Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    ik zal ook verzekerd zijn bij opel ( overstap van kbc ) , en zou een franchise van 0 euro hebben met eerste aangifte en niets omhoog (bm 0) bij tweede aangifte gewoon verzekering omhoog zoals bij andere maatschapijen en alsnoch geen franchise.

    ik verschiet ervan dat dit nog toegepast word franchises, blijkbaar gedaan om meer verzekeringen te verkopen , deze kosten dan minder.

    groetjes
    erwin
    Ik heb bij mijn tweede aangifte WEL franchise en geen verzekering omhoog,dat is de juiste formule.Is wel in omnium en niet in BA.
    Eerste keer ben ikzelf tegen een paaltje gereden met het achteruit rijden en de parkeersensoren die niet werkten. 2000 euro kosten en de verzekering heeft alles vergoed.
    2 dagen later heeft op de parking van de GB iemand mijn bumper en gardeboe meegepakt.
    Weer aangegeven en nu wel franchise van dik 600 euro.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ben persoonlijk ook héél tevreden over flexride.
    Verschil is goed te merken.

    Infinity sound systeem geeft echt een meerwaarde aan de DVD800.
    Heb verschil al gehoord met "standaard" luidsprekers, en dan is keuze snel gemaakt.

    Wist wel niet dat opel dealers zelf motor chippen...
    Is in mijn garage ondenkbaar...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    het infinity-sound system hebben we zelf ook in onze ST. Nog geen moment spijt van gehad. Vele vollere klank dan bij het standaard systeem. De subwoofer zit netjes uit de weg onder de valse bodem net achter de achterzetel. Je ziet er dus niks van....horen des te meer Het systeem blijft zelfs op hogere volumes, netjes zuiver klinken.

    Heb je ook al eens gedacht over de optionele AGR-zetels met regelbare dijbeensteun? Deze zitten echt perfect en geven ook de onderrug erg veel steun.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind flexride één van de betere opties.

    doe nu elke dag 250 km, is zalig zacht in tour. Af en toe eens naar Duitsland, en aan 220km/uur leg je 'm graag eens in sport ipv tour.

    verschil tussen tour en normal is wel minder te merken, verschil tussen tour en sport is dag en nacht.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Tips en ervaringen!

    Beste Insignia Rijders,

    Sta op het punt om ST te kopen( 130pk ecoflex versie), maar twijfel nog tussen wat opties.

    -Flexride (heb met een Sport versie gereden bij de dealer, maar bestel zelf cosmo versie). Is dit een aanrader op de cosmo versie, aangezien die toch geen verlaagd chassis heeft?

    -Infinity Sound System (als extra optie bij de dvd800) Groot verschil of niet?

    - Is 745 incl btw om hem te laten chippen in de garage veel of niet? Beter ergens anders?

    Ik weet dat hier en daar wel iets staat maar zie het bos niet meer door de bomen

    Alvast bedankt voor de tips

    Tom

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    mercikes , ...... is intussen al gebeurd met succes heb heeeeeel goede raad gekregen , nu nog ff wachten tot ik hem heb ...zou toekomen bij de dealer op 28 deze maand maar er moet nog een en ander aan gebeuren (beschermingsstrips spuiten en monteren ect.).zou normaal dan rond 6 08 geleverd worden.

    groetjes
    erwin
    p
    nog efkes geduld dus

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Als ik een eerste "ongeval",dus ook eigen schade aangeef,moet ik geen franchise betalen.
    Ben verzekerd bij Opel en dat is AXA.
    ik zal ook verzekerd zijn bij opel ( overstap van kbc ) , en zou een franchise van 0 euro hebben met eerste aangifte en niets omhoog (bm 0) bij tweede aangifte gewoon verzekering omhoog zoals bij andere maatschapijen en alsnoch geen franchise.

    ik verschiet ervan dat dit nog toegepast word franchises, blijkbaar gedaan om meer verzekeringen te verkopen , deze kosten dan minder.

    groetjes
    erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Corsawim contacteren...
    mercikes , ...... is intussen al gebeurd met succes heb heeeeeel goede raad gekregen , nu nog ff wachten tot ik hem heb ...zou toekomen bij de dealer op 28 deze maand maar er moet nog een en ander aan gebeuren (beschermingsstrips spuiten en monteren ect.).zou normaal dan rond 6 08 geleverd worden.

    groetjes
    erwin
    p

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    Inderdaad Wim , het is een 130 PK EcoFlex.

    De 6de is enkel om op snelheid te blijven , zoals de dealer mij ook al gezegd heeft. Vervelender is het feit dat hij dat in 2de bij lage toerental ook heeft . Dus bij 'vlot ' vertrekken en opschakelen naar 2de geeft altijd even een dood moment. Men went er een beetje aan , maar het is toch telkens weer even schrikken.

    Inderdaad dit is vervelend (2de is eigenlijke 3de)....ik heb zelfs de indruk dat de eerste versnelling wat groot gekozen is...ik vraag me af hoe het gaat als je op een berghelling zonder aanloop in eerste moet vertrekken....en wij hebben dan nog de 160pk versie
    Ik denk dat je dan een stinkende koppelingsplaat creëert en dan hebben we er nog geen caravan achter hangen...

    Voor de rest rijdt ie als een droom en vanaf 1500tr/min trekt hij moeiteloos op.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    als die van jou een Ecoflex betreft dan schrik ik hier niet van : elke verhouding van je versnellingsbak komt overeen met één waarde hoger van de meeste andere , dwz. je 4e is zijn 5de en je 5de is zijn 6de. Jou 6de is verschrikkelijk groot gekozen. Je moet je toerental maar eens in de gaten houden. Onder de 1500tr/min zakken is meestal een no go .
    Inderdaad Wim , het is een 130 PK EcoFlex.

    De 6de is enkel om op snelheid te blijven , zoals de dealer mij ook al gezegd heeft. Vervelender is het feit dat hij dat in 2de bij lage toerental ook heeft . Dus bij 'vlot ' vertrekken en opschakelen naar 2de geeft altijd even een dood moment. Men went er een beetje aan , maar het is toch telkens weer even schrikken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb mijn opel insignia silver lake (4d) 1.6t nu ongeveer 2 maand en kreeg vorige week in de ochtend de volgende melding op mijn boordcomputer: "Beperkt motorvermogen !"
    En inderdaad de wagen had weinig tot geen vermogen en van de 180 pk waren verscheidene paarden op vakantie omdat de turbo niet wilde werken.
    Ik denk dat iemand met een 2 pk'tje mij nog kon voorbijsteken,maar goed ik moest toch gaan werken. In de late namiddag toch de wagen laten nakijken bij mijn dealer.
    De wagen was in een soort van "beveiligde modus" gegaan om de motor te beschermen en gelukkig was er een update ter beschikking voor dit probleem.
    De wagen rijdt weer perfect en alle paarden terug uit vakantie.
    Tijdens het grondig reinigen van mijn wagen had ik ook vastgesteld dat onderaan de bestuurderdeur één van de dichtingen ontbrak en deze wel zeer eenvoudig kunnen verwijderen bij het grondig poetsen van de deuren. De dichtingen zijn ongeveer 2 cm lang en 2 per deur onderaan.
    Om mijn 20 duimers in combinatie met mijn opc-kit te kunnen vervangen heb ik nu ook een hulpstuk omdat de opc-kit in de weg zit om de krik te plaatsen.(enkel bij de vooras) Reserve wiel alvast eens uitgeprobeerd op de vooras en rijdt perfect.
    Handige tip: Als je één van de voorste wielen willen vervangen bij pech, vergrendel nooit de wagen in combinatie met het alarm. Bij deze is ook de wegsleep beveiliging getest.
    Verder wens ik jullie allemaal een prettige vakantie toe en uiteraard veel insignia plezier....

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
    Mijn iPhone met firmware 3.1.2 (of zoiets) werkt prima met de BT carkit van de DVD800. Sinds enige tijd is firmware OS 4.0 voor de iPhone uit. Kan iemand bevestigen dat deze ook probleemloos werkt met de carkit ?

    Ik heb geen enkel probleem met de 4.0 versie, integendeel het is verbeterd.
    grtz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    We waren met 2 wagens ( Mercedes 200 CDI Break met 5 personen + bagage, 6 versnellingen ). Ik had mijn cruise-control afgesteld op de eerste wagen. Er waren stukken bij dat ik de Mercedes zag wegrijden , niet dat hij versnelde , maar omdat mijn Insignia de helling blijkbaar niet aankon. Op de stukken dat de Mercedes in 5de vlot naar boven ging, moest ik soms naar 4de ...

    als die van jou een Ecoflex betreft dan schrik ik hier niet van : elke verhouding van je versnellingsbak komt overeen met één waarde hoger van de meeste andere , dwz. je 4e is zijn 5de en je 5de is zijn 6de. Jou 6de is verschrikkelijk groot gekozen. Je moet je toerental maar eens in de gaten houden. Onder de 1500tr/min zakken is meestal een no go .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Deze weg heb ik deze week ook gedaan maar dan met mijn mobilhome.
    Niet met de meest aerodynamische vormgeving,7,32m lang en 3500 kg zwaar met 5 personen en bagage voor 5.
    Ik heb zelfs niet moeten terugschakelen naar 4de met m'n Fiat van 130 pk...
    We waren met 2 wagens ( Mercedes 200 CDI Break met 5 personen + bagage, 6 versnellingen ). Ik had mijn cruise-control afgesteld op de eerste wagen. Er waren stukken bij dat ik de Mercedes zag wegrijden , niet dat hij versnelde , maar omdat mijn Insignia de helling blijkbaar niet aankon. Op de stukken dat de Mercedes in 5de vlot naar boven ging, moest ik soms naar 4de ...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    Ik heb ondertussen, na 2,5 maanden , de eerste grote test met de Insignia achter de rug : op en neer naar de Spaanse Costa Brava.
    Resultaat : zeer positief , zowel qua comfort als verbruik. Ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 5,9 liter, wat ik zeer goed vind voor een wagen van die omvang en gewicht.
    De trip naar Spanje is immers afgelegd met 2 volwassenen, 2 tieners , volledig volgeladen en via de steile hellingen naar Millau ( af en toe moeten terugschakelen naar 5de en zelfs 4de ).
    Wat mij wel is opgevallen, is dat de acceleratie in 6de via het gaspedaal bijna onbestaand is , maar via de cruise-control knop op het stuur ( res/+ ) ik de wagen echt voel versnellen ...
    Dus nog altijd zeer tevreden over de wagen ( ondanks de eerder al gemelde problemen met de speedlock en het (niet) automatisch dichtklappen van de spiegels ).
    Momenteel is er echter een probleem met het afdekzeil van de kofferruimte. Normaal trekt men die voorbij de verste stand , zodat ze automatisch oprolt. Bij mij 'lost' ze echter niet , en na wat trek- en duwwerk schiet soms een van de geleiders uit de zijrail , wat dan weer enig kunst- en vliegwerk vraagt om deze er terug in te krijgen.
    Een van de dagen eens langs de dealer passeren.
    Deze weg heb ik deze week ook gedaan maar dan met mijn mobilhome.
    Niet met de meest aerodynamische vormgeving,7,32m lang en 3500 kg zwaar met 5 personen en bagage voor 5.
    Ik heb zelfs niet moeten terugschakelen naar 4de met m'n Fiat van 130 pk...
    Bijgevoegde Bestanden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Insignia ST COSMO 130 pk EcoFlex : Evaluatie na 10 weken

    Ik heb ondertussen, na 2,5 maanden , de eerste grote test met de Insignia achter de rug : op en neer naar de Spaanse Costa Brava.
    Resultaat : zeer positief , zowel qua comfort als verbruik. Ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 5,9 liter, wat ik zeer goed vind voor een wagen van die omvang en gewicht.
    De trip naar Spanje is immers afgelegd met 2 volwassenen, 2 tieners , volledig volgeladen en via de steile hellingen naar Millau ( af en toe moeten terugschakelen naar 5de en zelfs 4de ).
    Wat mij wel is opgevallen, is dat de acceleratie in 6de via het gaspedaal bijna onbestaand is , maar via de cruise-control knop op het stuur ( res/+ ) ik de wagen echt voel versnellen ...
    Dus nog altijd zeer tevreden over de wagen ( ondanks de eerder al gemelde problemen met de speedlock en het (niet) automatisch dichtklappen van de spiegels ).
    Momenteel is er echter een probleem met het afdekzeil van de kofferruimte. Normaal trekt men die voorbij de verste stand , zodat ze automatisch oprolt. Bij mij 'lost' ze echter niet , en na wat trek- en duwwerk schiet soms een van de geleiders uit de zijrail , wat dan weer enig kunst- en vliegwerk vraagt om deze er terug in te krijgen.
    Een van de dagen eens langs de dealer passeren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    iPhone OS 4.0

    Mijn iPhone met firmware 3.1.2 (of zoiets) werkt prima met de BT carkit van de DVD800. Sinds enige tijd is firmware OS 4.0 voor de iPhone uit. Kan iemand bevestigen dat deze ook probleemloos werkt met de carkit ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
    de beide gelijk mag je niet gebruiken ,het is enkel de aux. ingang die je moet gebruiken .
    de usb kan je wel gebruiken met een stick maar niet met de i-pod.

    Ik gebruik mijn IPOD via USB...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
    Ja ik heb even geïnformeerd bij een collega en die gebruikt alleen de USB kabel.

    De beide gelijk klopt niet hoor want als je de analoge kabel gebruikt dan werkt de USB niet meer en dan krijg in je scherm geen de informatie niet meer die op de Ipod staat. Misschien kan de DVD800 niet met de laatste versie Ipod communiceren.

    K
    de beide gelijk mag je niet gebruiken ,het is enkel de aux. ingang die je moet gebruiken .
    de usb kan je wel gebruiken met een stick maar niet met de i-pod.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
    nog steeds of heb je nog niet via de enkele kabel geprobeerd ?

    ter info voor chiorske :

    via de usb kabel lukt dit niet .
    de dvd 800 kan deze niet omzetten ,je moet gewoon via de enkele audio aux. gaan dan lukt het normaal gezien wel .

    Ja ik heb even geïnformeerd bij een collega en die gebruikt alleen de USB kabel.

    De beide gelijk klopt niet hoor want als je de analoge kabel gebruikt dan werkt de USB niet meer en dan krijg in je scherm geen de informatie niet meer die op de Ipod staat. Misschien kan de DVD800 niet met de laatste versie Ipod communiceren.

    K

    Leave a comment:

Working...
X