Oorspronkelijk geplaatst door steven33
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW x3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk BerichtenHallo,
Mijn X3 komt toe in Bremershaven op 05/08. Heeft iemand een idee wanneer ik de wagen in ontvangst kan nemen? (regio Gent).
Comment
-
Ik ben ook in blijde verwachting, half september wordt de mijne geleverd. Wat dus niet meer zo lang is. Je ziet hem ook meer en meer in het straatbeeld verschijnen. Hopelijk zijn alle kwaaltjes er dan uitgefilterd. Ik heb me alleszins suf gesurfd wat betreft het nieuwe model en alle reviews, websites, enz, in alle talen bezocht om toch maar het laatste nieuws te kunnen lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door philmatt Bekijk BerichtenIk dacht ev. aan de 'hoger vermogen versie' ifv nieuwe BIV regeling.
Weet er iemand of het officieel mogelijk zal zijn om te upgraden van 163 naar 184, ik bedoel, dat is in principe toch maar een zaak van software tunen en verzekering inlichten, niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decois Bekijk BerichtenBij mij was dat iets minder dan een maand, een 2 tot 3 weken om de wagen tot de garage te krijgen en dan een paar dagen tot ze hem kunnen opkuisen en klaarmaken voor aflevering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenWanneer gaat die in werking ? En was je nog op tijd voor de 184pk versie ?
Weet er iemand of het officieel mogelijk zal zijn om te upgraden van 163 naar 184, ik bedoel, dat is in principe toch maar een zaak van software tunen en verzekering inlichten, niet ?
Volgens mij kunnen ze dat (achteraf) wel nog aanpssen. Tuning is trouwens ook nog een optie. Maar happig zullen ze niet zijn vrees ik.
NIeuwe regeling zou in werking gaan op 1 januari 2012, maar is tot nu toe nog niet door alle betrokken instanties geraakt. Het is me ook nog niet duidelijk of het de moeite is om te wachten of niet tot dan, maar het lijkt er wel op, gezien de lage CO2 uitstoot van de diesels van BMW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door philmatt Bekijk BerichtenNIeuwe regeling zou in werking gaan op 1 januari 2012, maar is tot nu toe nog niet door alle betrokken instanties geraakt. Het is me ook nog niet duidelijk of het de moeite is om te wachten of niet tot dan, maar het lijkt er wel op, gezien de lage CO2 uitstoot van de diesels van BMW.
Dus ik vermoed dat de x3 2.0 naar iets rond de 400 ofzo zou gaan tegenover 1200 nu (163pk) of 2400 (184pk)...
Niet slecht he. Enfin voor degenen die hem al inschreven zoals mijzelf in het oude systeem is het misschien goed nieuws voor de verkoopwaarde 2de hands over een aantal jaar.
Hoe zit het met chiptuning, moet je buiten het inlichten van je verzekering ook een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Het bestaat, de 184pk versie is hier ook gehomologeerd, dus moet toch te doen zijn ? Als je volledig legaal alles wil doen (bvb via BMW garage), betaal je dan opnieuw BIV of enkel het verschil ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenHoe zit het met chiptuning, moet je buiten het inlichten van je verzekering ook een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Het bestaat, de 184pk versie is hier ook gehomologeerd, dus moet toch te doen zijn ? Als je volledig legaal alles wil doen (bvb via BMW garage), betaal je dan opnieuw BIV of enkel het verschil ?
Van 163 pk naar 184 pk ? (laat hem gewoon origineel zetten in een garage naar keuze. (Duitsland of België, het papierwerk kan je laten doen of niet... zeker als je wacht tot na na 1-1-2012 zie ik geen probleem meer. Ga dan eens bij je Belgische garage binnen. Je kan hem voor 184 pk laten verzekeren.
Van 163 pk laten tunen naar meer ? Ik persoonlijk zou hem eerst origineel laten zetten, en dan uitproberen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWat bedoel je ?
Van 163 pk naar 184 pk ? (laat hem gewoon origineel zetten in een garage naar keuze. (Duitsland of België, het papierwerk kan je laten doen of niet... zeker als je wacht tot na na 1-1-2012 zie ik geen probleem meer. Ga dan eens bij je Belgische garage binnen. Je kan hem voor 184 pk laten verzekeren.
Van 163 pk laten tunen naar meer ? Ik persoonlijk zou hem eerst origineel laten zetten, en dan uitproberen...
Onbekende blijft wel wat de kosten zouden zijn (garage, BIV aanpassing ?, papierwerk, verzekering).
Comment
-
een gouden tip voor de X3 rijders... Controleer uw bandenspanning!!!
Net de bandenspanning nagekeken, stond op 3,3 bar vooraan en 3.4 achteraan terwijl dit volgens de sticker in de deur 2bar/2.2bar moet zijn!
Ik heb m'n banden nu vooraan op 2,3 bar staan en die achteraan op 2,4, een wereld van verschil!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decois Bekijk Berichteneen gouden tip voor de X3 rijders... Controleer uw bandenspanning!!!
Net de bandenspanning nagekeken, stond op 3,3 bar vooraan en 3.4 achteraan terwijl dit volgens de sticker in de deur 2bar/2.2bar moet zijn!
Ik heb m'n banden nu vooraan op 2,3 bar staan en die achteraan op 2,4, een wereld van verschil!!!!
Betreft dit gewone banden of Runflat-banden?
Wat zijn de ervaringen met deRunflat-banden? Ik heb er ook besteld maar hoor op diverse forums verschillende tegenstrijdige inputs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk BerichtenBetreft dit gewone banden of Runflat-banden?
Wat zijn de ervaringen met deRunflat-banden? Ik heb er ook besteld maar hoor op diverse forums verschillende tegenstrijdige inputs.
Vooraan 19" 245
Achteraan 19" 275
Ik was ook bang voor de runflats maar achteraf bekeken heb ik er niet echt spijt van... misschien dat ik eens ze vervangen moeten worden wel naar gewone banden ga maar voorlopig zijn deze ok
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk BerichtenDe BIV zou zeker een heel pak verlagen, als je ziet wat er gebeurt met de BIV voor de BMW 535 , die heeft 162g CO2, een stukske meer dus (149/147 voor X3 2.0xDrive), en die zou van 5000 euro naar 600 euro gaan.
Dus ik vermoed dat de x3 2.0 naar iets rond de 400 ofzo zou gaan tegenover 1200 nu (163pk) of 2400 (184pk)...
Niet slecht he. Enfin voor degenen die hem al inschreven zoals mijzelf in het oude systeem is het misschien goed nieuws voor de verkoopwaarde 2de hands over een aantal jaar.
Hoe zit het met chiptuning, moet je buiten het inlichten van je verzekering ook een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Het bestaat, de 184pk versie is hier ook gehomologeerd, dus moet toch te doen zijn ? Als je volledig legaal alles wil doen (bvb via BMW garage), betaal je dan opnieuw BIV of enkel het verschil ?
1) de nieuwe wet zal wel evenveel (en blijkbaar méér) eurotjes moeten laten vloeien naar de Staatskas
2) een nieuwe wet heeft nooit terugwerkende kracht, maw de oude wet blijft geldig voor alle
inschrijvingen tot de dag van de nieuwe wet
ik verwacht enkel slechte verrassingen.... daar de lat voor "goedkope" BIV zal zeker heel laag geplaatst worden; alle niet "eco"-voetuigen zullen hoogstwaarschijnlijk langs de kassa mogen passeren, en nog voor méér dan nu het geval is (hoe gaan ze anders de premies betalen ???)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk BerichtenBetreft dit gewone banden of Runflat-banden?
geef mij maar een goede oude velg, liefst met een gewone band op (als dat nog past in de wagen...) of een thuiskomertje
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenhard, duur, en toch geen oplossing als je ver van huis een band toch kapot hebt gereden (zelden heeft iemand een passende band liggen, tenzij een concessie (open in de week-end ?) , en dan tegen schandalig hoge prijzen
geef mij maar een goede oude velg, liefst met een gewone band op (als dat nog past in de wagen...) of een thuiskomertje
Er is het BMW Mobility programma bij lekke band (gratis indien runflat, vermoedelijk daarmee dat ze wat duurder zijn) .. dus dat niet iedereen dat in stock heeft is niet echt een probleem.
DVDInMotion lijkt cool voor de kinderen, maar belachelijk duur, voor die prijs heb je 2 schermpjes achterin. En op de momenten dat het nuttig is (lange autoritten) is de GPS toch ook meestal nuttig.
Comment
-
Weet iemand waarom de wagen in Bremershaven gelost wordt en niet in Antwerpen? zou toch een stuk sneller zijn voor de levering.
BMW X3 tracking1.zip
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk BerichtenWeet iemand waarom de wagen in Bremershaven gelost wordt en niet in Antwerpen? zou toch een stuk sneller zijn voor de levering.
[ATTACH]82874[/ATTACH]
Comment
Comment