Beste autoliefhebbers,
Gisteren had ik een afspraak om een V70 test te rijden, speciaal naar een garage gereden 50 km verder omdat er in mijn regio geen V70 voor handen was. Daar aangekomen... meneer de V60 met geartronic staat klaar voor u!!! Geen V70 blijkbaar communicatie fout tussen beide garages waarbij de eerste garage die me doorstuurde me al geen vertrouwen schonk daar ik meer over de volvo modellen wist te vertellen dan de verkoper zelf...
Dan maar besloten om de V60 D3 aan de tand te gaan voelen.... vol van vooroordelen over de verouderde automaat geartronic was ik toch benieuwd.... wat kan ik er over kwijt? De geartronic schakkelt helemaal niet slecht, niet schokkerig en niet twijfelend! In elk geval veel beter dan de 5 trapsautomaat van mercedes (die sinds een maand nu vervangen is door een 7 traps) wel opmerkelijk bij kick-down trekt de motor niet door tot 4500 toeren maar schakelt rond de 3600 toeren naar een hogere versnelling wat ik een beetje raar vond tov mijn BMW touring.
Wat het weggedrag betreft: ik kan er niet meeleven, de voortrein reageert veel te springerig... de wielen spinnen door en zoeken hun grip... wat een verschil met mijn achterwiel aangedreven BMW. Ik was teleurgesteld, een V60 komt er sowieso niet in. Vraag me af of een V70 ook zo zou rijden?
De afwerking van de gebruikte plastiek materialen vond ik ook ondermaats, het GPS schermpje is gemonteerd in een harde plastiek soort dat totaal geen uitstraling heeft dat bij zo'n wagen hoort.
F.
Gisteren had ik een afspraak om een V70 test te rijden, speciaal naar een garage gereden 50 km verder omdat er in mijn regio geen V70 voor handen was. Daar aangekomen... meneer de V60 met geartronic staat klaar voor u!!! Geen V70 blijkbaar communicatie fout tussen beide garages waarbij de eerste garage die me doorstuurde me al geen vertrouwen schonk daar ik meer over de volvo modellen wist te vertellen dan de verkoper zelf...
Dan maar besloten om de V60 D3 aan de tand te gaan voelen.... vol van vooroordelen over de verouderde automaat geartronic was ik toch benieuwd.... wat kan ik er over kwijt? De geartronic schakkelt helemaal niet slecht, niet schokkerig en niet twijfelend! In elk geval veel beter dan de 5 trapsautomaat van mercedes (die sinds een maand nu vervangen is door een 7 traps) wel opmerkelijk bij kick-down trekt de motor niet door tot 4500 toeren maar schakelt rond de 3600 toeren naar een hogere versnelling wat ik een beetje raar vond tov mijn BMW touring.
Wat het weggedrag betreft: ik kan er niet meeleven, de voortrein reageert veel te springerig... de wielen spinnen door en zoeken hun grip... wat een verschil met mijn achterwiel aangedreven BMW. Ik was teleurgesteld, een V60 komt er sowieso niet in. Vraag me af of een V70 ook zo zou rijden?
De afwerking van de gebruikte plastiek materialen vond ik ook ondermaats, het GPS schermpje is gemonteerd in een harde plastiek soort dat totaal geen uitstraling heeft dat bij zo'n wagen hoort.
F.
Comment