Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo'n melding over de banden hebben wij ook eens gehad met onze mini.
    Banden gecontroleerd en niets aan de hand.
    Een 2tal maanden later zagen we dat er een platte band was maar toen zei de computer dat alle banden ok waren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
      Mijn verbruik stijgt in plaats van te dalen, ik zit nu aan een verbruik van 8.3 liter
      op 15000 km en mijne rijstijl is steeds dezelfde. Misschien ligt het aan het warme weer waarmee de airco harder moet werken?
      Bij erg warme temperaturen is er bovendien ook relatief minder zuurstof in de lucht. Daardoor zakt de efficiëntie van je motor ook wat. Da's bijvoorbeeld één van de redenen waarom men topsnelheidruns graag 's ochtends of 's nachts doet, in koele temperaturen: een tikje meer vermogen en dus een paar hm/u sneller. En inderdaad: een continu voluit werkende airco-compressor vraagt vermogen, en doet dus 't verbruik stijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
        Vorige week eens een auto-strade tochtje gemaakt met nieuwe X3 van mijn vrouw.
        2.0 Xdrive 184pk (is toch wat anders dan mijn V70drive )

Heel goede rij-ervaring, maar...

- toch wat ontevreden over verbruik (7,3l/100km). Huidige kmstand is 2,500 km, dus hopelijk daalt het nog bij verder gebruik. Alhoewel haar ritten eerder kort en in de stad zijn. Voordeel, dan kan ik hem regelmatig meepakken om de 'leidingen' eens door te blazen.
        - geen TP-functie gevonden op autoradio, waardoor de Radio1 verkeersberichten niet doorkwamen;
        - geen flitspalen in GPS.

Moest iemand van jullie weten hoe dat probleempje met autoradio en flitspalen opgelost geraakt, hoor ik het graag.

Greetz
        Thanks ,
        tp is een knopje naast volumeknop
        bmw wil geen flitspalen in zijn gps - dat wordt opletten

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
          bmw wil geen flitspalen in zijn gps - dat wordt opletten

Greetz
          Gek,ik heb dat toch...
          2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• Vandaag heeft mijn BMW dealer gebeld. Mijn gloednieuwe BMW X3 is binnen. Nog onder de stof en hardware matig moet de auto nog ingesteld worden. Wat gek en toch grappig is dat er geen oliepijler meer te zien is in de motor. Alles gebeurd officieel via elektronische vertoning op de display. Nu een vraagje. Ik wil de achtercamera in laten zetten. Het kan, maar dan hebben ze ten minste drie dagen werk aan en de volledige interieur wordt eruit gehaald om die achteruit camera te plaatsen. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Zou dat een meerwaarde zijn voor mijn comfort? Zou het interieur er niet van af zien doordat het na fabriek montage weer volledig uit elkaar wordt gehaald? Graag jullie mening en ervaring???????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door briefstijl Bekijk Berichten
              Vandaag heeft mijn BMW dealer gebeld. Mijn gloednieuwe BMW X3 is binnen. Nog onder de stof en hardware matig moet de auto nog ingesteld worden. Wat gek en toch grappig is dat er geen oliepijler meer te zien is in de motor. Alles gebeurd officieel via elektronische vertoning op de display. Nu een vraagje. Ik wil de achtercamera in laten zetten. Het kan, maar dan hebben ze ten minste drie dagen werk aan en de volledige interieur wordt eruit gehaald om die achteruit camera te plaatsen. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Zou dat een meerwaarde zijn voor mijn comfort? Zou het interieur er niet van af zien doordat het na fabriek montage weer volledig uit elkaar wordt gehaald? Graag jullie mening en ervaring???????
              ik heb op mijn 5 de achteruitrijcamera, maar vind het eerlijk gezegd maar een gadget, om nu 3de werk te betalen en m'n ganse interieur uit elkaar te halen om dat erin te plaatsen, dat zou ik het echt niet waard vinden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                Gek,ik heb dat toch...
                Met navigatie professional? ( ik kan nergens terugvinden of dit ook kan met navi Business)

Comment

• bartdc, dank u voor uw reactie. Het voordeel van achteruitrijcamera is bij een parking waarbij een voertuig of mensen achter u staat. Ik was aan het twijfelen of ik het zou nemen met Top View. Ik belde de verkoper om die uitrustingsmogelijkheid bij te nemen. Ik was te laat. De gegevens waren al verstuurd. Kostprijs achteruitrijcamera is 450,- en samen met Top View 715,-
                  Om naderhand te doen kan het alleen met achteruitrijcamera + dat mijn bmw X3 volledig uit elkaar wordt gehaald voor meer dan 1500 euro. Ik vind het heel handig voor achteruit te rijden in mijn garage. Ik zou het jammer vinden eens het interieur volledig weer in elkaar is gestoken, dat er dan materiaal minder vast zit. Het zou eens kunnen rammelen / kletteren. U zou het bij de volgende voertuig de acheruitrijcamera niet meer bij nemen dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
                    Mijn BMW X3 had zaterdag met het warme weer kuren. Toen ik op de autosnelweg reed gaf hij plotseling aan dat een van mijn banden leegliep. Ben dan gestopt op de parking om te controleren maar zag er niets aan maar de waarschuwing bleef aan en thuis gekomen heb ik de runflats alle 4 gecontroleerd maar er was geen luchtverlies op.
                    Heb dan terug ginnitialiseerd zodat de electronika terug aanwees dat alles o.k. was en verder heb ik er geen problemen meer gehad.
                    Mijn verbruik stijgt in plaats van te dalen, ik zit nu aan een verbruik van 8.3 liter
                    op 15000 km en mijne rijstijl is steeds dezelfde. Misschien ligt het aan het warme weer waarmee de airco harder moet werken?

Van die band kan misschien zijn, dat je met één van de banden in de direkte zon hebt gestaan terwijl de andere dat niet hadden, zorgt voor een drukverschil in je banden tov de ingestelde waarde, is dan wel een hogere druk ivm de zon maar goed, ik weet niet of het systeem werkt op drukverlies of drukverschil
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• dat je nu een achteruitrijcamera hebt achter een vrachtwagen of bestelwagen kan ik nog inkomen (dat heeft echt wel zijn nut bij mijn lange Ducato). Maar omdat nu te hebben bij een gewone auto? Het zicht is toch nog enigzins iets beters rondom dan bij een bestelwagen. In mijn persoonlijk opzicht zijn dat dus vooral gadgets op auto's die het prijskaartje nodeloos de hoogte induwen. En als ze dan ook nog zeggen dat hij daarvoor volledig uit elkaar moet, dan pas ik zeker wel even.

Comment

• En ik dacht dat die kabel voor arc er standaard lag en het gewoon aangekoppeld moest worden ? Niet dus.

Comment

• Niemand kan juist op antwoorden of de kabel voor achteruitrijcamera er in liggen?

Comment

• Mijn nieuwe BMW X3 20d 184 PK 2012

_DSC6536.jpg_DSC6547.jpg_DSC6551.jpg_DSC6552.jpg_DSC6553.jpg

Comment

• Nice. Meer moet dat niet zijn.
                              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Hey,

Ik rij ondertussen bijna van dag op dag 1 jaar rond met een BMW X3 2.0xDrive, 2011 (163 pk).
                                Ondertussen al plm 40.000 km op de teller en tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad.
                                De auto rijdt enorm soepel, veert zeer aangenaam alle oneffenheden in het wegdek weg, heeft m.i. meer dan voldoende power/ trekkracht om in te halen waar nodig, zit zeer comfortabel en biedt een uitgebreide functionaliteit aan knopjes, ed dewelke daarboven zeer gebruiksvriendelijk zijn geïntegreerd in het dashboord en middenconsole.
                                De 8traps automaat kan ik alleen maar aan iedereen aanbevelen, wat een plezier.
                                Onlangs nog naar Berlijn gereden en een paar 100km de Cruise control op 180km/h gezet, was dus duidelijk geen probleem, diene auto is daar voor gemaakt. Uiteindelijk na 7 uur rijden toegekomen in Berlijn en had nog steeds zin om rond te toeren.
                                Wat mij wel tegenvalt is de GSM-communicatie. Ik heb gekozen voor het systeem waarmee je op het internet, ed kan maar blijkbaar is geen enkele telefoon die dit volledig ondersteunt in België.
                                Heeft er iemand al ervaring met dit systeem?
                                Ik ben dus een zeer tevreden klant, hout vasthouden natuurlijk, enkel de garage stelt mij teleur. Er druipt een arrogantie vanaf wat mij als klant/ koper een beetje kwaad maakt maar soit, ik mijn leven, zij het hunne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                                  Hey,

Ik rij ondertussen bijna van dag op dag 1 jaar rond met een BMW X3 2.0xDrive, 2011 (163 pk).
                                  Ondertussen al plm 40.000 km op de teller en tot op heden nog geen enkel probleem mee gehad.
                                  De auto rijdt enorm soepel, veert zeer aangenaam alle oneffenheden in het wegdek weg, heeft m.i. meer dan voldoende power/ trekkracht om in te halen waar nodig, zit zeer comfortabel en biedt een uitgebreide functionaliteit aan knopjes, ed dewelke daarboven zeer gebruiksvriendelijk zijn geïntegreerd in het dashboord en middenconsole.
                                  De 8traps automaat kan ik alleen maar aan iedereen aanbevelen, wat een plezier.
                                  Onlangs nog naar Berlijn gereden en een paar 100km de Cruise control op 180km/h gezet, was dus duidelijk geen probleem, diene auto is daar voor gemaakt. Uiteindelijk na 7 uur rijden toegekomen in Berlijn en had nog steeds zin om rond te toeren.
                                  Wat mij wel tegenvalt is de GSM-communicatie. Ik heb gekozen voor het systeem waarmee je op het internet, ed kan maar blijkbaar is geen enkele telefoon die dit volledig ondersteunt in België.
                                  Heeft er iemand al ervaring met dit systeem?
                                  Ik ben dus een zeer tevreden klant, hout vasthouden natuurlijk, enkel de garage stelt mij teleur. Er druipt een arrogantie vanaf wat mij als klant/ koper een beetje kwaad maakt maar soit, ik mijn leven, zij het hunne.
                                  Overa welke garage heb je het? Regio gent neem ik aan? Daeninck, of verstraeten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door briefstijl Bekijk Berichten
                                    ..... Wat gek en toch grappig is dat er geen oliepijler meer te zien is in de motor. Alles gebeurd officieel via elektronische vertoning op de display.....
                                    er is ook nog een normale peilstok hoor , maar zit dieper en lichtjes verstopt en heeft geen oranje kleur meer maar is nu zwart en minder opvallend.

grtzz
                                    Never LOOK back....beware of the boogieman in front of you...

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                                      Is iedereen nog tevreden over zijn X3 of zijn er problemen en wat ?
                                      yeps, still very happy na 9 maand en 40.000km

grtzz
                                      Never LOOK back....beware of the boogieman in front of you...

greetz

Comment

• Gelezen op collega site :

BMW's line-up is momenteel eigenlijk kakelvers, maar het merk denkt alweer vooruit. Eerder zagen we al de gefacelifte 5-serie gecamoufleerd voort zoeven, ditmaal blijkt dat ook een gefacelifte X3 op het menu staat.

Onze spionagefotografen betrapten de X3 licht gecamoufleerd in München. We zien nieuwe voor- en achterbumpers, andere buitenspiegels en twee nieuwe koplampunits. Aan de achterzijde zien we gewoon weer dezelfde lichtunits als nu. We kunnen het interieur nog niet zien, maar wellicht dat de ontwerpers hier de ruimte krijgen om nieuwe materialen en bekledingsstoffen te introduceren.

Wat er onderhuids verandert, is nog onduidelijk. De zuinige driecilinder turbomotor lijkt toch net een brug te ver voor de X3, dus waarschijnlijk komen er weer benzine- en dieselmotoren met een cilinderinhoud van 2,0 en 3,0 liter onder de kap te liggen.

De introductiedatum van de BMW X3 facelift is nog niet bekend. We rekenen net als bij de 5-serie facelift op een introductie eind 2013 of begin 2014.

Comment

• Onze auto is sinds vorige week gearriveerd, rijdt zeer leuk!
                                          Dit waren de opties:
                                          Anyway vandaag besteld, BMW X3 xDrive20d
                                          475 Saphirschwarz
                                          LUSW Leder Nevada Schwarz (ze twijfelen hier thuis eventueel nog aan de havana kleur..)

Standaarduitrusting
                                          1CC Auto start stop funtie
                                          216 Servotronic
                                          249 Multifunctioneel stuur
                                          2PA Antidiefstalbouten
                                          413 Scheidingsnet
                                          423 Fluwelen tapijten
                                          4U2 ECO PRO
                                          520 Mistlampen vooraan
                                          521 Regen- en lichtsensor
                                          544 Cruise control met remfunctie
                                          886 Handleiding Nederlands
                                          8SC Interne code

Andere opties:
                                          337 M sportpakket
                                          Standaardophanging ipv sportophanging
                                          Alu velgen styling 369M 19"
                                          2VG Performance Control
                                          2VL Variable sport steering
                                          3MB Exterieur Line aluminium gesatineerd
                                          481 Sportzetels vooraan
                                          4AD Decoratieve lijsten aluminium
                                          715 M Aërodynamicapakket
                                          775 Hemelbekleding Anthrazit
                                          7XA M Sportstuur met schakelpaddles en multifunctietoetsen

281 Business Line Plus
                                          3AT Dakrails aluminium
                                          493 Opbergpakket
                                          508 Park distance control
                                          534 Elektronische airco
                                          606 Navigatiesysteem Business
                                          6NH Handsfree systeem met USB

1CD Brake energy regeneration
                                          205 Automatische versnellingsbak Steptronic
                                          258 Runflat banden
                                          316 Automatische bediening van achterklep
                                          420 Zonnewerend glas achteraan
                                          430 Automatische dimmende binnen-en buitenspiegels
                                          459 Zetels, elektrisch & geheugen
                                          6A8 BMW Teleservices
                                          868 Spraakversie Nederlands
                                          2XS Veiligheidskit
                                          ZOR Niet-gereduceerd vermogen

[img]http://imageshack.us/photo/my-images/651/fotomfx.jpg/[/img]
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by ; 20/10/2012, 20:35.

Comment

Working...
                                          X