Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    De beruchte vinnekes

    Hallo medeforummers;

    zoals beloofd zou ik een melding maken als ik meer uitleg kreeg ivm de beruchte vinnekes.
    deze zouden normaal gezien alleen maar op de ecoflexers gezet worden ivm het geleiden van de lucht en zo een minder verbruik te krijgen , mensen die een ecoflex hebben waar deze niet op staan zouden moeten reklameren omdat dit een wezelijk onderdeel is van een ecoflex. de mogelijk bestaat dat bepaalde mensen in 2009 deze ook hadden , maar achteraf is besloten deze alleen maar te voorzien op de ecoflex modellen. als je nu een gewone besteld waar deze op staat kan dit alleen maar een vergissing zijn in de fabriek dat er bv op een eco geen staat en op de volgende wagen na de ecoflex er wel staan.
    nu is er voor de mensen die een gewone insi st hebben zonder windgeleiders die toch een betere windgeleiding willen ( alsook een iets betere wegligging door de opgewekte neerwaartse druk, en minder verbruik door betere geleiding) een optie , deze is niet gekend als je bv de wagen besteld via de configurator doch men kan deze geleiders apart bestellen bij je dealer en laten plaatsen.
    deze info is mij zopas bezorgd , en ze mogen zeggen wat ze willen , de klantendienst van opel werkt prima , als je het maar beleefd vraagt en een beetje tijd opbrengt krijg je antwoord .
    ikzelf had de mail gisteren rond 23.00 uur gestuurd , had telefoon gekregen vanmiddag ivm een ander item , en kreeg juist telefoon met de uitleg, ook vond de medewerker het eigenlijk goed dat zo'n vragen werden gesteld . het was een item waar ze niets van wisten en nu zijn ze blij dat ze toch iets bijleren.
    dus als je iets wil weten zet het op het forum ik stuur een mail of stuur zelf eens een mailtje en schrijf dan je oplossing die je gekregen hebt hier op het forum.
    dit was het dus .... en we vergeten natuurlijk niet Jeremy van de klantendienst te danken voor zijn uitleg

    groetjes
    Erwin

    @d-s : ik geloof dat jij voor een opel garage werkt he , mischien kan je eens opzoeken wat deze windgeleiders kosten zodat we een richtprijs hebben.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Erwin, blijkbaar heeft jou wagen dan toch weer een andere softwareversie dan de onze.
    De easy step out werkt bij ons zoals jij zou willen....bij heropenen van de deur na het uitstappen blijft de zetel gewoon naar achter staan tot je op één der geheugenknoppen duwt; wat wel irritant is, is dat je moet blijven duwen op die knop tot de zetel terug op de positie staat. Dit had handiger geweest als je bij eenmaal drukken, de knop mocht loslaten en dat de zetel zou bewegen tot de desbetreffende geheugeninstelling.
    oi,

    idd , blijkbaar heb ik de laatste doch blijkbaar buggie versie van de software , den dingdong gaat nog maar 10sec en klaar , maar er zitten een paar bugs in ivm sluiten deuren en zetel configuratie , het is idd zo dat je normaal op de knop moet drukken tot hij op zijn plaats staat ( het blijven duwen zou uit veiligheidoogpunt zijn gedaan zodat je bij inklemming de functie kan onderbreken, nu bij doet hij dit niet altijd soms zet de zetel zich zelf vooruit zonder dit gevraagd te hebben , dus zeker een fout in de soft.

    seffens nog een berichtje ivm vinnekes

    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Erwin, blijkbaar heeft jou wagen dan toch weer een andere softwareversie dan de onze.
    De easy step out werkt bij ons zoals jij zou willen....bij heropenen van de deur na het uitstappen blijft de zetel gewoon naar achter staan tot je op één der geheugenknoppen duwt; wat wel irritant is, is dat je moet blijven duwen op die knop tot de zetel terug op de positie staat. Dit had handiger geweest als je bij eenmaal drukken, de knop mocht loslaten en dat de zetel zou bewegen tot de desbetreffende geheugeninstelling.


    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    ik weet niet , ze kennen mij daar ondertussen wel denk ik , ge moet ze wel wat tijd laten en niet verwachten dat deze je een pasklaar antwoord kunnen geven op twee minuten tijd. jeremy bv heeft toch al het een en ander geregeld aka opgezocht aka gedaan voor mij.en daar komt dan bij dat de mensen achter de telefoon niet technisch opgeleid zijn , en ik zou er niet van verschieten dat het callcenter gewoon in onderaanneming werkt .en ik ken andere helpdesks hoor waar ge bv vraagt hoe zet je een modem in bridged mode zet en die samen met de installateur uit de lucht vallen en dan gauw zeggen dat dit niet gaat , en terwijl als ze dan weg zijn dit in een 5tal minuutjes is geregeld , nee sorry ik mag zeggen dat de klanten dienst van opel op z'n minst proberen een antwoord te geven is het niet nu dan is het na een week dat ze terug bellen.en vooral vriendelijk en beleefd en ik ken der andere hoor

    en als ze het echt niet weten , dan voel ik me echt niet beroerd om oftewel een mail of twel een telefoon te plegen naar duitsland

    groetjes
    Erwin

    ps onder tussen een paar uur later krijg ik al telefoon ivm een fout - mischien niet echte fout van de easy step out . hierbij gaat de zetel achteruit om gemakkelijk uit te stappen ....maar gaat deze terug vooruit als je de deur opent en nu dit is nu iets wat voor mij lastig is , je stapt uit gemakkelijke stransfer naar de rolstoel en klaar , je opent de deur en je zit te knoeien om terug in te stappen. klantendienst heeft gezorgd dat er actie wordt ondernomen dat de juiste personen de nodige actie ondernemen om eventueel de software aan te passen.
    wel kreeg ik de melding dat dit niet voor direct was omdat de meeste nog in verlof zijn , dit is iets waar iedereen recht op heeft , maar vanaf september zouden ze er in vliegen.
    dit noem ik service , ze zijn niet technisch onderlegd maar , ze weten welke bel ze moeten rinkelen om alles in werking te zetten

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
    Dat wordt lachen! Bij opel weten ze helemaal niets namelijk.
    Toen de insignia net uit was werden er op dit forum vragen beantwoord die Opel Nederland niet kon beantwoorden.
    Nu zijn we hier met z'n allen wel freaks maar die passie mag je toch ook van een importeur verwachten.
    ik weet niet , ze kennen mij daar ondertussen wel denk ik , ge moet ze wel wat tijd laten en niet verwachten dat deze je een pasklaar antwoord kunnen geven op twee minuten tijd. jeremy bv heeft toch al het een en ander geregeld aka opgezocht aka gedaan voor mij.en daar komt dan bij dat de mensen achter de telefoon niet technisch opgeleid zijn , en ik zou er niet van verschieten dat het callcenter gewoon in onderaanneming werkt .en ik ken andere helpdesks hoor waar ge bv vraagt hoe zet je een modem in bridged mode zet en die samen met de installateur uit de lucht vallen en dan gauw zeggen dat dit niet gaat , en terwijl als ze dan weg zijn dit in een 5tal minuutjes is geregeld , nee sorry ik mag zeggen dat de klanten dienst van opel op z'n minst proberen een antwoord te geven is het niet nu dan is het na een week dat ze terug bellen.en vooral vriendelijk en beleefd en ik ken der andere hoor

    en als ze het echt niet weten , dan voel ik me echt niet beroerd om oftewel een mail of twel een telefoon te plegen naar duitsland

    groetjes
    Erwin

    ps onder tussen een paar uur later krijg ik al telefoon ivm een fout - mischien niet echte fout van de easy step out . hierbij gaat de zetel achteruit om gemakkelijk uit te stappen ....maar gaat deze terug vooruit als je de deur opent en nu dit is nu iets wat voor mij lastig is , je stapt uit gemakkelijke stransfer naar de rolstoel en klaar , je opent de deur en je zit te knoeien om terug in te stappen. klantendienst heeft gezorgd dat er actie wordt ondernomen dat de juiste personen de nodige actie ondernemen om eventueel de software aan te passen.
    wel kreeg ik de melding dat dit niet voor direct was omdat de meeste nog in verlof zijn , dit is iets waar iedereen recht op heeft , maar vanaf september zouden ze er in vliegen.
    dit noem ik service , ze zijn niet technisch onderlegd maar , ze weten welke bel ze moeten rinkelen om alles in werking te zetten
    Last edited by ; 12/08/2010, 15:04. Reden: telefoontje klantendienst

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    da's goed gevonden....maar waarom is het bij sommigen niet nodig om die opwaartse druk te verkleinen??
    Zal met de chauffeur te maken hebben zeker ??
    Ik heb ze in ieder geval niet.
    Cosmo 2010.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    zal eens een mail naar opel klantendienst schrijven .

    Dat wordt lachen! Bij opel weten ze helemaal niets namelijk.
    Toen de insignia net uit was werden er op dit forum vragen beantwoord die Opel Nederland niet kon beantwoorden.
    Nu zijn we hier met z'n allen wel freaks maar die passie mag je toch ook van een importeur verwachten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    de mijne is een cosmo st dus waarom op bepaalde autos wel en waarom bij andere niet , zal eens een mail naar opel klantendienst schrijven .

    groetjes
    Erwin.
    Vraag het aan Erwin, en hij doet het ... Niks is hem teveel...bedankt.
    Ik ben trouwens benieuwd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    als je kijkt naar de foto's op tweedehands site, dan valt het vooral op de bij de ST de "sport" versie vooral deze vinnen niet heeft?
    de mijne is een cosmo st dus waarom op bepaalde autos wel en waarom bij andere niet , zal eens een mail naar opel klantendienst schrijven .

    groetjes
    Erwin.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    als je kijkt naar de foto's op tweedehands site, dan valt het vooral op de bij de ST de "sport" versie vooral deze vinnen niet heeft?

    vreemd; da's nu eigenlijk de versie waar ik ze ze wel op zou verwachten....

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    da's goed gevonden....maar waarom is het bij sommigen niet nodig om die opwaartse druk te verkleinen??
    als je kijkt naar de foto's op tweedehands site, dan valt het vooral op de bij de ST de "sport" versie vooral deze vinnen niet heeft?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    Heb onderstaande gevonden i.v.m. met de functie ervan :



    De achterkant loopt naar beneden over in een ronde bumper en versterkt zo het aerodynamische silhouet dat het design van de auto bepaalt. De dakspoiler heeft hetzelfde effect en verlengt de dynamisch aflopende daklijn die door de dakrails wordt geaccentueerd. Hierdoor zorgt deze ervoor dat de sportieve verhoudingen van de Insignia sedan ook bij de Sports Tourer behouden blijven. Ook wordt de lucht zo langer langs het dak geleid, wat de luchtweerstand verkleint. Hetzelfde effect hebben twee verticale vinnen die de dakspoiler en de achterlichten verbinden. De luchtstroom wordt scherp afgesneden, waardoor de opwaartse druk achteraan wordt verkleind

    da's goed gevonden....maar waarom is het bij sommigen niet nodig om die opwaartse druk te verkleinen??

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Ik vind die vinnen eigenlijk niet misstaan....maar wie ontsluierd nu het mysterie wanneer wel en wanneer ze niet geplaatst worden...en wat het nut ervan eigenlijk is
    Heb onderstaande gevonden i.v.m. met de functie ervan :



    De achterkant loopt naar beneden over in een ronde bumper en versterkt zo het aerodynamische silhouet dat het design van de auto bepaalt. De dakspoiler heeft hetzelfde effect en verlengt de dynamisch aflopende daklijn die door de dakrails wordt geaccentueerd. Hierdoor zorgt deze ervoor dat de sportieve verhoudingen van de Insignia sedan ook bij de Sports Tourer behouden blijven. Ook wordt de lucht zo langer langs het dak geleid, wat de luchtweerstand verkleint. Hetzelfde effect hebben twee verticale vinnen die de dakspoiler en de achterlichten verbinden. De luchtstroom wordt scherp afgesneden, waardoor de opwaartse druk achteraan wordt verkleind

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mijn 1.6t van april 2009 heeft ze ook.
    En dat is toch geen ecoflex.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Bij mij staan ze er ook op ( ecoFlex 05/2010 ). Bij het afhalen van de wagen schrok ik wel even van die vinnen, want ik had ze volgens mij daarvoor op geen enkel showroommodel gezien ( of ik moet ze niet opgemerkt hebben ).
    Ik vind die vinnen eigenlijk niet misstaan....maar wie ontsluierd nu het mysterie wanneer wel en wanneer ze niet geplaatst worden...en wat het nut ervan eigenlijk is

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    hoi,

    aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

    groentjes
    Erwin

    ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.
    Hallo,

    Bij mij staan ze er ook op ( ecoFlex 05/2010 ). Bij het afhalen van de wagen schrok ik wel even van die vinnen, want ik had ze volgens mij daarvoor op geen enkel showroommodel gezien ( of ik moet ze niet opgemerkt hebben ).

    Leave a comment:


  • koro
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
    Ik heb gezien dat de Insignia nieuwe kleurekes vanbuiten (en vanbinnen?) heeft gekregen, en dat het pomegrate red al weg is...

    Officiele foto's van de nieuwe foto's?
    Das goe nieuws, dan stijgt hij in waarde...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    hallo, kan er mij iemand enige info of raad geven ivm met winterbanden. Ben van plan voor komende winter andere velgen met winterbanden aan te schaffen. Maar heb gezien dat originele opel velgen met winterbanden meer dan 1000 euro kosten?

    Ik weet er 2e hands te koop .
    als nieuw , van een betrouwbaar persoon .

    heb de mijn er ook gehaald .

    pb me maar indien interesse

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
    Ik heb gezien dat de Insignia nieuwe kleurekes vanbuiten (en vanbinnen?) heeft gekregen, en dat het pomegrate red al weg is...

    Officiele foto's van de nieuwe foto's?
    Inderdaad mijn auto wordt nog zeldzamer en het mooie myth green is ook weg.

    De auto is leverbaar in iedere kleur zolang het maar zwart is. (oké grijs en blauw zijn er ook nog)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
    De passat heeft in ieder geval véél betere benzine motoren.
    Ook de diesels van Opel staan niet echt top bekend.
    Met een beter motorenaanbod zou de insignia nog veel beter scoren.
    Veel betere benzinemotoren?....misschien aangenamere motoren, maar betrouwbaar????
    Lees er de vele berichten maar eens op na over de TFSI-motoren die de soep indraaien na nog geen 100.000 km gereden te hebben

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb gezien dat de Insignia nieuwe kleurekes vanbuiten (en vanbinnen?) heeft gekregen, en dat het pomegrate red al weg is...

    Officiele foto's van de nieuwe foto's?

    Leave a comment:

Working...
X