Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb met de nieuwe X5 3.0d gereden en deze wagens was voldoende snel. Door het hoge koppel krijg je bij het intrappen van het gaspedaal een stevige duw in de rug. Indrukwekkend wordt dit echter nooit. Tot 100km/uur gaat het vlot, maar daarboven wordt de wagen een stuk lomer. Logisch toch met zo'n zware wagen.
Ik heb het idee dat deze wagen beter vooruit te branden is met een hoger koppel dan met meer pk's. Om die rede denk ik dat de 3.0sd sneller gaat aanvoelen dan zo'n 4.8.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik heb met de nieuwe X5 3.0d gereden en deze wagens was voldoende snel. Door het hoge koppel krijg je bij het intrappen van het gaspedaal een stevige duw in de rug. Indrukwekkend wordt dit echter nooit. Tot 100km/uur gaat het vlot, maar daarboven wordt de wagen een stuk lomer. Logisch toch met zo'n zware wagen.
Ik heb het idee dat deze wagen beter vooruit te branden is met een hoger koppel dan met meer pk's. Om die rede denk ik dat de 3.0sd sneller gaat aanvoelen dan zo'n 4.8.
Inderdaad. Vooral in hernemingen dan ... We zijn dit jaar met een aantal mensen van dit forum op skivakantie geweest. Ons vervoermiddel was de X5 (een 4.4 dus) van mijn vriendin haar mama. In de wagen: 4 passagiers. De koffer was tot tegen het dak gevuld. Op geen enkel moment had je echt het gevoel van met een krachtige auto onderweg te zijn, t.t.z. een auto waarmee je echt snel kon optrekken. We konden wel vlot een kruissnelheid van 160 kmh aanhouden ... met een navenant verbruik natuurlijk dat was ongeveer 20 liter/100 km
De tank van 93 liter moest dus om de 450 à 500 km gevuld worden ... dure affaire telkens
Het geluid daarentegen is ronduit schitterend, vooral als hij in vrijloop draait en je eventjes een hele kleine dot gas geeft.
Ik zou persoonlijk nooit zo'n SUV kopen met een benzinemotor, tenzij je ergens een tankkaart vindt en hem als LV kunt inschrijven. Zoniet is het gewoon ge-schift wat je betaalt aan taksen en benzine. Bovendien zijn de prestaties niet echt merkelijk beter dan die van de dieselvarianten ... of liever: je bent wel sneller, maar je voelt het niet. En de rijsensatie is voor mij toch belangijker ..
't is nu niet dat een 3.0d slecht klinkt he
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Mijn nonkel heeft een E53 FL 3.0d Automatic, de rijsensaties die je daarin voelt zijn ronduit ongelofelijk. Die auto geeft een veel zwaardere duw in de rug dan bijvoorbeeld onze 335d, terwijl die toch veel sneller is...
Als het criterium de duw in de rug is ga je inderdaad best voor een diesel en dan nog liefst eentje met een ongelooflijke piekerige koppelkromme. Een benzine met een vlakke koppelkromme voelt inderdaad vaak minder snel aan maar dat wilt nog niet zeggen dat ie niet snel is. 't Is maar waar je graag mee rijdt natuurlijk.
Qua topsnelheid inderdaad wel indrukwekkend ... voor de rest toch niet echt bijzonder ? Een E53 4.4i of 3.0d facelift doet ongeveer hetzelfde hoor ...
Hij zal niet veel sneller zijn als de 4.4i(na de facelift dan) maar om hem nu op dezelfde hoogte te plaatsen als de 3.0d is nu toch ook wat te veel van het goede. Een verschil van 2 seconden op het spurtje naar 100 is toch aanzienlijk(dat is zo veel als het verschil tussen een 520d en 530d...). Boven de 100 wordt het verschil nog groter.
Ik heb eens getimed : 29 sec naar de 200. Snel, maar zeker niet indrukwekkend snel. Het is geen vergelijking, maar een Porsche 997 met gelijkaardig vermogen doet er maar 16 à 17 seconden over
Ik heb trouwens pas deze week voor 't eerst de nieuwe X5 in 't verkeer gezien : groot ! En best mooi...
Comment