Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De achterkant is prachtig, voorkant trekt zo te zien op niet veel...
Wacht tot er betere foto's zijn... Is ook een afschuwelijke config zoals hij voorgesteld is. Rood metallic met beige leder en lichtkleurig hout, kleine wielen.
Achterkant vind ik ook wel heel geslaagd, echt een kleine X5 maar nog iets vloeiender design.
• Second generation of the Sports Activity Vehicle with significantly increased space, optimised functionality and enhanced driving comfort.
• Strengthening of leading position in terms of agility and efficiency through new engines, eight-speed automatic transmission, innovative suspension technology and BMW EfficientDynamics.
• Two engine variants at time of market launch: BMW X3 xDrive20d
with four-cylinder diesel engine (135 kW/184 bhp) and BMW X3 xDrive35i
with straight six-cylinder petrol engine (225 kW/306 bhp).
• Auto Start Stop function featured for the first time in conjunction with
six-cylinder engine and eight-speed automatic transmission.
• Four-wheel drive technology BMW xDrive harmonised for optimised driving dynamics featured as standard, Performance Control optional.
• Newly conceived suspension technology, electric power steering featured for the first time in a BMW X model, variable sports steering optional.
• First BMW X model with optional Damper Control and Dynamic Drive Control.
• Highest degree of interior variability thanks to folding and 40 : 20 : 40-split rear seat backrests, maximum luggage compartment volume: 1,600 litres.
• Range of BMW ConnectedDrive options unique in the segment:
Head-up Display, Internet access, reversing camera with Top View.
• Engine variants:
BMW X3 xDrive20d: Straight four-cylinder diesel engine with aluminium crankcase, turbocharger and Common Rail direct injection,
displacement: 1,995 cc, power output: 135 kW/184 bhp at 4,000 rpm, max. torque: 380 Nm at 1,750 – 2,750 rpm,
acceleration [0 – 100 km/h]: 8.5 seconds,
top speed: 210 km/h,
average fuel consumption according to EU: 5.6 litres/100 km,
CO2 emission according to EU: 149 g/km,
exhaust emission standard: EU5.
BMW X3 xDrive35i: Straight six-cylinder petrol engine with
BMW TwinPower Turbo, direct injection and VALVETRONIC,
displacement: 2,979 cc, power output: 225 kW/306 bhp at 5,800 rpm,
max. torque: 400 Nm at 1,300 rpm,
acceleration [0 – 100 km/h]: 5.7 seconds,
top speed: 245 km/h,
average fuel consumption according to EU: 8.8 litres/100 km,
CO2 emission according to EU: 204 g/km,
exhaust emission standard: EU5.
Yep, en da's ook nodig want de Q5 toonde tot nu toe duidelijk hoe 't kon zijn, in die klasse.
Nu nog Benz die snel een total makeover van die potsierlijke GLK moet gaan doen, en dan is 't weer een trio infernale.
Die GLK zal hier inderdaad wel een vette kluif aan hebben. Momenteel is er (zelfs, opletten wat ik zeg) meer concurrentie tussen Q5 - XC60. Volledig terecht ook imo.
De GLK scoort erg hard onder de verwachtingen. In 't begin was er vraag, omdat het nieuw was, opvallend, e.d. maar ondertussen is het nieuwe eraf en is Mr.Customer weer tot z'n senses gekomen.
Ik voorspel een beetje hetzelfde voor de X1 : ook spuuglelijk, rijdt ook goed, maar ik geef dat niet echt veel kans op lange termijn.
True, en met de komst van de X3 zal de X1 zeker minder gaan verkopen, wat ergens logisch is. Allez, 't zou toch moeten. Geen idee wat de X3 zal kosten, maar als ik zo zie wat een X1 met ietwat opties kost..
Comment