Oorspronkelijk geplaatst door msxx
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo V60
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk weet niet waar die obsessie met kinderkoetsen vandaan komt. Ik steek een grote kinderwagen van Quinny, met van die grote dikke wielen, in mijn C70 en dan kan ik nog met open dak rijden ook! Zo'n kinderwagen gaat ook makkelijk in een V50 en dus zeker ook in een V60. Ik heb een V50 gehad en heb NOOIT laadruimte tekort gehad. Jongens, waar zijn we mee bezig als alles wat minder laadruimte heeft dan een V70 al (te) klein genoemd wordt?
Autovakantie met 4 personen, waarvan de laatste 2 respectievelijk 0 en 3 jaar oud zijn?
2 kinderbedjes, 1 quinny, 1 kleine wandelwagen, speelgoed en dan nog kleding voor alle vier?
Momenteel past dat al niet in de koffer van mijn Laguna(505liter), maar door een en ander op de achterbank te plaatsen tussen de kinderen en bij de voetenruimte (die ze nog niet nodig hebben) is dat wel op te lossen.
Een kleinere koffer is geen bezwaar, op voorwaarde dat ik ook minder mee hoef te nemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenEuhm, moet ik er een tekening bij maken?
Autovakantie met 4 personen, waarvan de laatste 2 respectievelijk 0 en 3 jaar oud zijn?
2 kinderbedjes, 1 quinny, 1 kleine wandelwagen, speelgoed en dan nog kleding voor alle vier?
Momenteel past dat al niet in de koffer van mijn Laguna(505liter), maar door een en ander op de achterbank te plaatsen tussen de kinderen en bij de voetenruimte (die ze nog niet nodig hebben) is dat wel op te lossen.
Een kleinere koffer is geen bezwaar, op voorwaarde dat ik ook minder mee hoef te nemen
Allee, ik wil je geen keuzes opdringen, of je keuzes veroordelen, maar als die autovakantie dan toch zo belangrijk is voor je, kan je dan geen keuzes maken? Mijn ouders gingen vroeger met de auto op reis, 2 kinderen, met een sedan en zonder extra doodskist erop! En twee buggy's laden al veel makkelijker dan 2 kinderwagens.
Het leven is keuzes maken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenAls je met een laadvolume van 550L al niet toe komt dan moet je gewoon een bus kopen, een Mercedes Viano of zoiets. Maar dan stel ik vast dat je je keuze van auto laat afhangen van een jaarlijkse vakantie, en dan nog van de huidige situatie want zoals je zegt ziet de situatie er binnen 2 jaar anders uit. Lijkt me toch niet verstandig...? Koop je niet beter een wagen waar je 99% van de tijd goed mee bent en ga je dan niet beter met het vliegtuig op reis?
Allee, ik wil je geen keuzes opdringen, of je keuzes veroordelen, maar als die autovakantie dan toch zo belangrijk is voor je, kan je dan geen keuzes maken? Mijn ouders gingen vroeger met de auto op reis, 2 kinderen, met een sedan en zonder extra doodskist erop! En twee buggy's laden al veel makkelijker dan 2 kinderwagens.
Het leven is keuzes maken...
Daarom dat over een jaar of 2 de V60 een ideale opvolger is van mijn Laguna. Kleinere koffer, maar ik heb dan ook minder ruimte nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk BerichtenIk weet niet waar die obsessie met kinderkoetsen vandaan komt. Ik steek een grote kinderwagen van Quinny, met van die grote dikke wielen, in mijn C70 en dan kan ik nog met open dak rijden ook! Zo'n kinderwagen gaat ook makkelijk in een V50 en dus zeker ook in een V60. Ik heb een V50 gehad en heb NOOIT laadruimte tekort gehad. Jongens, waar zijn we mee bezig als alles wat minder laadruimte heeft dan een V70 al (te) klein genoemd wordt?
Wij hebben ook zo'n grote quinny past inderdaad perfect in de V50 , maar soms moet er
meer dan alléén zo quinny in hé.
Had ne keer de test gedaan met onze Mclaren plooibuggy , kan niet languit in de XC60 en V50 liggen , wel in de V70. ( Maar vind de V70 ouwbollig in vergelijking met deze V60)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenEuhm, moet ik er een tekening bij maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenToen ik klein was gingen we met 5 voor een maand op vakantie met een doodgewone berline (breaks waren toen lelijk en onbemind). Waarom zou dat nu niet meer kunnen? Het is een kwestie van alles wat niet noodzakelijk is thuis te laten en van de koffer met zorg te laden.
Maar we zijn in het nu, en men is wat meer gewend, niks mis mee.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenToen ik klein was zaten we met vijf op één achterbank.
Die vergelijking gaat al lang niet meer op hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenwij komen uit de tijd dat als we zeiden dat onze pa een break had, steevast de vraag kwam of hij dat nodig had voor zijn werk misschien
Maar we zijn in het nu, en men is wat meer gewend, niks mis mee.
Comment
-
goh, hoe meer je hebt hoe meer je er in gooit, denk ik.
wij bollen met een Chevrolet Kalos (of all cars...) en dat gaat perfect om daarmee met twee kindjes (1 & 3) op reis te gaan. Een kindje extra zou ons wel naar een zevenzitter doen uitzien.
Als ik een grotere wagen had, zou ik wat minder moeten nadenken over wat we al dan niet meenemen, maar ik kan niet zeggen dat we nu iets missen als we op onze bestemming komen.
(een draagdoek is een perfect alternatief voor een kinderwagen. je bespaart hopen plaats, het is handig opbergbaar en ge rijdt niemand tegen zijn schenen op een drukke plaats (markten, winkels of iets dergelijks).)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenToen ik klein was waren er achteran geen veiligheidsgordels, laat staan kinderzitjes. Maar met kofferruimte heeft dat bitter weinig te maken.
Mensen hebben gewoon veel meer wat mee moet of kan. Het gemak van de spullen thuis mag niet ontbreken.
Wij hebben één dochtertje van vier maand. Een bezoekje aan opa en oma en de koffer zit al vol!
Moet dat allemaal mee? Niet alles nee. Maar het bestaat, het is een gemak (soms verplicht of ergonomisch verantwoord) en we hebben het in huis,
we zouden zot zijn het thuis te laten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk BerichtenDe achterkant is trouw aan de Volvo look (en dat is een pluspunt). Maar ik vind dat de snuit te hard op Opel lijkt . . . of ben ik de enige?
Knap dashboard trouwens !
ik ben blij dat ik niet de enige ben met die mening... ze hebben goed naar die insignia snuit gekekenen da's jammer...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtenik ben blij dat ik niet de enige ben met die mening... ze hebben goed naar die insignia snuit gekekenen da's jammer...
Ik zie het niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk ook niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenBwa, er zijn gelijkenissen, maar dat zijn algemene trends die je wel bij meerdere nieuwe modellen ziet, bijvoorbeeld de sterk naar achteren toegetrokken lichtblokken, en het naar voor en naar beneden getrokken middenste deel van de snuit.
Ik vind de gelijkenissen toch vrij treffend joodoo?
Maar soit, het Volvo kontje maakt veel goed wat mij betreft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenTuurlijk niet, ik hou ook niemand tegen een (grote) break te kopen. De keuze bestaat immers en de huidige breaks, zeker die van Volvo kan je moeilijk lelijk noemen. Mijn ervaring is dat een koffer altijd te klein is. Een grotere koffer leidt ertoe dat men minder selectief is hetgeen mee gaat op reis en minder zorgvuldig laadt. Ik wou gewoon de mythe doorprikken dat iedereen met een kind plots verplicht is een grote break of een Renault Espace aan te schaffen.
Je hebt dan nog een beetje gelijk ook.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichtenik ben blij dat ik niet de enige ben met die mening... ze hebben goed naar die insignia snuit gekekenen da's jammer...
Ik denk dat ik niet moet aantonen dat Volvo een stukske meer geeft om het maken van een deftig ontwerp dan pakweg Audi, nietwaar? Allee, denkt gij nu echt dat Volvo bij Opel te leen gaat voor een snuit?
Als hij er al op trekt (ik zie het nochtans niet) zal dat eerder toeval zijn.
Comment
Comment