Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Witte D3 zwarte velgen

Comment

• Vanmorgen tijdens het onderhoud van mijn V70 heb ik eens uitgebreid de tijd genomen om de V40 te verkennen (contract van mevrouws V50 vervalt volgend jaar).

Positief: een afwerkingsgraad die zelden gezien is in het C-segment, super zetels, knappe lijn
      Negatief: dit is - met een moeilijk toegankelijke en vooral miniscule koffer - geen alternatief voor een V50 (die m.i. tussen het C en D segment viel en die als compacte break toch toeliet om bv. een kinderwagen te vervoeren).

Conclusie: ondanks onze grote tevredenheid over onze volvo's (zowel de V70 als de V50), zal het ofwel hopen zijn op interessante leasepaketten en/of kortingen op de V60 volgend jaar (genre business line/topline indertijd op de v50) om die met wat opties toch in mijn vrouws leasebudget geperst te krijgen; ofwel zullen we alternatieven moeten zoeken (in de consideration set zitten een Mercedes B, Astra break, A3 Sportback - koffer???, Golf 7 break, skoda octavia,...).

Ik vrees dat het marktaandeel dat volvo heeft opgebouwd met hun V50 Drive-modellen, die sterk in de smaak vielen bij de leaserijders in tijden van Co2-reductie en downsizing, wel eens snel terug zou kunnen verdwijnen indien de v60 niet als een valabel alternatief van de v50 wordt ge(her)positioneerd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
        Ik vrees dat het marktaandeel dat volvo heeft opgebouwd met hun V50 Drive-modellen, die sterk in de smaak vielen bij de leaserijders in tijden van Co2-reductie en downsizing, wel eens snel terug zou kunnen verdwijnen indien de v60 niet als een valabel alternatief van de v50 wordt ge(her)positioneerd!
        Mijn gedacht.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Vanmorgen tijdens het onderhoud van mijn V70 heb ik eens uitgebreid de tijd genomen om de V40 te verkennen (contract van mevrouws V50 vervalt volgend jaar).

Positief: een afwerkingsgraad die zelden gezien is in het C-segment, super zetels, knappe lijn
          Negatief: dit is - met een moeilijk toegankelijke en vooral miniscule koffer - geen alternatief voor een V50 (die m.i. tussen het C en D segment viel en die als compacte break toch toeliet om bv. een kinderwagen te vervoeren).

Conclusie: ondanks onze grote tevredenheid over onze volvo's (zowel de V70 als de V50), zal het ofwel hopen zijn op interessante leasepaketten en/of kortingen op de V60 volgend jaar (genre business line/topline indertijd op de v50) om die met wat opties toch in mijn vrouws leasebudget geperst te krijgen; ofwel zullen we alternatieven moeten zoeken (in de consideration set zitten een Mercedes B, Astra break, A3 Sportback - koffer???, Golf 7 break, skoda octavia,...).

Een Golf heeft een ruimere koffer dan de V40, een V50 ging mee met de breaks in dat segment. De V60 zit qua prijs dan weer in een andere categorie, in mijn ogen een dikke misser van Volvo om net dat model af te voeren in een tijdperk van downsizen in heel de automarkt en dus ook de leasemarkt ... Een kleine motor in een grote koets steken deden ze dan wel als een van de eerste maar nu gaan ze totaal de andere kant op lijkt het.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

En zowat de rest van de wereld met u.

Comment

• Anderzijds: Volvo timmert al lang aan z'n vaste plaatsje in die (fictieve?) kaste van "premium"-constructeurs. Een oud model in productie houden zoals Peugeot met b.v. de 206+ en Renault met z'n Clio Campus doet/deed, past daar natuurlijk niet bijzonder goed bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thebeast Bekijk Berichten
                Hebben net onze V 40 Cross country en V 40 R-design besteld vr de showroom ....;-)
                Welke showroom?

Comment

• De goede ....in de kempen ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Anderzijds: Volvo timmert al lang aan z'n vaste plaatsje in die (fictieve?) kaste van "premium"-constructeurs. Een oud model in productie houden zoals Peugeot met b.v. de 206+ en Renault met z'n Clio Campus doet/deed, past daar natuurlijk niet bijzonder goed bij.
                    Skoda deed hetzelfde met de Octavia. Na de introductie van de nieuwe superieure Octavia bleef het oude model nog lange tijd in produktie. Skoda had daar geen nadeel van meen ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Skoda deed hetzelfde met de Octavia. Na de introductie van de nieuwe superieure Octavia bleef het oude model nog lange tijd in produktie. Skoda had daar geen nadeel van meen ik?
                      Bleef dat oude model niet enkel in productie voor de oostbloklanden? Op die manier is de Golf I en de originele kever ook nog lang gebouwd ergens in een BRIC land.

Comment

• V60 toch ook weer niet zó veel duurder dan de V50? Goedkoopste diesel V60 tgo goedkoopste diesel V50 ongeveer 1000 euro verschil? Zal waarschijnlijk niet anders zijn voor bv. de nieuwe BMW 3-serie tgo de oude. Goed, als je hem niet volledig kaal wil loopt het prijskaartje snel serieus op, dat wel.

Comment

• net voor mijn vrouw een nieuwe V40 besteld. Concurrenten waren BMW 1- Audi A3 Sportback en Mercedes A.

Mercedes A viel af, veel te duur. Audi A3 SPortback pas beschikbaar in april dus viel af. Dan gaan testrijden met BMW 1 118d en Volvo D3. Ik heb zelf een Audi A6 AVant S-line met 20'' RS velgen maar de 118 was nog veel harder afgesteld, echt niet aangenaam. De Volvo heeft ons aangenaam verrast, zeer leuke motor met bijhorend 5 cil geluid.
                          Wel flink opletten met de prijspolitiek.
                          Oorspronkelijk gingen we voor V40 Kinetic met Launch Pack, Motion Pack en 17'' velgen. Voor 1000€ extra, krijg je echter de Summum versie met Xenon lampen, leder interieur, veel mooiere inleg binnenin, alu rond de ramen etc etc. Dus meteen voor die config gegaan, eind dec is hij er , dus begin januari inschrijven...

Comment

• Mooie configuratie. Welke kleur hebt ge gekozen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Mooie configuratie. Welke kleur hebt ge gekozen?
                              Gij zijt een vrouw of wa?

Comment

• Bijna. Heb al manboobs.

Comment

• Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in de v40 of Mercedes A-klasse. A-klasse wordt inderdaad snel duur als je hem wat aankleed. Maar wat springt hij er toch tussenuit tov een A3 en een BMW 1. Alternatief is dus de V40. Al was het alleen voor de 5-cylinder. Heb je ook de D4 gereden?
                                  Het enige minpunt aan de V40 vind ik nog steeds de ietwat rare kont, zeker met de merknaam erop.

Comment

• R design lost dat op & debadge. De vijfcilinder is overheerlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                      R design lost dat op & debadge. De vijfcilinder is overheerlijk

R design zou ik ook ongetwijfeld nemen maar lost nog altijd het probleem niet op. Al is er naturlijk altijd iets dat je minder aan de auto vindt.
                                      Allesinds een grote kanshebber.

Comment

• neen, niet met D4 gereden, D3 is al luxe voor iemand die 13000 km per jaar rijdt.
                                        Maar dat geluid van die vijfpitter, waw.
                                        We zijn voor de zwarte kleur gegaan...

Comment

• Met alle respect, maar 13000km per jaar en je kiest voor een diesel? Wel tof dat er toch nog mensen zijn die een van de overblijvende Belgische auto's kiezen. Veel veilige kilometers gewenst.

Comment

Working...
                                          X