Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW x3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
    Trekhaak installeren nadien van GDW is ongeveer 450 euro. Bij BMW 800 euro , maar dan in de atelier geinstalleerd.
    Voordeel van bij BMW te laten installeren is dat ze op bepaalde dingen letten. Ik heb gewoon laten installeren tegen 450 euro, en na x aantal tijd water binnengekregen omdat er iets niet goed afgesloten was, dus beter laten doen bij BMW
    Je vergelijkt wel appels met peren! Een afneembare trekhaak bij GDW zal ook makkelijk 700 EUR kosten, geplaatst en inclusief BTW. Bovendien is die van BMW elektrisch wegklapbaar en dus véél makkelijker dan dat je hem er zelf moet zitten in foefelen. Mijn mama heeft op haar E83 een manuele trekhaak (origineel BMW) en wat een gedoe is dat iedere keer om dat erin te krijgen ... Elektrisch is dat echt een geweldige luxe.

Die van 450 EUR is een vaste trekhaak en blijft dus continu zitten ...

Vergeet ook niet dat GDW momenteel nog geen trekhaak heeft voor de F25, dat kan wel nog een eindje duren.

Oorspronkelijk geplaatst door Zeratul Bekijk Berichten
    Dynamic Damping Control: hoe werkt dat nu precies, waar vind ik meer info ?
    Wat is het verschil tussen GPS Business Line en Professional ?

Hoe voelbaar is het comfortverschil tussen 17 inch en 18 inch velgen (bij gebruik in combinatie met een rustige rijstijl) ?

Zijn de dakdragers van BMW ("Basisdrager") de enige die op de dakrails passen of zijn er andere fabrikanten die iets compatibel maken ?
    Business GPS = scherm blijft dezelfde grootte, maximaal inzoomen tot op 100m, geen harddisk van 13GB voor muziek, ietsje trager, geen splitscreen
    Professional = (veel) groter scherm, extra muziekbibliotheek van 13GB, inzoomen tot op 25m, sneller, splitscreen, ...
    Als je het budget hebt, ga voor de Professional.

DDC = een elektronisch gestuurde ophanging. Meer info op bmw.be en dan doorklikken naar het technisch lexicon. Ik heb er zelf nog niet mee gereden; het verschil schijnt indrukwekkend maar ik vind de standaardophanging zeker niet slecht.

Verschil tussen 17 en 18" zal nauwelijks voelbaar zijn.

Voor de dakdragers moet ik u het antwoord schuldig blijven ... 't is een nieuw model dus misschien bestaat er al iets, maar kan goed zijn dat er nog niets is. Geen idee. Even een mailtje sturen naar Thule of zo?

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Een vraagjes tussendoor...

Wat kan je zelf regelen bij de 4x4 instellingen/aandrijving ? Of gaat echt alles automatisch ?

Kan je iets instellen via de idrive ?
    Alles is volautomatisch, je kan niets instellen via de iDrive Zoek eens wat filmpjes op YouTube, zult wel zien
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      Je vergelijkt wel appels met peren! Een afneembare trekhaak bij GDW zal ook makkelijk 700 EUR kosten, geplaatst en inclusief BTW. Bovendien is die van BMW elektrisch wegklapbaar en dus véél makkelijker dan dat je hem er zelf moet zitten in foefelen. Mijn mama heeft op haar E83 een manuele trekhaak (origineel BMW) en wat een gedoe is dat iedere keer om dat erin te krijgen ... Elektrisch is dat echt een geweldige luxe.

Die van 450 EUR is een vaste trekhaak en blijft dus continu zitten ...

Vergeet ook niet dat GDW momenteel nog geen trekhaak heeft voor de F25, dat kan wel nog een eindje duren.
      Ik vergelijk geen appels met peren, ik zeg gewoon wat ik gedaan heb met mijn E91. Ik heb een afneembare GDW laten plaatsen in Aalst in 2006 (bij een bekende GDW installateur) en dat was 450 euro. Omdat bepaalde dingen niet goed waterdicht gemaakt waren, heb ik een maand geleden 1000 euro kosten gehad (de belangrijkste electrische kabel was doorgeroest).
      Navraag bij BMW leert dat zij ook afneembare GDW's laten plaatsen (door een GDW installatuer) maar dat ze op meer bepaalde dingen letten (zoals de waterdichtheid) en dan 700-800 euro aanrekenen.

Btw ik heb de electrische trekhaak besteld op mijn nieuwe F10.

Greetz.

Comment

• En de dcs of dsc ook niet ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
          Ik vergelijk geen appels met peren, ik zeg gewoon wat ik gedaan heb met mijn E91. Ik heb een afneembare GDW laten plaatsen in Aalst in 2006 (bij een bekende GDW installateur) en dat was 450 euro. Omdat bepaalde dingen niet goed waterdicht gemaakt waren, heb ik een maand geleden 1000 euro kosten gehad (de belangrijkste electrische kabel was doorgeroest).
          Navraag bij BMW leert dat zij ook afneembare GDW's laten plaatsen (door een GDW installatuer) maar dat ze op meer bepaalde dingen letten (zoals de waterdichtheid) en dan 700-800 euro aanrekenen.

Btw ik heb de electrische trekhaak besteld op mijn nieuwe F10.

Greetz.
          Goeie beslissing

Ik had uit uw vorige post niet begrepen dat je het bij GDW zelf had laten doen, hun prijzen ken ik inderdaad niet ...
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• heeft er iemand al gereden met zowel de 163 pk versie als de 184 pk? is er veel verschil?
            mijn huidige X3 is weliswaar een Face lift model maar wel nog met de 150pk 2.d en dat vind ik iets te weinig zodat ik nu twijfel tussen de 163 pk ( met het risico weer te weinig vermogen te hebben) en 184pk;
            Zou het kunnen dat met automaat het verschil quasi niet merkbaar is omdat die minder hoog in de toeren gaat maar dat met de manuele bak het verschil wel beter merkbaar is ?
            als de automaat het verschil uitvlakt zou ik immer voor de 163 pk met automaat gaan waarbij ik dan de automaat voor 1/2 van de prijs kan toevoegen aan de opties via uitsparing van 1250€ BIV

Comment

• Levering wagen

Ik heb zojuist te horen gekregen dat BMW X3 pas rond 16 april wordt geleverd ipv +/- 16 maart.

Nu heb ik deze datum van 16 april op mail bevestigd gekregen.Ik kan ook de aankoop annuleren ,wat ik echter niet heb gedaan.
              Welke rechten heb je als toekomstig eigenaar in dit geval.Stel dat men deze datum nog eens verlengd ??

Heeft er iemand enige ervaring mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mpr Bekijk Berichten
                Ik heb zojuist te horen gekregen dat BMW X3 pas rond 16 april wordt geleverd ipv +/- 16 maart.

Nu heb ik deze datum van 16 april op mail bevestigd gekregen.Ik kan ook de aankoop annuleren ,wat ik echter niet heb gedaan.
                Welke rechten heb je als toekomstig eigenaar in dit geval.Stel dat men deze datum nog eens verlengd ??

Kijk eens op uw bestelbon. Ik denk dat de normale regeling is dat ze tot 25% van de contractuele levertijd erbij mogen doen zonder verhaal voor jou. Indien meer dan 25% dan kan je de verkoop annuleren, eventueel voorschot terug eisen en een schadevergoeding bekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mpr Bekijk Berichten

Wanneer had je besteld ? Geven ze een reden voor de vertraging?
                  Hier pas eerste week juni. Een week eerder besteld en het had april geweest.

Comment

• Ik heb mijn wagen eind November besteld.

Comment

• op Bmw.be wordt in de prijslijst de X3 3.d nu vermeld aan 42.272 € ! Dat lijkt met onmogelijk correct te kunnen zijn anders was mijn keuze snel gemaakt......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                        op Bmw.be wordt in de prijslijst de X3 3.d nu vermeld aan 42.272 € ! Dat lijkt met onmogelijk correct te kunnen zijn anders was mijn keuze snel gemaakt......
                        exclusief BTW zal dat wel kloppen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                          op Bmw.be wordt in de prijslijst de X3 3.d nu vermeld aan 42.272 € ! Dat lijkt met onmogelijk correct te kunnen zijn anders was mijn keuze snel gemaakt......
                          Snel bestellen voor een correctie wordt gepubliceerd. Da's immers een rechtsgeldig aanbod. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Snel bestellen voor een correctie wordt gepubliceerd. Da's immers een rechtsgeldig aanbod. :-)
                            Doet mij denken aan die keer dat ze bij mijn dealer de prijskaartjes voor de schaalmodellen per ongeluk verkeerd hadden geplaatst. Een schaalmodel op 1/18 voor 25euro en een 1/43 voor 79euro. Is dat ook rechtsgeldig zoiets?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Bij het model staat wel ** bij, en wie weet wat dat wil zeggen?
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                Doet mij denken aan die keer dat ze bij mijn dealer de prijskaartjes voor de schaalmodellen per ongeluk verkeerd hadden geplaatst. Een schaalmodel op 1/18 voor 25euro en een 1/43 voor 79euro. Is dat ook rechtsgeldig zoiets?
                                Ja. Zolang het redelijk is wel.
                                Staat er op een Ferrari 485 per ongeluk een kaartje dat naast een modelleke 1/18 had moeten staan, dan zal de rechter vermoedelijk beoordelen dat het niet binnen het redelijke is.
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• levering

Deze week bevestiging gekregen , de mijne wordt geleverd in week 16

Comment

• De mijne zou er moeten zijn op week 9, als ik mijn garage toch mag geloven...
                                    Kan al nie meer wachten...

Comment

• En wat voor configuraties hebben jullie besteld ?
                                      De mijne:
                                      2.0 diesel manueel
                                      Saphirschwarz
                                      Business Line Plus met GPS Business
                                      Sensatec black interieur
                                      Xenon Lampen
                                      Koplampsproeiers
                                      X-Line
                                      40/20/40 zetelverdeling achteraan
                                      Zonnewerend glas achteraan

kan nog worden aangepast.

Comment

• ik zou er nog sportzetels bijnemen en sensatec vervangen door bekleding pearlpoint stof/leder zwart en een 18inch velg

Comment

• Ik heb volgende versie besteld gehad:
                                          X3 20d Saphirschwarz
                                          Automatische versnellingsbak
                                          Leder Nevada Zwart
                                          Business Line Plus
                                          Xenon-lichten
                                          Koplampsproeiers
                                          Dakrails aluminium gesatineerd
                                          Lichtpakket
                                          X-Line
                                          Zonder monogram