Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik lees dat de belasting op inverkeersstelling vanaf 1 januari geregionaliseerd wordt en gebaseerd zal zijn op CO2 uitstoot ipv vermogen/cilinderinhoud.

Dat is eigenlijk goed nieuws voor de x3 2.0. Lage co2 (149/147 gr) , kan alleen maar dalen tov de oude 1249 euro BIV (of 2468euro voor de 184pk pk-versie).
    Misschien dat we dan zelfs de 184pk versie kunnen nemen want uitstoot is gelijk (?)

Iemand die meer info heeft?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
      Ik lees dat de belasting op inverkeersstelling vanaf 1 januari geregionaliseerd wordt en gebaseerd zal zijn op CO2 uitstoot ipv vermogen/cilinderinhoud.

Dat is eigenlijk goed nieuws voor de x3 2.0. Lage co2 (149/147 gr) , kan alleen maar dalen tov de oude 1249 euro BIV (of 2468euro voor de 184pk pk-versie).
      Misschien dat we dan zelfs de 184pk versie kunnen nemen want uitstoot is gelijk (?)

dat zal wel voor wanneer wij een nieuwe regering hebben !

NB : betreft de jaarlijkse verkeersbelasting (intentieverklaring van 2008...) , niet de inverkeerstellingtaks
      Last edited by guyugy; 13/12/2010, 09:07.

Comment

Ik lees dat de belasting op inverkeersstelling vanaf 1 januari geregionaliseerd wordt en gebaseerd zal zijn op CO2 uitstoot ipv vermogen/cilinderinhoud.

Daar ben ik ook eens benieuwd naar, wil begin volgend jaar een astra 2.0 cdti kopen met 118kW en 129 co2 en is nu ook 1249 BIV. Dat ze maar snel met nieuws naar buiten komen!
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          dat zal wel voor wanneer wij een nieuwe regering hebben !

NB : betreft de jaarlijkse verkeersbelasting (intentieverklaring van 2008...) , niet de inverkeerstellingtaks
          We hebben een Vlaamse regering..!
          De beslissing om te regionaliseren vanaf 1 januari is door een vorige federale regering genomen
          De Vlaamse Belastingdienst zorgt voor de inning van de Vlaamse belastingen en de fiscale controle erop.

Alleen heeft het "Agentschap Vlaamse Belastingdienst" bij mijn weten nog niks gepubliceerd... wordt wel tijd vind ik.

Zie ook hier
          Algemeen
          Sinds 1 januari 2002 is de klassieke autofiscaliteit een regionale bevoegdheid in België. Momenteel is de autofiscaliteit van de drie gewesten nog volledig op elkaar afgestemd en bestaat er een akkoord tussen de drie gewesten dat dit in de toekomst zo zal blijven. De klassieke autofiscaliteit bestaat uit de registratiebelasting (Belasting in Verkeersstelling – BIV), te betalen bij inschrijving van de wagen, de verkeersbelasting en de aanvullende verkeersbelasting voor LPG-voertuigen.
          De basis voor de klassieke autofiscaliteit is steeds meer de CO2-uitstoot. De fiscale PK van een wagen (eventueel met een correctie voor het effectief vermogen) geldt enkel nog voor de berekening van de verkeersbelasting en de BIV. Het is de bedoeling deze beide belastingen in 2011 ook zullen berekend worden op basis van de CO2-uitstoot. Voor wagens die als LPG-wagen worden ingeschreven bedraagt de korting op de BIV 298 euro, beperkt tot het maximaal bedrag te betalen BIV. Deze vermindering geldt voor alle LPG voertuigen, het is dus niet noodzakelijk dat het voertuig beantwoordt aan de "euro 4" norm.
          bron: http://www.mobimix.be/thema/fiscaliteit

Comment

We hebben een Vlaamse regering..!
            (...)
            Alleen heeft het "Agentschap Vlaamse Belastingdienst" bij mijn weten nog niks gepubliceerd...
            (...)
            oei ! is dat nu een voorbeeld van "goed bestuur" ?

of is water nog wat te diep ?
            een dergelijke wijziging kan de automarkt grondig aantasten, vooral de okkasiemarkt
            er zal wel nog vééél ge-lobby-ed worden !!

ik denk dat de kranten al vol zouden staan met het onderwerp als er een verandering tegen 1/1/2011 te verwachten is

Comment

• Is er ondertussen iemand die zijne nieuwe X3 bezit ?

Comment

• 't Is ier lik zo stille ...

Comment

• Heb de mijne eind november besteld en wordt 3de week maart 2011 verwacht

Comment

• Mijne zou er de 1e week van maart moeten zijn... dus tot dan zal je moeten wachten op fotootjes...

Comment

• Gisteren testritje gedaan met de 2liter diesel automaat (hoewel ik geen automaat wil, maar niet te kiezen) en xDrive in actie gevoeld.
                      'k Vind dat de auto toch meer waggelt dan ik had verwacht. Over power niet te klagen. Jammer dat er geen winterbanden onder stonden en dat alle autostrades in beide richtingen vast stonden door de sneeuw.
                      Sportstuur zou ik nooit nemen, dat zit gewoon in het zichtveld om je snelheid te kunnen uitlezen (als je wat groter bent). Head up display is een fantastische optie, voorkomt dat je constant dichtbij/veraf moet focussen. Alleen veel te duur.
                      Beetje twijfel toch nog. En leveringstermijnen zitten intussen april/mei.

Comment

Gisteren testritje gedaan met de 2liter diesel automaat (hoewel ik geen automaat wil, maar niet te kiezen) en xDrive in actie gevoeld.
                        'k Vind dat de auto toch meer waggelt dan ik had verwacht. Over power niet te klagen. Jammer dat er geen winterbanden onder stonden en dat alle autostrades in beide richtingen vast stonden door de sneeuw.
                        Sportstuur zou ik nooit nemen, dat zit gewoon in het zichtveld om je snelheid te kunnen uitlezen (als je wat groter bent). Head up display is een fantastische optie, voorkomt dat je constant dichtbij/veraf moet focussen. Alleen veel te duur.
                        2 liter is nochtans standaard manueel. Stuur is in hoogte en diepte verstelbaar. Zit niet in mijn weg en ik ben ook niet van de kleinste ( 1.95 m ) en onze testwagen waggelt alles behalve ( is wel uitgerust met dynamic damping control ) . Die optie tracht ik er altijd bij te verkopen. Is zijn geld meer dan waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                          2 liter is nochtans standaard manueel. Stuur is in hoogte en diepte verstelbaar. Zit niet in mijn weg en ik ben ook niet van de kleinste ( 1.95 m ) en onze testwagen waggelt alles behalve ( is wel uitgerust met dynamic damping control ) . Die optie tracht ik er altijd bij te verkopen. Is zijn geld meer dan waard.
                          Ik was misschien onvoldoende positief geweest, het is een fijne wagen hoor... maar voor 50k had ik misschien meer verwacht.
                          Ik had het stuur en zetel versteld zoals ik het graag heb en het kwam midden in mijn gezichtsveld voor de kilometerteller en dat stoorde. Dus wat mij betreft geen sportstuur.
                          Testwagen had automatic, helaas maar jammer; in Bornem kon ik testen met een manuele maar iemand had die geaccidenteerd en ik geraak daar niet makkelijk voor nieuwe afspraak door drukke agenda.

En testwagen had ook geen dynamic damping control. Ik zou de optie ook overwegen.
                          De testrit heeft mij niet zo overtuigd dat ik direct ga bestellen. Kortingen vallen m.i. ook tegen, concurrentie geeft wel saloncondities op de nieuwe modellen.
                          Last edited by ; 18/12/2010, 10:50.

Comment

• Alle zera... zijn twijfelaars denk ik.

Comment

• Vandaag de auto gezien bij Daeninck.
                              Niemand kan deze wagen lelijk vinden tenzij je vooringenomen BMW-hater bent.

Ik vind hem daarom iets te weinig karakter/gedurfd uit te stralen , iets wat juist het verschil
                              is tussen Audi en BMW.

BMW mag gerust voor het meer gedurfde gaan en daardoor ook meer afkeurders hebben.

Ik zou niet weten waarom ik nog X3 zou kopen ipv een Q5. Zijn identieke wagens geworden
                              zonder agressief smoelwerk.
                              Bang om iemand tegen de borst te stoten.

Een beetje jammer.

Comment

Ik zou niet te lang meer twijfelen als ik in uw plaats was ... de productie voor 2011 is zéér beperkt (dat verklaart ook de lage kortingen), veel dealers zitten qua levertermijn al aan januari/februari ... 2012
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  Ik zou niet te lang meer twijfelen als ik in uw plaats was ... de productie voor 2011 is zéér beperkt (dat verklaart ook de lage kortingen), veel dealers zitten qua levertermijn al aan januari/februari ... 2012
                                  Ik weet het. Ik heb intussen ook besteld voor levering juni. Te lang getwijfeld misschien maar voor een >45k aankoop moet dat vind ik.

Comment

• Dat was ook mijn indruk als ik bij BMW gevraagd had naar korting en leveringstermijn. 7 procent, dat was het. Niets meer te verwachten omdat ze per bmw garage maar x aantal kregen voor 2011. Ik denk niet dat er beperkte productie is, maar gewoon dat er in Amerika waar ze gemaakt worden, meer verkocht worden voor Amerikaanse markt, en dus minder aanbod voor Europa.
                                    US is een belangrijke markt voor hun 4x4's.

Comment

• Nog iets anders : ook bij Audi was leveringtermijn van Q5 zeer lang. Tot 12 maanden. Van Crisis gesproken....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                                        Nog iets anders : ook bij Audi was leveringtermijn van Q5 zeer lang. Tot 12 maanden. Van Crisis gesproken....
                                        intussen gedaald tot +- 30 weken voor een Q5... wat nog lang wachten is !

terloops : in de jaren '80 (ja, dat is lang geleden...) was de termijn voor een gewone Benz 1 jaar, en wie zich eraan stoorde was uitgelachen door de verkoper

als men het weet is een lange leveringstermijn niet zo erg, behalve natuurlijk voor wie zojuist zijn wagen in de prak heeft gereden

Comment

• Zo kunnen de prijzen kunstmatig hoog gehouden worden... kijk maar naar de apple iphone.. Zij die het geld er voor over hebben, kopen gewoon aan de volle pot. Niet meer niet minder.
                                          Jammer maar waar, en goed voor de aandeelhouders.

Comment

Working...
                                          X