Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik twijfel alleen tussen een klassiekere uitvoering (zwart metallic met beige leder) met dan een dikke velg en op termijn wat Heico-addenda of onmiddellijk een R-design.
Verschil tussen Summum met alle pakketten en opties en R-design met vergelijkbare uitrusting is 1000 euro, met de R-design als duurste.
Ik zou voor het klassieke gaan . Een dikke velg doet wonderen en ik vind het R-Design te patserig..
Ik zou voor het klassieke gaan . Een dikke velg doet wonderen en ik vind het R-Design te patserig..
Ik kwam er gisteren achter dat voor de 20" Heico velg die ik wil de wielkasten gerold moeten worden en daar begin ik niet aan. Ik zou ook begot niet weten welke velg ik eronder wil. In het standaardgamma zit niet echt iets wat me kan overtuigen.
Bwoah .. En kassen uitrollen is trouwens niet zo'n big deal hoor
Weet ik... Ik zie het allemaal graag. Maar ik ben nooit echt een tuner geweest. En ik wil niet weten wat die 20ers kosten
Ik vind het trouwens ook nergens!
Ben vanmiddag eens een garage binnen gestapt, PRACHTIGE VOITURE maar zo een beperkte beenruimte man....eerst van voor gaan plaats nemen, zetel perfect afgesteld en dan plaats van achter genomen, Zeer, zeer jammer slechts een hand-lengte (20cm) tussen de voorkant van de achterzetel en het dikste deel van de voorzetels. Ben nogthans maar een 1.78m.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Even dit topic spammen!
Ik ben gewonnen voor de R-design. Heeft zoveel meer présence dan een gewone V60.
Vooral de achterdiffuser heeft een hoog waauw-gehalte!
Excuses voor de crappy pics!
Even dit topic spammen!
Ik ben gewonnen voor de R-design. Heeft zoveel meer présence dan een gewone V60.
Knap! Merci voor ze te posten... Ik zie u zaterdag!
Damn, die V60 staat van al de 'duurdere middenklassers' redelijk hoog in m'n lijstje; zalige bak!
Juist de R-design is precies toch wat johny vanachter, ik zou eerder die diffusor in koetswerk lakken, om het iets discreter te maken.
Misscchien is klassiek+verlaging+leuke velg zeker zo mooi, don't know.
Damn, die V60 staat van al de 'duurdere middenklassers' redelijk hoog in m'n lijstje; zalige bak!
Juist de R-design is precies toch wat johny vanachter, ik zou eerder die diffusor in koetswerk lakken, om het iets discreter te maken.
Even dit topic spammen!
Beetje jammer in het R-design is de zeer beperkte keuze in kleur(en), interieur en ook de velg(en). Eens jan en alleman voor de R-versie gaat kiezen is het exclusieve er al snel af en dat is voor de meeste blijkbaar toch niet de bedoeling.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
ik heb toch nog niet veel r designs zien rondrijden, en ik vind de r velgen de mooiste in het hele volvo gamma, ik moet met die auto rijden, maakt mij niet uit of het nog exclusief is of niet
ik ga voor een rode s60 met r-design. zo zullen er wel niet zoveel rondrijden zeker :p
ik heb toch nog niet veel r designs zien rondrijden, en ik vind de r velgen de mooiste in het hele volvo gamma, ik moet met die auto rijden, maakt mij niet uit of het nog exclusief is of niet
ik ga voor een rode s60 met r-design. zo zullen er wel niet zoveel rondrijden zeker :p
Nee in die kleur en op de S60 zal je ze niet echt veel gaan tegenkomen. Ook al omdat de prijsstelling niet aan de "malse" kant is. In iedergeval zeer veel geluk gewenst met je aankoop. Topie
nieuw hier, en omdat ik net de V60 besteld heb, hier even aan het rondneuzen.
Bijna 50, tijd voor een niet te oudbollige wagen met leuk design en betrouwbaar.
Dus, V60 is het geworden, simpel, maar genoeg voor wat ik van een wagen verwacht. Donker grijs metaal, Kinetic, Motion Pack (cruise control, High performance audio, incl bluetooth, navigatie en parkeersensoren voor en achter). Parkeersensoren vooraan was een optie buiten het Motion Pack.
En, in DRIVe uitvoering: 1600d, 115 pk, pas volgende maand in productie. Zal dus ten vroegste einde april worden..
Weet ik... Ik zie het allemaal graag. Maar ik ben nooit echt een tuner geweest. En ik wil niet weten wat die 20ers kosten
Ik vind het trouwens ook nergens!
Ja idd dat zal wat kosten. En Heico is sowies prijzig
En ik vind die velgen de lelijkste van het gamma .
Dit is voor mij perfect:
of dit is ook wel lekker.. een beter 'diffusor' dan R-design vind ik
Stop maar met die elektrische auto’s, dit is de Volvo V60 Plug-in Hybrid. Met gemiddeld 50 gram CO2 per kilometer en een 0-100 km/h-tijd van 6,9 seconden is hij niet alleen superschoon en snel, ook heeft de Volvo een mogelijke actieradius van 1.200 km.
Schoner rijden dan op stroom wordt het voorlopig niet, en ook beginnen volledig elektrisch aangedreven auto’s zowel qua esthetiek als het rijden zelf, steeds meer op conventionele auto’s te lijken. Helaas kom je er (nog) niet echt ver mee. Daarvoor dienen ze nog altijd over een verbrandingsmotor te beschikken. De Volvo V60 Plug-in Hybrid beschikt over zo’n ‘range extender’ en wel de D5-vijfcilinder dieselmotor. De zelfontbrander levert zelfstandig al een lekkere 215 pk en 440 Nm koppel en daar komt met de elektromotor nog eens 70 pk en 200 Nm(!) bij.
Prijzenpot
Met een dergelijke hoeveelheid kracht is het niet verwonderlijk dat de Volvo vlot van zijn plek komt: in 6,9 seconden snelt hij naar de honderd. Maar het mooiste van het beschikken over die dieselmotor is het gewoon kunnen rijden van lange afstanden, tot wel 1.200 kilometer claimt Volvo. Dat maakt de V60 Plug-in Hybrid tot een zeer gewilde zakenauto, want met een gemiddelde emissie van 50 gram CO2 per kilometer is er niet meer dan 14% bijtelling verschuldigd.
Lage kosten per km
Financieel voordeel is er ook bij aanschaf en gebruik door de particulier. Er hoeft geen motorrijtuigenbelasting en BPM betaald te worden en dat scheelt behoorlijk – het leeggewicht van de V60 Plug-in Hybrid bedraagt zeker dik 1.500 kilogram – in de portemonnee. En dan zijn er nog de lage brandstofkosten. De eerdergenoemde actieradius is namelijk gebaseerd op een brandstoftank van 22 liter en het verbruik bij het rijden in de modus “Hybrid”. In deze stand verbruikt de V60 Plug-in Hybrid gemiddeld niet meer dan 1,9 l/100 km diesel, oftewel een verbruik van 1 op 52,6! De andere rijmodi zijn “Pure” waarmee volledig elektrisch rijden mogelijk is over maximaal 50 kilometer. De emissie is dan uiteraard nihil. In “Power” is alle beschikbare kracht voor handen en kan er flinke tempo worden gemaakt.
Rekenkracht
Een grotere tank was uiteraard nog mooier geweest, maar niet mogelijk als gevolg van het moeten onderbrengen van de hybridemodule. Dit zogeheten ERAD-systeem, waar de elektromotor en het accupakket onderdeel van uitmaken, drijft de achterwielen aan en de D5-motor de voorwielen. De V60 Plug-in Hybrid beschikt dus over vierwielaandrijving. Een automatische zestrapstransmissie verdeelt de aandrijfkrachten die middels een knop op de middenconsole ingeschakeld kan worden. Als uitbreiding daarop is de auto voorzien van een computermenu waarin de bestuurder de af te leggen afstand kan invoeren (kort, middellang en lang). Het controlesysteem berekent vervolgens wat de balans moet zijn tussen dieselkracht en elektrovermogen om tijdens de rit een zo laag mogelijke CO2-uitstoot te bewerkstelligen.
Zijn de accu’s leeg om elektrisch te rijden dan is de auto gewoon aan het standaard stroomnetwerk te koppelen. De oplaadtijd is afhankelijk van de stroomsterkte (het aantal ampères). Opladen met 10A bijvoorbeeld kost 4,5 uur. Met 16A drie en met 6A 7,5 uur.
Volvo presenteert de V60 Plug-in Hybrid op de Autosalon van Genève. De auto is op enkele punten klaar voor productie. In 2012 kunnen we hem in de showroom verwachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment