteit.
                                      Je analyse is correct, hoor. Ik reageerde enkel op de stelling dat Volvo het goed doet. Quod non.
                                      Ik twijfel niet aan de gezondheid of de populariteit, laat staan aan de kwaliteiten van het merk

Comment

C30 - achteruit
                                        S40/V50 - gedaan
                                        S60 - achteruit
                                        V60 - lichtjes vooruit
                                        XC60 - achteruit
                                        V70/XC70 - status quo
                                        C70 - achteruit
                                        S80 - achteruit
                                        XC90 - achteruit

XC60 krijgt binnen enkele maanden (begin 2013) een face-lift
                                        C30 gaat er ook uit volgend jaar.
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

Je analyse is correct, hoor. Ik reageerde enkel op de stelling dat Volvo het goed doet. Quod non.
                                          Ik twijfel niet aan de gezondheid of de populariteit, laat staan aan de kwaliteiten van het merk
                                          Volvo doet het de laatste jaren goed (zeker vergeleken met pakweg 10-15 jaar geleden, hun imago is grondig opgefrist zonder hun naam van degelijkheid te verliezen) maar ze zullen wel moeten opletten dat ze zich niet uit de markt prijzen zonder auto's af te leveren op het niveau van hun "premium" concurrenten.
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                                          X