Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
    Dit is inderdaad geen 'volume' break en dat is de bedoeling.
    Hij dient om dezelfde dingen in te gooien als in de vier-deurs.
    Alleen kan dat nonchalanter zonder te moeten (her)tasten om zeker te zijn
    dat het kofferdeksel iets raakt.

Als de koffer te klein is, zoek u dan ne grotere
    Als ge ne V70 nodig hebt moette ook gene V60 kopen..

Hier wordt precies gedaan alsof het de enige break op de markt is.
    Erover zagen en klagen gaat hem niet doen groeien zenne..

Nee nee je slaat de bal volledig mis. Der zijn inderdaad andere modellen en int slechte geval koop je een bus, daar gaat het niet over. Het punt is dat deze Volvo bloedmooi is en dat ik die wil maar door de kleinere koffer hij voor mij dan geen kanshebber is.

En das het klote van dit verhaal en mijn frustratie niks meer en niks minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
      De A7 is geen concurrent van de A5. De prijzen van beiden wagens gaan mijlenver uit elkaar liggen en spelen daar mee in totaal verschillende segmenten. Ik zie ook niet in voor welke VW de Passa CC concurrent is...?

En daarbij, heb JIJ de productrapporten gezien van die modellen? Men kan altijd modellen maken, maar of ze daadwerkelijk winstgevend zijn is wat anders. Ik zie amper een Passat CC rijden... durf jij te beweren dat ze ZEKER winst maken op dat model?

Als "ermee wegkomen" en "winst maken" voor jou 2 verschillende zaken zijn heb je zeker gelijk, anders ...
      De A5 is een concurrent voor de A4 en de A7 voor de A6 of zelfs A8 ;-)

Ermee wegkomen = de business case is goedgekeurd. Dus de afdeling product development en/of marketing heeft het nodige in de melk te brokkelen...
      Ik vraag mij af of de CC zoveel extra klandizie binnen weet te halen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjodes Bekijk Berichten
        Nee nee je slaat de bal volledig mis. Der zijn inderdaad andere modellen en int slechte geval koop je een bus, daar gaat het niet over. Het punt is dat deze Volvo bloedmooi is en dat ik die wil maar door de kleinere koffer hij voor mij dan geen kanshebber is.

En waar wordt de bal dan misgeslagen?
        Toch net mijn punt.
        Het is niet omdat Volvo een 'break' maakt dat er persé twee koeien en een smart in moeten passen.
        Last edited by ; 23/09/2010, 17:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          De A5 is een concurrent voor de A4 en de A7 voor de A6 of zelfs A8 ;-)
          Audi zorgt dat geen enkel nieuw model een bestaande eigen model concurreert...
          soms doen ze wel afsof een model (met een andere benaming/nummering) nieuw is (en van een hogere categorie) alhoewel het om gewoon een variant is van een bestaand model
          iedereen tevreden, de klant denkt (vooral in zijn ego) dat hij een trede hoger gestapt is, terwijl Audi duchtig blijft rationaliseren...
          marketing, marketing....

Comment

Tja, dat is dan jammer. Ik vind de BMW Z4 ook een bloedmooie wagen, als ze daar toch eens een achterbank in hadden gezet hé

Jammer, de V60 is een mooie wagen maar als hij voor jou niet voldoet dan zal je naar een andere wagen op zoek moeten! En zoals gezegd, Volvo heeft er één: de V70. Ik kan me inbeelden dat je die niet bloedmooi vindt, maar ja, functionaliteit én design is heel moeilijk in een perfect geheel te passen...

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Tja, dat is dan jammer. Ik vind de BMW Z4 ook een bloedmooie wagen, als ze daar toch eens een achterbank in hadden gezet hé

Jammer, de V60 is een mooie wagen maar als hij voor jou niet voldoet dan zal je naar een andere wagen op zoek moeten! En zoals gezegd, Volvo heeft er één: de V70. Ik kan me inbeelden dat je die niet bloedmooi vindt, maar ja, functionaliteit én design is heel moeilijk in een perfect geheel te passen...
                Ja tis dat ik ben gewoon ne moeilijke mens .
                V70 is qua budget toch net iets anders en om dan een 1.6D te nemen in plaats van een D3 no thx.

Comment

V70 is qua budget toch net iets anders en om dan een 1.6D te nemen in plaats van een D3 no thx.
                  Jonge tweedehands (2008-10) V70 2.4D 163PK via het Volvo-netwerk ?

Comment

• En kom op, in de juiste uitvoering vind ik de V70 verre van een lelijke auto, integendeel..

Maar idd, de V60 is wel knapper

Comment

• Ik heb nog steeds serieus wat moeite om de achterkant van de huidige V70 mooi te vinden.
                      De V60 daarentegen is 't ander uiterste, die is picco bello.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                        Ik heb nog steeds serieus wat moeite om de achterkant van de huidige V70 mooi te vinden.
                        De V60 daarentegen is 't ander uiterste, die is picco bello.
                        De huidige V70 heeft vind ik een donker kleur nodig. Zelfde gaat voor mij met de C30.

Door de inderdaad nogal specifieke achterkant van deze wagens maakt of kraakt 't kleur de auto imho.

Comment

• Die R-design is prachtig!!!
                          freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                            De huidige V70 heeft vind ik een donker kleur nodig. Zelfde gaat voor mij met de C30.

Door de inderdaad nogal specifieke achterkant van deze wagens maakt of kraakt 't kleur de auto imho.
                            terwijl een zwarte V70 voorkant en een zwarte V50 fl voorkant amper van elkaar te onderscheiden zijn als je ze ziet rijden in de verte.

Da's nu weer wat afwachten met de V60 / S60... Welke kleuren passen en passen niet.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Nochtans, ik heb onlangs met een V70 Drive gereden als vervangwagen, ik moet zeggen dat die me verbaasd heeft. Die 1.6D gaat verbazend vlot vooruit. Il vond het in ieder geval opmerkelijk voor een 110pk in zo een zware wagen.

Om vlot mee te kunnen in het verkeer heeft die genoeg power. Alleen stel ik me de vraag hoe zuinig hij echt is. Op de verbruiksmeter stonden regelmatig hoge waarden bij mijn rijstijl, waarden die niet moeten onderdoen voor onze XC60 AWD.

Dat, en het feit dat en qua power natuurlijk niet veel overschot is natuurlijk.

Comment

• In mijn geval gaat het om leasing dus 2de hands geen optie.

Die Drive en blue etc etc vallen meestal mee als je met enkel de bestuurder in de auto zit.
                                Maar 4 mensen + wat bagage (wat heel regelmatig het geval is) en zeker iets bergop en dan is het gedaan met spelen.

Paar jaar geleden Bluemotion Passat gehad dus ja.

En idd om er vlot mee te rijden moet je wat meer op het gaspedaal duwen --> gevolg verbruiken toch stukken meer dan opgegeven.

Hangt natuurlijk veel af van de rijstijl maar voor mij het af en toe eens vlot gaan. Voor andere zal dit volstaan ieder zijn ding natuurlijk.

Terup on topic die Rdesign is echt wel knap en V70 achterkant is hmm ja niet het laten we zeggen.

Wat zijn trouwens die "oortjes" onderaan de spiegels zie 0:23 in de video
                                Last edited by ; 24/09/2010, 16:46. Reden: iet vergeten

Comment

In mijn geval gaat het om leasing dus 2de hands geen optie.

Die Drive en blue etc etc vallen meestal mee als je met enkel de bestuurder in de auto zit.
                                  Maar 4 mensen + wat bagage (wat heel regelmatig het geval is) en zeker iets bergop en dan is het gedaan met spelen.

Paar jaar geleden Bluemotion Passat gehad dus ja.

En idd om er vlot mee te rijden moet je wat meer op het gaspedaal duwen --> gevolg verbruiken toch stukken meer dan opgegeven.

Hangt natuurlijk veel af van de rijstijl maar voor mij het af en toe eens vlot gaan. Voor andere zal dit volstaan ieder zijn ding natuurlijk.

Terup on topic die Rdesign is echt wel knap en V70 achterkant is hmm ja niet het laten we zeggen.

Wat zijn trouwens die "oortjes" onderaan de spiegels zie 0:23 in de video
                                  Dat zijn de "oogjes" van het dodehoek informatiesysteem. In de auto licht een lampje op dat de aandacht trekt zodra een wagen in je dode hoek hangt.

Comment

Nochtans, ik heb onlangs met een V70 Drive gereden als vervangwagen, ik moet zeggen dat die me verbaasd heeft. Die 1.6D gaat verbazend vlot vooruit. Il vond het in ieder geval opmerkelijk voor een 110pk in zo een zware wagen.
                                    Niet akkoord. Heb met de V50 drivE rondgereden en dat was irritant traag, zeker op de snelweg. Er scheelt echt iets met die motor of zo, de "gewone" PSA 1.6D voelt pittiger aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                      Niet akkoord. Heb met de V50 drivE rondgereden en dat was irritant traag, zeker op de snelweg. Er scheelt echt iets met die motor of zo, de "gewone" PSA 1.6D voelt pittiger aan.
                                      Tja, ik heb 170 gereden en heb daar helemaal niet moeten voor sleuren. Ik vond hem opmerkelijk vlot om maar 110Pk te hebben, enkel geen topprestaties.

Ik moet wel zeggen dat ik ook al met een V50 A.6D gereden heb. Voelde ook relatief vlot aan, maar ik had dus verwacht dat de extra kilo's van een V70 veel impact zouden hebben. Dat viel dus mee.

Ik heb er ook maar heel even mee gereden, dan nog 's avonds in de donker en vooral snelweg. Eigenlijk alleen om mijn auto te gaan brengen en terug afhalen. Ik ga dus niet zeggen dat mijn "test" volledig en exhaustief was.

Comment

• even terug komen op de werking van een turbo: een turbo levert wel degelijk druk af,net zoals een compressor. Alleen is de druk (en dan te regelen via de schoepen) afhankelijk van het debiet van de uitlaat ipv het motortoerental
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          even terug komen op de werking van een turbo: een turbo levert wel degelijk druk af,net zoals een compressor.
                                          Een turbo = een compressor, alleen de aandrijving is anders.

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Alleen is de druk (en dan te regelen via de schoepen) afhankelijk van het debiet van de uitlaat ipv het motortoerental
                                          En dat debiet van de uitlaat is afhankelijk van het motortoerental, dus..??

(en om dan helemaal te mierenziften en muggenneuken:
                                          de schoepen in de turbine bepalen het te behalen debiet in de turbine, de grootte van de opening naar de compressor bepaald de druk.)
                                          Last edited by ; 25/09/2010, 13:46.

Comment

Working...
                                          X