Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Indrukwekkend! Als ze bij Volvo iets doen, doen ze het wel ineens goed
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Wow!! Kandidaat ... Als hij een klein beetje betaalbaar is tenminste.

Dit is in mijn ogen de eerste fatsoenlijk hybride. V8 hybrides tel ik helemaal niet mee. Een Prius rijdt ook nog altijd op benzine. Hiermee rij je zuinig én goedkoop. Ik ben erg benieuwd wat er van deze cijfers overblijft bij een productiemodel.

Edit: schot in roos ook voor de fleetmarkt. Als hoeft dan niet eens zo snel te zijn.
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Miljaaaaaaaaaar! Ik heb er een echt wow-gevoel bij! Wat is die interessant voor ons hier zeg. Diesel, vierwielaandrijving, power, ruimte (feitelijk iets te weinig) en ziet er PRAAAAACHTIG uit (dien dubbele uitlaat) Als die cijfers kloppen, 1200km? Gaan we eindelijk eens geld kunnen verdienen op kosten van de staat? !
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ziet er inderdaad prachtig uit

Dat ze dit ook maar snel toepassen in de S60! Als ze daar genoeg plaats in vinden om de batterij weg te steken.

Comment

• Benieuwd wat dat in de praktijk doet. Hoe komen ze aan die 1.9l/100km? Een testcyclus nadat ie aan het net heeft gehangen, dus met volle accu's? Over een testcyclus van 100km, waarvan er gedurende 50km elektrisch gereden wordt, is dat cijfer al heel wat minder impressionant...eerst 50km aan 0l, vervolgens 50km aan 3.8l/100km. Bij langere ritten waarbij je de accu's niét kunt opladen ligt het verbruik dan al een heel pak hoger.

En wordt het brandstof-equivalent benodigd voor het opladen van de accu's meeberekend in die testcyclus?

Érg benieuwd naar die kar, maar ik zou toch graag eerst eens wat in de realiteit gemeten cijfers zien... 't zou me verwonderen dat je met een 5-pitter diesel over een langere rit onder de 3L/100km geraakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              Benieuwd wat dat in de praktijk doet. Hoe komen ze aan die 1.9l/100km? Een testcyclus nadat ie aan het net heeft gehangen, dus met volle accu's? Over een testcyclus van 100km, waarvan er gedurende 50km elektrisch gereden wordt, is dat cijfer al heel wat minder impressionant...eerst 50km aan 0l, vervolgens 50km aan 3.8l/100km. Bij langere ritten waarbij je de accu's niét kunt opladen ligt het verbruik dan al een heel pak hoger.

En wordt het brandstof-equivalent benodigd voor het opladen van de accu's meeberekend in die testcyclus?

Érg benieuwd naar die kar, maar ik zou toch graag eerst eens wat in de realiteit gemeten cijfers zien... 't zou me verwonderen dat je met een 5-pitter diesel over een langere rit onder de 3L/100km geraakt.
              Bij Prius en consorten zie je dat het enkel een laag verbruik oplevert bij veelvuldig optrekken met lage snelheden.
              Op de snelweg hebben ze onvoldoende elektrisch vermogen om elektrisch te kunnen rijden waardoor de gemiddelde leaseprius helemaal niet zuinig is....

Wat gaat deze trouwens wegen? Door alle accu's kan dit weleens een loodzwaar apparaat worden welke veel minder prettig op de weg ligt...
              Ik moet eerst de testrit eens ervaren voordat ik 'om' ben. Ook benieuwd naar de kostprijs trouwens. total cost of ownership dus.. onderhoud?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                Wat gaat deze trouwens wegen? Door alle accu's kan dit weleens een loodzwaar apparaat worden welke veel minder prettig op de weg ligt...
                Ik moet eerst de testrit eens ervaren voordat ik 'om' ben. Ook benieuwd naar de kostprijs trouwens. total cost of ownership dus.. onderhoud?
                Gewicht staat toch in de tekst
                – het leeggewicht van de V60 Plug-in Hybrid bedraagt zeker dik 1.500 kilogram –
                Onderhoud, dat zal ongeveer gelijk zijn als de gewone diesel equivalent, want ik lees altijd dat het electrisch gedeelte weinig tot geen onderhoud vereist.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Gewicht staat toch in de tekst
                  Staat niet in de tekst. Er staat alleen een zeer eufemistische veronderstelling.

Een reguliere D5 awd summum weegt al 1615kg. Tel daar die elektrische aandrijving bij op, en de batterijen...
                  En dan vrees ik dus enorm voor het gewicht van deze helemaal niet zo grote wagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    Staat niet in de tekst. Er staat alleen een zeer eufemistische veronderstelling.

Een reguliere D5 awd summum weegt al 1615kg. Tel daar die elektrische aandrijving bij op, en de batterijen...
                    En dan vrees ik dus enorm voor het gewicht van deze helemaal niet zo grote wagen...
                    Er gaan ook heel wat kilo's af: kleinere tank, lichtere materialen, etc,,,

Comment

• Comment

• Echt wel knap als ze dat kunnen waarmaken

Comment

• Die V60 Hybride is ook wat mij betreft (op papier) een schot in de roos. Eentje om in de gaten te houden!

Comment

• Dit is inderdaad een indrukwekkend verhaal, maar een aantal zaken zijn mij niet duidelijk:
                            1. wordt de batterij enkel via het stopcontact opgeladen en met recuperatie van remenergie, of wordt de batterij ook opgeladen door de D5 motor tijdens het cruisen? Op dat moment is de motor laag belast en werkt dus in een gebied met laag rendement. Vanuit energetisch standpunt zou het nuttig kunnen zijn de motor meer te belasten en het extra vermogen te gebruiken om de batterij op te laden.
                            2. Als men spreekt van een actieradius van 1200km met 22L diesel in modus Hybrid, dan is dat in de veronderstelling dat de batterijen nooit leeg zijn. Hoe vaak moet je dan 3 uur stoppen om de batterijen op te laden? Als je 50km in modus Pure kan rijden en als we, gebaseerd op het verbruik van 1,9L, even veronderstellen dat in modus Hybrid 50/50 van de energie uit diesel en elektriciteit komt, dan zou je elke 100km minstens 3 uur moeten stoppen om elektrisch op te laden? Nogal lastig als je af en toe 1000km op een dag moet rijden.
                            3. Laadt men 3-fasig? Als je 3 uur aan 16A laadt bij 400V, dan zou je 33kWh kunnen laden. Als we nog maar even uitgaan van de helft (als de batterij bijna vol is ga je niet meer de volle stroom trekken) dan laadt je zo'n 17kWh à 0,18 euro of 3 euro om 50km te rijden. Is niet direct zuiniger rijden dan een traditionele diesel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wim013 Bekijk Berichten
                              3. Laadt men 3-fasig? Als je 3 uur aan 16A laadt bij 400V, dan zou je 33kWh kunnen laden. Als we nog maar even uitgaan van de helft (als de batterij bijna vol is ga je niet meer de volle stroom trekken) dan laadt je zo'n 17kWh à 0,18 euro of 3 euro om 50km te rijden. Is niet direct zuiniger rijden dan een traditionele diesel.
                              Ik vermoed niet dat het een batterij van 17kWh zal zijn. bv een Tesla Roadster heeft een batterij van 53kWh voor 340km reikwijdte. Als je hetzelfde zou nemen voor 50km heb je een batterij nodig van 7,8kWh.
                              Last edited by ; 23/02/2011, 16:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                Ik vermoed niet dat het een batterij van 17kWh zal zijn. bv een Tesla Roadster heeft een batterij van 53kWh voor 340km reikwijdte. Als je hetzelfde zou nemen voor 50km heb je een batterij nodig van 7,8kWh.
                                Ondertussen gevonden dat het een batterij van 12kWh is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                  Die V60 Hybride is ook wat mij betreft (op papier) een schot in de roos. Eentje om in de gaten te houden!
                                  Zeker en vast! Een Hybride die er eindelijk eens 'normaal' uit ziet. Ik heb altijd gezegd dat ik Hybrides lelijk vond en nooit zou kopen, maar mochten ze deze uitbrengen, zou ik toch nog twee keer nadenken...

Comment

• Mooi initiatief die plug-in hybride. Maar wat ik niet goed begrijp is die drang bij Volvo (en PSA) om diesel te gebruiken in de hybride oplossing. Dan blijf je nog altijd in verhouding meer roet en NOx uitstoten en bovendien zit je binnenkort aan de pomp met een kostennadeel wegens de duurder wordende dieselprijs. Vreemd.

Comment

• Volvo Ocean Race Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten

Volvo Ocean Race Edition
                                        Wat ik feitelijk jammer vind aan deze prachtige wagen, is dat hij hiermee de V70 degradeert tot een oudbollige bompa auto (sorry Bompa). En dat verdiend de 70 niet. Hopelijk komt er dan ook snel een look-a-like...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Wat ik feitelijk jammer vind aan deze prachtige wagen, is dat hij hiermee de V70 degradeert tot een oudbollige bompa auto (sorry Bompa). En dat verdiend de 70 niet. Hopelijk komt er dan ook snel een look-a-like...
                                          Valt nog mee. V70 en XC70 ook in Ocean Race Edition verkrijgbaar en met nieuw dashboard.

En nu terug ontopic : V60
                                          Last edited by joodoo; 01/03/2011, 23:50.

Comment

Working...
                                          X