Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Inderdaad, dat mag je niet laten passeren
    Ps: Ik tank altijd Esso.
    oi,

probeer anders eens lukoil ( indien mogelijk ), gewoon een bak of drie om te proberen , als je het niet doet weet je het niet , gaat je verbruik naar beneden dan weet je genoeg , blijft het hetzelfde dan kan je dat al uitsluiten.

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    viola se, onze eerste insi ST cabrio , sorry dit kon ik niet laten voorbijgaan

groetjes
    Erwin
    Inderdaad, dat mag je niet laten passeren
    En ja, de rollout werkt.
    De hillstart dan weer niet.
    Weet er trouwens iemand of het veel werk is om de voorste bumper te verwijderen.(ivm andere grille)
    Het dak ging er trouwens gemakkelijk af.

Ps: Ik tank altijd Esso.
    Last edited by Gixxer; 13/08/2010, 13:20.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    er zitten toch geen zware stukken bij zoals een dak.

Groetjes Alain
    viola se, onze eerste insi ST cabrio , sorry dit kon ik niet laten voorbijgaan

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Het gebruik is afwisselend, alles komt evenveel aan bod.( autostrade, binnenwegen, enz).
    Normaal had ik een vlotte rijstijl maar door het hoge verbruik volg ik nu al 3 maand de "ideale rijstijl" van opel en VAB. Zo krijg ik hem op8,1 L.
    Sinds deze week rijd ik terug normaal (d.w.z.: het andere verkeer volgen en al eens optrekken tot 3000 toeren) en zit ik al terug op 9 L.
    Hij heeft alle motorupdates gehad en de garage houd zelf mijn kilometerstanden en verbruik bij.
    Wat de opties betreft valt dit wel mee denk ik, er zitten toch geen zware stukken bij zoals een dak.

Groetjes Alain
    oi,

wel een heeeeeel stomme vraag , waar tank jij diesel , want ik weet bv dat er bepaalde (witte producten / buitenlandse bedrijfjes / ect ) tankstations zijn die zich bezondigen aan het aanlengen van de diesel met water ( geloof me heb het zelf meegemaakt ) had op een bepaald moment ook een hoog verbruik op m'n zafira wat ik vreemd vond , en na wat rondvraag bleek dat deze water bij de diesel deden, nu het probleem met water is dat je wagen daar totaal niet op rijd , maar je maar daar wel het volle pond voor betalen.
    dit overtollige water wordt gewoon door de wagen terug via de uitlaat of via het automatisch aftapsysteem aan de dieselfilter uitgescheiden .
    misschien eens ergens anders gaan tanken , ik ga altijd bij een bepaalde tankstation tanken ( zonder reclame te maken het begint met L en eindigt met L , en sommige mans personen hebben het eerste deel van de naam als naam ) , daar weet ik van dat ik goed spul krijg .

proberen zou ik zeggen je kan er nix verkeerd mee doen , buiten dan mischien een paar centen de liter meer betalen als je bv bij een heeel goedkoop tankstation tankt.

groetjes
    Erwin

ps : zet je bc eens op momentaan verbruik , en kijk dan eens of je rollout wel werkt dwz als je afremt zonder je koppeling in te duwen zou je 0 liter moeten verbruiken.

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    oi;

volgens uw meterke zit ge aan 8.1 ( ik zie dat je dat in orde hebt ) , de vraag is of idd al de updates zijn uitgevoerd maar ook hoeveel opties je hebt op de wagen , bv een platte st zou ongeveer 1630 wegen een cosmo met enkele opties ongeveer 1730 , die van mij weegt meer dan 1800 ( 1860 als ik het goed heb , is een full option doch geen 20" en geen trekhaak ) - een panoramisch dak zou een 120kg wegen - dus je verstaat hoe meer gewicht hoe meer verbruik.
    toch hangt alles af van hoe je rijd , je kan bv heel rustig rijden maar geen gebruik maken van je rollout systeem door te vroeg je koppeling in te duwen , bv defensief rijden beïnvloed ook je verbruik ( ik had met mijn zafira een gemiddeld verbruik van 6.3l/100 dat is redelijk laag ).

wat ook kan is bv als je een 130pk of 160 pk hebt , een 130pk moet harder werken dan een 160pk en als je dan een zware wagen hebt kan het zijn dat je verbruik hoger is met een 130pk, het zijn allemaal wat veronderstellingen die kunnen leiden naar een verklaring of oplossing.

je verbruik is zeer relatief , zo kan bv iemand die iets vlotter is toch minder verbruiken dan iemand die zeer rustig rijd maar niet op al die voorgaande dingen let.

ik ben bv ook benieuwd wat de at van mij gaat doen , desnoods schakel ik zelf af bij bv afremmen om de rollout actief te houden.

dus eerst eens zien of je überhaupt alle updates van je motor management hebt en dan eens zien wat je wagen weegt , dit kan al veel doen/zeggen .

groetjes
    Erwin.

ps : neem vooral dit bericht niet verkeerd op he

Het gebruik is afwisselend, alles komt evenveel aan bod.( autostrade, binnenwegen, enz).
    Normaal had ik een vlotte rijstijl maar door het hoge verbruik volg ik nu al 3 maand de "ideale rijstijl" van opel en VAB. Zo krijg ik hem op8,1 L.
    Sinds deze week rijd ik terug normaal (d.w.z.: het andere verkeer volgen en al eens optrekken tot 3000 toeren) en zit ik al terug op 9 L.
    Hij heeft alle motorupdates gehad en de garage houd zelf mijn kilometerstanden en verbruik bij.
    Wat de opties betreft valt dit wel mee denk ik, er zitten toch geen zware stukken bij zoals een dak.

Groetjes Alain

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
    Idem en autostrade 6,4 L.
    oi,
    dat komt al in de buurt he , maar mss een vraag naar diegene die een ecoflex hebben met hoger dan verwacht verbruik.
    hebben jullie toevallig jullie velgen en banden laten vervangen door andere dan de voorgeschreven banden/velgen met breedte 225 en lage rolweerstand , of bv de druk afgelaten van de originele banden afgelaten omdat hij iets minder zou stuiteren.
    want dit zou dus ook een reden van meerverbruik kunnen zijn

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    160 PK Cosmo Tourer.
    Nu 22.000 km en verbruik van 7,7l gemiddeld.
    Ben een vlotte rijder...
    Idem en autostrade 6,4 L.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo medeforummers;

zoals beloofd zou ik een melding maken als ik meer uitleg kreeg ivm de beruchte vinnekes.
    deze zouden normaal gezien alleen maar op de ecoflexers gezet worden ivm het geleiden van de lucht en zo een minder verbruik te krijgen , mensen die een ecoflex hebben waar deze niet op staan zouden moeten reklameren omdat dit een wezelijk onderdeel is van een ecoflex. de mogelijk bestaat dat bepaalde mensen in 2009 deze ook hadden , maar achteraf is besloten deze alleen maar te voorzien op de ecoflex modellen. als je nu een gewone besteld waar deze op staat kan dit alleen maar een vergissing zijn in de fabriek dat er bv op een eco geen staat en op de volgende wagen na de ecoflex er wel staan.
    nu is er voor de mensen die een gewone insi st hebben zonder windgeleiders die toch een betere windgeleiding willen ( alsook een iets betere wegligging door de opgewekte neerwaartse druk, en minder verbruik door betere geleiding) een optie , deze is niet gekend als je bv de wagen besteld via de configurator doch men kan deze geleiders apart bestellen bij je dealer en laten plaatsen.
    deze info is mij zopas bezorgd , en ze mogen zeggen wat ze willen , de klantendienst van opel werkt prima , als je het maar beleefd vraagt en een beetje tijd opbrengt krijg je antwoord .
    ikzelf had de mail gisteren rond 23.00 uur gestuurd , had telefoon gekregen vanmiddag ivm een ander item , en kreeg juist telefoon met de uitleg, ook vond de medewerker het eigenlijk goed dat zo'n vragen werden gesteld . het was een item waar ze niets van wisten en nu zijn ze blij dat ze toch iets bijleren.
    dus als je iets wil weten zet het op het forum ik stuur een mail of stuur zelf eens een mailtje en schrijf dan je oplossing die je gekregen hebt hier op het forum.
    dit was het dus .... en we vergeten natuurlijk niet Jeremy van de klantendienst te danken voor zijn uitleg

groetjes
    Erwin

@d-s : ik geloof dat jij voor een opel garage werkt he , mischien kan je eens opzoeken wat deze windgeleiders kosten zodat we een richtprijs hebben.
    Chapeau, dat is nog eens een mooie en volledige uitleg!!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dracuna Bekijk Berichten
    Heb zelf de Insignia ecoFLEX gereden voor zo'n 3.000 km tijdens een test. Gemiddeld verbruik met een volgeladen wagen was 5,7 liter/100 km! Best sterk als je weet dat ik steeds aan de hand van de GPS de maximaal toegelaten snelheid heb gereden.

De test lees je hier: http://www.groenlicht.be/2010/07/07/...0-cdti-160-pk/
    mooi artikel , he ervan genoten.

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    ah, heb jij die geschreven...goeie test. Ik lees regelmatig artikels op die site
    Thanks!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo

Zijn er hier nog mensen die met een hoog verbruik zitten bij een normale rijstijl?
    Ik ken er die maar 5,5 L verbruiken maar de mijne zit altijd tussen de 8 en 9,5 L.
    De motor moest nog een beetje ingereden worden vertelde men mij in de garage maar een jaar later zie ik nog geen betering.

Groeten Alain
    oi;

volgens uw meterke zit ge aan 8.1 ( ik zie dat je dat in orde hebt ) , de vraag is of idd al de updates zijn uitgevoerd maar ook hoeveel opties je hebt op de wagen , bv een platte st zou ongeveer 1630 wegen een cosmo met enkele opties ongeveer 1730 , die van mij weegt meer dan 1800 ( 1860 als ik het goed heb , is een full option doch geen 20" en geen trekhaak ) - een panoramisch dak zou een 120kg wegen - dus je verstaat hoe meer gewicht hoe meer verbruik.
    toch hangt alles af van hoe je rijd , je kan bv heel rustig rijden maar geen gebruik maken van je rollout systeem door te vroeg je koppeling in te duwen , bv defensief rijden beïnvloed ook je verbruik ( ik had met mijn zafira een gemiddeld verbruik van 6.3l/100 dat is redelijk laag ).

wat ook kan is bv als je een 130pk of 160 pk hebt , een 130pk moet harder werken dan een 160pk en als je dan een zware wagen hebt kan het zijn dat je verbruik hoger is met een 130pk, het zijn allemaal wat veronderstellingen die kunnen leiden naar een verklaring of oplossing.

je verbruik is zeer relatief , zo kan bv iemand die iets vlotter is toch minder verbruiken dan iemand die zeer rustig rijd maar niet op al die voorgaande dingen let.

ik ben bv ook benieuwd wat de at van mij gaat doen , desnoods schakel ik zelf af bij bv afremmen om de rollout actief te houden.

dus eerst eens zien of je überhaupt alle updates van je motor management hebt en dan eens zien wat je wagen weegt , dit kan al veel doen/zeggen .

groetjes
    Erwin.

ps : neem vooral dit bericht niet verkeerd op he
    Last edited by ; 12/08/2010, 23:49.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dracuna Bekijk Berichten
    Heb zelf de Insignia ecoFLEX gereden voor zo'n 3.000 km tijdens een test. Gemiddeld verbruik met een volgeladen wagen was 5,7 liter/100 km! Best sterk als je weet dat ik steeds aan de hand van de GPS de maximaal toegelaten snelheid heb gereden.

ah, heb jij die geschreven...goeie test. Ik lees regelmatig artikels op die site

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo medeforummers;

zoals beloofd zou ik een melding maken als ik meer uitleg kreeg ivm de beruchte vinnekes.
    deze zouden normaal gezien alleen maar op de ecoflexers gezet worden ivm het geleiden van de lucht en zo een minder verbruik te krijgen , mensen die een ecoflex hebben waar deze niet op staan zouden moeten reklameren omdat dit een wezelijk onderdeel is van een ecoflex. de mogelijk bestaat dat bepaalde mensen in 2009 deze ook hadden , maar achteraf is besloten deze alleen maar te voorzien op de ecoflex modellen. als je nu een gewone besteld waar deze op staat kan dit alleen maar een vergissing zijn in de fabriek dat er bv op een eco geen staat en op de volgende wagen na de ecoflex er wel staan.
    nu is er voor de mensen die een gewone insi st hebben zonder windgeleiders die toch een betere windgeleiding willen ( alsook een iets betere wegligging door de opgewekte neerwaartse druk, en minder verbruik door betere geleiding) een optie , deze is niet gekend als je bv de wagen besteld via de configurator doch men kan deze geleiders apart bestellen bij je dealer en laten plaatsen.
    deze info is mij zopas bezorgd , en ze mogen zeggen wat ze willen , de klantendienst van opel werkt prima , als je het maar beleefd vraagt en een beetje tijd opbrengt krijg je antwoord .
    ikzelf had de mail gisteren rond 23.00 uur gestuurd , had telefoon gekregen vanmiddag ivm een ander item , en kreeg juist telefoon met de uitleg, ook vond de medewerker het eigenlijk goed dat zo'n vragen werden gesteld . het was een item waar ze niets van wisten en nu zijn ze blij dat ze toch iets bijleren.
    dus als je iets wil weten zet het op het forum ik stuur een mail of stuur zelf eens een mailtje en schrijf dan je oplossing die je gekregen hebt hier op het forum.
    dit was het dus .... en we vergeten natuurlijk niet Jeremy van de klantendienst te danken voor zijn uitleg

groetjes
    Erwin

@d-s : ik geloof dat jij voor een opel garage werkt he , mischien kan je eens opzoeken wat deze windgeleiders kosten zodat we een richtprijs hebben.

merciekes voor de info

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    zoals je ziet doet onze ecoflex (160pk)ook niet echt z'n naam eer aan....natuurlijk nog maar 2600km gereden; momenteel is hij 1,5 l gulziger dan z'n voorganger( Vectra break 19cdti 150pk)

We zijn wat m'n noemt rustige rijders....is hier in het Antwerpse ook normaal met al die files, drempels en flitsbakken...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo

Zijn er hier nog mensen die met een hoog verbruik zitten bij een normale rijstijl?
    Ik ken er die maar 5,5 L verbruiken maar de mijne zit altijd tussen de 8 en 9,5 L.
    De motor moest nog een beetje ingereden worden vertelde men mij in de garage maar een jaar later zie ik nog geen betering.

Groeten Alain
    160 PK Cosmo Tourer.
    Nu 22.000 km en verbruik van 7,7l gemiddeld.
    Ben een vlotte rijder...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo

Groeten Alain
    Beste

welke rijstijl heb je ?
    korte afstanden of meer autostrade ?

is uw wagen al eens in de garage geweest voor de update van het motorstuurapparaat ?

Kan ook te maken hebben dat je motor veel regeneratie's doet ,maar dit hangt rechtstreeks samen met je rijstijl .

maar 8.5 is wel redelijk veel .

Ikzelf zit aan 7.1 l/100km

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Hallo

Groeten Alain

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo medeforummers;

groetjes
    Erwin

Bedankt Erwin,
    Dit forum wordt er beter en beter op....straks zijn we hier allemaal Insignia-experts

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo medeforummers;

groetjes
    Erwin

yep idd , ik ga er morgen eens naar vragen (als ik het niet vergeet )

Leave a comment:

Working...
X