Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door steven33 Bekijk Berichten
    Zal ik zeer waarschijnlijk ook wel doen en kost voor de 2.0d 677 € voor 3 jaar extra.
    Dit moet niet direct bij aankoop gedaan worden, wel vóór de auto 1 1/2 jaar is.
    Had ik dit maar met mijn eerste X3 : na 3 jaar PDC stuk, na 4 jaar pano dak kapot.

Nu dacht ik, had ik niet beter nog een beetje gewacht en de "ouwe" nog een beetje gehouden.
    Toch maar beter niet want de oude werd ingeleverd, pano dak hersteld en door een fransman
    na 14 dagen gekocht.
    Na een kleine maand belde hij naar de garage dat hij in panne stond en wat was er gebeurd ?
    Iets in de automatische boite gebroken, dus een nieuwe boite en meer dan 6000 € kosten.
    Wagen had slechts 100000 km.
    Dit is iets wat de ene op de andere dag kan gebeuren, gelukkig niet bij mij ...
    Wat was er kapot aan het panoramisch dak? Ik vind het een goed systeem, alleen is het niet zo mooi afgewerkt binnenin, en vind ik dat ze de bediening beter in 2 knoppen hadden gegoten ipv in knop waarmee je alles moet doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk Berichten
      Hallo,

Mijn X3 komt toe in Bremershaven op 05/08. Heeft iemand een idee wanneer ik de wagen in ontvangst kan nemen? (regio Gent).
      Bij mij was dat iets minder dan een maand, een 2 tot 3 weken om de wagen tot de garage te krijgen en dan een paar dagen tot ze hem kunnen opkuisen en klaarmaken voor aflevering.

Comment

• Ik ben ook in blijde verwachting, half september wordt de mijne geleverd. Wat dus niet meer zo lang is. Je ziet hem ook meer en meer in het straatbeeld verschijnen. Hopelijk zijn alle kwaaltjes er dan uitgefilterd. Ik heb me alleszins suf gesurfd wat betreft het nieuwe model en alle reviews, websites, enz, in alle talen bezocht om toch maar het laatste nieuws te kunnen lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philmatt Bekijk Berichten
          Ik dacht ev. aan de 'hoger vermogen versie' ifv nieuwe BIV regeling.
          Wanneer gaat die in werking ? En was je nog op tijd voor de 184pk versie ?

Weet er iemand of het officieel mogelijk zal zijn om te upgraden van 163 naar 184, ik bedoel, dat is in principe toch maar een zaak van software tunen en verzekering inlichten, niet ?

Comment

• Heb zelf de 184 pk versie besteld in januari 2011,in juni zouden ze leveren volgens de bestelbon maar uitgesteld tot in september.
            De ene wordt rapper geleverd als belooft en de mijne is 3 maanden later dan voorzien rara.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decois Bekijk Berichten
              Bij mij was dat iets minder dan een maand, een 2 tot 3 weken om de wagen tot de garage te krijgen en dan een paar dagen tot ze hem kunnen opkuisen en klaarmaken voor aflevering.
              Hier duurde het toch maar ongeveer een gewone werkweek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
                Wanneer gaat die in werking ? En was je nog op tijd voor de 184pk versie ?

Weet er iemand of het officieel mogelijk zal zijn om te upgraden van 163 naar 184, ik bedoel, dat is in principe toch maar een zaak van software tunen en verzekering inlichten, niet ?
                Ik was niet meer op tijd (stond gisteren met een rood bolletje op de PC).
                Volgens mij kunnen ze dat (achteraf) wel nog aanpssen. Tuning is trouwens ook nog een optie. Maar happig zullen ze niet zijn vrees ik.
                NIeuwe regeling zou in werking gaan op 1 januari 2012, maar is tot nu toe nog niet door alle betrokken instanties geraakt. Het is me ook nog niet duidelijk of het de moeite is om te wachten of niet tot dan, maar het lijkt er wel op, gezien de lage CO2 uitstoot van de diesels van BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door philmatt Bekijk Berichten
                  NIeuwe regeling zou in werking gaan op 1 januari 2012, maar is tot nu toe nog niet door alle betrokken instanties geraakt. Het is me ook nog niet duidelijk of het de moeite is om te wachten of niet tot dan, maar het lijkt er wel op, gezien de lage CO2 uitstoot van de diesels van BMW.
                  De BIV zou zeker een heel pak verlagen, als je ziet wat er gebeurt met de BIV voor de BMW 535 , die heeft 162g CO2, een stukske meer dus (149/147 voor X3 2.0xDrive), en die zou van 5000 euro naar 600 euro gaan.
                  Dus ik vermoed dat de x3 2.0 naar iets rond de 400 ofzo zou gaan tegenover 1200 nu (163pk) of 2400 (184pk)...
                  Niet slecht he. Enfin voor degenen die hem al inschreven zoals mijzelf in het oude systeem is het misschien goed nieuws voor de verkoopwaarde 2de hands over een aantal jaar.

Hoe zit het met chiptuning, moet je buiten het inlichten van je verzekering ook een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Het bestaat, de 184pk versie is hier ook gehomologeerd, dus moet toch te doen zijn ? Als je volledig legaal alles wil doen (bvb via BMW garage), betaal je dan opnieuw BIV of enkel het verschil ?

Comment

Hoe zit het met chiptuning, moet je buiten het inlichten van je verzekering ook een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen ? Het bestaat, de 184pk versie is hier ook gehomologeerd, dus moet toch te doen zijn ? Als je volledig legaal alles wil doen (bvb via BMW garage), betaal je dan opnieuw BIV of enkel het verschil ?
                    Wat bedoel je ?

Van 163 pk naar 184 pk ? (laat hem gewoon origineel zetten in een garage naar keuze. (Duitsland of België, het papierwerk kan je laten doen of niet... zeker als je wacht tot na na 1-1-2012 zie ik geen probleem meer. Ga dan eens bij je Belgische garage binnen. Je kan hem voor 184 pk laten verzekeren.

Van 163 pk laten tunen naar meer ? Ik persoonlijk zou hem eerst origineel laten zetten, en dan uitproberen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Wat bedoel je ?

Van 163 pk naar 184 pk ? (laat hem gewoon origineel zetten in een garage naar keuze. (Duitsland of België, het papierwerk kan je laten doen of niet... zeker als je wacht tot na na 1-1-2012 zie ik geen probleem meer. Ga dan eens bij je Belgische garage binnen. Je kan hem voor 184 pk laten verzekeren.

Van 163 pk laten tunen naar meer ? Ik persoonlijk zou hem eerst origineel laten zetten, en dan uitproberen...
                      Inderdaad, na 1-1-2012 origineel naar 184pk laten zetten, er is dan immers geen enkele reden meer om die 21pk er af te knijpen, buiten die paar eurokes verzekering misschien.
                      Onbekende blijft wel wat de kosten zouden zijn (garage, BIV aanpassing ?, papierwerk, verzekering).

Comment

• een gouden tip voor de X3 rijders... Controleer uw bandenspanning!!!

Net de bandenspanning nagekeken, stond op 3,3 bar vooraan en 3.4 achteraan terwijl dit volgens de sticker in de deur 2bar/2.2bar moet zijn!
                        Ik heb m'n banden nu vooraan op 2,3 bar staan en die achteraan op 2,4, een wereld van verschil!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decois Bekijk Berichten
                          een gouden tip voor de X3 rijders... Controleer uw bandenspanning!!!

Net de bandenspanning nagekeken, stond op 3,3 bar vooraan en 3.4 achteraan terwijl dit volgens de sticker in de deur 2bar/2.2bar moet zijn!
                          Ik heb m'n banden nu vooraan op 2,3 bar staan en die achteraan op 2,4, een wereld van verschil!!!!

Betreft dit gewone banden of Runflat-banden?
                          Wat zijn de ervaringen met deRunflat-banden? Ik heb er ook besteld maar hoor op diverse forums verschillende tegenstrijdige inputs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                            Wat zijn de ervaringen met deRunflat-banden? Ik heb er ook besteld maar hoor op diverse forums verschillende tegenstrijdige inputs.
                            Runflat banden, die vallen wel redelijk mee... zijn contental sportcontact 3 geloof ik.
                            Vooraan 19" 245
                            Achteraan 19" 275

Ik was ook bang voor de runflats maar achteraf bekeken heb ik er niet echt spijt van... misschien dat ik eens ze vervangen moeten worden wel naar gewone banden ga maar voorlopig zijn deze ok

Comment

De BIV zou zeker een heel pak verlagen, als je ziet wat er gebeurt met de BIV voor de BMW 535 , die heeft 162g CO2, een stukske meer dus (149/147 voor X3 2.0xDrive), en die zou van 5000 euro naar 600 euro gaan.
                              Dus ik vermoed dat de x3 2.0 naar iets rond de 400 ofzo zou gaan tegenover 1200 nu (163pk) of 2400 (184pk)...
                              Niet slecht he. Enfin voor degenen die hem al inschreven zoals mijzelf in het oude systeem is het misschien goed nieuws voor de verkoopwaarde 2de hands over een aantal jaar.

niet dromen hé jongens ...!
                              1) de nieuwe wet zal wel evenveel (en blijkbaar méér) eurotjes moeten laten vloeien naar de Staatskas
                              2) een nieuwe wet heeft nooit terugwerkende kracht, maw de oude wet blijft geldig voor alle
                              inschrijvingen tot de dag van de nieuwe wet

ik verwacht enkel slechte verrassingen.... daar de lat voor "goedkope" BIV zal zeker heel laag geplaatst worden; alle niet "eco"-voetuigen zullen hoogstwaarschijnlijk langs de kassa mogen passeren, en nog voor méér dan nu het geval is (hoe gaan ze anders de premies betalen ???)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                                hard, duur, en toch geen oplossing als je ver van huis een band toch kapot hebt gereden (zelden heeft iemand een passende band liggen, tenzij een concessie (open in de week-end ?) , en dan tegen schandalig hoge prijzen
                                geef mij maar een goede oude velg, liefst met een gewone band op (als dat nog past in de wagen...) of een thuiskomertje

Comment

• Iemand al gereden met een M-sportophanging op de nieuwe X3 ? Ervaringen ?

Comment

• iemand ervaring met http://dvdinmotion.com/how-it-works ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      hard, duur, en toch geen oplossing als je ver van huis een band toch kapot hebt gereden (zelden heeft iemand een passende band liggen, tenzij een concessie (open in de week-end ?) , en dan tegen schandalig hoge prijzen
                                      geef mij maar een goede oude velg, liefst met een gewone band op (als dat nog past in de wagen...) of een thuiskomertje
                                      Ik ben toch tevreden met mijn 18inch RF. Vind ze helemaal niet hard.

Er is het BMW Mobility programma bij lekke band (gratis indien runflat, vermoedelijk daarmee dat ze wat duurder zijn) .. dus dat niet iedereen dat in stock heeft is niet echt een probleem.

DVDInMotion lijkt cool voor de kinderen, maar belachelijk duur, voor die prijs heb je 2 schermpjes achterin. En op de momenten dat het nuttig is (lange autoritten) is de GPS toch ook meestal nuttig.

Comment

• Weet iemand waarom de wagen in Bremershaven gelost wordt en niet in Antwerpen? zou toch een stuk sneller zijn voor de levering.
                                        BMW X3 tracking1.zip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ornathis Bekijk Berichten
                                          Weet iemand waarom de wagen in Bremershaven gelost wordt en niet in Antwerpen? zou toch een stuk sneller zijn voor de levering.
                                          [ATTACH]82874[/ATTACH]
                                          misschien omdat ze 1500 andere wagens zouden moeten verzetten om de uwe aan land toe te laten ?

Comment

Working...
                                          X