Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij deze enkele fotootjes van de koffermat.
    (beetje bijgesneden, zodat er geen opstaand boordje vooraan is)

greetz,
    Philip.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Er is inderdaad een groot verschil in afwerkingskwaliteit bij BMW tussen de 5-reeks en hoger enerzijds en de 3-reeks en lager anderzijds. Dat is trouwens de reden waarom ik zelf uiteindelijk een basisversie 5-reeks genomen heb, met een minimum aan opties, ipv een 3-reeks met iets meer opties. Als je uit een 5-reeks komt en in een 3-reeks stapt, heb je stellig de indruk het premiumsegment verlaten te hebben.

Vermoedelijk is dat de prijs die BMW betaalt voor zijn onafhankelijkheid en voor het aanbieden van een hoogwaardig onderstel en verfijnde motoren in wat tenslotte een relatief compacte berline is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Er is inderdaad een groot verschil in afwerkingskwaliteit bij BMW tussen de 5-reeks en hoger enerzijds en de 3-reeks en lager anderzijds. Dat is trouwens de reden waarom ik zelf uiteindelijk een basisversie 5-reeks genomen heb, met een minimum aan opties, ipv een 3-reeks met iets meer opties. Als je uit een 5-reeks komt en in een 3-reeks stapt, heb je stellig de indruk het premiumsegment verlaten te hebben.

Vermoedelijk is dat de prijs die BMW betaalt voor zijn onafhankelijkheid en voor het aanbieden van een hoogwaardig onderstel en verfijnde motoren in wat tenslotte een relatief compacte berline is.
        De 5is nu een nieuw model, de 3 een oud model....
        Misschien dat ze met de nieuwe 3 gelijke tred houden met de 5.... hopelijk.
        Het uiterlijke toch al...
        Last edited by ; 01/12/2011, 10:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
          Het lijkt me wat vergezocht om je keuze voor een X3 of een 5-reeks te laten bepalen door het al dan niet gebruik van zachtere of hardere materialen dat zijn slechts bijkomende argumenten; een 5-reeks is immers een sportieve luxueuze berline terwijl de X 3 eerder op gebruiksgemak is gericht en waarbij voor sommigen hoge zitpositie net een voordeel is; je moet kiezen tussen twee concepten en je kan niet zondermeer zeggen de één is beter dan de andere omwille van zachte of harde materialen;

ikzelf rijd nu met 3-reeks coupe en mijn echtgenote met X3 facelift vorige generatie; beiden hebben hun voor en nadelen ; ik zou in 2012 beide wagens willen vervangen; ik denk voor mijn echtgenote te gaan voor een 1-reeks en voor mezelf ben ik er nog niet uit of dat wordt aangevuld met de nieuwe X3 of 5-reeks; de X3 is praktischer ( 2 kleine kinderen) maar de 5-reeks benadert dan weer veel meer de rijervaring die ik heb met de 3-coupe nu; van het gebruik van hardere of zachtere materialen zal die keuze niet afhangen wel aan wel concept ik uiteindelijk de voorkeur zal geven
          Jij denkt voor je echtgenote te gaan... ?
          Mag zij dan zelf niet beslissen welk model zij opteert? Of merk? Zijn de middeleeuwen terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
            Mag zij dan zelf niet beslissen welk model zij opteert? Of merk? Zijn de middeleeuwen terug
            Hij zal betalen...

Comment

• Ik ben erg benieuwd of er hier mensen op het forum zitten die een X3, 2 liter diesel met automatische transmissie hebben besteld, na 1 februari 2011 en deze inmiddels op hun oprit hebben staan.
              Wachten is een schone zaak maar het kan wel erg lang duren.
              Last edited by ; 01/12/2011, 11:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                Mijn echtgenote heeft wel degelijk inspraak , zelfs het laatste woord waarom zou ik anders schrijven ik denk te gaan i.p.v. ik ga voor...; vrijheid van denken lijkt me iets zeer hedendaags te zijn;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaas Bekijk Berichten
                  Ik ben erg benieuwd of er hier mensen op het forum zitten die een X3, 2 liter diesel met automatische transmissie hebben besteld, na 1 februari 2011 en deze inmiddels op hun oprit hebben staan.
                  Wij hebben midden september een X3 2.0D met automatische transmissie besteld. Levering was gepland voor 31 januari. Onze verkoper wist ons afgelopen week de vertellen dat hij er de eerste week van januari reeds zou zijn. Dat valt natuurlijk nog af te wachten, maar aangezien hij onze huidige wagen reeds heeft verkocht veronderstel ik toch dat hij er heel zeker van is
                  Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaas Bekijk Berichten
                    Ik ben erg benieuwd of er hier mensen op het forum zitten die een X3, 2 liter diesel met automatische transmissie hebben besteld, na 1 februari 2011 en deze inmiddels op hun oprit hebben staan.
                    Wij hebben op het einde van januari (niet zo ver van 1 februari dus) besteld en de X3 is de eerste week van mei geleverd. Al bij al hebben we dus niet zo heel lang moeten wachten.

Comment

• Allee met dank aan Di Rupo kost de X3 met zijn erg zuinige CO2 uitstoot voor zijn klasse ons voortaan voor een wagen van 50.000 euro 454 euro per maand.
                      Maakt niet uit of ge dicht bij uw werk woont of niet.

Zelfstandigen die genoeg kilometers doet kan de wagen maar beter terug prive overkopen en kilometervergoedingen rekenen.

Comment

• Nog iemand op zoek naar winterbanden ?
                        De originele sets zijn quasi niet te vinden.

Comment

• Ik heb een eenmanszaak en mijn X3 is een renting, voor mij verandert er niets vermoed ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
                            Ik heb een eenmanszaak en mijn X3 is een renting, voor mij verandert er niets vermoed ik.
                            u dwaalt. Via uw personenbelasting wordt de auto ook als voordeel in natura belast (als hij correct is aangegeven natuurlijk en anders komt de fiscus er bij een controle wel achter), mogelijks op uw loonbrief als bedrijfsleider;

Comment

• onderhoud, foutmelding en velgen

Hallo,

enkele vraagjes !

X3 is geleverd eind september, 4300 km, automaat, 2.0Diesel, 163 pk versie met trekhaak.

1) af en toe gaat passagierraam vanzelf open, met melding op dashboard : "inklembeveiliging". Soms 1 keer in 1000 km, soms 4 keer op 5 km. Garage vraagt om binnen te komen voor een software reset. Nog mensen last van ? (volgende week ga ik binnen)

2) wat mijn opvalt in het menu 'servicebehoeften' (zie ook bijgevoegde foto's):
                              -> remmen vooraan : 49.000 km
                              -> remmen achter : 37.000 km !
                              -> motorolie : 22.000 km
                              Vanwaar de verschillen tussen voor en achter ? Zou net het omgekeerde verwachten ?
                              Ondanks de kmstand van 4.000 km, heb ik toch al '8.000 km' van het onderhoudsinterval 'opgebruikt'. (mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 8 liter, stad- & file verkeer maar ook vlotte autostrade's)

3) Had 17 inch winter velgen besteld bij bandenhandel. Tijdens de montage blijken die net tegen de voorste remklauwen te zitten. Uiteindelijk beslist om geen spoorverbreders te monteren, en winterbanden op de bestaande BMW velgen gemonteerd. Iemand die wel 17 inch niet-BMW velgen heeft ??? Graag merk en type !

Groeten en alvast bedankt voor de info,
                              Philip.
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Bij mijn X1 moeten volgens de bc, remmen achter ook eerder dan remmen voor vervangen worden.
                                Lijkt me normaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwduck Bekijk Berichten
                                  Hoi, verleden week vrijdag m'n nieuwe firma auto besteld......hierbij een foto van dezelfde uitvoering (allée uitgezonderd het rechtse stuur hé )
                                  Deze wordt gemaakt in KW 46 levering 5 januari yiehaaaa
                                  Alpin Weiss
                                  Panoramisch dak
                                  Velg 309 19"
                                  Sportzetels zwart (stof/leder)
                                  Sportvering
                                  Xenon & hogedruksproeiers
                                  Performance control
                                  Variabel sportsteering
                                  Antracit dakbekleding
                                  Opbergpakket
                                  Dakrails
                                  Electrisch gestuurde airco
                                  Navi Business
                                  M stuur
                                  Voila 7 oktober besteld en verleden week op 6 december (2 weken eerder dan voorzien) binnengekomen (dank u sint )

Het rijden is wel maar voorzien voor 3 januari...
                                  Last edited by bmwduck; 13/12/2011, 12:44.
                                  Never LOOK back....beware of the boogieman in front of you...

greetz

Comment

• Proficiat !!!!! Bijna dezelfde uitvoering als de onze.

Grtz

Oorspronkelijk geplaatst door bmwduck Bekijk Berichten
                                    Voila 7 oktober besteld en verleden week op 6 december (2 weken eerder dan voorzien) binnengekomen (dank u sint )

Het rijden is wel maar voorzien voor 3 januari...

Comment

• Heel knappe X3, bmwduck! Normaal gezien ben ik geen fan van wit maar op deze X3 staat het heel knap!

Comment

• Welke non-runflat banden leggen (245/50/1 op X3 ?

Comment

• 18 duim welteverstaan (niet 8+)=)

Comment

Working...
                                          X