Nederland alleen is niet marktbepalend. Nederlanders hebben altijd een speciale band gehad met Volvo. Ik wens het Volvo toe maar moet het toch eerst zien.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo V40 (2012)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenNederland alleen is niet marktbepalend. Nederlanders hebben altijd een speciale band gehad met Volvo. Ik wens het Volvo toe maar moet het toch eerst zien.
De productie is nog maar net op gang en er is een vacuüm geweest sinds de S40 en V50 niet meer worden gebouwd.
Nederland en die speciale band heeft hier niets mee te maken.
Weet maar goed dat in België de afgelopen jaren veel meer Volvo's zijn verkocht dan in Nederland en dan zijn zij nog eens met de helft meer dan wij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenOm aan te vullen, de levertijden lopen nu al enorm op. Ik weet niet hoe het zit voor België, maar nu bestellen in Nederland betekent wagen ten vroegste in februari van volgend jaar (22 februari blijkbaar, net gelezen).
Dus een deel geïnteresseerden zullen ergens anders gaan shoppen.
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenZou ik de kofferruimte missen? Ja natuurlijk zou ik de kofferruimte missen op die 5 a 10 dagen per jaar dat de koffer vol zit.
Andere wagen nemen? Dat kan niet iedereen he!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenJa, en wat ga je op die 5 a 10 dagen doen dat je echt meer koffer nodig hebt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenJa, en wat ga je op die 5 a 10 dagen doen dat je echt meer koffer nodig hebt?
Met een Clio uit '98 is het me gelukt met vier op reis te gaan door de koffer goed georganiseerd te vullen en de middenruimte van de achterbank ook te gebruiken. De V40 biedt meer plaats, is comfortabeler zitten. Voor die 5 a 10 dagen (ik reken enkel dan de reisdagen, eens aangekomen leeg je toch de auto) is het toch echt waard een grotere auto te hebben? Maar met één ding kan ik akkoord gaan, de V40 is geen auto die je moet hebben als je jonge kinderen hebt (maar die komen er toch niet).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDie paar keren dat ik meer kofferruimte nodig heb, kom ik er toch niet met een break. Dan laat ik het leveren of huur ik een (bestel)wagen. Problem solved. Je kan je niet op alle situaties voorbereiden door alles in bezit te hebben. Voor die ene keer dat ik een goeie slijpschijf nodig heb, ga ik uiteindelijk ook gewoon naar Boels. Duurder? Niet noodzakelijk, het is niet meer dan de balans zoeken tussen (meer)kost en frequentie van gebruik.
Trouwens de kilometers die ik doe in de V50 zijn hoofdzakelijk alleen of met twee. Ik vind het gewoon een mooie, comfortabele auto die me de ruimte biedt als ik ze nodig heb. Die dubbele laadvloer in de V40 leek me tijdens bezichtigen trouwens ferm handig. Soit, ik zou best zwijgen want straks denken ze dat ik het ophemel omdat ik al Volvo rij.
Hoofdzakelijk is de keuze V40 omdat ik de concurrentie niet kan smaken. Vooral Audi en Volkswagen zijn goed in het introduceren van "nieuwe" modellen zonder er eigenlijk veel aan te veranderen (de nieuwe Golf bv, je ziet wel verschillen maar van ver weg ga ik ze in ieder geval niet uit elkaar halen).Last edited by Phacoid; 13/09/2012, 17:06.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenLeuk om te zeggen, maar niet iedereen wil 6 maanden wachten op zijn nieuwe auto.
Dus een deel geïnteresseerden zullen ergens anders gaan shoppen.
Ja, en wat ga je op die 5 a 10 dagen doen dat je echt meer koffer nodig hebt?
Wat betreft gebrek aan kofferruimte; leg de achterbank en passagierstoel plat en je hebt al heel wat extra ruimte. Heb je alle zitplaatsen nodig, kan een dakkoffer wel helpen (meestal zijn deze ook te huur, dus een zware kost is het niet).nls2000
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk BerichtenIn België zitten we momenteel op einde november, begin december.
Wat betreft gebrek aan kofferruimte; leg de achterbank en passagierstoel plat en je hebt al heel wat extra ruimte. Heb je alle zitplaatsen nodig, kan een dakkoffer wel helpen (meestal zijn deze ook te huur, dus een zware kost is het niet).
Afgelopen weekend zijn wij opzoek gegaan naar een vervanger voor de A1 van mijn echtgenote. Die A1 was voor haar iets te klein. Tot nu toe bekeken de BMW1, Audi A3, Mercedes A en de V40.
Onze conclusie is dat ze alle vier geen gezinsauto's zijn. Het zijn alle 4 mooie compacte auto's. Als je zoekt naar een compacte auto dan ga ik er vanuit dat ruimte minder belangrijk is.
Na dit weekend zullen waarschijnlijk de BMW en de Mercedes afvallen. Beiden bieden niet meer, maar zijn wel duurder. Waarom is de A duurder dan een Mercedes B? Dus hebben we de Mercedes B in ons nieuw lijstje gezet ter vervanging van de Mercedes A.
We zijn ook even bij VW binnen gestapt. VAG hé. Ook hier weer hetzelfde verhaal, de VW Tiguan was niet duurder dan een Audi A3..
Als men ruimte nodig heeft kijk eens verder dan die 4 genoemde (die men zo graag met elkaar wil vergelijken).
De Volvo V40 vinden we een heel knappe wagen. Prijs/kwaliteit de winnaar van de 4. MAAR, omdat mijn echtgenote ook al 50-plus is en zoals zovelen op die leeftijd een veiliger gevoel hebben bij hoger zitten, zijn de Mercedes B en de VW Tiguan in pole position komen te liggen. Anders was het zonder twijfel die V40 geweest. Top gedaan Volvo.
Comment
-
Als Audirijders, zowel mijn vrouw als ik, hebben we dit weekend een V40 D2 Summum ter onzer beschikking, en ik moet zeggen dat deze auto ons prima bevalt!
Onze Audi's hebben niet zoveel opties, dus het is wel even wennen aan alle toeters en bellen op de Volvo. Dit is niet negatief bedoeld, maar het is gewoon anders dan de sobere Audi's. Enige tijd terug heb ik enkele dagen met een A3 gereden en als ik nu zou moeten kiezen, dan ligt de Volvo ver boven. Ik zou wel kiezen voor een T3 of D3, want de D2 is een beetje tam.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenIk vind dat men moet stoppen met zeuren over het gebrek aan ruimte in de Volvo V40.
Afgelopen weekend zijn wij opzoek gegaan naar een vervanger voor de A1 van mijn echtgenote. Die A1 was voor haar iets te klein. Tot nu toe bekeken de BMW1, Audi A3, Mercedes A en de V40.
Onze conclusie is dat ze alle vier geen gezinsauto's zijn. Het zijn alle 4 mooie compacte auto's. Als je zoekt naar een compacte auto dan ga ik er vanuit dat ruimte minder belangrijk is.
Na dit weekend zullen waarschijnlijk de BMW en de Mercedes afvallen. Beiden bieden niet meer, maar zijn wel duurder. Waarom is de A duurder dan een Mercedes B? Dus hebben we de Mercedes B in ons nieuw lijstje gezet ter vervanging van de Mercedes A.
We zijn ook even bij VW binnen gestapt. VAG hé. Ook hier weer hetzelfde verhaal, de VW Tiguan was niet duurder dan een Audi A3..
Als men ruimte nodig heeft kijk eens verder dan die 4 genoemde (die men zo graag met elkaar wil vergelijken).
De Volvo V40 vinden we een heel knappe wagen. Prijs/kwaliteit de winnaar van de 4. MAAR, omdat mijn echtgenote ook al 50-plus is en zoals zovelen op die leeftijd een veiliger gevoel hebben bij hoger zitten, zijn de Mercedes B en de VW Tiguan in pole position komen te liggen. Anders was het zonder twijfel die V40 geweest. Top gedaan Volvo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichtenspijtig, wilde op de volvo carconfigurator een v40 benzineversie samenstellen, blijkt dat de automaat enkel bij de dieselversie kan. Of weten jullie meer?
Check de prijslijst met technische specificaties.
Comment
-
Maar het lau h pack is nu wel gratis ipv 500 euro...
Chance dat ik pas binen 2 jaar ne andere koop, want ik zou het nu echt ni weten of ik noor de cross country, de R design of de gewone V 40 zou gaan...qua prijs liggen ze allemaal kort bijeenWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
Comment