Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V40 (2012)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zowel de D3 als de D4 in de V40 zijn 5-cilinder 2 liter diesels. De D2 is idd een 1.6D.
    Die D3 is met zijn 150pk een aangename motor in de D3. De D2 mist echt souplesse onderin vind ik. Eens op snelheid valt dat dan weer mee. Maar ik vind diezelfde D2 in de V60 veel aangenamer, hoe gek het ook klinkt. En op papier wordt dat bevestigd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat te verklaren is door de langere bakverhoudingen in de V40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
      Zowel de D3 als de D4 in de V40 zijn 5-cilinder 2 liter diesels. De D2 is idd een 1.6D.
      Die D3 is met zijn 150pk een aangename motor in de D3. De D2 mist echt souplesse onderin vind ik. Eens op snelheid valt dat dan weer mee. Maar ik vind diezelfde D2 in de V60 veel aangenamer, hoe gek het ook klinkt. En op papier wordt dat bevestigd. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat te verklaren is door de langere bakverhoudingen in de V40.
      Kan dat idd beamen, gisteren ook gaan rijden in een V40 D2 en ik was niet echt onder de indruk voor het vermogen. Maar mijn vriendin vond het genoeg.
      Koppel komt laat vind ik. Voor de rest wel positief over de wagen, de prijzen van de opties zijn indrukwekkend als je net voor de rit van bij audi komt .
      De verkopers waren een ander iets. Als we er 1 kopen, zal het niet in Gent zijn, man man man toch.

Comment

• Mooi ding (op de uitlaten na), leuk om er eens eentje te zien die mooi op zen poten staat

mcs clubman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
          De verkopers waren een ander iets. Als we er 1 kopen, zal het niet in Gent zijn, man man man toch.
          ik ben in Gent ooit een offerte voor een C70 gaan regelen. Omdat ik dacht dat dit het rijgedrag positief zou beïnvloeden, vroeg ik om er als optie een strut brace op te monteren. "Ah nee mijnheer, dat mag niet in verband met de garantie". Waarop ik, vol ongeloof: "maar 't is een standaard Volvo onderdeel voor de C70, dit is het onderdeelnummer". Maar neen, verkoopmans bleef zeker dat het kon noch mocht. Bij Volvo in Mechelen bleek het plots wel te kunnen. Tja...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
            Kan dat idd beamen, gisteren ook gaan rijden in een V40 D2 en ik was niet echt onder de indruk voor het vermogen. Maar mijn vriendin vond het genoeg.
            Koppel komt laat vind ik. Voor de rest wel positief over de wagen, de prijzen van de opties zijn indrukwekkend als je net voor de rit van bij audi komt .
            heb de mijne bij CAryncar gekocht. Was groot verschil met Scancar qua prijs...

Comment

• De D2 is van PSA-makelij, de D3 is een echte Volvo motor. Gisteren de kans gehad om tegen mijn vrouw met haar D3 een spurtje te trekken tegen mijn A6 Avant 2.0Tdi van een jaar oud. Geen supersportwagen natuurlijk, maar de Audi kon de Volvo niet bijhouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verokevin Bekijk Berichten
                heb de mijne bij CAryncar gekocht. Was groot verschil met Scancar qua prijs...
                Vlug eens gekeken, geen V40's binnen

Comment

• Mijn V50 komt ook van bij hen, uitermate tevreden van!

Comment

• Ik ben de V40 deze week eens van dichtbij gaan bekijken aan gezien ik van plan ben dit jaar een nieuwe wagen te kopen. De verkoper wilde mij overtuigen dat dit de opvolger is van de V50 (wat ik op zich een mooie auto vind/vond). Maar de koffer is zo belachelijk klein..., waarom zijn ze niet eerlijker en zeggen gewoon dat dit een 5 deurs hatchback is ala Golf/audi A3/BMW1/Mercedes A. Zelfs tegenover deze jongens (en zeker de golf) is de koffer (te) klein te noemen.

Iemand enig idee of hier ook een echte (grotere) break versie van komt die echt de V50 zal vervangen, want dit, hoe mooi ook, trekt het echt niet?
                    Bij Volvo hebben de laatste 5 jaar "praktisch" uit de auto's gegooid.

Comment

• V60 is de vervanger van de V50

Ik denk wel dat het duidelijk is dat de V40 meer in de lijn van A3 & BMW1 ligt.

Comment

• Ik dacht dat op break gebied de V60 de vervanger van de V50 zou zijn.
                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                          Ik dacht dat op break gebied de V60 de vervanger van de V50 zou zijn.
                          Zonder afbreuk te doen aan de kwaliteiten van de V60 maar dit is imo geen vervanger van de V50, te beginnen is hij luxueuzer en veel hoger geprijsd. Enige wat hij wel heeft is een bijna even grote (voor zijn klasse beetje te kleine) koffer.

Comment

• Idd, is volgens mij een grote uitdaging voor Volvo belgië de volgende jaren... De V50 was in deze tijden van downsizing een zeer geliefde leasewagen de jongste jaren (zeker in Drive-versie), nu deze contracten op hun einde lopen, wordt het belangrijk om deze klanten een valabel alternatief te bieden en een V40 is dat duidelijk NIET, wegens belachelijk kleine koffer (zelfs niet als tweede (lease)wagen zoals voor ons gezin met 2 kleine kinderen). Stillaan komen er toch interessante promo's op de V60 (gratis leder en navigatie op een Kinetic tot eind februari) en niets te vroeg, want op de leasemarkt zijn er momenteel toch enkele interessante alternatieven bijgekomen (Astra Break, Mercedes B, Skoda Octavia,...). Vermoed daarom dat er interessante optiepaketten op de V60 gaan blijven bestaan...

Comment

• Dat is jammer genoeg meestal het geval bij nieuwe modellen, ze worden altijd een beetje duurder.
                              Bij Volvo wordt de V60 wel degelijk gezien als de opvolger van de V50.
                              De V40 kan je eerder zien als een 5 deurs C30. C30 was geen succes omwille van de 3 deuren, vandaar de V40.

De V40 is toch ook veel luxueuzer dan de V50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                                gratis leder en navigatie op een Kinetic tot eind februari
                                Is dit nu werkelijk zo? Zonder enige opleg?

Comment

• aj aj aj http://www.autojunk.nl/2013/01/volvo...-cameraman-aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Alle mensen die staan geregistreerd bij Volvo BE (bijv. als je een Volvo hebt) hebben een week of twee geleden een cheque gekregen die toelaat om opties bij te kiezen tot een bedrag van 1500 euro. Dit staat los van de kortingen die de verkoper zelf geeft. Dus je laat eentje samenstellen zonder bepaalde opties, snoept 3000 euro van de prijs af en daarna zwaai je met de cheque en vink je de extra opties. Of het in de praktijk ook zo makkelijker is, dat valt nog te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                        Lijkt me dik in orde!

Die D3, is dat een vijf-cilinder afgeleid van de D5?
                                        De D2 zal de 1.6D zijn vermoed ik.

En de 2.0D, wordt die dan nog aangeboden? Ik meende dat deze motor ooit verkocht werd als D3?
                                        D3 en D4 zijn vijf cilinders 2liters. nieuwe motoren denk ik met resp 150 en 177 pk.
                                        D5's zijn 2.4 liters maar niet verkrijgbaar op de V40.

D2 is idd een 1.6 diesel 4 cilinder.

knappe V40 trouwens! voldoende zware motor met mooi kleur.

edit: ik kom precies wat laat met men reactie, laatste pagina niet gelezen
                                        Last edited by ThomasT; 25/01/2013, 19:14.
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• enorm jammer dat ze dit enkel op de Kinetic geven, hogere uitrustingsklasses krijgen niks :/
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X