Weeral 5000 posts bereikt.
Vervolg zie hier.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenHé Erwin,
ik heb wel geen ervaring met een automatic, maar de proefrit die ik deed met een andere 160pk (maar wel een NIET ecoflex) had dezelfde hoogfrekwent trillingen.
Hopelijk kan onze D-S hier een antwoord op vinden.
PS : is gekend dat de tunneldetectie (AFL) en regensensor soms raar reageren (soms te laat, soms niet, soms verkeerd,....)
greats Gert
wel het straffe is dat ik volgens de garage de nieuwe soft heb waar een paar fouten zijn opgelost . dit werd vastgesteld dor het feit dat dat den dingdong sleutel op contact nog maar 10 sec gaat . als dit zo is hebben ze toch niet zo hun best gedaan, verdenk ze ervan een paar bugs meer in de soft te hebben gezet
.
groetjes
Erwin
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtennu val ik uit de lucht in verband met nieuwe motoren en injectoren ?
Voor zover ik weet is er nog geen verandering , maar ik kan mis zijn .
Ik ben nu 14 dagen in verlof maar als ik terug ben zal ik mij eens achter de pc zetten .
Misschien schrijven ze wel iets in de buitendienst oplossingen of in het nieuws dat wij krijgen .
Wordt vervolgd
wel hier het desbetreffende bericht http://www.verkeerspro.nl/autonieuws...er-en-stiller/ .
en ander waar de maand instaat van uitvoering http://www.hekkertautogroep.nl/actue...erfijning.html .
dit zou volgens mijn garage na het verlof op opeol worden doorgevoerd , hebben ze mij iets wijsgemaakt dan ik u ook.
groetjes
Erwin.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenHallo aan iedereen,
-en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)
Groeten.
als ik het goed heb , heb jij er eentje van 2009 he , toen waren er zoals ik kon lezen verschillende met een krakende console. dit was op te lossen door een dempend materiaal tussen de console te steken ( het zijn een soort strips, rubber dacht ik ben niet zeker maar misschien dat d-s hier wel op kan antwoorden ). de vraag is of ze bij U geplaatst zijn .
het zou spijtig zijn dat je van'tkaske naar de muur werd gestuurd he . vraag eens aan de garage wat ze effectief hebben uitgevoerd . ik doe dat ook zodat ik ze er eventueel later op kan terugwijzen.
maar al bij al toch nog altijd nen toffen bak he
groetjes
Erwin
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenHallo aan iedereen,
Ben nu al een weekje terug vanuit Spanje (Lloret, Costa Brava +- 1350 km enkele rit).
Mijn bevindingen over de Insignia (SW 130pk man.) zijn:
- zeer aangename reiswagen
- best wel zuinig (6.5 l) bij een max. snelheid van 138 op teller)
- geen enkele foutmelding gehad
Toch ook enkele bedenkingen:
- kreeg na een tijdje last in de bovenbenen te wijten aan het harde binnenwerk in de zijkanten van de zit. (of is mijn gat gewoon te dik in deze stoel?)
-bij een snelheid boven de 120 hoor je toch wel heel goed het windgeruis langs de zijruiten
-en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)
Groeten.
fijn te horen dat je nog min of meer tevreden bent.
Ik vermoed dat ze bij de huidige modellen toch een aanpassing gedaan hebben aan die middenconsole; bij ons kraakt of piept er niets (ook niet als je er tegen duwt)
Ik zou toch eens terug langs de garage gaan; er moet toch een permanente oplossing voor bestaan.
Dat windgeruis hoor je omdat hij voor de rest erg stil is....ik reed nog niet lang geleden mee met een mercedes E en ook hier hoorde ik windgeruis vanaf 130km/h.
Zuinig is die van jou dan weer wel...en die van ons wat minder
Leave a comment:
-
Guest repliedHallo aan iedereen,
Ben nu al een weekje terug vanuit Spanje (Lloret, Costa Brava +- 1350 km enkele rit).
Mijn bevindingen over de Insignia (SW 130pk man.) zijn:
- zeer aangename reiswagen
- best wel zuinig (6.5 l) bij een max. snelheid van 138 op teller)
- geen enkele foutmelding gehad
Toch ook enkele bedenkingen:
- kreeg na een tijdje last in de bovenbenen te wijten aan het harde binnenwerk in de zijkanten van de zit. (of is mijn gat gewoon te dik in deze stoel?)
-bij een snelheid boven de 120 hoor je toch wel heel goed het windgeruis langs de zijruiten
-en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)
Groeten.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtennu val ik uit de lucht in verband met nieuwe motoren en injectoren ?
Voor zover ik weet is er nog geen verandering , maar ik kan mis zijn .
Ik ben nu 14 dagen in verlof maar als ik terug ben zal ik mij eens achter de pc zetten .
Misschien schrijven ze wel iets in de buitendienst oplossingen of in het nieuws dat wij krijgen .
Wordt vervolgd
Dat er nieuwere aangepaste dieselmotoren komen heb ik het eerst vernomen in dat artikel waar ze aankondigden dat het 4x4-systeem te verkrijgen was op de diesels van 160pk.
Zoals ik al zei ga ik deze week naar de garage en leg m'n trilprobleem nog eens voor....hopelijk weet ik dan meer. Ik kan moeilijk geloven dat er nog niemand daar is komen zagen met dat probleem....vibrators zijn niet voor mannen bedoeld...
By the way, Yazoo (Alison Moyet & friends) op 50, doet ook de binnenspiegel trillen...had je maar geen infinity moeten nemen....over die vibraties ga ik nu niet klagen sé....Je hebt blijkbaar dezelfde smaak op muziekvlak....
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenhoi,
wel ben vandaag nog eens op pad geweest met den insi , en er eens goed op gelet of ik dit ook heb , heb namelijk een automatic 130pk.
wat me inderdaad opviel was dat ik ongeveer tussen 1500 en 1700 toeren een trilling/ zoemend gevoel ( ik veronderstel dat je dit bedoeld ) in het stuur krijg ook op de pook van de versnellingsbak voel ik dit een beetje, wat het pedaal betreft kan ik me niet uitspreken ....heb daar zo niet een best gevoel in dus.ik heb de indruk dat je echt de motor door alles door voelt .
@d-s : vanaf deze maand zouden de nieuwe aangepaste motoren geplaatst worden in de nieuwe wagens , zit het der toevallig dat we een terugroepaktie krijgen om bv het inspuitsysteem te verbeteren door de nieuwe injectoren te plaatsen,+aangepast motormanagement?dit om het meeste getril der uit te krijgen.tis maar ik heb de mijne juist binnen gekregen had ik nog een maandje langer gewacht had ik de nieuwe motor gehad
wat me ook opviel was dat ( had nog geen snelweg gedaan ) er ne serieuze jimmy op zat stuur wijkt ongeveer -+1 cm uit naar l+r dit tussen de 110 en 130 dus dat zal balanceren worden. ook viel me op dat hij met zijn gat schud(een zwevend en licht schuddend gevoel ) tussen de 160 en 170km . zou dit ook kunnen komen van een onbalans maar dan van de achterwielen ? , heb dit nog nooit gehad.
ook trilt mijn linker-spiegel als ik yazoo situation 12" speel op 63, maar da kan ik zelf oplossen
.
ook nog opgemerkt ....misschien hebben andere dit ook , maar als ik optrek durven mijn ruitenwissers in gang schieten ( staat op regen-sensor > minst gevoelige stand), das soms wel een zot zicht.
groetjes
Erwin
nu val ik uit de lucht in verband met nieuwe motoren en injectoren ?
Voor zover ik weet is er nog geen verandering , maar ik kan mis zijn .
Ik ben nu 14 dagen in verlof maar als ik terug ben zal ik mij eens achter de pc zetten .
Misschien schrijven ze wel iets in de buitendienst oplossingen of in het nieuws dat wij krijgen .
Wordt vervolgd
Leave a comment:
-
Guest repliedHé Erwin,
ik heb wel geen ervaring met een automatic, maar de proefrit die ik deed met een andere 160pk (maar wel een NIET ecoflex) had dezelfde hoogfrekwent trillingen.
Hopelijk kan onze D-S hier een antwoord op vinden.
PS : is gekend dat de tunneldetectie (AFL) en regensensor soms raar reageren (soms te laat, soms niet, soms verkeerd,....)
greats Gert
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenhoi,
wel ben vandaag nog eens op pad geweest met den insi , en er eens goed op gelet of ik dit ook heb , heb namelijk een automatic 130pk.
wat me inderdaad opviel was dat ik ongeveer tussen 1500 en 1700 toeren een trilling/ zoemend gevoel ( ik veronderstel dat je dit bedoeld ) in het stuur krijg ook op de pook van de versnellingsbak voel ik dit een beetje, wat het pedaal betreft kan ik me niet uitspreken ....heb daar zo niet een best gevoel in dus.ik heb de indruk dat je echt de motor door alles door voelt .
@d-s : vanaf deze maand zouden de nieuwe aangepaste motoren geplaatst worden in de nieuwe wagens , zit het der toevallig dat we een terugroepaktie krijgen om bv het inspuitsysteem te verbeteren door de nieuwe injectoren te plaatsen,+aangepast motormanagement?dit om het meeste getril der uit te krijgen.tis maar ik heb de mijne juist binnen gekregen had ik nog een maandje langer gewacht had ik de nieuwe motor gehad
wat me ook opviel was dat ( had nog geen snelweg gedaan ) er ne serieuze jimmy op zat stuur wijkt ongeveer -+1 cm uit naar l+r dit tussen de 110 en 130 dus dat zal balanceren worden. ook viel me op dat hij met zijn gat schud(een zwevend en licht schuddend gevoel ) tussen de 160 en 170km . zou dit ook kunnen komen van een onbalans maar dan van de achterwielen ? , heb dit nog nooit gehad.
ook trilt mijn linker-spiegel als ik yazoo situation 12" speel op 63, maar da kan ik zelf oplossen
.
ook nog opgemerkt ....misschien hebben andere dit ook , maar als ik optrek durven mijn ruitenwissers in gang schieten ( staat op regen-sensor > minst gevoelige stand), das soms wel een zot zicht.
groetjes
Erwin
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenWim,
ik ben wel blij dat ik niet alleen ben met dit "tril"-fenomeen.
Laat eens iets weten wat uw dealer zal voorstellen.
PS :je mag gerust mij (mijn dealer) vermelden als je wilt (info via PM als je meer geg. wilt )
zie ook de link die ik vroeger al eens hier gepost heb :
Der Insignia Sports Tourer ist das derzeit erfolgreichste Auto aus Rüsselsheim. Richtig überzeugt es aber erst mit Turbodiesel und Allradantrieb.
groetjes Gert
wel ben vandaag nog eens op pad geweest met den insi , en er eens goed op gelet of ik dit ook heb , heb namelijk een automatic 130pk.
wat me inderdaad opviel was dat ik ongeveer tussen 1500 en 1700 toeren een trilling/ zoemend gevoel ( ik veronderstel dat je dit bedoeld ) in het stuur krijg ook op de pook van de versnellingsbak voel ik dit een beetje, wat het pedaal betreft kan ik me niet uitspreken ....heb daar zo niet een best gevoel in dus.ik heb de indruk dat je echt de motor door alles door voelt .
@d-s : vanaf deze maand zouden de nieuwe aangepaste motoren geplaatst worden in de nieuwe wagens , zit het der toevallig dat we een terugroepaktie krijgen om bv het inspuitsysteem te verbeteren door de nieuwe injectoren te plaatsen,+aangepast motormanagement?dit om het meeste getril der uit te krijgen.tis maar ik heb de mijne juist binnen gekregen had ik nog een maandje langer gewacht had ik de nieuwe motor gehad
wat me ook opviel was dat ( had nog geen snelweg gedaan ) er ne serieuze jimmy op zat stuur wijkt ongeveer -+1 cm uit naar l+r dit tussen de 110 en 130 dus dat zal balanceren worden. ook viel me op dat hij met zijn gat schud(een zwevend en licht schuddend gevoel ) tussen de 160 en 170km . zou dit ook kunnen komen van een onbalans maar dan van de achterwielen ? , heb dit nog nooit gehad.
ook trilt mijn linker-spiegel als ik yazoo situation 12" speel op 63, maar da kan ik zelf oplossen
.
ook nog opgemerkt ....misschien hebben andere dit ook , maar als ik optrek durven mijn ruitenwissers in gang schieten ( staat op regen-sensor > minst gevoelige stand), das soms wel een zot zicht.
groetjes
Erwin
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenBij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).
Btw heeft er iemand al nieuwe verwarmingsmatten voor de zetelverwarming ?
Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....
grtjs
Leave a comment:
-
[quote=WhN;4164867]Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenWeet er trouwens iemand of het veel werk is om de voorste bumper te verwijderen.(ivm andere grille)
bovenaan 6 torx vijsjes, aan de wielen 2x 3 torx en onderaan 1 of soms 2 (kan ook geen zijn, hangt af van model en opc line) vrij lange vijzen, is moeilijk als de wagen niet naar boven staat en ook een paar kunststoffen borgingen.
Dan is het gewoon losklikken (27 vergrendelnokjes)Gaan ook niet altijd even gemakkelijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk BerichtenBij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).
Btw heeft er iemand al nieuwe verwarmingsmatten voor de zetelverwarming ?
Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....
grtjs
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenWim,
ik ben wel blij dat ik niet alleen ben met dit "tril"-fenomeen.
Laat eens iets weten wat uw dealer zal voorstellen.
PS :je mag gerust mij (mijn dealer) vermelden als je wilt (info via PM als je meer geg. wilt )
zie ook de link die ik vroeger al eens hier gepost heb :
Der Insignia Sports Tourer ist das derzeit erfolgreichste Auto aus Rüsselsheim. Richtig überzeugt es aber erst mit Turbodiesel und Allradantrieb.
groetjes Gert
ik hou je zeker op de hoogte. Ik zal deze week ('k heb toch vakantie) me daar eens in vastbijten. Vorige keer had de garage geen tijd (=goesting) om zelfs even een proefrit te doen. Ik neem geen genoegen meer met de uitleg " da's normaal" ; als je na een vijftal kilometer een slapende voet krijgt, vind ik dat niet normaal. Voor de rest vind ik het een fantastische wagen. Ik heb ook al proefgereden met andere Insignia's en weet dus dat er ook zijn die er geen last van hebben. Ik moet wel toegeven dat dat steeds geen ecoflexen waren.
wordt vervolgd....
Leave a comment:
-
Guest repliedWim,
ik ben wel blij dat ik niet alleen ben met dit "tril"-fenomeen.
Laat eens iets weten wat uw dealer zal voorstellen.
PS :je mag gerust mij (mijn dealer) vermelden als je wilt (info via PM als je meer geg. wilt )
zie ook de link die ik vroeger al eens hier gepost heb :
Der Insignia Sports Tourer ist das derzeit erfolgreichste Auto aus Rüsselsheim. Richtig überzeugt es aber erst mit Turbodiesel und Allradantrieb.
groetjes Gert
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenLijkt inderdaad net hetzelfde probleem....dat stroef van 1 naar 2 schakelen herken ik dan weer niet. Ik ga volgende week nog eens naar de garage; en nu MOETEN ZE PROEFRIJDEN....ik vertrek niet meer zonder dat ze dat gedaan hebben. Misschien is het interessant om onze gegevens via PM eens uit te wisselen... ik merk dat je net hetzelfde type hebt; ST ecoflex 160pk.
slaapwel !
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk BerichtenWim + D-S,
Ik heb dit fenomeen hier al een paar maand geleden vermeld.
Trillingen vanaf 1800rpm > voelbaar in pedalen (krijg er ook een slapende voet en been van….) + versnellingspook.
Er is bij mij toen een officiële vraag vertrokken naar GM (via de garage) maar tot op heden nog niks gehoord, volgens de dealer kon het wel enkele maanden duren voor GM zou reageren.
(Ps : ik heb toen ook met een andere identieke Insi gereden en die had hetzelfde probleem.)
Wel raar want GM-Duitsland heeft blijkbaar grondige aanpassingen geplant aan de cdti’s ivm met de trillingen en het verschrikkelijke dieselen in de koudfase !
Ps : ik heb er een nieuw probleem bij : heeft iemand ook het fenomeen dat het schakelen van 1 naar 2 moeilijk gaat? Van 2 naar 1 is gekend, maar ik voel tijdens het opschakelen toch een kleine schok (is wel iets beter in warme toestand).
slaapwel !
Leave a comment:
-
Guest repliedWim + D-S,
Ik heb dit fenomeen hier al een paar maand geleden vermeld.
Trillingen vanaf 1800rpm > voelbaar in pedalen (krijg er ook een slapende voet en been van….) + versnellingspook.
Er is bij mij toen een officiële vraag vertrokken naar GM (via de garage) maar tot op heden nog niks gehoord, volgens de dealer kon het wel enkele maanden duren voor GM zou reageren.
(Ps : ik heb toen ook met een andere identieke Insi gereden en die had hetzelfde probleem.)
Wel raar want GM-Duitsland heeft blijkbaar grondige aanpassingen geplant aan de cdti’s ivm met de trillingen en het verschrikkelijke dieselen in de koudfase !
Ps : ik heb er een nieuw probleem bij : heeft iemand ook het fenomeen dat het schakelen van 1 naar 2 moeilijk gaat? Van 2 naar 1 is gekend, maar ik voel tijdens het opschakelen toch een kleine schok (is wel iets beter in warme toestand).
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk BerichtenIk had hier ook op het forum al over gelezen maar wij hebben tot hier toe nog niemand gehad met dit probleem .
Al wel iemand die kloeg van trillingen in het stuur bij het afremmen van 160km/h
Toe hebben we de remschijven vooraan vervangen .
Dit vibreren is dit altijd ?
Als dit maar soms is kan het mss iets te maken hebben met een regeneratie .... dit gebeurt enkel in deellast .
zoekwerk dus
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenZoals ik dikwijls op het forum lees van audi en volkswagen, is het daar blijkbaar anders.
Door een kabel aan te schaffen kunnen ze via VAGcom blijkbaar vanalles aan de stuureenheid herprogrammeren. Vermoedlijk zullen natuurlijk de echt vitale programmaties zoals de inspuitmomenten en dergelijke onbereikbaar blijven voor de gebruiker...
wij als garage kunnen dit ook ,maar beperkt .
de eindgebruiker kan bij Opel weinig uitsteken .
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk BerichtenAls gebruiker kan je niets mis doen .
Als je aan de software moet (van eender welk stuurapparaat) moet je via een speciaal programma gaan van Opel en moet je altijd een beveiligingscode ingeven.
Dus je kan eigenlijk zelf aan geen enkele software.
Door een kabel aan te schaffen kunnen ze via VAGcom blijkbaar vanalles aan de stuureenheid herprogrammeren. Vermoedlijk zullen natuurlijk de echt vitale programmaties zoals de inspuitmomenten en dergelijke onbereikbaar blijven voor de gebruiker...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenwel dat is ongeveer wat ik wil zeggen , ik veronderstel dat als je als gebruiker bv. als op de display 'service' komt, je dat zelf ff reset dat dit toch niet het enige controle is van het onderhoud.
dus ik veronderstel daar het gelinkt is met het stuurapparaat van de motor , dat hier ook ergens een reset moet gegeven worden. ( correct me if i'm wrong).
het zou bv serieuze motorschade kunnen geven als de bestuurder gewoon maar ff op een knopje moet drukken om een reset te doen en dit bv een keer of 3 ..4 doet.
groetjes
Erwin
Als gebruiker kan je niets mis doen .
Als je aan de software moet (van eender welk stuurapparaat) moet je via een speciaal programma gaan van Opel en moet je altijd een beveiligingscode ingeven.
Dus je kan eigenlijk zelf aan geen enkele software.
Leave a comment:
Leave a comment: