Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X5 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
    Fok, da's veel, maar ja, het is natuurlijk ook een dure auto hé.
    We hebben echt enorm veel gehad. omdat we de baas kennen. En omdat we lieten blijken dat de kans niet echt groot was dat we hem gingen kopen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
      We hebben echt enorm veel gehad. omdat we de baas kennen. En omdat we lieten blijken dat de kans niet echt groot was dat we hem gingen kopen denk ik.
      Hehe, beetje 'afpersen'. De juiste mensen kennen helpt natuurlijk hè.
      Last edited by ; 27/08/2007, 20:24.

Comment

• 3.0sd

Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
        ja wij hebben er één besteld, de prijs is +- 59000 euro en hij krijgt dezelfde standaartuitrusting als de 4.8i, voor de exacte prijs moet ik eens kijken. Als je bij om het even welke dealer gaat moeten ze je info kunnen geven over de prijs en opties. Wij hebben hem nrml in februari-maart. Je krijgt wel maximum 3% korting.
        Wij hadden hem in maart besteld en wij krijgen de x5 3.0sd in december. We kunnen wel ff informatie uitwisselen welke kleur en opties jullie hebben genomen enzo
        Me hotmail is stevie_rules91@hotmail.com

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steef101 Bekijk Berichten
          Wij hadden hem in maart besteld en wij krijgen de x5 3.0sd in december. We kunnen wel ff informatie uitwisselen welke kleur en opties jullie hebben genomen enzo
          Me hotmail is stevie_rules91@hotmail.com
          mag ik ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
            mag ik ook?
            Geen probleem ik ga allen nu slapen ben erg moe dus spreek je morgen dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
              hier de standaartuitrusting voor de 3.0sd

Standaard uitrusting (niet exhaustief)

LUD3 Leder Nevada Sattelbraun
              220 Niveauregeling van de achteras
              2PA Anti−diefstal bouten
              302 Alarmsysteem
              413 Scheidingsnet
              423 Fluwelen tapijten
              431 Automatisch dimmende binnenspiegel
              441 Rokerspakket
              4AB Edelhoutuitvoering Nussbaumwurzel
              502 Hogedrukreiniging koplampen
              521 Regen− en lichtsensor
              522 Xenonlichten
              534 Elektronisch gestuurde airconditioning
              544 Cruise Control met remfunctie
              563 Lichtpakket
              851 Spraakversie Duits
              886 Handleiding Nederlands

en het sportpack is ook goedkoper

het exclusive line pack is ook een interessante optie
              je zegt dat de uitrusting van de 3.0sd en van de 4.8i overeen gaan komen, zitten er dan standaard electrisch verstelbare stoelen op, zoals op de 4.8? of kosten met andere woorden de comfortzetels daar ook 'maar' €1050 ipv €2350?
              En het 'exclusive line' pakket dus €5000, ipv €9600 op de 3.0d?
              En niveauregeling (€930 op de 3.0d) achteraan is standaard op de 'sd'?

als ik enkel deze 'prijsvoordelen' van de 3.0sd ten opzichte van de 3.0d optel, kom ik aan €6830, terwijl een 3.0d €52.550 kost en een 3.0sd €59.000, wat neerkomt op een basisprijsverschil van €6450.

Anders gezegd, zoals ik ze (volledig identiek) configureer, en met de gestelde uitrustings/optieprijsverschillen die ik hier boven vernoemd heb, komt een 3.0d op €77585, en een 3.0sd op €77205

Er moeten dus nog meer verschillen in de uitrusting van de 3.0sd en van de 4.8i zitten, ofwel heeft BMW een zeer raar optiebeleid

Comment

• G-fiddy, gezien al die vragen over de X5.
                Gaat de G misschien vervangen worden door een X5?

Indien ja: VET. (fok alle puristen op dit forum, ja gij Matteus)

Comment

je zegt dat de uitrusting van de 3.0sd en van de 4.8i overeen gaan komen, zitten er dan standaard electrisch verstelbare stoelen op, zoals op de 4.8? of kosten met andere woorden de comfortzetels daar ook 'maar' €1050 ipv €2350?
                  En het 'exclusive line' pakket dus €5000, ipv €9600 op de 3.0d?
                  En niveauregeling (€930 op de 3.0d) achteraan is standaard op de 'sd'?

als ik enkel deze 'prijsvoordelen' van de 3.0sd ten opzichte van de 3.0d optel, kom ik aan €6830, terwijl een 3.0d €52.550 kost en een 3.0sd €59.000, wat neerkomt op een basisprijsverschil van €6450.

Anders gezegd, zoals ik ze (volledig identiek) configureer, en met de gestelde uitrustings/optieprijsverschillen die ik hier boven vernoemd heb, komt een 3.0d op €77585, en een 3.0sd op €77205

Er moeten dus nog meer verschillen in de uitrusting van de 3.0sd en van de 4.8i zitten, ofwel heeft BMW een zeer raar optiebeleid
                  het exclusive-line packet kost op de 3.0sd ook maar 5000 euro, de comfortzetels kosten dan ook maar 1050 euro en als je het sportpack neemt, waar al sportzetels in zitten is het zelfs maar een meerkost van een 500 euro.

Het klopt inderdaad dat de prijs van een x5 3.0sd met dezelfde opties als een gewone 3.0d niet ver van elkaar liggen. Dit is ook zo bij 530d tegenover 535d en 330d tegenover 335d.

Comment

het exclusive-line packet kost op de 3.0sd ook maar 5000 euro, de comfortzetels kosten dan ook maar 1050 euro en als je het sportpack neemt, waar al sportzetels in zitten is het zelfs maar een meerkost van een 500 euro.

Het klopt inderdaad dat de prijs van een x5 3.0sd met dezelfde opties als een gewone 3.0d niet ver van elkaar liggen. Dit is ook zo bij 530d tegenover 535d en 330d tegenover 335d.
                    ja, maar hier komen de prijzen niet alleen heel dicht bij elkaar te liggen... de 3.0sd wordt gewoon een pak goedkoper dan de 3.0d. Dan heb ik nog niet het sporpack aangevinkt (wat sowieso niet ter sprake komt, comfort first), met het sportpack erbij zou de 3.0d dus ruim €1000 meer kosten dan de 3.0sd.

Vind ik toch wel erg vreemd, in landen waar je niet met dat BIV-verschil zit tussen de 3.0d (211pk) en de 3.0sd, koopt er dan toch simpelweg niemand meer de 3.0d?

Weet jij ook of er in de praktijk veel verschil gaat zijn in verbruik? Normverbruikscijfers schelen maar 0,1l...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      G-fiddy, gezien al die vragen over de X5.
                      Gaat de G misschien vervangen worden door een X5?

Indien ja: VET. (fok alle puristen op dit forum, ja gij Matteus)
                      Kans is klein. De G zal zowiezo vervangen worden....maar mijn pa is een ongelofelijke merkenblinde, en zelfs binnen het merk eentje met oogkleppen op.

Hij heeft een ML van de vorige generatie gereden bijvoorbeeld, nog eentje van de allereerste, een ML320 van '99. In de nieuwe ML wil hij nog niet eens plaatsnemen, omdat hij zich herinnert dat de afwerking op niets trok in de oude, en dat die vrij oncomfortabel was, zowel de ophanging als de stoelen.
                      Een beetje autokenner weet dat er een wereld van verschil zit tussen de nieuwe en de oude, maar daar luistert hij niet naar
                      Nuja, niet dat ik een ML zou willen eigenlijk

Mijn pa rijdt vrij veel km's met de G, nu zo'n 115.000 op 2 jaar en 3 maand. Hij is zot op de hoge zitpositie, en de G heeft ook goede stoelen, en hij trekt regelmatig aanhangers (die dan niet overdreven zwaar zijn, meestal max. 1 ton, enkel m'n boot weegt er 2). Met de 270 zaagde ie soms wel dat het verbruik redelijk hoog ligt, zeker als je er niet op let en wat vlotter rijdt, en dat hij vrij lawaaierig wordt op hogere snelheden (130+).
                      In die 115.000km zal de G ook nog maar zo'n 50km offroad gereden hebben... waar dan ruim 45km van door mij.

Toch is hij van mening dat hij niet om een G heen kan (hoge zitpositie, degelijk, mooi (persoonlijk natuurlijk, maar die mening deel ik absoluut), veilig met 4x4, ideaal voor aanhangers te trekken, ook op slechte ondergrond), en is hij ook van mening dat een G 320 CDI waarschijnlijk zuiniger zal zijn met z'n 7 versnellingen, en ook minder lawaai gaat maken. Ook is hij van mening dat een G zowat het veiligste is dat je kan krijgen op de markt . Een G is weliswaar oerstevig... maar er zijn toch andere auto's waar ik liever een accident in zou hebben. Om nog maar te zwijgen van de actieve veiligheid, een uitwijkmanouvre of een noodstop doe ik liever niet in de G op hogere snelheid.

Feit is dat in alle tests de G 320 CDI nog een litertje of 2 à 3 meer lust dan de 270, je zou er rap mee aan 15l zitten, en dat de G eigenlijk absurd duur is (bijna €75k standaard, en dan nog vrij dure opties)...
                      Ik probeer hem dus gewoon duidelijk te maken dat er andere karren zijn die ook aan zijn eisen voldoen, veel meer op asfalt gefocusd zijn (waar hij eigenlijk enkel rijdt) en zodus ook rationeler zijn.
                      En dat hij dan beter een oude(re) G zou bijkopen voor in Frankrijk, voor het iets zwaardere werk, die niet zo moet worden ontzien .

En ja, ML komt niet in aanmerking, de GL vond hij 'te plastiekerig' (dat was eigenlijk een supergoede auto, hebben er een dagje meegereden, en voor wat m'n pa hem nodig heeft waarschijnlijk beter... maar uiteraard, het is geen G, en als je enkel een G wil...), Touareg zowiezo niet (oehoe, volkswagen!), RR heeft een te zware motor (tax) en vind hij iets te sjiek, te patserig, RRS en DiscoveryIII wil ik niet (deels wegens te lichte motor en te zware kas, deels om andere redenen), Allroad is te laag voor hem, Q7 is uitermate mottig (smaak heeft ie dan toch nog ), Cayenne is enkel verkrijgbaar op naft... tsja, en de X5 is BMW, en m'n pa is nog van mening dat BMW veel duurder is dan mercedes qua stukken/onderhoud, en veel mindere kwaliteit. Voor de rest ziet hij de X5 wel graag, maar hij zal toch eerst eens over die vooroordelen moeten stappen voordat hij er mee gaat rijden

ow ja, voordat ik hier inderdaad op m'n kap krijg... het is dus niet dat ik geen G meer wil, integendeel, voor m'n eigen zou ik niet liever hebben. Maar vorige keer heb ik eigenlijk gekozen, m'n pa heeft die G bij wijze van spreken gekocht om van m'n gezaag af te zijn. Ik heb ondertussen m'n eigen karren, ik ga nauwelijks nog gaan rijden met die nieuwe, dus ik zoek nu gewoon naar de ideale auto voor hem, die aan zijn eisen voldoet.
                      En als niet-autoliefhebber, niet-boswachter, niet-offroader,... is een G niet bepaald de meest rationele aankoop.

Comment

ja, maar hier komen de prijzen niet alleen heel dicht bij elkaar te liggen... de 3.0sd wordt gewoon een pak goedkoper dan de 3.0d. Dan heb ik nog niet het sporpack aangevinkt (wat sowieso niet ter sprake komt, comfort first), met het sportpack erbij zou de 3.0d dus ruim €1000 meer kosten dan de 3.0sd.

Vind ik toch wel erg vreemd, in landen waar je niet met dat BIV-verschil zit tussen de 3.0d (211pk) en de 3.0sd, koopt er dan toch simpelweg niemand meer de 3.0d?

Weet jij ook of er in de praktijk veel verschil gaat zijn in verbruik? Normverbruikscijfers schelen maar 0,1l...
                        Wij hebben natuurlijk ook bij de dealer eens een prijs gevraagd voor een 3.0d en het verschil met de 3.0sd kwam voor ons op een kleine 3000 euro. In verbruik zal dat volgens bijna niets schelen, de x5 3.0d die wij testen kregen we met moeite boven 12 liter gemiddeld, dit was wel bij uitermate hard rijden. Volgens mij gaan die normcijfers wel redelijk correct zijn dan. Dit is natuurlijk niet zeker he, daarvoor zal je nog een maand of 2 moeten wachten om dat zeker te zijn. Ben je al een nieuwe x5 gaan testen?

Comment

Wij hebben natuurlijk ook bij de dealer eens een prijs gevraagd voor een 3.0d en het verschil met de 3.0sd kwam voor ons op een kleine 3000 euro. In verbruik zal dat volgens bijna niets schelen, de x5 3.0d die wij testen kregen we met moeite boven 12 liter gemiddeld, dit was wel bij uitermate hard rijden. Volgens mij gaan die normcijfers wel redelijk correct zijn dan. Dit is natuurlijk niet zeker he, daarvoor zal je nog een maand of 2 moeten wachten om dat zeker te zijn. Ben je al een nieuwe x5 gaan testen?
                          Neen, ik hoop dat ik m'n pa binnenkort eens zover krijg, en anders ga ik er na de examens zelf eentje halen

heb je een idee wat zo'n 3.0d bij een rustige rijstijl verbruikt? (m'n pa rijdt niet hard)
                          En aan constante autosnelweg-snelheid, +-130km/u?

Da's net het probleem, aan 90-100 valt het verbruik van een G best wel mee, dan kan je die ook rond de 10 l houden... aan 130 zit je al aan een liter of 13-14 dankzij die stroomlijn, en mijn pa rijd net de meeste km's aan die snelheid

Comment

Neen, ik hoop dat ik m'n pa binnenkort eens zover krijg, en anders ga ik er na de examens zelf eentje halen

heb je een idee wat zo'n 3.0d bij een rustige rijstijl verbruikt? (m'n pa rijdt niet hard)
                            En aan constante autosnelweg-snelheid, +-130km/u?

Da's net het probleem, aan 90-100 valt het verbruik van een G best wel mee, dan kan je die ook rond de 10 l houden... aan 130 zit je al aan een liter of 13-14 dankzij die stroomlijn, en mijn pa rijd net de meeste km's aan die snelheid
                            Wij hebben deze zomer met onze x5 3.0d (vorig model) volledig duitsland doorgereden met snelheden rond en boven 180km per uur, gemiddeld verbruik was 11.5 liter, en er werd echt hard gereden. De nieuwe x5 heeft een betere stroomlijn en volgens bmw is de motor ook zuiniger geworden. Ga echt eens een x5 testen, het is de beste wagen in zijn klasse momenteel.

Comment

Wij hebben deze zomer met onze x5 3.0d (vorig model) volledig duitsland doorgereden met snelheden rond en boven 180km per uur, gemiddeld verbruik was 11.5 liter, en er werd echt hard gereden. De nieuwe x5 heeft een betere stroomlijn en volgens bmw is de motor ook zuiniger geworden. Ga echt eens een x5 testen, het is de beste wagen in zijn klasse momenteel.

àls je al met een G diesel 180 haalt (moet dan een gechipte 320CDI, of een 400CDI zijn), denk ik niet dat je toekomt met 25 liter

maar toch, qua karakter en charme komt de X5 nog niet tot aan de onderkant van een velg van een G

Comment

àls je al met een G diesel 180 haalt (moet dan een gechipte 320CDI, of een 400CDI zijn), denk ik niet dat je toekomt met 25 liter

maar toch, qua karakter en charme komt de X5 nog niet tot aan de onderkant van een velg van een G
                                daar geef ik je volledig gelijk in

Comment

De basisprijs van de 3.0 sd is geen 59000 maar 62650 euro. Als je de 3.0d neemt met alles wat standaard meer zit op de 3.0sd dan kom je ongeveer 1500 euro duurder uit. Tel daarbij 2500 euro bijkomende BIV (tov de 211pk versie althans) en je zit op een prijsverschil van 4000 euro tussen 3.0d en 3.0 sd

Mijn sd besteld voor levering April/Mei 2008. December 2007 en Februari 2008 waren ook nog mogelijk maar ik wacht liever tot na de winter...

Heeft er nog iemand ervaring met het Tabak-interieur? Ik heb voor het ogenblik Tabak besteld maar sommigen zeggen mij dat dit een opa-kleur is...

Comment

• Ik vind tabak gedurfd, maar ik denk dat het zeeer mooi zal zijn, zeker een van mijn favorieten wat betreft interieurbekledingen
                                    van de nieuwe X5. Proficiat met deze prachtige wagen met fan-tastische motor.

Comment

• Ik weet niet in wat voor taaltje deze review is (waarschijnlijk Portugees?), maar het is wel knap.

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Test van Fifth Gear:

+ YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zeer knappe test (as usual)
                                        Last edited by ; 31/08/2007, 15:08.

Comment

ja wij hebben er één besteld, de prijs is +- 59000 euro en hij krijgt dezelfde standaartuitrusting als de 4.8i, voor de exacte prijs moet ik eens kijken. Als je bij om het even welke dealer gaat moeten ze je info kunnen geven over de prijs en opties. Wij hebben hem nrml in februari-maart. Je krijgt wel maximum 3% korting.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door HDR Bekijk Berichten
                                          De basisprijs van de 3.0 sd is geen 59000 maar 62650 euro. Als je de 3.0d neemt met alles wat standaard meer zit op de 3.0sd dan kom je ongeveer 1500 euro duurder uit. Tel daarbij 2500 euro bijkomende BIV (tov de 211pk versie althans) en je zit op een prijsverschil van 4000 euro tussen 3.0d en 3.0 sd

Mijn sd besteld voor levering April/Mei 2008. December 2007 en Februari 2008 waren ook nog mogelijk maar ik wacht liever tot na de winter...

Heeft er nog iemand ervaring met het Tabak-interieur? Ik heb voor het ogenblik Tabak besteld maar sommigen zeggen mij dat dit een opa-kleur is...
                                          Ahzo, dan lijkt het al meer te kloppen... tsja, dan ben ik hier dus verkeerd geïnformeerd

Tabac -> ik weet niet van waar je bent, maar in Hasselt bij VanOsch staan er met tabac interieur

Comment

Working...
                                          X