Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wow!! Kandidaat ... Als hij een klein beetje betaalbaar is tenminste.
Dit is in mijn ogen de eerste fatsoenlijk hybride. V8 hybrides tel ik helemaal niet mee. Een Prius rijdt ook nog altijd op benzine. Hiermee rij je zuinig én goedkoop. Ik ben erg benieuwd wat er van deze cijfers overblijft bij een productiemodel.
Edit: schot in roos ook voor de fleetmarkt. Als hoeft dan niet eens zo snel te zijn.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Miljaaaaaaaaaar! Ik heb er een echt wow-gevoel bij! Wat is die interessant voor ons hier zeg. Diesel, vierwielaandrijving, power, ruimte (feitelijk iets te weinig) en ziet er PRAAAAACHTIG uit (dien dubbele uitlaat) Als die cijfers kloppen, 1200km? Gaan we eindelijk eens geld kunnen verdienen op kosten van de staat? !
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Benieuwd wat dat in de praktijk doet. Hoe komen ze aan die 1.9l/100km? Een testcyclus nadat ie aan het net heeft gehangen, dus met volle accu's? Over een testcyclus van 100km, waarvan er gedurende 50km elektrisch gereden wordt, is dat cijfer al heel wat minder impressionant...eerst 50km aan 0l, vervolgens 50km aan 3.8l/100km. Bij langere ritten waarbij je de accu's niét kunt opladen ligt het verbruik dan al een heel pak hoger.
En wordt het brandstof-equivalent benodigd voor het opladen van de accu's meeberekend in die testcyclus?
Érg benieuwd naar die kar, maar ik zou toch graag eerst eens wat in de realiteit gemeten cijfers zien... 't zou me verwonderen dat je met een 5-pitter diesel over een langere rit onder de 3L/100km geraakt.
Benieuwd wat dat in de praktijk doet. Hoe komen ze aan die 1.9l/100km? Een testcyclus nadat ie aan het net heeft gehangen, dus met volle accu's? Over een testcyclus van 100km, waarvan er gedurende 50km elektrisch gereden wordt, is dat cijfer al heel wat minder impressionant...eerst 50km aan 0l, vervolgens 50km aan 3.8l/100km. Bij langere ritten waarbij je de accu's niét kunt opladen ligt het verbruik dan al een heel pak hoger.
En wordt het brandstof-equivalent benodigd voor het opladen van de accu's meeberekend in die testcyclus?
Érg benieuwd naar die kar, maar ik zou toch graag eerst eens wat in de realiteit gemeten cijfers zien... 't zou me verwonderen dat je met een 5-pitter diesel over een langere rit onder de 3L/100km geraakt.
Bij Prius en consorten zie je dat het enkel een laag verbruik oplevert bij veelvuldig optrekken met lage snelheden.
Op de snelweg hebben ze onvoldoende elektrisch vermogen om elektrisch te kunnen rijden waardoor de gemiddelde leaseprius helemaal niet zuinig is....
Wat gaat deze trouwens wegen? Door alle accu's kan dit weleens een loodzwaar apparaat worden welke veel minder prettig op de weg ligt...
Ik moet eerst de testrit eens ervaren voordat ik 'om' ben. Ook benieuwd naar de kostprijs trouwens. total cost of ownership dus.. onderhoud?
Wat gaat deze trouwens wegen? Door alle accu's kan dit weleens een loodzwaar apparaat worden welke veel minder prettig op de weg ligt...
Ik moet eerst de testrit eens ervaren voordat ik 'om' ben. Ook benieuwd naar de kostprijs trouwens. total cost of ownership dus.. onderhoud?
Gewicht staat toch in de tekst
– het leeggewicht van de V60 Plug-in Hybrid bedraagt zeker dik 1.500 kilogram –
Onderhoud, dat zal ongeveer gelijk zijn als de gewone diesel equivalent, want ik lees altijd dat het electrisch gedeelte weinig tot geen onderhoud vereist.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Staat niet in de tekst. Er staat alleen een zeer eufemistische veronderstelling.
Een reguliere D5 awd summum weegt al 1615kg. Tel daar die elektrische aandrijving bij op, en de batterijen...
En dan vrees ik dus enorm voor het gewicht van deze helemaal niet zo grote wagen...
Staat niet in de tekst. Er staat alleen een zeer eufemistische veronderstelling.
Een reguliere D5 awd summum weegt al 1615kg. Tel daar die elektrische aandrijving bij op, en de batterijen...
En dan vrees ik dus enorm voor het gewicht van deze helemaal niet zo grote wagen...
Er gaan ook heel wat kilo's af: kleinere tank, lichtere materialen, etc,,,
Dit is inderdaad een indrukwekkend verhaal, maar een aantal zaken zijn mij niet duidelijk:
1. wordt de batterij enkel via het stopcontact opgeladen en met recuperatie van remenergie, of wordt de batterij ook opgeladen door de D5 motor tijdens het cruisen? Op dat moment is de motor laag belast en werkt dus in een gebied met laag rendement. Vanuit energetisch standpunt zou het nuttig kunnen zijn de motor meer te belasten en het extra vermogen te gebruiken om de batterij op te laden.
2. Als men spreekt van een actieradius van 1200km met 22L diesel in modus Hybrid, dan is dat in de veronderstelling dat de batterijen nooit leeg zijn. Hoe vaak moet je dan 3 uur stoppen om de batterijen op te laden? Als je 50km in modus Pure kan rijden en als we, gebaseerd op het verbruik van 1,9L, even veronderstellen dat in modus Hybrid 50/50 van de energie uit diesel en elektriciteit komt, dan zou je elke 100km minstens 3 uur moeten stoppen om elektrisch op te laden? Nogal lastig als je af en toe 1000km op een dag moet rijden.
3. Laadt men 3-fasig? Als je 3 uur aan 16A laadt bij 400V, dan zou je 33kWh kunnen laden. Als we nog maar even uitgaan van de helft (als de batterij bijna vol is ga je niet meer de volle stroom trekken) dan laadt je zo'n 17kWh à 0,18 euro of 3 euro om 50km te rijden. Is niet direct zuiniger rijden dan een traditionele diesel.
3. Laadt men 3-fasig? Als je 3 uur aan 16A laadt bij 400V, dan zou je 33kWh kunnen laden. Als we nog maar even uitgaan van de helft (als de batterij bijna vol is ga je niet meer de volle stroom trekken) dan laadt je zo'n 17kWh à 0,18 euro of 3 euro om 50km te rijden. Is niet direct zuiniger rijden dan een traditionele diesel.
Ik vermoed niet dat het een batterij van 17kWh zal zijn. bv een Tesla Roadster heeft een batterij van 53kWh voor 340km reikwijdte. Als je hetzelfde zou nemen voor 50km heb je een batterij nodig van 7,8kWh.
Ik vermoed niet dat het een batterij van 17kWh zal zijn. bv een Tesla Roadster heeft een batterij van 53kWh voor 340km reikwijdte. Als je hetzelfde zou nemen voor 50km heb je een batterij nodig van 7,8kWh.
Ondertussen gevonden dat het een batterij van 12kWh is.
Die V60 Hybride is ook wat mij betreft (op papier) een schot in de roos. Eentje om in de gaten te houden!
Zeker en vast! Een Hybride die er eindelijk eens 'normaal' uit ziet. Ik heb altijd gezegd dat ik Hybrides lelijk vond en nooit zou kopen, maar mochten ze deze uitbrengen, zou ik toch nog twee keer nadenken...
Mooi initiatief die plug-in hybride. Maar wat ik niet goed begrijp is die drang bij Volvo (en PSA) om diesel te gebruiken in de hybride oplossing. Dan blijf je nog altijd in verhouding meer roet en NOx uitstoten en bovendien zit je binnenkort aan de pomp met een kostennadeel wegens de duurder wordende dieselprijs. Vreemd.
Wat ik feitelijk jammer vind aan deze prachtige wagen, is dat hij hiermee de V70 degradeert tot een oudbollige bompa auto (sorry Bompa). En dat verdiend de 70 niet. Hopelijk komt er dan ook snel een look-a-like...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Wat ik feitelijk jammer vind aan deze prachtige wagen, is dat hij hiermee de V70 degradeert tot een oudbollige bompa auto (sorry Bompa). En dat verdiend de 70 niet. Hopelijk komt er dan ook snel een look-a-like...
Valt nog mee. V70 en XC70 ook in Ocean Race Edition verkrijgbaar en met nieuw dashboard.
Comment