Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste leden. Leuke site omtrent de nieuwe BMW X3. Midden maand september komt mijn gloednieuwe BMW X3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door briefstijl Bekijk Berichten
      Beste leden. Leuke site omtrent de nieuwe BMW X3. Midden maand september komt mijn gloednieuwe BMW X3.
      Tof, graag wat meer info zoals kleuren, opties en motor.

Comment

• Dank u. Koetswerkkleur is het Mineralsilber metallic. Bekledingskleuren is het LUCX Oyster Leder Nevada. Interieurkleuren is het zwart. Decoratieve lijsten is het Santinsilber matt.
        Standaarduitrusting/Extra uitrusting hieronder...
        Exclusive Line genomen...
        Brake Energy Regeneration
        Automatische versnellingsbak Steptronic
        Dynamic Damping Control
        Verwarmd stuurwiel
        Sportstuur
        Runflat banden
        Performance Control
        Variable Sport Steering
        Automatische bediening van de achterklep
        X-Line
        Panoramisch doorschijnend schuifdak
        Zonnewerend glas achteraan
        Automatische dimmende binnen- en buitenspiegels
        Sportzetels vooraan
        Lendensteun vooraan
        Inzetstuk dashboard Schwarz hochglänzend
        Hifi-luidsprekersysteem
        BMW TeleServices
        Combox controller
        Hemelbekleding Anthrazit
        Spraakversie Nederlands of anders
        Veiligheidskit
        Niet-gereduceerd vermogen (20d 184pk)

Eens de BMW X3 in tot de bestemming is aangekomen zal de achteruitrijcamera en decoratieve lijsten in Aluminium Längsschliff fein geplaatst worden.
        18'' lichtmetalen velgen V-spaak 307.

Ik heb mijn huidige BMW 320 (E46) enorm graag. Zuinig, comfort en normaal praktisch. BMW X3 is praktischer en neemt het comfort meer in zijn voordeel bij het in- en uitstappen van de wagen en zichtbaarheid is in deze drukke tijden op de autowegen een must.

Wat ik graag bij had gehad, maar niet echt mis is het volgende...

- Elektrische zetelverstelling
        - Zetelverwarming voor de achterpassagiers
        - Zonnegordijnen
        - TV-functie (handig bij uren stilstaan in de file)
        - Speed Limit info
        - Infraroodreflecterende voorruit ( bij warm weer kan het tot 10 graden verschillen met binnen)
        - Top View
        - Adaptive Headlights
        - Aanhangwagenkoppeling
        - BMW Head-UP Display

De opties die bij deze BMW X3 zijn genomen kan ik al aardig uit de voeten. Binnen aantal weken is het genieten!

Mist u aantal opties waarvan u gebruik van kon nemen? Welke opties heeft u en mist u?

Comment

• Wij zijn na een kleine anderhalf jaar nog steeds enorm tevreden over onze X3, hoewel sommige vroege exemplaren (de onze is in april 2011 geproduceerd) toch wel te kampen hebben met serieuze problemen. Wij hebben (gelukkig) geen last van dergelijke ongemakken. Eventuele opties die zeker de moeite waard zijn, zijn o.a. de automatische bediening van de achterklep, het navigatiesysteem Professional (zeker en vast zijn prijs waard), een lederen interieur natuurlijk, de automatische transmissie die een perfecte combinatie vormt met de motor (xDrive20d, hoewel ik liever een xDrive28i had), xenonverlichting, sportstuur, fatsoenlijke velgen (lees minstens 18"),... Zeker is ook de buitenkleur Mineralsilber i.c.m. het Leder Nevada Havanna een aanrader en al zeker gecombineerd met de fineline wave sierlijsten! Opties die wij niet hebben, maar toch enigszins missen zijn o.a. sportzetels, elektrische verstelling van de zetels, spiegelpakket en head-up display. Al bij al dus nog heel tevreden over de X3, ondanks sommige horrorverhalen!

Comment

• Ik las dat u "Rubberen koffermat met dorpelbescherming + plooibox" hebt genomen. Is deze handig en is de dikte van de mat niet te hoog?
            Ook heeft u "uitlaatsierstuk in chroom" genomen. Zit dat bij accessoires onderdelen of zit dat al bij de X-Line inbegrepen?

Omdat ik al eerder lederen sportstoelen had, heb ik ditmaal voor het comfort voor de nieuwe BMW X3 ook lederen sportstoelen genomen. De onderkant bij de sportstoelen kunnen van hoogte gekanteld worden en de zijsteunen kunnen elektrisch ook aangepast worden. Ook de spiegelpakket heb ik genomen.
            Ik heb aantal keren met drie verschillende BMW X3 proef gereden. Met lederen sportstoelen en standaard sportstoelen. Ook heb ik verwarmd lederen sportstuur genomen. Dit is echt aangenaam aan te raden voor de winter.

Panoramisch dak vind ik ook geweldig. Aangenaam om naast airco ook lichtinval te hebben of bij deze zachte zomer een zacht briesje binnen te hebben.

Elektrisch verstelling van de zetels is ook meer comfortabel. Bij deze optie is niet alleen de stuur elektrisch aan te passen, ook de buitenspiegel aan de passagierskant past zich aan bij het parkeren in achteruit.

Bij de Head-up display is wel handig. Jammer de aanduiding van de gegevens in de display niet in kleur vertoond worden zoals bij de nieuwe BMW 3-serie en 5-serie.

Ook hadden ze bij de nieuwe BMW X3 twee opties mogen bij zetten:

- Lane change warning (Voorkomt gevaarlijke situaties bij het inhalen of het veranderen van rijstrook, zichtbaar signaal in de buitenspiegel en extra waarschuwing met discrete trillingen in het stuur.
            - Active cruise control met stop&go functie (Automatische regaling van de snelheid en de afstand tot het voorliggende voertuig.
            - Regeling van de zitting en rugleuning voor de achterzetels. 45 graden kantelbaar.

Comment

• Ik lees niets over Xenons of liggen die al standaard op de X3?

Comment

• De rubberen koffermat met dorpelbescherming hebben we eigenlijk gekozen voor het vervoeren van de hond, want een natte labrador laat je niet graag dollen op de 'gewone' koffervloer! De hoogte valt best mee, eigenlijk is er quasi niets hinderlijk aan. Ook voor de prijs moet je het zeker niet laten (dacht iets van een € 96,00). Het uitlaatsierstuk in chroomuitvoering ben ik tot op heden nog op geen enkele andere xDrive20d tegengekomen buiten de onze, hetzij een X3 met M-pakket natuurlijk. Deze optie staat op de accessoirelijst en voor een 'luttele' € 65,00 heb je toch een veel mooier exemplaar dan het exemplaar dat een xDrive20d standaard heeft! Deze zit dus niet inbegrepen bij de X-line, die wij overigens ook hebben. Een handige optie die ik nog was vergeten, is het doorlaadsysteem, echt wel handig als je eens iets langer moet vervoeren (bv. ski's) en toch nog twee achterpassagiers comfortabel wilt laten zitten.

Comment

• Xenonlichten voor dimlichten en grote lichten is een Extra uitrusting op de BMW X3. Bij de uitrustingspakketten zit de Xenonlichten voor dimlichten en grote lichten bij de "Exclusive Line" inbegrepen. Hoe duurder het pakket, hoe meer uitrustingspakketten zijn inbegrepen. Dat is standaard bij alle duitse automerken. Als optie kan er nog ook geopteerd worden voor "Adaptive Headlights" en "High Beam Assist"

Adaptive Headlights met variabele lichtverdeling en lichthoogteregeling, incl. hoekverlichting, verlicht de bochten zodra de bestuurder ze aansnijdt.

High Beam Assist ontlast de bestuurder `s nachts door, als er voor- en tegenliggers op de weg zijn, de lichten automatisch te dimmen. Ook wanneer er voldoende straatverlichting is, worden de lichten automatisch gedimd.

Comment

• Dank u BMW Welt, Koffermat en die uitlaatsierstuk is een must. Super. Ook is de prijs geen ontgoocheling. Doorlaadsysteem heb ik ook genomen. Die had ik al op mijn huidige BMW 320 touring E46.

Comment

• Vandaag zijn we ook een X3 gaan bestellen voor de mama hier. Ze zocht iets waar ze toch hoger in zat dan de huidige auto. Het wordt de eerste BMW hier. Hebben altijd met een mercedes rondgereden. Eerste auto die ik mij herinner hier was een MB W201, dan een W202 (classic uitvoering als ik me niet vergis), dan een W203 (elegance uitvoering), en laatste is een W204 (avantgarde uitvoering met AMG pakket).

Zoals gezegd zocht ze dus iets met een hogere rijpositie en ook liefst een auto die minder hard geveerd is. Door het AMG pakket op de laatste werd de sportvering van AMG toegevoegd, die inderdaad wel vrij hard is. Voor mij persoonlijk vind ik dit wel leuk en aangenaam, maar de mama was er hoe langer hoe minder fan van! Aangezien de GLK niemand hier thuis aansprak zijn we beginnen rondkijken naar de concurrenten. In eerste instantie kwamen we bij de RR Evoque. Testrit mee gedaan, voor mij viel deze goed uit, voor de mama iets minder denk ik. Daarna hebben we een x3 getest, deze viel bijzonder goed mee. We hebben ook gekeken voor een ML en een X5, maar hier zijn we van afgestapt, aangezien deze niet binnengeraken hier.

Anyway vandaag besteld, BMW X3 xDrive20d
                      475 Saphirschwarz
                      LUSW Leder Nevada Schwarz (ze twijfelen hier thuis eventueel nog aan de havana kleur..)

Standaarduitrusting
                      1CC Auto start stop funtie
                      216 Servotronic
                      249 Multifunctioneel stuur
                      2PA Antidiefstalbouten
                      413 Scheidingsnet
                      423 Fluwelen tapijten
                      4U2 ECO PRO
                      520 Mistlampen vooraan
                      521 Regen- en lichtsensor
                      544 Cruise control met remfunctie
                      886 Handleiding Nederlands
                      8SC Interne code

Andere opties:
                      337 M sportpakket
                      Standaardophanging ipv sportophanging
                      Alu velgen styling 369M 19"
                      2VG Performance Control
                      2VL Variable sport steering
                      3MB Exterieur Line aluminium gesatineerd
                      481 Sportzetels vooraan
                      4AD Decoratieve lijsten aluminium
                      715 M Aërodynamicapakket
                      775 Hemelbekleding Anthrazit
                      7XA M Sportstuur met schakelpaddles en multifunctietoetsen

281 Business Line Plus
                      3AT Dakrails aluminium
                      493 Opbergpakket
                      508 Park distance control
                      534 Elektronische airco
                      606 Navigatiesysteem Business
                      6NH Handsfree systeem met USB

1CD Brake energy regeneration
                      205 Automatische versnellingsbak Steptronic
                      258 Runflat banden
                      316 Automatische bediening van achterklep
                      420 Zonnewerend glas achteraan
                      430 Automatische dimmende binnen-en buitenspiegels
                      459 Zetels, elektrisch & geheugen
                      6A8 BMW Teleservices
                      868 Spraakversie Nederlands
                      2XS Veiligheidskit
                      ZOR Niet-gereduceerd vermogen

Dat is onze lijst. Denk wel dat het een knappe auto wordt. We hebben met de X3 getest die er ongeveer ook zo uitzag, iets minder opties wel denk ik. Leveringsdatum is voorzien laatste week september/eerste week oktober!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiorano Bekijk Berichten
                        Vandaag zijn we ook een X3 gaan bestellen voor de mama hier. Ze zocht iets waar ze toch hoger in zat dan de huidige auto. Het wordt de eerste BMW hier. Hebben altijd met een mercedes rondgereden. Eerste auto die ik mij herinner hier was een MB W201, dan een W202 (classic uitvoering als ik me niet vergis), dan een W203 (elegance uitvoering), en laatste is een W204 (avantgarde uitvoering met AMG pakket).

Zoals gezegd zocht ze dus iets met een hogere rijpositie en ook liefst een auto die minder hard geveerd is. Door het AMG pakket op de laatste werd de sportvering van AMG toegevoegd, die inderdaad wel vrij hard is. Voor mij persoonlijk vind ik dit wel leuk en aangenaam, maar de mama was er hoe langer hoe minder fan van! Aangezien de GLK niemand hier thuis aansprak zijn we beginnen rondkijken naar de concurrenten. In eerste instantie kwamen we bij de RR Evoque. Testrit mee gedaan, voor mij viel deze goed uit, voor de mama iets minder denk ik. Daarna hebben we een x3 getest, deze viel bijzonder goed mee. We hebben ook gekeken voor een ML en een X5, maar hier zijn we van afgestapt, aangezien deze niet binnengeraken hier.

Anyway vandaag besteld, BMW X3 xDrive20d
                        475 Saphirschwarz
                        LUSW Leder Nevada Schwarz (ze twijfelen hier thuis eventueel nog aan de havana kleur..)

Standaarduitrusting
                        1CC Auto start stop funtie
                        216 Servotronic
                        249 Multifunctioneel stuur
                        2PA Antidiefstalbouten
                        413 Scheidingsnet
                        423 Fluwelen tapijten
                        4U2 ECO PRO
                        520 Mistlampen vooraan
                        521 Regen- en lichtsensor
                        544 Cruise control met remfunctie
                        886 Handleiding Nederlands
                        8SC Interne code

Andere opties:
                        337 M sportpakket
                        Standaardophanging ipv sportophanging
                        Alu velgen styling 369M 19"
                        2VG Performance Control
                        2VL Variable sport steering
                        3MB Exterieur Line aluminium gesatineerd
                        481 Sportzetels vooraan
                        4AD Decoratieve lijsten aluminium
                        715 M Aërodynamicapakket
                        775 Hemelbekleding Anthrazit
                        7XA M Sportstuur met schakelpaddles en multifunctietoetsen

281 Business Line Plus
                        3AT Dakrails aluminium
                        493 Opbergpakket
                        508 Park distance control
                        534 Elektronische airco
                        606 Navigatiesysteem Business
                        6NH Handsfree systeem met USB

1CD Brake energy regeneration
                        205 Automatische versnellingsbak Steptronic
                        258 Runflat banden
                        316 Automatische bediening van achterklep
                        420 Zonnewerend glas achteraan
                        430 Automatische dimmende binnen-en buitenspiegels
                        459 Zetels, elektrisch & geheugen
                        6A8 BMW Teleservices
                        868 Spraakversie Nederlands
                        2XS Veiligheidskit
                        ZOR Niet-gereduceerd vermogen

Dat is onze lijst. Denk wel dat het een knappe auto wordt. We hebben met de X3 getest die er ongeveer ook zo uitzag, iets minder opties wel denk ik. Leveringsdatum is voorzien laatste week september/eerste week oktober!
                        Sportstuur met schakelpaddles op 2.0d ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                          Sportstuur met schakelpaddles op 2.0d ???
                          Vergeet het maar, op de optielijst alleen voor 3.5i of 3.5d, tenzij je voor jou een uitzondering maken !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                            Vergeet het maar, op de optielijst alleen voor 3.5i of 3.5d, tenzij je voor jou een uitzondering maken !
                            Modeljaar 2013 ?

Comment

• Op de testversie hadden we het inderdaad ook niet. Ik heb gewoon de offerte overgetypt. Binnen paar weken zullen we het wel zien!

Comment

• Fiorano, Saphirschwarz met LUSW Leder Nevada Schwarz, zou ik "Infraroodreflecterende voorruit" nemen. Vermindert de onaangename opwarming van het interieur door een laag infrarood licht weerkaatst. Beperkte opwarming van het interieur (tot 10°C minder). Minder opwarming van het stuur en de zetels. Ook bij de comfortbeglazing van gelaagd glas verbetert de geluiddemping in het interieur. Omdat u geen panoramisch glazen dak heeft is dat toch een optie die uw comfort verhoogd.

Comment

• Voor de BMW X3 20d kan men opteren als accessoire de "Grille Titan", Met titaankleurige nierspijlen en verschroomde rand. Heeft iemand dat als optie genomen of zou iedereen het origineel standaard de spijltjes in het zwart laten uitvoeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door briefstijl Bekijk Berichten
                                    Fiorano, Saphirschwarz met LUSW Leder Nevada Schwarz, zou ik "Infraroodreflecterende voorruit" nemen. Vermindert de onaangename opwarming van het interieur door een laag infrarood licht weerkaatst. Beperkte opwarming van het interieur (tot 10°C minder). Minder opwarming van het stuur en de zetels. Ook bij de comfortbeglazing van gelaagd glas verbetert de geluiddemping in het interieur. Omdat u geen panoramisch glazen dak heeft is dat toch een optie die uw comfort verhoogd.
                                    Thanks, zal het nog eens voorstellen hier! Over de paddles op het stuur, heb nog eens gekeken naar het boekske van de X3. Daar staat thans paar keer "op alle modellen met een automaat staan de paddles standaard" (staat ook expleciet bij M-stuur igv M sportpakket)

Comment

• Fiorano,

In de BMW X3 catalogus 2012 met Standaarduitrusting/Extra uitrusting op pagina 52 staat er ...

- Sportautomatische 8-versnellingsbak met schakelpadles aan het lederen sportstuur om manueel te schakelen (enkel beschikbaar op X3 xDrive35i en X3 xDrive35d). Extra uitrusting
                                      - Lederen M stuur met schakelpaddles in combinatie met automatische 8-versnellingsbak (enkel beschikbaar op X3 xDrive35i en X3 xDrive35d) Bovenaan bij stuur Extra uitrusting

In de prijzen catalogus 2012 staat er op pagina 14 en 15 het volgende...

- (Pagina 15) Multifunctioneel sportstuur met schakelpaddles in leder - enkel met (pagina 14) Automatisch versnellingsbak Steptronic met 8 versnellingen en elektronische versnellingspook, Automatic Hold Function en Auto Start Stop functie inbegrepen - niet met M sportstuur/ M sportpakket.

- U kan schakelpaddles nemen voor X3 xDrive20i - X3 xDrive28i - X3 xDrive20d - X3 xDrive30d ( Standaard voor X3 xDrive35i - X3 xDrive35d ) - niet met M sportstuur/ M sportpakket
                                      Last edited by ; 12/08/2012, 19:17.

Comment

• Ik heb nogmaals nagekeken, en het lederen M stuur met schakel paddles is daar een extra optie voor alle motoren, zolang ze maar een automaat hebben offcourse.. Ale zo staat het althans in mijn boekske da hier ligt hé

Comment

• Bij BMW dealer zullen het zeker weten. Ja, Ik had schakel paddles ook kunnen nemen met Automaat. Ik heb het niet genomen. Automaat met functioneel sportstuur bediening is ruim voldoende. Het is best makkelijk en fijn om er mee te doen. Dat zeker als u graag sportief rijdt.

Ik heb vooral gekozen voor de efficiëntie en comfort die BMW X3 met zich mee brengt.

- Hoger zit (niet te laag en niet te hoog)
                                          - grote buitenspiegels
                                          - achteruitrijcamera
                                          - achttrapsautomaat
                                          - daming control
                                          - variable steering
                                          - en nog aantal leuke opties

Comment

Working...
                                          X