Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
    Bedankt voor de info Willy

Heb je die winterbanden op je zomervelgen laten steken ? Of heb je een nieuwe reeks velgen gekocht ?

Ik had de BMW set besteld (17 inch) maar die is nog altijd niet binnen gekomen door accuut tekort aan winterbanden. Heb zelf ook 18 inchers... als die Nokians nog ergens te krijg zijn, zou ik het al bijna overwegen om die te bestellen ipv te wachten op de 17 inch set (velg+band).
    Ik heb mijn winterbanden 2 maanden geleden besteld en toen was het al moeilijk om eraan te komen. Uiteindelijk heeft de bandenverkoper zelf rechstreeks met Nokian contact moeten opnemen om ze nog te kunnen krijgen zodat ze op 18/11/2011 pas binnen waren.
    Ik heb ze wel op andere velgen van 18 inch laten plaatsen en ben 1700 euro armer geworden.

Comment

• Wij hebben via BMW dealer Dunlop SP Winter Sport 3D runflat 245/50 R18 met styling 307 velgen (zoals zomerbanden).

Comment

• Ik heb mijn winterbanden begin september besteld bij de bmw dealer maar ze zijn er nog altijd niet

17 inch pirelli runflat op 305 velg.
        Het is niet de velg die het probleem is.. wel de banden..

Comment

• Aan alle X3 eigenaars : als je weg en weer aan je stuur draait (zonder dat de motor aan is), maakt dit een kloppend geluid ? Bij mij wel en het schijnt dat de ene het wel doet en de andere niet.
          Bij het rijden op een vlakke ondergrond hoor je het niet maar op kasseien of als je op een verhoogde boord rijdt om
          bijv. van een parking hoor je een klop langs de linkerkant.
          Nochtans is de hele stuurinrichting reeds enkele maanden geleden vervangen omdat er teveel speling op zat (te licht).
          In de garage zeiden ze me dat het terug van de stuurinrichting afkomstig is maar ze voor het ogenblik geen andere mogen steken van BMW, maar dat er voor een oplossing gekeken wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
            Aan alle X3 eigenaars : als je weg en weer aan je stuur draait (zonder dat de motor aan is), maakt dit een kloppend geluid ? Bij mij wel en het schijnt dat de ene het wel doet en de andere niet.
            Bij het rijden op een vlakke ondergrond hoor je het niet maar op kasseien of als je op een verhoogde boord rijdt om
            Nochtans is de hele stuurinrichting reeds enkele maanden geleden vervangen omdat er teveel speling op zat (te licht).
            In de garage zeiden ze me dat het terug van de stuurinrichting afkomstig is maar ze voor het ogenblik geen andere mogen steken van BMW, maar dat er voor een oplossing gekeken wordt.
            Inderdaad ,het klopt zowel naar links en naar rechts maar heb er voorst geen problemen mee.Zal er nu eens speciale aandacht aan schenken,als ik er iets van hoor zul je het hier wel vernemen.Grtj. Willy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
              Aan alle X3 eigenaars : als je weg en weer aan je stuur draait (zonder dat de motor aan is), maakt dit een kloppend geluid ? Bij mij wel en het schijnt dat de ene het wel doet en de andere niet.
              Je had veel beter een F10/F11 gekocht,qua afwerking en rijgenot enkele niveau's hoger dan een X3.
              Prijs is immers dezelfde..................

Comment

• De X3 rijdt fantastisch en moet voor de afwerking niet onderdoen voor de 5!
                Bovendien heeft hij meer uitstraling dan de 5, die je om iedere hoek van de straat ziet rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk Berichten
                  De X3 rijdt fantastisch en moet voor de afwerking niet onderdoen voor de 5!
                  Bovendien heeft hij meer uitstraling dan de 5, die je om iedere hoek van de straat ziet rijden.
                  Grappig, ik vind net het omgekeerde.
                  Voor mij any time een 5 boven een X3.
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Zoals de Fransen zeggen "Les goûts et les couleurs ne se discutent pas".

Comment

Niet akkoord ivm afwerking...

klop maar eens met je knokels op de zijkant van je deur (zijvak) en op de onderkant van je dashboard etc...

zoals ik al dikwijls heb gezegd is dit in de X3 een harde plastiek (totaal niet flexibel of zacht) en in de 5-reeks is dat van een véél hogere kwaliteit zachte kunststof, die een beetke meegeeft als je er tegen duwt...
                      maw een klassevollere afwerking..

En natuurlijk zie jij op iedere hoek van de straat een 5... je ogen worden er naartoe getrokken omdat het zo'n prachtige wagen is... die X3's zie je niet omdat ze ni zo innemend zijn
                      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis

Niet akkoord ivm afwerking...

klop maar eens met je knokels op de zijkant van je deur (zijvak) en op de onderkant van je dashboard etc...

zoals ik al dikwijls heb gezegd is dit in de X3 een harde plastiek (totaal niet flexibel of zacht) en in de 5-reeks is dat van een véél hogere kwaliteit zachte kunststof, die een beetke meegeeft als je er tegen duwt...
                        maw een klassevollere afwerking..

En natuurlijk zie jij op iedere hoek van de straat een 5... je ogen worden er naartoe getrokken omdat het zo'n prachtige wagen is... die X3's zie je niet omdat ze ni zo innemend zijn

Het is maar hetgene dat je wil zien hé

Comment

• Afwerking is al een pak beter dan in de vorige versie (dat was dan ook een regelrechte aanfluiting) maar nog altijd niet wat het zou moeten zijn in deze prijsklasse.
                          Audi en Mercedes doen op dit vlak veel beter en zelfs de goedkopere Volvo is beter afgewerkt. Maar de BMW rijdt wel de beste van de hoop
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Afwerking is al een pak beter dan in de vorige versie (dat was dan ook een regelrechte aanfluiting) maar nog altijd niet wat het zou moeten zijn in deze prijsklasse.
                            Audi en Mercedes doen op dit vlak veel beter en zelfs de goedkopere Volvo is beter afgewerkt. Maar de BMW rijdt wel de beste van de hoop
                            Niet akkoord wat betreft de afwerking van de vorige versie. Sinds de facelift was dit een pak beter dan voordien, en hadden zelfs de onderste deurvakken en de onderkant van het dashboard een zachte afwerking (schuimlaag), iets wat de nieuwe versie moet ontberen. Misschien is dat weer voorbehouden voor de volgende facelift.

Comment

Ik ben het ook niet akkoord met wat je zegt over de afwerking.
                              Ik heb deze beide na elkaar vergeleken bij de dealer. Het interieur van de 5 staat op hoger niveau als dat van de X3. Zowel qua afwerkingskwaliteit als van gebruikte materialen. Op sommige plaatsen zaten harde plastics en die vond je niet terug in de 5.
                              Ikzelf vond in de X3 ook niet echt een goede zitpositie, ik zat precies op een troon. In de 5 vond ik onmiddellijk een goede positie. Maar dat is iets persoonlijk.
                              Voor de rest is de X3 wel een goede wagen maar maakt hij niet echt kans als opvolger voor onze huidige X3, het zal eerder een 525d xDrive worden want het AWD systeem van BMW is schitterend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                Ik ben het ook niet akkoord met wat je zegt over de afwerking.
                                Ik heb deze beide na elkaar vergeleken bij de dealer. Het interieur van de 5 staat op hoger niveau als dat van de X3. Zowel qua afwerkingskwaliteit als van gebruikte materialen. Op sommige plaatsen zaten harde plastics en die vond je niet terug in de 5.
                                Ikzelf vond in de X3 ook niet echt een goede zitpositie, ik zat precies op een troon. In de 5 vond ik onmiddellijk een goede positie. Maar dat is iets persoonlijk.
                                Voor de rest is de X3 wel een goede wagen maar maakt hij niet echt kans als opvolger voor onze huidige X3, het zal eerder een 525d xDrive worden want het AWD systeem van BMW is schitterend.
                                Al aan gedacht dat een x serie, ontworpen is voor licht off road... En dat je er met moddervoeten in en uitstapt, en je op die plaatsen harde, goed te kuisen materialen nodig hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  Al aan gedacht dat een x serie, ontworpen is voor licht off road... En dat je er met moddervoeten in en uitstapt, en je op die plaatsen harde, goed te kuisen materialen nodig hebt.
                                  Dat heeft er niks mee te maken in mijn ogen. Ik heb nog nooit een X3 off road gezien, de persoon die zich een X3 koopt is waarschijnlijk niet van plan om er mee off-road te gaan. De onverharde paadjes in België, waarvoor een X3 dan toch gebruikt wordt, kan je met iedere auto doen zolang die maar niet plat tegen de grond ligt.
                                  Mijn pa en ik stappen met onze modderige sportschoenen en kleren na een training (3x/week) gewoon zo in de auto. Dat kan zowel de X3 of de 1 zijn en ik heb ik geen van beide al moeten schrobben om het interieur proper te krijgen, en het wassen van de auto is mijn taak. Gewoon met een vochtige doek over gaan de vuile oppervlaken gaan, matten stofzuigen en klaar. En ze zien er beiden nog zeer proper uit vanbinnen.

Comment

• Het lijkt me wat vergezocht om je keuze voor een X3 of een 5-reeks te laten bepalen door het al dan niet gebruik van zachtere of hardere materialen dat zijn slechts bijkomende argumenten; een 5-reeks is immers een sportieve luxueuze berline terwijl de X 3 eerder op gebruiksgemak is gericht en waarbij voor sommigen hoge zitpositie net een voordeel is; je moet kiezen tussen twee concepten en je kan niet zondermeer zeggen de één is beter dan de andere omwille van zachte of harde materialen;

ikzelf rijd nu met 3-reeks coupe en mijn echtgenote met X3 facelift vorige generatie; beiden hebben hun voor en nadelen ; ik zou in 2012 beide wagens willen vervangen; ik denk voor mijn echtgenote te gaan voor een 1-reeks en voor mezelf ben ik er nog niet uit of dat wordt aangevuld met de nieuwe X3 of 5-reeks; de X3 is praktischer ( 2 kleine kinderen) maar de 5-reeks benadert dan weer veel meer de rijervaring die ik heb met de 3-coupe nu; van het gebruik van hardere of zachtere materialen zal die keuze niet afhangen wel aan wel concept ik uiteindelijk de voorkeur zal geven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                      Dat heeft er niks mee te maken in mijn ogen. Ik heb nog nooit een X3 off road gezien, de persoon die zich een X3 koopt is waarschijnlijk niet van plan om er mee off-road te gaan. De onverharde paadjes in België, waarvoor een X3 dan toch gebruikt wordt, kan je met iedere auto doen zolang die maar niet plat tegen de grond ligt.
                                      Mijn pa en ik stappen met onze modderige sportschoenen en kleren na een training (3x/week) gewoon zo in de auto. Dat kan zowel de X3 of de 1 zijn en ik heb ik geen van beide al moeten schrobben om het interieur proper te krijgen, en het wassen van de auto is mijn taak. Gewoon met een vochtige doek over gaan de vuile oppervlaken gaan, matten stofzuigen en klaar. En ze zien er beiden nog zeer proper uit vanbinnen.
                                      Je hebt je oogkleppen op, het is niet omdat jij het nut er niet van inziet dat anderen het niet nuttig vinden...
                                      Hoeveel mensen kopen geen x3 om hun trailer met 1 paard te trekken op grassige/drassige parkings waar ze moeten gaan rijden... Kom jij maar met je 1 reeksje af, zolang hij maar niet tegen de grond hangt.

Nb: het gaat hier in de vergelijking tussen de 5 reeks en de x3... Jullie 1 reeks en x3 kan je kwa afwerking/concept niet vergelijken met een 5 !
                                      En eigenlijk geef je zelf aan dat je x3 gemakkelijk te kuisen is... lol
                                      Last edited by ; 30/11/2011, 17:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Je hebt je oogkleppen op, het is niet omdat jij het nut er niet van inziet dat anderen het niet nuttig vinden...
                                        Hoeveel mensen kopen geen x3 om hun trailer met 1 paard te trekken op grassige/drassige parkings waar ze moeten gaan rijden... Kom jij maar met je 1 reeksje af, zolang hij maar niet tegen de grond hangt.
                                        Nu verdraai je compleet mijn woorden. Een grassige/drassige parking is helemaal niet hetzelfde als een onverhard baantje. Trouwens daar wil ik een een X3 ook eens zien op rijden. Onze X3 heeft problemen op zulke ondergronden, vooral omdat BMW deze levert op banden die vooral voor op de weg bedoelt zijn en niet voor off road.
                                        Een 1 en X3 zijn niet gemaakt voor te off-roaden, dat is al genoeg bewezen. Op deftige banden zou een X3 wel z'n mannetje kunnen staan off-road maar hij is in de eerste plaats ontwikkeld om kilometers mee af te malen op autostrades.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Nb: het gaat hier in de vergelijking tussen de 5 reeks en de x3... Jullie 1 reeks en x3 kan je kwa afwerking/concept niet vergelijken met een 5 !
                                        En eigenlijk geef je zelf aan dat je x3 gemakkelijk te kuisen is... lol
                                        Dat geef ik ook toe dat onze X3 en 1 minder afgewerkt zijn maar ik heb ook nooit het tegendeel beweert. En dat komt omdat beide modellen veel ouder zijn dan de huidige 5. Ik zeg dat het verschil tussen de huidige 5 en X3 groot is, ondanks dat de X3 een jaar later op de markt gekomen is.
                                        En een X3 is idd gemakkelijk te kuisen maar ik merk geen verschil met de beter afgewerkte 1.

Ik denk dat we nu wel genoeg off-topic geweest zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                                          Het lijkt me wat vergezocht om je keuze voor een X3 of een 5-reeks te laten bepalen door het al dan niet gebruik van zachtere of hardere materialen dat zijn slechts bijkomende argumenten; een 5-reeks is immers een sportieve luxueuze berline terwijl de X 3 eerder op gebruiksgemak is gericht en waarbij voor sommigen hoge zitpositie net een voordeel is; je moet kiezen tussen twee concepten en je kan niet zondermeer zeggen de één is beter dan de andere omwille van zachte of harde materialen;

ikzelf rijd nu met 3-reeks coupe en mijn echtgenote met X3 facelift vorige generatie; beiden hebben hun voor en nadelen ; ik zou in 2012 beide wagens willen vervangen; ik denk voor mijn echtgenote te gaan voor een 1-reeks en voor mezelf ben ik er nog niet uit of dat wordt aangevuld met de nieuwe X3 of 5-reeks; de X3 is praktischer ( 2 kleine kinderen) maar de 5-reeks benadert dan weer veel meer de rijervaring die ik heb met de 3-coupe nu; van het gebruik van hardere of zachtere materialen zal die keuze niet afhangen wel aan wel concept ik uiteindelijk de voorkeur zal geven
                                          Met de hoge zitpositie is niets mis hoor, dat is in onze huidige X3 ook zo. Ik kreeg vooral de stoel niet laag genoeg om comfortabel te zitten Lag het nu aan mij of krijg je de stoel nu niet zo laag als in onze huidige? Ik weet het niet maar ik zal het nog eens proberen de volgende keer als ik bij de dealer ben...

Nuja als de opvolger weer een X3 wordt zal ik er zeker niet om wenen, het is een knappe wagen en in vele opzichten beter dan zn voorganger maar als je van een 5 in een X3 stapt valt het iets mindere interieur wel op vind ik persoonlijk. Mijn pa vond dit trouwens ook.
                                          Last edited by C'Mon; 30/11/2011, 18:03.

Comment

Working...
                                          X