Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't is elke keer 't zelfde: iedere keer bij een nieuw model ziet iemand wel iets dat hem doet denken aan een model van een ander merk.
    Sommigen kunnen dat plaatsen en denken "die auto is ontworpen volgens wat nu zowat de mode is", en anderen redeneren zoals bovenstaand.
    Maar ik zou daar nu niet Audi bij gaan betrekken. Teentjes, kort, .... persoonlijk aangevallen voelen, ... you know.
    Hoewel ik jouw reactie 100% begrijp, JayJay.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• wetgeving speelt hier ook mee; de duikende neus is vriendelijker voor voetgangers (of was hoger net beter?) wel opvallend dat ze dat allemaal hebben.
      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Niks mis met de neus, ookal heeft die iets weg van de insignia. Beide zijn bijzonder knappe wagens. Maar in godsnaam die lichten op de volvo à la mercedes, zijn een verschrikking...
        Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
          ???

Ik denk dat ik niet moet aantonen dat Volvo een stukske meer geeft om het maken van een deftig ontwerp dan pakweg Audi, nietwaar? Allee, denkt gij nu echt dat Volvo bij Opel te leen gaat voor een snuit?

Als hij er al op trekt (ik zie het nochtans niet) zal dat eerder toeval zijn.
          Audi moet tenminste niet gaan kijken naar andere concurenten om een goed design te maken , het is eerder omgekeerd, nu je kan dit de concurentie niet kwalijk nemen gezien de verkoopcijfers die Audi de laatste jaren draait . Er is een groot verschil tussen binnen hetzelfde merk een design ontwerpen en een design bij een andere bouwer gaan naapen me dunkt. Los daarvan schrik ik niet van het feit dat geen enkele Volvo adept hier de gelijkenis tussen een Insignia snoet en een volvo snoet ziet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
            Audi moet tenminste niet gaan kijken naar andere concurenten om een goed design te maken
            Dat is nu eens een waarheid sé! Audi kijkt steeds naar zijn eigen modellen (en dan nog meestal hetzelfde) om het volgende te gaan ontwerpen.

Comment

• Ik heb gelijkenis gezien met enkele modellen waarvan ik verwachtte dat ze hier vernoemd gingen worden.
              Maar ik heb hier nog geen enkele volvo-adept gezien

Ik heb wel bij de voorstelling van de Insignia gezien dat ze ook het vooruitgeschoven radiatorrooster gebruikt dat Volvo al van in 1999 gebruikt en vond dat niet erg. Anderen gebruiken dat ook, en dat is nu eenmaal 'de mode'.

Zoals het rooster dat doorloopt onder de bumperlijn, wat door Audi uitgevonden werd, ook door Peugeot en vele anderen nageaapt werd.
              Niks mis mee, modeverschijnselen, tijdsgebonden zaken.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                Ik heb gelijkenis gezien met enkele modellen waarvan ik verwachtte dat ze hier vernoemd gingen worden.
                Maar ik heb hier nog geen enkele volvo-adept gezien

Ik heb wel bij de voorstelling van de Insignia gezien dat ze ook het vooruitgeschoven radiatorrooster gebruikt dat Volvo al van in 1999 gebruikt en vond dat niet erg. Anderen gebruiken dat ook, en dat is nu eenmaal 'de mode'.

Zoals het rooster dat doorloopt onder de bumperlijn, wat door Audi uitgevonden werd, ook door Peugeot en vele anderen nageaapt werd.
                Niks mis mee, modeverschijnselen, tijdsgebonden zaken.
                Je hebt gelijk: waar zij bij de Insignia op wijzen, zijn details die al veel eerder op de Volvo's werden toegepast, zoals de vooruitgeschoven radiatorpartij, die zien we al op de oudere S80, de S40 en de V50, toen er van een Insignia nog geen sprake was.

Comment

Dat is nu eens een waarheid sé! Audi kijkt steeds naar zijn eigen modellen (en dan nog meestal hetzelfde) om het volgende te gaan ontwerpen.
                  klopt inderdaad, en dat legt hen geen windeieren hé .

Comment

• ...en allemaal dezelfde maat ventieldopjes, pfff...
                    ...en dan dat rond stuur nog, das pas afkijken!!..
                    ...en waarom kan een chauffeur nu eens niet vanachter zitten, nee nee, allemaal vanvoor zelle! ..
                    ...en die pedalen, moet de gas nu persé rechts, zoals bij iedereen!, waarom eens niet links of in't midden,
                    of automatisch afwisselend voor mensen die wat spanning zoeken...
                    't zijn ALLEMAAL NA-APERS!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                      klopt inderdaad, en dat legt hen geen windeieren hé .
                      Inderdaad. Never change a winning team, dat klopt. En Audi heeft dat niet slecht gedaan en heeft het goed uitgespeeld. Maar dat kan niet blijven duren, de goede jaren hebben ze volgens mij achter de rug. Daar ik vroeger steeds hoorde dat Audi de max was, hoor ik nu al meer dat het eens tijd voor verandering is.
                      Ook zie ik de nieuwe BMW 5-reeks F10 als dé auto van het moment, die rijdt en is werkelijk prachtig. Waar BMW het de laatste jaren soms net wat heeft laten afweten tov Audi, pakt het nu dubbel hard terug denk (en hoop) ik. En ik denk eerlijk gezegd dat de concurrentie uit de hoek van Volvo wat groter kan worden met de komst van de V60...

Dit is uiteraard mijn mening en prognose voor de komende paar jaar. Kan hier de bal misslaan, maar over de F10 kunnen we het eens zijn: die rijdt fantastisch

Comment

• Belgische prijzen Volvo V60:
                        2.0t : € 33.200
                        D3 : € 32.200 euro
                        D5 awd : € 39.450 euro
                        T3 : € 30.650 euro
                        T6 : € 45.850 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                          Belgische prijzen Volvo V60:
                          Basisprijs is dat zeker? D5 is wel redelijk prijzig dan denk ik zo, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                            Basisprijs is dat zeker? D5 is wel redelijk prijzig dan denk ik zo, niet?
                            Dat is dan wel meteen een awd... wat me doet afvragen waarom geen D5 fwd...? Ik ken de D3 niet maar als dat de gecastreerde D5 is vind Ik dat niet goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
                              ...en allemaal dezelfde maat ventieldopjes, pfff...
                              ...en dan dat rond stuur nog, das pas afkijken!!..
                              ...en waarom kan een chauffeur nu eens niet vanachter zitten, nee nee, allemaal vanvoor zelle! ..
                              ...en die pedalen, moet de gas nu persé rechts, zoals bij iedereen!, waarom eens niet links of in't midden,
                              of automatisch afwisselend voor mensen die wat spanning zoeken...
                              't zijn ALLEMAAL NA-APERS!!
                              En alle bananen zijn krom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                                En alle bananen zijn krom.
                                Nope!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                  Belgische prijzen Volvo V60:
                                  Wel groter verschil met de s60 dan verwacht. Die start op 29500.

Comment

• DAt is eigenlijk de introductieprijs voor de verkoop direct omhoog te laten gaan!

de 2.0t, T6 en D5AWD geartronic zijn allemaal 1.200€ duurder dan de S60 dus een normaal prijsverschil sedan versus break

Comment

• Vandaag eens bij de volvo-dealer binnengesprongen en een offerte
                                      laten maken voor een V60 D3.

Ik had nogmaals gevraagd waneer de 1.6 D beschikbaar zou zijn , maar ze vertelden
                                      me dat het gerust nog 6 maanden kon duren.

Of weet er hier iemand al meer qua termijn of laten ze in een andere garage wel
                                      wat méér info los.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
                                        Nope!
                                        Da's duidelijk geen chiquita!

Comment

Dat is dan wel meteen een awd... wat me doet afvragen waarom geen D5 fwd...? Ik ken de D3 niet maar als dat de gecastreerde D5 is vind Ik dat niet goed.
                                          D3 is allesbehalve een gecastreerde D5. Supermotor. De D5 zal wat vroeger in gang schieten en wat langer blijven gaan, maar zet de D3 op tijd in zijn juiste versnelling en het verschil is echt klein, imo.
                                          nls2000

Comment

Working...
                                          X