Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
    Volgende week woensdag moet mijn auto binnen bij de garage om alle mankementen op te lossen.
    Het stuurhuis is nog altijd NIET binnen, dit zal dus later moeten vervangen worden.
    De EGR-klep (uitlaatgascirculatie) maakt lawaai en moet vervangen worden, remmen moeten bekeken worden
    want in achteruit maken ze een klakkend geluid, linker schokdemper vooraan scheelt ook iets mee en de rechterachterruit
    rammelt, een hele boterham dus !
    Hopelijk komt alles vlug in orde !
    Jij hebt wat ze in Amerika een "Lemon" noemen...
    Jouw auto bevat duidelijk verschillende productiefouten... naar mijn mening zouden ze je gewoon een nieuwe wagen moeten geven.
    Ik hoop dat mij niet hetzelfde lot te wachten staat, nu dat ik voor het eerst in 10 jaar een wagen zelf koop (voordien firma wagens gehad)

Comment

• Ik denk niet dat het zó erg is en al die dingen op te lossen vallen.

Hier op dit forum wordt er nog niet veel over problemen en mankementen
      verteld, maar op het Amerikaans forum staat het er vol van, lees zelf maar ...

Iets heel recent en heel belangrijk !!!

Report Date : July 6, 2011 at 08:28 AM
      NHTSA Campaign ID number : 11V341000

Vehicle Make / Model: Model Year(s):
      BMW / X3 2011
      Manufacturer: BMW OF NORTH AMERICA, LLC Mfr's Report Date: JUN 28, 2011
      NHTSA CAMPAIGN ID Number: 11V341000 NHTSA Action Number: N/A
      Component: STEERING:ELECTRIC POWER ASSIST SYSTEM
      Potential Number of Units Affected: 50
      Summary:
      BMW IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2011 X3 PASSENGER VEHICLES MANUFACTURED FROM APRIL 27, 2011, THROUGH JUNE 8, 2011. A CONTROL MODULE IN THE ELECTRIC POWER STEERING (EPS) UNIT MAY MALFUNCTION, RESULTING IN A SUDDEN LOSS OF POWER STEERING ASSISTANCE.
      Consequence:
      SUDDEN LOSS OF POWER STEERING ASSISTANCE COULD INCREASE THE RISK OF A CRASH.
      Remedy:
      BMW WILL NOTIFY OWNERS AND DEALERS WILL REPAIR THE VEHICLES FREE OF CHARGE. THE SAFETY RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING JULY 2011. OWNERS MAY CONTACT BMW CUSTOMER RELATIONS AND SERVICES AT 1-800-525-7417.
      Notes:
      OWNERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV .

Comment

Ik denk niet dat het zó erg is en al die dingen op te lossen vallen.

Hier op dit forum wordt er nog niet veel over problemen en mankementen
        verteld, maar op het Amerikaans forum staat het er vol van, lees zelf maar ...

Iets heel recent en heel belangrijk !!!

Report Date : July 6, 2011 at 08:28 AM
        NHTSA Campaign ID number : 11V341000

Vehicle Make / Model: Model Year(s):
        BMW / X3 2011
        Manufacturer: BMW OF NORTH AMERICA, LLC Mfr's Report Date: JUN 28, 2011
        NHTSA CAMPAIGN ID Number: 11V341000 NHTSA Action Number: N/A
        Component: STEERING:ELECTRIC POWER ASSIST SYSTEM
        Potential Number of Units Affected: 50
        Summary:
        BMW IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2011 X3 PASSENGER VEHICLES MANUFACTURED FROM APRIL 27, 2011, THROUGH JUNE 8, 2011. A CONTROL MODULE IN THE ELECTRIC POWER STEERING (EPS) UNIT MAY MALFUNCTION, RESULTING IN A SUDDEN LOSS OF POWER STEERING ASSISTANCE.
        Consequence:
        SUDDEN LOSS OF POWER STEERING ASSISTANCE COULD INCREASE THE RISK OF A CRASH.
        Remedy:
        BMW WILL NOTIFY OWNERS AND DEALERS WILL REPAIR THE VEHICLES FREE OF CHARGE. THE SAFETY RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING JULY 2011. OWNERS MAY CONTACT BMW CUSTOMER RELATIONS AND SERVICES AT 1-800-525-7417.
        Notes:
        OWNERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV .
        Dju, dat is de periode waarin die van mij geproduceerd is... vraag me af of ze dat in de garage gaan controleren wanneer die daar binnenkomt!
        Mijn 30d is de 28st juni toegekomen in Bremmerhaven, iemand enig idee hoelang dat gewoonlijk duurt dan tot dat die bij de garage is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decois Bekijk Berichten
          Dju, dat is de periode waarin die van mij geproduceerd is... vraag me af of ze dat in de garage gaan controleren wanneer die daar binnenkomt!
          Mijn 30d is de 28st juni toegekomen in Bremmerhaven, iemand enig idee hoelang dat gewoonlijk duurt dan tot dat die bij de garage is?
          Dan duurt het ongeveer nog een 5-tal dagen tot de wagen bij de dealer staat.

Comment

14 dagen en in die dagen duurt het 4 dagen om hem in de garage klaar te maken hebben ze mij verteld
            Last edited by ; 06/07/2011, 17:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
              14 dagen
              Bij ons duurde het toch maar 5 dagen (eind april). Nu is het misschien veranderd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Welt Bekijk Berichten
                Bij ons duurde het toch maar 5 dagen (eind april). Nu is het misschien veranderd.
                Bedankt voor de feedback gasten!
                'k ben ff gaan informeren bij m'n garage en het zal jammer genoeg toch 2 weken zijn... Ik ben blijkbaar heel slecht in aardrijkskunde, ik dacht dat duitsland minder ver was :-D

New York -> Duitsland : per boot, 3 weken
                Bremmerhaven -> Antwerpen : Met trein of vrachtwagen, 2 weken */ edit: ik vergis me, de wagen is al 1 week geleden in Bremmerhaven toegekomen en nu is het nog 2 weken... Bremmerhaven -> Puurs is dus ook 3 weken! Goe bezig daar!

jaja, met de trein zou je er al zijn...

Zijn er hier al mensen met een X3 (F25) 30d op het forum? 'k denk niet dat ik de eerste maanden veel X3's met dezelfde motorisaties als mezelf ga tegenkomen :-)

Comment

'k ben ff gaan informeren bij m'n garage en het zal jammer genoeg toch 2 weken zijn... Ik ben blijkbaar heel slecht in aardrijkskunde, ik dacht dat duitsland minder ver was :-D

Bremmerhaven -> Antwerpen : Met trein of vrachtwagen, 2 weken */ edit: ik vergis me, de wagen is al 1 week geleden in Bremmerhaven toegekomen en nu is het nog 2 weken... Bremmerhaven -> Puurs is dus ook 3 weken! Goe bezig daar!

Zijn er hier al mensen met een X3 (F25) 30d op het forum? 'k denk niet dat ik de eerste maanden veel X3's met dezelfde motorisaties als mezelf ga tegenkomen :-)
                  Ah neen, want ze staan allemaal in de garage Zal een leuke auto zijn!!!!

Comment

Deze cijfers en woorden kloppen niet geheel. De BMW's uit Spartanburg (X3-X5-X6) gaan eerst per trein vanuit Spartanburg naar de haven van Charleston (South Carolina). Vanuit Charleston vaart Wallenius Wilhelmsen Shipping naar Europa. Je kan trouwens nagaan wanneer en waar je BMW is of is geweest (via het chassisnummer). De boot komt aan in Bremerhaven of in Zeebrugge. Onze X3 is aangekomen in Bremerhaven en is (waarschijnlijk) via een vrachtwagen naar België gekomen. Van Bremerhaven naar de garage duurde ongeveer 5 dagen en na een week stond onze X3 in onze oprit. Nogmaals, zo was de situatie eind april, begin mei.
                    Voor de rest is dit een zeer goede auto. We zijn erg tevreden over onze kleurencombinatie (Mineralsilber-Nevada Havanna-Fineline Wave) en ook de werking van de 8-trapsautomaat gebeurt uiterst soepel. Het gemiddeld verbruik (start/stop ingeschakeld) ligt rond 8,9 liter/100 km. De harde ophanging (zonder DDC) waarover men het wel eens heeft of de runflats die te wensen over laten, zijn voor ons (gelukkig misschien) onbekend. Ik vind hem t.o.v. een Audi Q5 zelfs wat comfortabeler. De achterbank is ruim genoeg voor drie volwassenen en de wegligging is zoals je het van een product uit München verwacht.

Comment

• Het kan toch gebeuren, ook met de nieuwe X3 !

juddholland
                      Perillo Mafioso

Drives: 2011 BMW X3 xDrive35i

iTrader: (0)

LEMON
                      On account of the various problems my car has had, it has been declared a lemon. BMW NA is ordering us a new car; we added 19" wheels and the HUD no extra charge--fully loaded! It's like a second chance! T-minus 3 weeks.

Comment

Het kan toch gebeuren, ook met de nieuwe X3 !

juddholland
                        Perillo Mafioso

Drives: 2011 BMW X3 xDrive35i

iTrader: (0)

LEMON
                        On account of the various problems my car has had, it has been declared a lemon. BMW NA is ordering us a new car; we added 19" wheels and the HUD no extra charge--fully loaded! It's like a second chance! T-minus 3 weeks.
                        Laat ons hopen dat ze hun productielijn ondertussen voldoende aangepast hebben om dergelijke problemen te vermijden... Ik volg verschillende fora en de issues die sommigen hebben met hun nieuwe X3 zijn echt scary shit

Ik probeer mezelf gerust te stellen met de idee dat enkel de mensen met klachten naar die fora komen en dat er duizenden anderen zijn zonder issues.

Ben nekeer benieuwd wanneer de mannen uit Puurs me het verlossende bericht gaan geven rond de eigenlijke leverdatum van m'n wagen

Comment

• Gelezen op BMWBLOG
                          50 New 2011 BMW X 3 teruggeroepen over stuurbekrachtiging kwesties

BMW van Noord-Amerika heeft net een recall voor de nieuwe 2011 bmw X3. Geproduceerd in de fabriek in Spartanburg, South Carolina, de nieuwe X 3 wordt geconfronteerd met een recall over een probleem met de controlemodule in de elektrische stuurbekrachtiging.
                          De storing kan leiden tot een verlies van stuurbekrachtiging.
                          Het rappel is van invloed op de X 3 modellen gebouwd tussen 27 April 2011 en 8 juni 2011, totaal 50 voertuigen. De eigenaars worden worden meegedeeld en de lokale dealers zal de controlemodule kosteloos repareren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WILLYSMETS Bekijk Berichten
                            Gelezen op BMWBLOG
                            50 New 2011 BMW X 3 teruggeroepen over stuurbekrachtiging kwesties

BMW van Noord-Amerika heeft net een recall voor de nieuwe 2011 bmw X3. Geproduceerd in de fabriek in Spartanburg, South Carolina, de nieuwe X 3 wordt geconfronteerd met een recall over een probleem met de controlemodule in de elektrische stuurbekrachtiging.
                            De storing kan leiden tot een verlies van stuurbekrachtiging.
                            Het rappel is van invloed op de X 3 modellen gebouwd tussen 27 April 2011 en 8 juni 2011, totaal 50 voertuigen. De eigenaars worden worden meegedeeld en de lokale dealers zal de controlemodule kosteloos repareren.
                            Ik weet hoe het aanvoelt als plots je stuurbekrachtiging uitvalt(op mijne E46) en dan wil je dat niet voor hebben op een kronkelig Ardens weggetje!

Helaas kreeg ik op kmstand van 80.000(en 10 jaar oud) geen tussenkomst van BMW Belux.

Comment

• De mannen in Puurs blijven positief verrassen, mijn wagen is binnen! :-D
                              Ruim 1 maand vroeger dan voorzien!!!!

Comment

• Vandaag is mijn wagen binnen geweest en volgende maand moet hij voor een hele week binnen.
                                Voor hele nieuwe stuurinrichting en ... een nieuwe turbo !
                                Daar die niet goed werkt, krijgt de egr-klep teveel druk te verwerken en maakt die ook lawaai.
                                Bij het lossen van het gaspedaal hoor je tststststs.

Comment

Vandaag is mijn wagen binnen geweest en volgende maand moet hij voor een hele week binnen.
                                  Voor hele nieuwe stuurinrichting en ... een nieuwe turbo !
                                  Daar die niet goed werkt, krijgt de egr-klep teveel druk te verwerken en maakt die ook lawaai.
                                  Bij het lossen van het gaspedaal hoor je tststststs.
                                  Manman ... wat een miserie. Not fun met een splinternieuwe kar.

Comment

• Ik vind het momenteel nadelig dat de auto precies constant de sporen in de weg opzoekt. Hij zwiebert over de straat heb ik het gevoel.
                                    Voor de rest heb ik er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Comment

• Heb ik ook al gemerkt, misschien ligt het aan de te lichte stuurinrichting, we shall see wanneer de nieuwe erin zit.

Comment

• Hallo,

Mijn X3 komt toe in Bremershaven op 05/08. Heeft iemand een idee wanneer ik de wagen in ontvangst kan nemen? (regio Gent).

Comment

• Hoi,

vandaag even naar de garage geweest (Romein Aalst) om te vragen tot hoelang ik nog
                                          kon wijzigingen aanbrengen aan de X3. (besteld in januari, levering eind oktober, begin november)

Ik dacht ev. aan de 'hoger vermogen versie' ifv nieuwe BIV regeling.

En wat blijkt ? Hij gaat deze week in productie. Levering half september.
                                          Dat is een 6 tal weken vroeger dan voorzien.

Het lijkt er dus op dat de beloofde termijnen ruimschoots gehaald worden.

Greetz,
                                          Philip.
                                          Last edited by ; 26/07/2011, 16:59.

Comment

Working...
                                          X