Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De vorige X5 schokt toch niet tijdens het schakelen?
Nuja, jullie hebben wel 200k km meer
Mja, ik bedoel als je dat gaspedaal vloert dan voel je toch wel enkele schokken bij het optrekken.(vooral bij het verlagen van versnelling) Bij de nieuwe gaat alles veel soepeler. Mja, misschien liegt het ook aan onze X5 die al veel km's heeft.
Mja, ik bedoel als je dat gaspedaal vloert dan voel je toch wel enkele schokken bij het optrekken.(vooral bij het verlagen van versnelling) Bij de nieuwe gaat alles veel soepeler. Mja, misschien liegt het ook aan onze X5 die al veel km's heeft.
Onze vorige X5 schokte na 100.000 km toch ook wat. Vooral bij het overgaan van eerste naar 2de versnelling. Dat is trouwens iets dat erg dikwijls terugkwam bij E53's die al wat meer km's op de teller hadden.
Volgens mijn pa schokt de nieuwe bak trouwens ook wat wanneer hij nog niet warm staat en je erg weinig toeren draait, maar 't is in alle geval veel minder storend dan bij de oude.
Onze vorige X5 schokte na 100.000 km toch ook wat. Vooral bij het overgaan van eerste naar 2de versnelling. Dat is trouwens iets dat erg dikwijls terugkwam bij E53's die al wat meer km's op de teller hadden.
Volgens mijn pa schokt de nieuwe bak trouwens ook wat wanneer hij nog niet warm staat en je erg weinig toeren draait, maar 't is in alle geval veel minder storend dan bij de oude.
hier exact hetzelfde probleem, ook bij optrekken schokt hij van eerste naar tweede. In het begin als we de x5 hadden is hij een paar keer in noodprogramma gegaan ( transmission fail safe), hij is daarvoor in de garage geweest en er is een volledige nieuwe versnellingsbak geplaatst, één dag later terug hetzelfde probleem. M aar als we het contact 5 minuten afleggen is alles terug in orde.
Ik heb ook al testgereden met de nieuwe X5 en was toch wel onder de indruk van de prestaties. Tot 100km/uur gaat hij zeer vlot. Voorbij de 100 begint het gewicht parten te spelen en merk je pas echt het verschil met een lichtere 530d.
De X5 3.0sd zal wel sneller zijn, maar om vlot mee te kunnen in het Belgische verkeer is de 3.0d met 211pk méér dan voldoende.
Wat me eigenlijk het meeste is opgevallen waren de remmen. Ik vond dat ze niet genoeg bijtkracht hadden en niet geleidelijk waren. Ik moest het rempedaal serieus diep induwen om dezelfde bijtkracht te hebben die ik gewoon ben bij onze 530d. Dat vond ik eigenlijk licht verontsrustend...
Gisteren heb ik er nog eentje zien rijden. Het blijft toch een schitterende verschijning. De poep is magistraal. De neus daarentegen vind ik soms wat te 'slank'.
Ook heb ik al van verschillende mensen gehoord dat ze bijna geen verschil zien met het huidige model...
Ik durf toe te geven dat ik al veel minder onder de indruk ban dan toen ik de eerste foto's hier op het net zag verschijnen...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik heb ook al testgereden met de nieuwe X5 en was toch wel onder de indruk van de prestaties. Tot 100km/uur gaat hij zeer vlot. Voorbij de 100 begint het gewicht parten te spelen en merk je pas echt het verschil met een lichtere 530d.
Dat is volgens mij niet het gevolg van het gewicht maar van de stroomlijn. Het gewicht speelt vooral zijn rol bij het vertrekken.
Wat me eigenlijk het meeste is opgevallen waren de remmen. Ik vond dat ze niet genoeg bijtkracht hadden en niet geleidelijk waren. Ik moest het rempedaal serieus diep induwen om dezelfde bijtkracht te hebben die ik gewoon ben bij onze 530d. Dat vond ik eigenlijk licht verontsrustend...
Ik weet dat we dezelfde discussie hier al eens gehad hebben maar ik heb net de tegenovergestelde ervaring. Het rempedaal is veel directer dan dat van de vorige X5. De gelijdelijkheid vind ik nog altijd prima en van bijtkracht heb ik ook nog nooit kunnen klagen.
Om echt te weten of de remmen je vertrouwen waard zijn moet je gewoon eens vol op de rem gaan staan vanaf hoge snelheid. Door licht het rempedaal aan te tikken of gewoon te vertragen weet je niet tot wat voor vertragingen een auto in staat is, je test hooguit de gelijdelijkheid van het rempedaal.
hier exact hetzelfde probleem, ook bij optrekken schokt hij van eerste naar tweede. In het begin als we de x5 hadden is hij een paar keer in noodprogramma gegaan ( transmission fail safe), hij is daarvoor in de garage geweest en er is een volledige nieuwe versnellingsbak geplaatst, één dag later terug hetzelfde probleem. M aar als we het contact 5 minuten afleggen is alles terug in orde.
Die "transmission failsafe" hebben we ook 1 keer gehad na zeer stevig doorremmen maar er was helemaal niets veranderd aan het schakelgedrag. Na het tijdelijk afleggen van het contact verdween het bericht ook weer.
Die "transmission failsafe" hebben we ook 1 keer gehad na zeer stevig doorremmen maar er was helemaal niets veranderd aan het schakelgedrag. Na het tijdelijk afleggen van het contact verdween het bericht ook weer.
Ik heb ook al testgereden met de nieuwe X5 en was toch wel onder de indruk van de prestaties. Tot 100km/uur gaat hij zeer vlot. Voorbij de 100 begint het gewicht parten te spelen en merk je pas echt het verschil met een lichtere 530d.
De X5 3.0sd zal wel sneller zijn, maar om vlot mee te kunnen in het Belgische verkeer is de 3.0d met 211pk méér dan voldoende.
Wat me eigenlijk het meeste is opgevallen waren de remmen. Ik vond dat ze niet genoeg bijtkracht hadden en niet geleidelijk waren. Ik moest het rempedaal serieus diep induwen om dezelfde bijtkracht te hebben die ik gewoon ben bij onze 530d. Dat vond ik eigenlijk licht verontsrustend...
Gisteren heb ik er nog eentje zien rijden. Het blijft toch een schitterende verschijning. De poep is magistraal. De neus daarentegen vind ik soms wat te 'slank'.
Ook heb ik al van verschillende mensen gehoord dat ze bijna geen verschil zien met het huidige model...
Ik durf toe te geven dat ik al veel minder onder de indruk ban dan toen ik de eerste foto's hier op het net zag verschijnen...
Voor mensen die er niet mee bezig zijn, kan ik er inkomen dat ze het verschil tussen de neus niet zien als de 2 auto's niet naast mekaar staan. De kont is wel serieus verschillend, maarja, voor ons is dat zo vanzelfsprekend hé, bijvoorbeeld voor m'n zus al véééél minder! Voor haar is het gewoon een BMW Jeep! Om maar een voorbeeld te geven dat ik daar kan inkomen!
Comment