Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik blijf het toch straf vinden dat ze de C30 en de V50 eruit halen.
    Vooral die laatste leek me toch een succesnummer en bood heel wat auto voor een goede prijs.
    Ik vrees dat de nieuwe V40 en V60 dat gat toch niet gaan kunnen vullen.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
      Zeer, zeer geslaagd!

Alleen misschien wat jammer dat het quasi dezelfde R-Design achterbumper is als bij een V60/S60, maar dat is muggenziften. Knap!
      nls2000

Comment

V40 R-design officieel
        Doe mij er maar twee! Met curry ketchup!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Ik blijf het toch straf vinden dat ze de C30 en de V50 eruit halen.
          Vooral die laatste leek me toch een succesnummer en bood heel wat auto voor een goede prijs.
          Ik vrees dat de nieuwe V40 en V60 dat gat toch niet gaan kunnen vullen.
          De markt voor een 5-deurs is toch groter dan voor een 3-deurs als de C30 dus ik denk wel dat dit kan lukken, maar ze zouden ook perfect naast elkaar moeten kunnen bestaan natuurlijk.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Nieuwe V40 R-design
            Last edited by joodoo; 12/09/2012, 16:45.

Comment

• Heel knap die R-Design, zet zo maar af in het rood. Ook blij dat Volvo eindelijk een antraciete hemel aanbiedt.
              Last edited by C'Mon; 12/09/2012, 16:40.

Comment

• V40 R-design versus gewoon:

Comment

• Zwarte dakhemel?? Waarom was het niet al beschikbaar in de V60...
                  Kiekes bij Volvo!
                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

• De manier waarop die twee slierten fake chroom rond de uitlaatpijp gedrapeerd zitten is nog steeds even lelijk als bij de S50 en V60. Johny-niveau...

Comment

• Ik ben fan geweest van alle R-designs maar deze vind ik niet geslaagd De voorkant ziet er echt niet sportief uit volgens mij & de achterkant is gewoon genomen van de S/V60, dat had ik liever niet gezien & een achterbumper die specifiek voor de V40 was.

Comment

• Hoe langer ik deze zie hoe minder ik overtuigd ben dat deze wagen gemakkelijk een plaats op de markt kan verwerven. Het traditionele Volvo publiek dat koos voor een S40 zal deze alvast niet kunnen smaken. Het andere deel dat koos voor een praktischere V 50 ook niet denk ik want deze wagen is echt wel klein op de achterbank en ook de koffer stelt niet veel voor. Dus welke doelgroep blijft dan nog over, het publiek dat tot nu toe koos voor een A3 of een BMW 1 en die nu ook kunnen kiezen voor een alternatieve Mercedes A-klasse. Ik vrees dan toch dat deze Volvo wat te licht zal uitvallen. Voor de prijs moet je het alvast niet doen blijft dus enkel nog de look over. En hoewel ik de look globaal gezien wel kan smaken denk ik dat er evenveel voor- als tegenstanders zullen zijn. Moedig van Volvo maar ik ben niet overtuigd van een gemakkelijk succes.

Comment

• Ik denk dat Volvo hiermee wel wat nieuwe klanten kan krijgen die eens iets anders willen dan de Duitsers, maar weinig bestaande klanten kan overzetten.
                          Iemand die een V50 gekocht heeft, kan nu eigenlijk geen opvolger vinden:
                          - V40 te klein
                          - V60 eigenlijk ook kleiner dan V50 en een pak duurder.
                          Vroeger waren alle Volvo's ruime wagens, maar nu moet je al naar de V70 gaan daarvoor; duurder en ouder.

Comment

• Voor de Chinese markt zou er een sedan komen op basis van de V40, misschien vind deze ook zijn weg naar Europa als de verkopen tegenvallen?
                            '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                            '08 S60 2.4D
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                              Voor de Chinese markt zou er een sedan komen op basis van de V40, misschien vind deze ook zijn weg naar Europa als de verkopen tegenvallen?
                              Waar haal je dat vandaan?
                              Daar is geen sprake van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Ik denk dat Volvo hiermee wel wat nieuwe klanten kan krijgen die eens iets anders willen dan de Duitsers, maar weinig bestaande klanten kan overzetten.
                                Iemand die een V50 gekocht heeft, kan nu eigenlijk geen opvolger vinden:
                                - V40 te klein
                                - V60 eigenlijk ook kleiner dan V50 en een pak duurder.
                                Vroeger waren alle Volvo's ruime wagens, maar nu moet je al naar de V70 gaan daarvoor; duurder en ouder.
                                De V50 was op het einde zeer goedkoop, maar was in het begin ook duur. Je kunt de prijs van de V50 in 2012 niet vergelijken met de V60 van 2012. In 2005 kostte de V50 ook tegen de 30k en niet de 22,5k van nu.

Comment

Waar haal je dat vandaan?
                                  Daar is geen sprake van.
                                  Ik dacht dit op een Volvo forum te hebben gelezen (ik weet niet meer het welke).
                                  Omdat in China de voorkeur gaat naar sedan modellen.
                                  '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                  '08 S60 2.4D
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                  http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                                    De V50 was op het einde zeer goedkoop, maar was in het begin ook duur. Je kunt de prijs van de V50 in 2012 niet vergelijken met de V60 van 2012. In 2005 kostte de V50 ook tegen de 30k en niet de 22,5k van nu.
                                    Feit blijft wel wat Volvo een bepaald koperspubliek niet meer kan bedienen aangezien ze geen directe concurent meer hebben voor bvb de Golf Variant, de Octavia break of de Peugeot 308 break...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                      Hoe langer ik deze zie hoe minder ik overtuigd ben dat deze wagen gemakkelijk een plaats op de markt kan verwerven. Het traditionele Volvo publiek dat koos voor een S40 zal deze alvast niet kunnen smaken. Het andere deel dat koos voor een praktischere V 50 ook niet denk ik want deze wagen is echt wel klein op de achterbank en ook de koffer stelt niet veel voor. Dus welke doelgroep blijft dan nog over, het publiek dat tot nu toe koos voor een A3 of een BMW 1 en die nu ook kunnen kiezen voor een alternatieve Mercedes A-klasse. Ik vrees dan toch dat deze Volvo wat te licht zal uitvallen. Voor de prijs moet je het alvast niet doen blijft dus enkel nog de look over. En hoewel ik de look globaal gezien wel kan smaken denk ik dat er evenveel voor- als tegenstanders zullen zijn. Moedig van Volvo maar ik ben niet overtuigd van een gemakkelijk succes.
                                      Het is niet hoofdzakelijk de bedoeling van Volvo om bestaande S40- en V50-klanten te doen kiezen voor deze wagen. Het is voornamelijk de bedoeling een totaal nieuw publiek aan te spreken. Ongetwijfeld gaan er ook veel bestaande S40- en V50-klanten kiezen voor deze wagen, maar het is dan inderdaad een stapje terug wat betreft kofferruimte. De ruimte op de achterbank - zoals je aanhaalt - is echter minstens te vergelijken met een V50 en naar mijn mening zelfs ruimer.
                                      De doelgroep voor deze wagen zal inderdaad shoppen in het segment BMW 1, Audi A3 & A-klasse. Dat deze te licht zal uitvallen, mag je me altijd even aantonen met een paar argumenten, maar lijkt me te kort door de bocht. De V40 staat er echt en zal zonder twijfel succes kennen (dat doet 'm nu al trouwens). Kopers zullen de V40 kiezen omwille van het design (subjectief natuurlijk), enorm veel technische snufjes, veiligheidszaken die weer op de concurrentie vooruit staan en geloof het of niet, ook omwille van de fantastiche rij-eigenschappen. Ik spreek uit eigen ondervinding, maar ga er gerust de vele tests maar op na.

Om maar te zwijgen van de schitterende 5-cilinder...
                                      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                        Het is niet hoofdzakelijk de bedoeling van Volvo om bestaande S40- en V50-klanten te doen kiezen voor deze wagen. Het is voornamelijk de bedoeling een totaal nieuw publiek aan te spreken. Ongetwijfeld gaan er ook veel bestaande S40- en V50-klanten kiezen voor deze wagen, maar het is dan inderdaad een stapje terug wat betreft kofferruimte. De ruimte op de achterbank - zoals je aanhaalt - is echter minstens te vergelijken met een V50 en naar mijn mening zelfs ruimer.
                                        De doelgroep voor deze wagen zal inderdaad shoppen in het segment BMW 1, Audi A3 & A-klasse. Dat deze te licht zal uitvallen, mag je me altijd even aantonen met een paar argumenten, maar lijkt me te kort door de bocht. De V40 staat er echt en zal zonder twijfel succes kennen (dat doet 'm nu al trouwens). Kopers zullen de V40 kiezen omwille van het design (subjectief natuurlijk), enorm veel technische snufjes, veiligheidszaken die weer op de concurrentie vooruit staan en geloof het of niet, ook omwille van de fantastiche rij-eigenschappen. Ik spreek uit eigen ondervinding, maar ga er gerust de vele tests maar op na.

Om maar te zwijgen van de schitterende 5-cilinder...
                                        Ik betwijfel sterk of die nieuwe klanten zo in groten getale zullen opdagen zoals jij hier laat uitschijnen. Hun eigen klanten laten ze wat mij betreft in de steek. Die moeten opklimmen naar een V60 of afzakken naar deze V40. Dus upsizen of downsizen ik weet niet of hun modellen daartoe capabel zijn. De ruimte op de achterbank is miniem is wat ik onthou uit verschillende testen en kleiner dan bij de concurrenten. De koffer is de kleinste in zijn klasse. De vijfcilindermotor is vooral gulziger in vergelijking met de viercilinder-alternatieven van de concurrentie en enkel qua sonoriteit superieur. De 6-trapsautomaat is hopeloos verouderd en staat tegenover een achttrapsautomaat, een DSG alternatief en een 7trapsdcbak bij respectievelijk BMW, Audi en Mercedes. Enkel op de krachtige benzineversies kun je een valabele bak bestellen met dubbele koppeling. De snufjes zijn vooral gadgets à la verlichte versnellingspook en digitaal aan te passen tellers (ligt daar iemand wakker van) en veiligheidszaken die de concurrentie niet heeft dan toch uitsluitend die motorkap om voetgangers te sparen maar of dat het hem zal doen. En de fantastische rij-eigenschappen - ik denk niet dat het Duitse trio hiervoor moet onderdoen - dus blijft enkel over het design en ik ken veel mensen die die afgehakte koffer helemaal niet zo mooi vinden. Wait and see de markt zal het wel aantonen.

Comment

• Om aan te vullen, de levertijden lopen nu al enorm op. Ik weet niet hoe het zit voor België, maar nu bestellen in Nederland betekent wagen ten vroegste in februari van volgend jaar (22 februari blijkbaar, net gelezen). Dat alleen al beoogt succes. Het is mij eerder verbazingwekkend dat de C30 zolang blijft leven. Uiteindelijk zie je er daarvan niet veel rondrijden (in vergelijking met alle andere modellen) en praktisch kun je hem al helemaal niet noemen (ook niet in vergelijking met de V40). En ook ik was onder de indruk van de ruimte achteraan. Meer beenruimte dan mijn V50. Zou ik de kofferruimte missen? Ja natuurlijk zou ik de kofferruimte missen op die 5 a 10 dagen per jaar dat de koffer vol zit.
                                          Last edited by Phacoid; 13/09/2012, 15:05.

Comment

Working...
                                          X