Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Vroeger hadden ze wel vaak achterwielaandrijving. Ik herinner me nog de 240 van bijna 4m80 lang en met een draaicirkel onder de 10m.
    Klopt! Neemt niet weg dat de draaicirkel nu écht wel belachelijk groot is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stofkeuh Bekijk Berichten
      Ik moest een wagen samenstellen naar mijn goesting.
      Daar mee naar een 'beheerder' die dan uitrekent aan de hand van mijn loon hoeveel deze wagen mij per maand kost.
      Dit bedrag gaat rechtstreeks van mijn loon en alles zit daarin verrekend: verzekering, taxen, onderhoud, set winter-zomerbanden...
      Dat is ook de reden dat ik D2 neem; taxen en verzekering ligt veeeel lager dan bij D3...

Nieuw leasingsysteem is in gebruik sinds dit jaar. Nog maar 7 wagens geleverd met dit systeem geloof ik. Bij de volgende lading zit de mijne. Dat is komende week.
      Interessant systeem
      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
      '08 S60 2.4D
      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
        Interessant systeem
        Dat vind ik en heb dan ook niet getwijfeld

Ik heb mijn V40 nu een week en moet zeggen wat een auto! De D2 rijdt goed, leuk interieur met superleuk dashboard! Zetels zitten perfect(halfleder)

Comment

Ik moest een wagen samenstellen naar mijn goesting.
          Daar mee naar een 'beheerder' die dan uitrekent aan de hand van mijn loon hoeveel deze wagen mij per maand kost.
          Dit bedrag gaat rechtstreeks van mijn loon en alles zit daarin verrekend: verzekering, taxen, onderhoud, set winter-zomerbanden...
          Dat is ook de reden dat ik D2 neem; taxen en verzekering ligt veeeel lager dan bij D3...

Nieuw leasingsysteem is in gebruik sinds dit jaar. Nog maar 7 wagens geleverd met dit systeem geloof ik. Bij de volgende lading zit de mijne. Dat is komende week.
          Vroeger bestond dit systeem ook. Je kan ook andere modellen krijgen via dit systeem.

Comment

Dat vind ik en heb dan ook niet getwijfeld

Ik heb mijn V40 nu een week en moet zeggen wat een auto! De D2 rijdt goed, leuk interieur met superleuk dashboard! Zetels zitten perfect(halfleder)
            Halfleder? Ik wist niet dat dat kon op een Momentum...
            Last edited by ; 01/05/2013, 20:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
              Halfleder? Ik wist niet dat dat kon op een Momentum...
              Ja dat kan...
              Dat noemt T-tec en is wel mooi met witte stiksels.
              Je moet eens wagen samenstellen op de website...
              Als ik eens tijd heb maak ik een foto.

Comment

• T-TEC is geen leer hé, heeft zelfs minder van leer mee dan de Sensatec van BMW of de evenknie bij Mercedes. Ik heb het ook op mijn v60, en het voelt wat aan als neopreen (wetsuit). Ik vind het wel stoer en toch stijlvol. Met een wit stiksel moet het echt mooi zijn.

Sent from my iPad using Tapatalk
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ja dat kan...
                  Dat noemt T-tec en is wel mooi met witte stiksels.
                  Je moet eens wagen samenstellen op de website...
                  Als ik eens tijd heb maak ik een foto.
                  T-TEC is kunststof; foto hoeft niet, want de mijne heeft dezelfde stoelen. Mijn madam is echter niet wild van de witte stiksels.

Heb gezien dat er een aantal extra uitvoeringen (met R Design) kunnen besteld worden. En een Premium radio zonder dat er een gps of een dvd aan te pas komt. Jammer, want die optie zou ik zeker aangekruist hebben!

Comment

• Ik heb mijn D3 Summum full option (zonder automatisch inparkeren en timer-verwarming) nu anderhalve week en is een fantastische kar. De draaicirkel kan ik mee leven en de koffer, dat weet je al in de showroom. Enkel de stembegeleiding van de GPS is totaal belachelijk ! Ik had beter een nieuwe TomTom gekocht.

Comment

• De koffer van de a/v40/golf enz is voor mij voldoende, zolang er maar een kinderwagen in kan en wat spullen van de kleine.

Comment

• Kan er iemand mijn verwarring wegnemen rond de T4? Als je op de Belgische prijslijst afgaat, dan gaat het over de zestienhonderd viercilinder. Wikipedia lijkt dit te bevestigen, maar claimt tegelijk dat vanaf 2013 de T4 een tweeliter vijfcilinder is (alleen niet in BE, NL, DE en nog wat landen). Dat het geen foute claim is lijkt bevestigd door de overzichtslijst van Volvo-motoren, waar de B5204T8 met 178 pk sinds 2012 toegewezen wordt aan de V40.

Hoe zit dat: welke landen krijgen een 2.0 5-cilinder als T4, en waarom niet in België?

Comment

• De t4 is de 1.6 de t5 een vijfcilinder geartronic, hier in België toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                            De t4 is de 1.6 de t5 een vijfcilinder geartronic, hier in België toch
                            Zover was ik mee, dat kan je uit de prijslijst aflezen. Hetzelfde lijkt te gelden voor NL en DE. Toch lijkt Volvo ook een 2.0 vijfcilinder als T4 te leveren. Vraag is: waar? En waarom niet hier?
                            Last edited by ; 24/06/2013, 13:17.

Comment

• Lijkt me duidelijk: taxen, een vijfcilinder zal slecht zijn voor be (co waardes) nl (bijtelling)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                Lijkt me duidelijk: taxen, een vijfcilinder zal slecht zijn voor be (co waardes) nl (bijtelling)
                                De T5 in de V60 is een tweeliter viercilinder, en de T6 een drieliter zescilinder. De tax daarop zal ook niet min zijn, maar het wordt ook aangeboden. Anyway, ik vroeg me in eerste instantie af waar die T4 een 2.0 vijfcilinder is. Als het ergens in Europa is, is er misschien een kans om eentje hier te krijgen Er zijn toch enkele gasten van Volvo Gent op 't forum, misschien kunnen zij hun licht laten schijnen?
                                Last edited by ; 24/06/2013, 18:31.

Comment

• Yep, de mijne heeft er ook van. Aan de bestuurderskant komt de lak tussen het achterspatbord en de achterbumper los. Ik heb al een mail naar de garage gestuurd...

Comment

• Net de loskomende lak aan de achterbumper laten checken in de garage. Het gaat effectief om een constructiefout. Maandagavond breng ik mijn autootje binnen, dinsdag mag ik 'm alweer gaan halen.

Comment

Net de loskomende lak aan de achterbumper laten checken in de garage. Het gaat effectief om een constructiefout. Maandagavond breng ik mijn autootje binnen, dinsdag mag ik 'm alweer gaan halen.
                                      Voor een tijdelijke oplossing dan? Want voor zover ik kon lezen op Volvo-forum lijkt het oplossen momenteel enkel een tussenoplossing zonder garantie dat het wegblijft. Volvo zou nog volop een oplossing aan het zoeken zijn staat er daar te lezen. Zouden ze intussen een oplossing gevonden hebben?

Comment

• Ik zal morgen eens vragen wat ze net gedaan hebben... Op zich kan het geen kwaad dat ik het probleem nu al aankaart. Het zou de tweede V40 zijn die ze zo binnen krijgen. Ze hebben me een D2 meegegeven. Zo'n tamme bak... Nu weet ik weer waarom ik destijds niet onder de indruk was

Comment

Ik zal morgen eens vragen wat ze net gedaan hebben... Op zich kan het geen kwaad dat ik het probleem nu al aankaart. Het zou de tweede V40 zijn die ze zo binnen krijgen. Ze hebben me een D2 meegegeven. Zo'n tamme bak... Nu weet ik weer waarom ik destijds niet onder de indruk was
                                          Heb vorige week ook een D2 meegekregen. Ik moet zeggen dat hij wel een stuk beter rijdt dan de oudere versie, maar zoiets komt er bij mij toch nooit meer in

Comment

Working...
                                          X