Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door scheepie Bekijk Berichten
    Ook ik ben gevallen voor een insignia sports tourer, en wel met de volgende specificaties:

De 1.6 turbo sport met sportplus pakket. (o.a. Flexride, alu pedalen, donker getint glas, sportstoelen en 19 inch velgen).

Vorige week heeft de leasemaatschappij de wagen besteld en volgens de dealer is hij (pas) 15 oktober te leveren. Ruim 2 maanden wachten..... zucht........ Tot die tijd moet ik het doen met foto's van anderen: dus schroom niet, plaats er zoveel mogelijk !

Gr. van Jan ongeduld
    proficiat , en ge moogt blij zijn ..... maar 2 maand wachten... ik heb er 5 mogen wachten

groetjes
    Erwin

ps: medeforummers , ik heb mijn configuratie op het forum geplaatst ..... gewoon ff op insignia in mijn handtekening klikken en je bent vertrokken
    Last edited by ; 09/08/2010, 19:58.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ook ik ben gevallen voor een insignia sports tourer, en wel met de volgende specificaties:

De 1.6 turbo sport met sportplus pakket. (o.a. Flexride, alu pedalen, donker getint glas, sportstoelen en 19 inch velgen).

Vorige week heeft de leasemaatschappij de wagen besteld en volgens de dealer is hij (pas) 15 oktober te leveren. Ruim 2 maanden wachten..... zucht........ Tot die tijd moet ik het doen met foto's van anderen: dus schroom niet, plaats er zoveel mogelijk !

Gr. van Jan ongeduld

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    oi,

vandaag opgevallen ....den dingdong gaat ongeveer 10 sec en valt dan stil......
    wel ook gemerkt dat functies die met de zetels te maken hebben ( heb sportzetels met ventilatie en geheugen) zoals automatisch verwarming / koeling zetels uit de menu uit zijn.

ook easy step out functie is zeer onlogisch , bij stilleggen motor en verwijderen sleutel en na opening deur gaat de zetel achteruit ( doch niet helemaal op het einde , hier zou een instelling voor mogen komen zodat je zelf het eindpunt kan instellen ), en nu komt het onlogische bij opening deur gaat de zetel terug naar voor ipv te wachten tot je zit en bv je sleutel op het contact steekt.
    in de garage achter gevraagd , weten geen antwoord daarop of dit te programmeren valt , moest eens naar de klantendienst opel bellen , daar krijg ik het antwoord dat dit geregeld moet worden in de garage.
    ( hoop dat dit geen kaske-muur-kaske procedure wordt )

@wim , dat die deuren gesloten werden blijkt een fout te zijn in de functie - vergrendelen als deur open met optie vertraagd vergrendelen aan - te zijn.( deze optie gewoon op uit zetten zou je behoeden dat je deuren vergrendelen met de sleutel op het contact ) ikzelf vind dit een bug , in de garage zeggen ze dat dit het Amerikaans systeem is , normaal gezien moeten ze een polling doen naar contactslot-deuren voordat ze proberen te vergrendelen.
    ik heb de functie ongewild ontgrendelen getest en hier sluit hij wel degelijk na een tot twee minuten de deuren terug en zet het alarm terug actief.
    blijkbaar hebben ze met de nieuwe update nieuwe bugs geïntroduceerd in de software.

groetjes,
    Erwin.
    Last edited by ; 09/08/2010, 20:06.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
    hey polleke

ben bij LWE geweest in Ekeren, mag de velg één van de dagen binnenenbrengen.
    zal 2 dagen duren, wanneer past het voor jou dat ik je wintervelg kan komen halen.

grtjes

Gino
    Zeg maar wanneer je die gaat brengen.
    Ekeren ligt naast Brasschaat...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Hallo Medeforummers,
    vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
    Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
    Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
    Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
    De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )
    stap 2 : glazen ( glans ophalen en lak voeden)
    stap 3 : waxen met erg goede wax en bandjes behandelen
    stap 4 : velgen in de wax zetten met hittebestendige wax

Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

Zoals altijd weer een vlekkeloos resultaat !

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Welke firma plaatst die powerbox dan in Uw wagen ?
    Wordt wagen op testbank gezet om vermogen uit te lezen ?
    Is garantie op motor schriftelijk ?
    Je hebt de keuze... Of je rijdt naar hen toe, wagen op de testbank, box installeren, testritje, terug op de testbank (als het tegenvalt kan je daar beslissen het toch niet te doen, maken ze geen probleem van), OF je bestelt online, ze sturen alles op en je installeert zelf (fluitje van cent).

Garantie staat op hun website én in de garantievoorwaarden die ze je toesturen of meekrijgt als je de box gaat halen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
    Erwin

ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.
    Ik heb ze ook... (Ecoflex 130pk cosmo geleverd 1/04/2010). Mijn neef heeft een Cosmo 160pk gewoon (geleverd eind oktober 2009) en heeft ze niet...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hey polleke

zal 2 dagen duren, wanneer past het voor jou dat ik je wintervelg kan komen halen.

grtjes

Gino
    Moest jij hem ook binnenbrengen zonder band?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hey polleke

dat zou tof zijn, ben bereid er een borg voor te betalen.

grtjs
    hey polleke

grtjes

Gino

Leave a comment:

• WhN
    replied
    Ik had dit bericht nochtans van het Insigniaforum gepikt hoor. De pdf-file met de brief van Opel aan de Insignia-eigenaar stond er ook ergens bij....

hier is de link naar de bijdrage in het insigniaforum : http://www.motor-talk.de/forum/habe-...-t2826805.html

Da's trouwens een wreed negatief forum....niet teveel op lezen....werkt deprimerend.

hieronder de link naar de PDF van de brief van Opel naar een insignia-eigenaar (die ik hierboven reeds aanhaalde) http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=688609
    Ik heb de pdf nagezien en met de nummer die in de brief staat is er een update voor de BCM waardoor de batterij zou kunnen leeglopen en niet voor speed-lock functies etc.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Inderdaad, ' k was al stiekem gaan kijken op je foto's
    stiekem

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    Bij de mijne staan ze er ook op. Insignia ST van het eerste uur.
    Inderdaad, ' k was al stiekem gaan kijken op je foto's

Leave a comment:

• McClane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
    ik heb ze ook en heb geen ecoflex
    Bij de mijne staan ze er ook op. Insignia ST van het eerste uur.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hey Erwin,
    allemaal mysteries dus...het alarm was inderdaad niet afgegaan. De man van VAB heeft met z'n lange lasbaget achter de klink gehaakt en deze zo geopend. Op dezelfde manier dus zoals iedereen de deur opent bij het uitstappen....alé zonder lasbaget weliswaar

Ps : sorry dat we je zo moe hebben gemaakt; ons gesprek was zo gezellig dat ik de tijd totaal uit het oog was verloren.

Intussen zijn er heel wat reacties op het andere forum; ze vinden je wagen in die kleur erg mooi....wie had dat gedacht dat ze een Opel nog mooi zouden vinden

Dat van die vinnen moet je maar eens navragen in de garage....ook een mysterie dus
    oi,

wel tis U vergeven se , neen kwas moe ...maar voldaan moe, kweet niet of je dat kan voorstellen, twas gewoon plezant en zeker voor herhaling vatbaar , zoals andere al eens voorstelde ergens centraal eens afspreken zodat we de mens achter het profiel leren kennen.

da van die vinnen ga ik zeker vragen, tzou kunnen dat het heeft te maken met de opkomende veranderen in aug. mischien dat die DTJ motor erook uitgenomen wordt, kwestie geen ...tig modelllen motoren te moeten aanpassen , een model en softwarematig afnijpen, tis maar een gedacht

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hey Erwin,
    allemaal mysteries dus...het alarm was inderdaad niet afgegaan. De man van VAB heeft met z'n lange lasbaget achter de klink gehaakt en deze zo geopend. Op dezelfde manier dus zoals iedereen de deur opent bij het uitstappen....alé zonder lasbaget weliswaar

Ps : sorry dat we je zo moe hebben gemaakt; ons gesprek was zo gezellig dat ik de tijd totaal uit het oog was verloren.

Intussen zijn er heel wat reacties op het andere forum; ze vinden je wagen in die kleur erg mooi....wie had dat gedacht dat ze een Opel nog mooi zouden vinden

Dat van die vinnen moet je maar eens navragen in de garage....ook een mysterie dus

Hoi allemaal,

toen ik bij Wim was hebben we zo een paar dingen proberen te vinden die verschillend waren ten opzichte van bv ecoflex 160pk / 130pk gewoon.
    bij het bekijken van de motor bleek dat we ieder hetzelfde type motor hadden namelijk een A20DTH.
    nu ben ik het boekje aan het uitpluizen en ontdek dat eigenlijk de 130pk gewoon normaal gezien een A20DTJ heeft , een A20DTH wordt gebruikt voor de 130pk eco en dan alle 160pk uitvoeringen.
    een vraagje diegene die een 130pk ST hebben kunnen die eens op hun gelijkvormigheids attest kunnen zien welk type motor ze hebben + uitrusting ( heb je veel opties - of heb je een redelijk standaard cosmo model met bv alleen maar advantage pack ).

de reden , wel zeer eenvoudig, ik heb ongeveer 5 maand moeten wachten , problemen met elektrische klep, panoramisch dak , en een vaag antwoord problemen met de motor.
    nu begin ik de denken dat ik een 130pk heb die het hoog koppel heeft van een 160pk , de wagen weegt 1860kg ongeveer ....mischien om dit hoog gewicht op te vangen.
    tis iets dat me bezig houdt . gewoon als ge em zijne staart trapt is't een pijltje.

@Wim : ik heb dus chance gehad met dat alarm dat zich niet heeft geactiveerd , blijkbaar zou de wagen niet meer vanaf de binnenzijde meer te openen zijn als deze actief is dus nix knopkes hendelkes ect werken dan. en ik heb het nog een nagezien het alarmsysteem wordt actief als je ofwel tweemaal op je handzender drukt ofwel eenmaal en dan zet hij zichzelf actief na 30 sec.

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• The_ReBeL
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    hoi, ik heb deze blijkbaar ook niet? Mijne is van 24/03/2010. Heeft het niets te maken met de uitvoering of configuratie?
    Heeft iets met de modeljaarwijziging te maken, dacht ik.. Kosteneinsparung!

Mvg,

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
    Heb windgeleiders zelfs al op OPC zien staan...

Last edited by ; 08/08/2010, 16:53.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Motor Type Diesel

Hoi allemaal,

toen ik bij Wim was hebben we zo een paar dingen proberen te vinden die verschillend waren ten opzichte van bv ecoflex 160pk / 130pk gewoon.
    bij het bekijken van de motor bleek dat we ieder hetzelfde type motor hadden namelijk een A20DTH.
    nu ben ik het boekje aan het uitpluizen en ontdek dat eigenlijk de 130pk gewoon normaal gezien een A20DTJ heeft , een A20DTH wordt gebruikt voor de 130pk eco en dan alle 160pk uitvoeringen.
    een vraagje diegene die een 130pk ST hebben kunnen die eens op hun gelijkvormigheids attest kunnen zien welk type motor ze hebben + uitrusting ( heb je veel opties - of heb je een redelijk standaard cosmo model met bv alleen maar advantage pack ).

de reden , wel zeer eenvoudig, ik heb ongeveer 5 maand moeten wachten , problemen met elektrische klep, panoramisch dak , en een vaag antwoord problemen met de motor.
    nu begin ik de denken dat ik een 130pk heb die het hoog koppel heeft van een 160pk , de wagen weegt 1860kg ongeveer ....mischien om dit hoog gewicht op te vangen.
    tis iets dat me bezig houdt . gewoon als ge em zijne staart trapt is't een pijltje.

@Wim : ik heb dus chance gehad met dat alarm dat zich niet heeft geactiveerd , blijkbaar zou de wagen niet meer vanaf de binnenzijde meer te openen zijn als deze actief is dus nix knopkes hendelkes ect werken dan. en ik heb het nog een nagezien het alarmsysteem wordt actief als je ofwel tweemaal op je handzender drukt ofwel eenmaal en dan zet hij zichzelf actief na 30 sec.

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
    Erwin

ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.
    idd ik heb ze ook (ecoflex) .
    kan iets te maken hebben met windgeleiding .....

btw gisteren van de zee gekomen ,constant 140km/h aan 6.5 l/100km
    cruise control all the way ,zalig gewoon

Leave a comment:

Working...
X