Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn moeder heeft ook voor de X3 gekozen voor de hogere zitpositie. Ik en mijn broer hebben wel enkele leuke opties kunnen aanvinken (sportpakket bv). Voor ons is comfort net iets minder als belang als voor de mama. Ze twijfelen hier thuis nog tussen het zwart leder en de havana kleur. Iemand suggesties? Ik ben fan van het zwarte leder, denk dat je havana snel beu wordt..

Comment

• Ik zou toch havana overwegen, wij hebben havana i.c.m. fineline wave en vinden dat nog steeds een zeer geslaagde combinatie. Het bruin leder is eens iets anders, hoewel een zwart interieur ook altijd mooi is. Wij zijn het in ieder geval nog niet beu gezien!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
        Ik zou toch havana overwegen, wij hebben havana i.c.m. fineline wave en vinden dat nog steeds een zeer geslaagde combinatie. Het bruin leder is eens iets anders, hoewel een zwart interieur ook altijd mooi is. Wij zijn het in ieder geval nog niet beu gezien!
        Is het eventueel mogelijk om daar foto's van te tonen? Ben wel is benieuwd.

Comment

• Foto van internet genomen. In google (BMW X3 Havana). Ik zou ook opteren voor deze combinatie. Volledig zwart nemen is net "Men in Black" -

Het dak is antraciet, binnenbekleding zwart samen met sportstoelen in Havana kleur is echt mooi. Aan u de keuze. Als u voor zwart opteert, dat is natuurlijk tijdloos.
          Last edited by ; 13/08/2012, 10:16.

Comment

• Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by ; 13/08/2012, 13:55.

Comment

• Ook foto van interieur? Knap wel!

Comment

• Nieuw in het gamma : X3 sDrive 18d (143pk/360Nm/Co2:135g/0-100:9.9s)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                  Nieuw in het gamma : X3 sDrive 18d (143pk/360Nm/Co2:135g/0-100:9.9s)
                  Wat is de prijs hiervan ?
                  Ik zie hem niet staan op de prijslijst bij bmw.be

Comment

• Is vandaag via een persbericht pas bekend gemaakt. Zal pas vanaf november leverbaar zijn.
                    Dacht richtprijs voor Duitsland 36200 euro.
                    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Vreselijk, die uitstootreductie-kunstgrepen.

Hierbij de PDF met technische gegevens: https://dl.dropbox.com/u/94035899/BM...TD_08_2012.pdf

Comment

• Nu nog de 518d en de 720d, en nee, 'k zeg het niet om te lachen

Comment

• X3 sDrive ... :/. Ik dacht dat de X van X3 voor xDrive staat. in de X1, tot daar aan toe, maar een X3 :/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door X5 Bekijk Berichten
                            X3 sDrive ... :/. Ik dacht dat de X van X3 voor xDrive staat. in de X1, tot daar aan toe, maar een X3 :/
                            Meecedes en audi doen reeds een tijd hetzelfde, en in de co2 strijd bekeken konden ze toch niet achterblijven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                              Nu nog de 518d en de 720d, en nee, 'k zeg het niet om te lachen
                              Een 518d lijkt me zeker mogelijk. Misschien met de facelift volgend jaar? Als je de nieuwe motoren bekijkt die we dra in de E facelift krijgen (een 4-pitter diesel hypbride met minder dan 100 gram C0² per km, bijvoorbeeld) dan is er nog ruimte voor verbetering (op dat vlak) voor BMW. Maar ik vraag me af of een 518d dan die verbetering kan bieden: het is dezelfde motor als die van de 520d, alleen met wat minder vermogen. Qua uitstoot zal dat nauwelijks schelen, vermoed ik.
                              En als er een 4-pitter komt in de '7, dan zal het wel de 2-liter met dubbele turbo zijn, dus de 725d.

Comment

• BMW heeft een nieuw instapmodel voor de X3: de sDrive 18d. Dit is de eerste X3 die is voorzien van achterwielaandrijving en het prijskaartje is een stuk rooskleuriger dan het huidige basismodel.

De nieuwe BMW X3 18d heeft als tussenvoegsel ‘sDrive’ en dat is BMW-taal voor achterwielaandrijving. Hiermee is het de eerste X3 die niet is voorzien van vierwielaandrijving (xDrive), dat scheelt 55 kg gewicht. De X3 sDrive 18d heeft een tweeliter viercilinder TwinPower-dieselmotor van 143 pk en 360 Nm, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Daarmee ligt het gemiddelde verbruik op 5,1 l/100 km (met achttrapsautomaat 5,4 l/100 km), bij een Co2-uitstoot van 135 g/km. De topsnelheid is 195 km/h (automaat: 190 km/h), het 0-100-sprintje neemt 9,9 seconden (automaat: 10,3) in beslag.

Een start-stopsysteem is standaard, evenals onder andere een met leer bekleed multifunctioneel stuurwiel, cruise control en 17-inch lichtmetaal. De X3 sDrive 18d, die in november in de showroom staat, is er vanaf 46.990 euro (inclusief 21% btw). Da’s met de nieuwe btw-tarieven ruim 8.000 euro minder dan de huidige diesel-instapper, de xDrive 20d. Volgens de woordvoerder van BMW Nederland zijn er op dit moment geen plannen voor een nieuw (achterwielaangedreven) basismodel met benzinemotor.

Comment

• Vorige week eens een auto-strade tochtje gemaakt met nieuwe X3 van mijn vrouw.
                                  2.0 Xdrive 184pk (is toch wat anders dan mijn V70drive )

Heel goede rij-ervaring, maar...

- toch wat ontevreden over verbruik (7,3l/100km). Huidige kmstand is 2,500 km, dus hopelijk daalt het nog bij verder gebruik. Alhoewel haar ritten eerder kort en in de stad zijn. Voordeel, dan kan ik hem regelmatig meepakken om de 'leidingen' eens door te blazen.
                                  - geen TP-functie gevonden op autoradio, waardoor de Radio1 verkeersberichten niet doorkwamen;
                                  - geen flitspalen in GPS.

Moest iemand van jullie weten hoe dat probleempje met autoradio en flitspalen opgelost geraakt, hoor ik het graag.

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
                                    Vorige week eens een auto-strade tochtje gemaakt met nieuwe X3 van mijn vrouw.

- toch wat ontevreden over verbruik (7,3l/100km). Huidige kmstand is 2,500 km, dus hopelijk daalt het nog bij verder gebruik. Alhoewel haar ritten eerder kort en in de stad zijn. Voordeel, dan kan ik hem regelmatig meepakken om de 'leidingen' eens door te blazen.
                                    - geen TP-functie gevonden op autoradio, waardoor de Radio1 verkeersberichten niet doorkwamen;

Moest iemand van jullie weten hoe dat probleempje met autoradio en flitspalen opgelost geraakt, hoor ik het graag.

Greetz
                                    Flitspalen in GPS lost zich niet op, doet BMW blijkbaar niet. Heb daar bij Beelen eens achter gevraagd en ze keken me aan alsof ik iets illegaals vroeg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door truieneer Bekijk Berichten
                                      Vorige week eens een auto-strade tochtje gemaakt met nieuwe X3 van mijn vrouw.

Greetz
                                      Naast de volumeknop staat een knop waar ik de TP mee kan aan/uit schakelen.

Momenteel 8.000 km en gemm. verbruik 6,3 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snowsurfer Bekijk Berichten
                                        Naast de volumeknop staat een knop waar ik de TP mee kan aan/uit schakelen.

Momenteel 8.000 km en gemm. verbruik 6,3 liter.
                                        Als het een X3 met navigatie betreft moet je die verkeersinformatie wel ergens in een menu kunnen vinden. Ofwel bij instelling en dan naar radio ofwel via de opties bij de radio.

En 7,3l is toch niet teveel? Voor zo'n zware wagen met vierwielaandrijving...

Comment

• Mijn BMW X3 had zaterdag met het warme weer kuren. Toen ik op de autosnelweg reed gaf hij plotseling aan dat een van mijn banden leegliep. Ben dan gestopt op de parking om te controleren maar zag er niets aan maar de waarschuwing bleef aan en thuis gekomen heb ik de runflats alle 4 gecontroleerd maar er was geen luchtverlies op.
                                          Heb dan terug ginnitialiseerd zodat de electronika terug aanwees dat alles o.k. was en verder heb ik er geen problemen meer gehad.
                                          Mijn verbruik stijgt in plaats van te dalen, ik zit nu aan een verbruik van 8.3 liter
                                          op 15000 km en mijne rijstijl is steeds dezelfde. Misschien ligt het aan het warme weer waarmee de airco harder moet werken?
                                          Last edited by ; 22/08/2012, 15:44.

Comment

Working...
                                          X