Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste autoliefhebbers,

Gisteren had ik een afspraak om een V70 test te rijden, speciaal naar een garage gereden 50 km verder omdat er in mijn regio geen V70 voor handen was. Daar aangekomen... meneer de V60 met geartronic staat klaar voor u!!! Geen V70 blijkbaar communicatie fout tussen beide garages waarbij de eerste garage die me doorstuurde me al geen vertrouwen schonk daar ik meer over de volvo modellen wist te vertellen dan de verkoper zelf...

Dan maar besloten om de V60 D3 aan de tand te gaan voelen.... vol van vooroordelen over de verouderde automaat geartronic was ik toch benieuwd.... wat kan ik er over kwijt? De geartronic schakkelt helemaal niet slecht, niet schokkerig en niet twijfelend! In elk geval veel beter dan de 5 trapsautomaat van mercedes (die sinds een maand nu vervangen is door een 7 traps) wel opmerkelijk bij kick-down trekt de motor niet door tot 4500 toeren maar schakelt rond de 3600 toeren naar een hogere versnelling wat ik een beetje raar vond tov mijn BMW touring.
    Wat het weggedrag betreft: ik kan er niet meeleven, de voortrein reageert veel te springerig... de wielen spinnen door en zoeken hun grip... wat een verschil met mijn achterwiel aangedreven BMW. Ik was teleurgesteld, een V60 komt er sowieso niet in. Vraag me af of een V70 ook zo zou rijden?
    De afwerking van de gebruikte plastiek materialen vond ik ook ondermaats, het GPS schermpje is gemonteerd in een harde plastiek soort dat totaal geen uitstraling heeft dat bij zo'n wagen hoort.

F.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filipperke Bekijk Berichten
      Beste autoliefhebbers,

Gisteren had ik een afspraak om een V70 test te rijden, speciaal naar een garage gereden 50 km verder omdat er in mijn regio geen V70 voor handen was. Daar aangekomen... meneer de V60 met geartronic staat klaar voor u!!! Geen V70 blijkbaar communicatie fout tussen beide garages waarbij de eerste garage die me doorstuurde me al geen vertrouwen schonk daar ik meer over de volvo modellen wist te vertellen dan de verkoper zelf...

Dan maar besloten om de V60 D3 aan de tand te gaan voelen.... vol van vooroordelen over de verouderde automaat geartronic was ik toch benieuwd.... wat kan ik er over kwijt? De geartronic schakkelt helemaal niet slecht, niet schokkerig en niet twijfelend! In elk geval veel beter dan de 5 trapsautomaat van mercedes (die sinds een maand nu vervangen is door een 7 traps) wel opmerkelijk bij kick-down trekt de motor niet door tot 4500 toeren maar schakelt rond de 3600 toeren naar een hogere versnelling wat ik een beetje raar vond tov mijn BMW touring.
      Wat het weggedrag betreft: ik kan er niet meeleven, de voortrein reageert veel te springerig... de wielen spinnen door en zoeken hun grip... wat een verschil met mijn achterwiel aangedreven BMW. Ik was teleurgesteld, een V60 komt er sowieso niet in. Vraag me af of een V70 ook zo zou rijden?
      De afwerking van de gebruikte plastiek materialen vond ik ook ondermaats, het GPS schermpje is gemonteerd in een harde plastiek soort dat totaal geen uitstraling heeft dat bij zo'n wagen hoort.

F.
      De geartronic schakelt inderdaad helemaal niet slecht, wel integendeel. Het feit dat deze doorschakelt onder de 4000 toeren is belangrijk omdat deze auto vooral op zijn koppel moet rijden. Boven de 4000 toeren zal de D3 niet veel extra meer bieden. 't Zelfde geldt uiteraard bij de handgeschakelde variant.

Wat de overbrenging betreft; 163pk op de voorwielen is natuurlijk niet min en inderdaad, met gedraaid stuurwiel vertrekken kan wielspin veroorzaken. Als je gewoon met recht stuurwiel vertrekt op vol vermogen, lijkt het me zeer vreemd als de wielen zouden doorspinnen. (Tenzij de tractiecontrole gedesactiveerd werd natuurlijk).

En ik ben misschien bevooroordeeld, maar de afwerking van een S-/V60 vind ik zeker niet ondermaats. De materiaalkeuze zal je misschien niet liggen, maar de afwerking van dit alles zit wel heel goed imo.

Ter illustratie

Voor mensen die de wagen niet kennen; zeker en vast de moeite om de wagen eens IRL te gaan bekijken en zelf een oordeel te vellen. Ben benieuwd naar andere meningen.
      nls2000

Comment

• In de regio Mechelen valt nu een 'gewrapte' V60 te spotten:

Bijgevoegde Bestanden
        nls2000

Comment

• Niet slechts, nls. Op basis van welke kleur is deze wrap en waar is dit gedaan?
          Kan je er een prijs op plakken wat dat moet kosten?

Betreffende de V60, ziet er toch best goed uit zo een R-design. Jammer dat er geen xenon op zit...
          Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
            Niet slechts, nls. Op basis van welke kleur is deze wrap en waar is dit gedaan?
            Kan je er een prijs op plakken wat dat moet kosten?

Betreffende de V60, ziet er toch best goed uit zo een R-design. Jammer dat er geen xenon op zit...
            Onder deze folie zit de kleur Savile Grey. Prijs is een goede 2000 EUR. Done by foliaworx in Lebbeke.
            nls2000

Comment

• Ziet er ferm uit!
              ik spring morgen even binnen voor dat stickje ;-)

Comment

Beste autoliefhebbers,

F.
                afwerking in de 3 reeks is ook niet echt top te noemen(kan zijn dat ik er nog niet genoeg gehad heb: tis nu mijn 3e E91) en dat springerig gedrag: ik weet niet welke 3reeks je hebt qua vermogen maar een 3 reeks met vergelijkbaar vermogen was in vergelijking met een V50 een lamzak:318d 136pk(gemeten 152) tov van V50 2.0d 136pk(niet gemeten in realiteit): op papier identiek vermogen & koppel en ik kon de V50 van mijn vrouw(die énorm 'rustig' ermee reed)met moeite volgen
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Beste autoliefhebbers,

F.
                  " Wielen spinnen door... " : dat kan niet of had je DSTC uitgeschakeld?
                  Ik vind het plastic van een BMW 3 alles behalve beter dan dat van een V60, integendeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                    " Wielen spinnen door... " : dat kan niet of had je DSTC uitgeschakeld?
                    Ik vind het plastic van een BMW 3 alles behalve beter dan dat van een V60, integendeel.
                    Ik veronderstel dat de tractiecontrole niet uitstond daar ik de wagen zelf gestart heb.... ik ben gewoon aan achterwielaandrijving maar veronderstel dat je bij een kickdown op een rechtstuk asfalt met een voorwielaandrijving toch geen doorspinnen krijgt???

Comment

• Ik was ook altijd een bmw/mercedes rijder, maar ben dan overgeschakelt naar volvo
                      en moet zeggen spijt heb ik er niet van, ok soms spinnen je willen door maar das enkel als je optrekt en je wielen staan schuin. maar eens je weg bent, voel je dat niet meer.

en hoe volvo nu bezig is, qua design enzo vind ik toch veel mooier, de lijnen enzo
                      vroeger niet maar nu als ik dan mijn v60 (had ervoor xc60, mijn eerste volvo) vgl met een a4, 3serie of c klas break, vind ik de v60 toch een heel pak mooier, het coupeachtige look.

heb onlangs eens tegen een 3touring zitte rijden op de autosnelweg, en die verdween beetj bij beetj uit mijn achterruitkijkspiegel, weel wel niet welke motor die had. wss 318d

en het interieur volvo is gewoon veeel beter op dat gebied, zeker de leren zetels, daar kan je niet tegenop. gebruiksvriendelijkheid is bmw daar wel beter in, maar bij volvo is da gewoon wennen. materiaal vind ik dat volvo zeker niet moet onderdoen tov bmw, kan nie zeggen dat de ene beter is dan de andere, ze zijn gewoon allebei goed,
                      alhoewel ik vind dat een basic volvo veel beter is dan een basic bmw

gewoon effe delen met jullie wat ik vind
                      sinds ik mijn eerste volvo heb gekocht, zal ik er niet snel van weggaan
                      enkel jammer dat ze geen echte zware motoren hebbn zoals m, amg,..

btw volvo service is ook beter dan bij bmw, mercedes

Comment

• Volvo Sensus: informatie over verkeersprobleem GPS

Hallo,

Een vraagje over de GPS van het nieuwe infotainment systeem Volvo Sensus dat onder andere in deze V60 gemonteerd wordt.

Als de GPS in mijn S60 van de vorige generatie een alternatie route voorstelde wegens een verkeersprobleem, dan kreeg je informatie wat het verkeersprobleem juist was (vb 4km file, wegenwerken, ongeval, ...) Handig als je moet kiezen tussen de oude en nieuwe route die bijvoorbeeld 15km langer is.

Op de GPS van mijn V60 heb ik nog niet gevonden hoe je aan deze informatie geraakt. Ik krijg een melding dat er een nieuwe route berekend is en hoeveel deze langer is. Dan moet ik kiezen oude of nieuwe route. Ik vind het vervelend dat ik niet weet wat het verkeersprobleem is om te kiezen.

Iemand met dezelfde ervaring? Iemand die gevonden heeft hoe je aan details van het verkeersprobleem geraakt?
                        Ik vroeg het aan mijn Volvo verdeler, maar die kon geen antwoord geven. De handleiding spreekt daar ook niet over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door volvo_xc60 Bekijk Berichten
                          Ik was ook altijd een bmw/mercedes rijder, maar ben dan overgeschakelt naar volvo
                          en moet zeggen spijt heb ik er niet van, ok soms spinnen je willen door maar das enkel als je optrekt en je wielen staan schuin. maar eens je weg bent, voel je dat niet meer.

en hoe volvo nu bezig is, qua design enzo vind ik toch veel mooier, de lijnen enzo
                          vroeger niet maar nu als ik dan mijn v60 (had ervoor xc60, mijn eerste volvo) vgl met een a4, 3serie of c klas break, vind ik de v60 toch een heel pak mooier, het coupeachtige look.

heb onlangs eens tegen een 3touring zitte rijden op de autosnelweg, en die verdween beetj bij beetj uit mijn achterruitkijkspiegel, weel wel niet welke motor die had. wss 318d

en het interieur volvo is gewoon veeel beter op dat gebied, zeker de leren zetels, daar kan je niet tegenop. gebruiksvriendelijkheid is bmw daar wel beter in, maar bij volvo is da gewoon wennen. materiaal vind ik dat volvo zeker niet moet onderdoen tov bmw, kan nie zeggen dat de ene beter is dan de andere, ze zijn gewoon allebei goed,
                          alhoewel ik vind dat een basic volvo veel beter is dan een basic bmw

...

btw volvo service is ook beter dan bij bmw, mercedes
                          Ik had ongeveer hetzelfde idee als Flipperke. Toen ik onlangs vervanger voor mijn C-klasse (model net voor nieuwe 2007) moest zoeken ook terecht gekomen bij Volvo V60 omwille van de moderne lijn en technologie (actieve veiligheidssystemen). Kwaliteit materialen was van veel lager niveau dan Mercedes (BMW heb ik minder vergeleken) en ook de voorwielaandrijving is heel moeilijk te wennen eens je achterwiel gewend bent. Rijervaring is veel te verschillend (lees : veel minder aangenaam zelfs met weinig vermogen). En toen bleek dat die zelfs in prijs bijna even duur was, was het niet moeilijk om terug voor Mercedes te kiezen.

Mijn inziens, goeie, degelijke auto met sterke punten en vooral knappe actieve veiligheidssystemen. Maar door de zwakke materialen in interieur en vooral de prijs in verhouding met de concurrentie vind ik hem te duur voor wat het is. Jammer, want in de Mercedes heb ik geen automaat genomen omdat die me niet kon overtuigen en dat is dan weer een sterker punt van de Volvo. Vooral het niet hoog in toeren gaan is voor een diesel eerder een pluspunt dan een minpunt vind ik. En ik merk dat ik dikwijls nog even achterom kijk als een knappe V60 passeert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                            Ik had ongeveer hetzelfde idee als Flipperke. Toen ik onlangs vervanger voor mijn C-klasse (model net voor nieuwe 2007) moest zoeken ook terecht gekomen bij Volvo V60 omwille van de moderne lijn en technologie (actieve veiligheidssystemen). Kwaliteit materialen was van veel lager niveau dan Mercedes (BMW heb ik minder vergeleken) en ook de voorwielaandrijving is heel moeilijk te wennen eens je achterwiel gewend bent. Rijervaring is veel te verschillend (lees : veel minder aangenaam zelfs met weinig vermogen). En toen bleek dat die zelfs in prijs bijna even duur was, was het niet moeilijk om terug voor Mercedes te kiezen.

Mijn inziens, goeie, degelijke auto met sterke punten en vooral knappe actieve veiligheidssystemen. Maar door de zwakke materialen in interieur en vooral de prijs in verhouding met de concurrentie vind ik hem te duur voor wat het is. Jammer, want in de Mercedes heb ik geen automaat genomen omdat die me niet kon overtuigen en dat is dan weer een sterker punt van de Volvo. Vooral het niet hoog in toeren gaan is voor een diesel eerder een pluspunt dan een minpunt vind ik. En ik merk dat ik dikwijls nog even achterom kijk als een knappe V60 passeert.
                            Heb na een testrit met een c klasse en de V60 ook om precies dezelfde redenen voor de Benz gekozen. Ook al vind ik de V60 nog altijd een beauty, maar qua comfort, rijgedrag en afwerking (laatste in mindere mate), echt geen vergelijk.

Comment

• Toen ik een testrit met de v60 d3 GT maakte had ik ook het gevoel dat de voorwielaandrijving nogal goed voelbaar was in het stuur.
                              Mijn keuze ging uit tss een audi a4 2.0 tdi all road of volvo v60 d5 GT awd, waarna ik met beiden een testrit gemaakt heb.
                              Uiteindelijk heb ik voor de v60 gekozen grotendeels omdat het een 5cilinder is en zalig om mee te rijden... vooral de sportstand maakt een groot verschil.
                              Misschien enkele nadelen, bij lage toeren voelt de motor nogal nerveus aan en het multi media systeem vind ik nogal traag reageren, veder vind ik het een pracht van een wagen en duidelijk discreter dan een benz of bmw of audi.

Bij de service is er ook niks op aan te merken.

De wagen is toch al 2 maal binnen geweest met een kapotte airco en uitlaatreinigingssysteem. Maar dat kan je volgens mij met iedere nieuwe wagen tegenkomen.

mvg,

Comment

• Is de D5 steeds 215pk of is er een gereduceerde 211 voor België?
                                sigpic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KBK Racing Bekijk Berichten
                                  Is de D5 steeds 215pk of is er een gereduceerde 211 voor België?
                                  Jammer genoeg 215pk!
                                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Heeft er iemand foto's van een Savile Grey Volvo V60 met R-design?
                                    Liefst foto's die groot genoeg zijn.

Thx!

EDIT : Enige foto die ik kan vinden is deze :
                                    Last edited by ; 14/08/2011, 07:34.

Comment

• en hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk Berichten
                                        Heeft er iemand foto's van een Savile Grey Volvo V60 met R-design?
                                        Liefst foto's die groot genoeg zijn.

Thx!

EDIT : Enige foto die ik kan vinden is deze :
                                        Take your pick: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...gn&colors=GREY

Hier nog een paar mooie via Flickr, deze foto's hebben mij helpen kin kloppen totdat ik de mijne had:
                                        Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Ok, merci gasten!

Comment

Working...
                                          X