Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Filmpje

Oorspronkelijk geplaatst door d000897 Bekijk Berichten
    Carbon Zwart M sportpakket
    Blijkbaar wordt er van iedere BMW x3 in de fabriek een filmpje gemaakt worden dat je gedurende een aantal dagen kan bekijken.
    Daar ik nog maar een beginneling ben met de PC zou een beetje hulp om dit terug te vinden op het net zeer welkom zijn,
    Kan iemand mij daarbij helpen?

Heb ook eens aan de verkoper naa de VIN code gevraagd, hij kende dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d000897 Bekijk Berichten
      Blijkbaar wordt er van iedere BMW x3 in de fabriek een filmpje gemaakt worden dat je gedurende een aantal dagen kan bekijken.
      Daar ik nog maar een beginneling ben met de PC zou een beetje hulp om dit terug te vinden op het net zeer welkom zijn,
      Kan iemand mij daarbij helpen?

Heb ook eens aan de verkoper naa de VIN code gevraagd, hij kende dat niet
      Jammer genoeg is deze toch wel leuke functie niet mogelijk voor Europese klanten. Enkel Amerikaanse klanten kunnen hun X3 volgen in Spartanburg. En ik denk dat het chassisnummer nu nog niet bekend is als de wagen pas in januari wordt geproduceerd.

Comment

Carbon Zwart M sportpakket
        Wij hebben Mineralsilber en toch ook getwijfeld tussen deze kleur en Saphirschwarz. Toch zijn we zeer tevreden dat we Mineralsilber hebben gekozen. Het is eens iets anders en een zwarte kom je veel te veel tegen vind ik.

Comment

• Deze kleur is ook mooi voor de X3 vooral als je er de Xline bijneemt

Comment

Deze kleur is ook mooi voor de X3 vooral als je er de Xline bijneemt
            Wij hebben ook X-line. Maar als het een zwarte was geweest niet. Die zilverkleurige stripjes voor-en achteraan vind ik persoonlijk bij een donkere kleur niet zo mooi. En in januari stonden zowel shadow line hochglänzend als Exterieur line aluminium gesatineerd nog niet op de optielijst. Als het de zwarte was geweest, hadden we, indien mogelijk zonder twijfel shadow line hochglänzend genomen. Bij Mineralsilber weet ik het niet (aluminium of X-line), je moet namelijk goed kijken om te zien dat de stripjes (bij X-line) in een andere kleur zijn. En bij X-line heb je nog de inzetstukjes in chroom onderaan de deuren, bij de andere raamomlijstingen niet.

Comment

• Ik heb saphirschwartz met x-line, met getinte ramen achteraan en ik vind de combinatie mooi. Wat ik persoonlijk een aanrader vind is het lichtpakket en vooral de lichtjes in de deurgrepen (zit in de exclusive line). De xenonlichten zijn een must. Ik heb een aantal X3's zien rijden zonder xenon en dat is echt niet mooi.

N.B. heb nu 3.600km en gemiddeld verbruik iets minder dan 7.5l (gemengd stad / snelweg) en niet speciaal gelet op het verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk Berichten
                Ik heb saphirschwartz met x-line, met getinte ramen achteraan en ik vind de combinatie mooi. Wat ik persoonlijk een aanrader vind is het lichtpakket en vooral de lichtjes in de deurgrepen (zit in de exclusive line). De xenonlichten zijn een must. Ik heb een aantal X3's zien rijden zonder xenon en dat is echt niet mooi.

N.B. heb nu 3.600km en gemiddeld verbruik iets minder dan 7.5l (gemengd stad / snelweg) en niet speciaal gelet op het verbruik.
                Hier is het verbruik nogal aan de hoge kant (varieert tussen 8,5 en 10,0 liter/100 km na ca. 9000 km). Maar inderdaad, die LED-jes onder de deurgrepen geven wel een mooi uitzicht in het donker. De wegligging van de X3 en de vierwielaandrijving zijn wel subliem. Het weekend van de 17e richting Frankfurt toch rond 170 km/u aangehouden en hij blijft "kleven" op de weg. Op de terugweg hadden we hevige regen en stonden stukken van de Autobahn vrijwel blank. Even slipten we een beetje weg maar in een fractie van een seconde corrigeerde de wagen zichzelf en gaf hij terug maximale grip.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk Berichten
                  Ik heb saphirschwartz met x-line, met getinte ramen achteraan en ik vind de combinatie mooi. Wat ik persoonlijk een aanrader vind is het lichtpakket en vooral de lichtjes in de deurgrepen (zit in de exclusive line). De xenonlichten zijn een must. Ik heb een aantal X3's zien rijden zonder xenon en dat is echt niet mooi.
                  Dat is ook exact mijn configuratie. X-Line is vooral mooi op donkere kleuren.

Intussen toch ook een paar storende nadelen ontdekt:
                  - de hoofdsteunen van de zetels vooraan zijn niet verwijderbaar, nog nooit tegengekomen.
                  - de zetels vooraan kunnen niet plat
                  Zeer vervelend als je lange voorwerpen moet vervoeren.....

Comment

• Bij elektrische zetels gaan ze wel neer maar de hoofdsteunen kunt ge alleen maar op en neer doen en niet voor of achteruit, dat vind ik wel spijtig voor een ideale zithouding als steun voor het hoofd.
                    Ik heb nu 2000 km gereden en vind de BMW x3 nogal hard tegenover mijne vorige auto (Audi A6).
                    Sommige zeggen dat het door de runflats komen en ze kunnen wel eens gelijk hebben want die banden zijn keihard. Ook het materiaal is bij Audi beter van kwaliteit maar BMW rijd wel plezanter zeker met automaat. Heb wel spijt ik de D.D.C. niet erbij genomen hebt.

Comment

• Last edited by ; 28/09/2011, 14:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
                        Bij elektrische zetels gaan ze wel neer maar de hoofdsteunen kunt ge alleen maar op en neer doen en niet voor of achteruit, dat vind ik wel spijtig voor een ideale zithouding als steun voor het hoofd.
                        Ik heb nu 2000 km gereden en vind de BMW x3 nogal hard tegenover mijne vorige auto (Audi A6).
                        Sommige zeggen dat het door de runflats komen en ze kunnen wel eens gelijk hebben want die banden zijn keihard. Ook het materiaal is bij Audi beter van kwaliteit maar BMW rijd wel plezanter zeker met automaat. Heb wel spijt ik de D.D.C. niet erbij genomen hebt.
                        Je kan een SUV nooit vergelijken met een berline/stationwagon op gebied van rijeigenschappen.
                        Ik ben een dag onderweg geweest met de nieuwe X3, jammer genoeg op nederlandse en een stuk duitse weg, (geen slechte belgische wegen dus) ik vond de vering en het comfort zeer goed. De vering is iets korter bij oneffenheden dan in mijn MB C, maar niet om te zeggen beenhard. De X3 had ook runflats, ik was er nieuwsgierig naar omdat je zoveel slechts erover leest, ik vond het best goed en zou het zeker nemen.

De automaat heeft mij als verstokt handbakliefhebber enorm verbaast, echt super hoe dat werkt, ook het lage toerental bij 120-130 brengt veel stilte op snelwegritten.

Het beviel zo goed mij dat ik mijn vrouw nu al moet overtuigen dat ik bij mijn eerste idee wil blijven, namelijk de 5.
                        Ik zal eens testen hoeveel beter dit dan nog moet/kan zijn.

Nadelen aan de BMW, ja,de PDC (parkeersensoren) werkte niet toen ik in de parkeergarage mij in een vak zette, moet iets in combinatie zijn met de GPS, de vrouwelijke eigenares naast mij wist het ook niet, ze had de wagen nog maar een 14tal dagen. Bij MB werkt PDC steeds vanaf een bepaalde snelheid.
                        Last edited by tradie; 28/09/2011, 19:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                          Je kan een SUV nooit vergelijken met een berline/stationwagon op gebied van rijeigenschappen.
                          Ik ben een dag onderweg geweest met de nieuwe X3, jammer genoeg op nederlandse en een stuk duitse weg, (geen slechte belgische wegen dus) ik vond de vering en het comfort zeer goed. De vering is iets korter bij oneffenheden dan in mijn MB C, maar niet om te zeggen beenhard. De X3 had ook runflats, ik was er nieuwsgierig naar omdat je zoveel slechts erover leest, ik vond het best goed en zou het zeker nemen.

De automaat heeft mij als verstokt handbakliefhebber enorm verbaast, echt super hoe dat werkt, ook het lage toerental bij 120-130 brengt veel stilte op snelwegritten.

Het beviel zo goed mij dat ik mijn vrouw nu al moet overtuigen dat ik bij mijn eerste idee wil blijven, namelijk de 5.
                          Ik zal eens testen hoeveel beter dit dan nog moet/kan zijn.

Nadelen aan de BMW, ja,de PDC (parkeersensoren) werkte niet toen ik in de parkeergarage mij in een vak zette, moet iets in combinatie zijn met de GPS, de vrouwelijke eigenares naast mij wist het ook niet, ze had de wagen nog maar een 14tal dagen. Bij MB werkt PDC steeds vanaf een bepaalde snelheid.
                          Om de weergave van de sensoren en eventueel de achteruitrijcamera te verkrijgen, moet je telkens op het "park-logo" langs de versnellingspook duwen. Als je achteruit rijdt (toch bij ons met achteruitrijcamera) verschijnt het scherm met de sensoren natuurlijk ook.

Comment

• Inschrijvingstaks

Heeft er al iemand de lijst van te betalen inschrijvingstaks vanaf januari 2012 kunnen inkijken blijkbaar zou deze voor de 164 pk en 184 dezelfde zijn

Comment

Heeft er al iemand de lijst van te betalen inschrijvingstaks vanaf januari 2012 kunnen inkijken blijkbaar zou deze voor de 164 pk en 184 dezelfde zijn
                              aangezien deze gebaseerd is op co2-uitstoot, is dit inderdaad gelijk voor beide versies, dus voor partciculieren is er geen reden meer om de teruggeschroefde versie te nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                aangezien deze gebaseerd is op co2-uitstoot, is dit inderdaad gelijk voor beide versies, dus voor partciculieren is er geen reden meer om de teruggeschroefde versie te nemen
                                En is er eigenlijk een groot verschil in rij-eigenschappen tussen de 163 en de 184 pk? Voel je die 21 pk meer?

Comment

• Nog een tip voor wie winterbanden wil.
                                  Een BMW handelaar uit Duitsland biedt alle sets aan voor veel minder geld.
                                  De 305 met pirelli bvb: 541 euro minder, 1899 euro vs officiele prijs 2440. Er zal nog shipping bijkomen, en je moet ze ook monteren en stockeren natuurlijk.

Comment

• zeker omdat de wagen een groot gewicht heeft.
                                    Voor de BIV moet je het niet meer laten heb op de Vlaamse Belastingportaal een simulator gevonden voor mijn wagen met 184 PK kom ik op 362.64 https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ulatieBiv.html

Comment

• Ja, inderdaad dus ik hoop dat er snel een regeling komt om de begrensde versie terug op 184pk te zetten. Al iemand geinformeerd bij zijn BMW dealer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                                        Ja, inderdaad dus ik hoop dat er snel een regeling komt om de begrensde versie terug op 184pk te zetten. Al iemand geinformeerd bij zijn BMW dealer ?
                                        Yeps, ik heb dat een 2 tal maand geleden gevraagd en ze kunnen/mogen dat niet meer aanpassen....
                                        Never LOOK back....beware of the boogieman in front of you...

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwduck Bekijk Berichten
                                          Yeps, ik heb dat een 2 tal maand geleden gevraagd en ze kunnen/mogen dat niet meer aanpassen....
                                          Groot verschil tussen kunnen en mogen ...

wat is het ...

Onmogelijk kan het toch niet zijn.

Comment

Working...
                                          X