Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    juist nog eens gekeken op een 2de hands autosite. De meeste modellen hebben er geen? Ik snap er niets van...weer een tijdelijk fantasietje geweest van de fabrikant?
    hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
    Erwin

ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Goed gezien!
    Vraag is nu of ze deze bij Erwin niet vergeten zijn....
    hoi wim,

eerst en vooral , prachtig werk hoor , het is een zware dag voor mij geweest heeel moe maar tevreden en tot van de middag geslapen , zo uitgeput was ik
    wat me wel intrigeerde was het volgende, heb jij of koen een alarm gehoord toen ze de wagen opende ? ik niet .
    laat me voor de forumleden mij even een uitleg doen, ik heb vrijdag namiddag de wagen gaan halen en ben zaterdag bij wim beland ( en neen ik heb daar niet de hele nacht over gedaan ) alez we zijn de insi aan het bekijken ect , en op een bepaald ogenblik willen we in de koffer zijn dus ik druk op de schakelaar koffer open in de bestuurdersdeur , geen reaktie ..
    nu staat de wagen geconfigureerd deur hersluiten bij ongewild ontgrendelen , dus de deur wordt ontgrendeld bij ongeluk wordt deze na een tijd terug gesloten, ook staat hij geconfigureerd dat hij bij ontgrendelen alleen maar voorste deuren ontgrendeld .
    dus we krijgen de koffer niet open en dan is het een veronderstelling dat ik doe wat ik denk dat er gebeurd is , hoogstwaarschijnlijk is er op de deuren open knop van de deur gedrukt met de sleutel op het contact uiteindelijk hebben we de koffer opengekregen..
    nu moeten we na enige tijd iets uit de koffer hebben ( let we hadden de koffer terug gesloten en de bestuurdersdeur gesloten doch het contact stond nog op ) en deze ging weer niet open en toen we de bestuurdersdeur wilden openen bleek deze zich vergrendeld te hebben.
    dit zijn twee zware fouten in het systeem welke opgelost moeten worden asap door opel , de deuren mogen bij niet draaiende motor maar met een sleutel op het contact niet automatisch sluiten zonder dat dit gevraagd word door bv op de knop op het dashboard te drukken. het software onderdeel dat zorgt voor het hersluiten zou eerst een polling moeten doen of dat er een sleutel op het contact zit , dit is mogelijk daar er ook een detectie is als de deur wordt geopend, zit er een sleutel op het contact geen deuren vergrendelen ( en misschien eventueel hiervoor een hoorbaar signaal uitsturen indien dit gebeurd bv driemaal ( instelbaar) claxon laten gaan. alsook zou indien alarm aanwezig is deze geheractiveerd moeten worden. dit was de eerste zware fout.
    de tweede zware fout is dat dit type alarm zelfactiverend is wat wil zeggen je sluit de deur en je vergeet een tweede keer op het knopje sluiten te drukken moet het alarm toch na enige tijd geactiveerd zijn. dat de deuren hersloten met de sleutel op contact en dat het alarm niet gewapend werd is onaanvaarbaar.

maandag eens een paar mensen omtrent interpelleren , hoop dat dit helpt om de software een stuk beter en stabieler te maken, en daar ik tijd genoeg heb laat ik ze niet gerust al moet ik hiervoor naar duitsland bellen

ik heb ook nog een foutje gehad met de dab ( deze verstilde in volume en toen viel ie uit , tweemaal gebeurd ) maar dit geef ik het voordeel van de twijfel ( je weet wel die zonneuitbarstingen en magnetische velden die op onze aarde worden afgevuurd leggen veel digitale systemen lam of storen deze op z'n minst zeer erg , bv navi , dab , dvt ect), dit houden we nog in het ook.
    wel leuk is dat ik sms' kan versturen met de insi , enig nadeel hij past niet in m'n broek.
    als ik me wat goed voel en uigerust ben probeer ik wat foto's en filmpjes te maken en te posten.

voor de rest is het wat gewoon worden wat betreft rijden met AT in gewone mode blijkt ie soms niet te weten op welke toeren hij moet schakelen soms 2000, 2500 of 4000 toeren - zet ik hem in tour dan rijd ie vlekkeloos mooi op 200-2500 schakelen , volgens mij heeft het iets met de flexride te maken , die past alles aan volgens de rijstijl en ik denk dat deze zich in gewone mode soms vergist , wel moet ik zeggen dat ik nooit met AT heb gereden en heb wel een goede tip van wim ivm met deze gekregen als ie zo hoog in toeren staat een beetje gas terugnemen ipv bijgeven en inderdaad dit werkt fijn.
    motor is wat doods vanonder ( 1000-2000) vind ik maar der staan dan ook nog maar een kleine 60km op, es goe me rammelen dan komt'em wel los

groetjes nog aan allen en vooral wim & koen, we moeten dat nog es doen
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    hoi, ik heb deze blijkbaar ook niet? Mijne is van 24/03/2010. Heeft het niets te maken met de uitvoering of configuratie?

juist nog eens gekeken op een 2de hands autosite. De meeste modellen hebben er geen? Ik snap er niets van...weer een tijdelijk fantasietje geweest van de fabrikant?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hoi, ik heb deze blijkbaar ook niet? Mijne is van 24/03/2010. Heeft het niets te maken met de uitvoering of configuratie?
    Bijgevoegde Bestanden

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
    @corsawim
    de windgeleiders aan de zijkant van de achterruit..

Mvg,
    Goed gezien!
    Vraag is nu of ze deze bij Erwin niet vergeten zijn....

Leave a comment:

• Bercki
    replied
    Allesins knap gecleaned !

Groetjes !
    Last edited by Bercki; 08/08/2010, 12:36.

Leave a comment:

• The_ReBeL
    replied
    @corsawim
    de windgeleiders aan de zijkant van de achterruit..

Mvg,

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    zoek de verschillen....

Hallo beste medeforummers; gisteren samen met Erwin toch al verschillen gevonden tussen de ST van ons en die van hem....
    Het is niet de kleur , ook niet de spatlappen of ecoflex-versie en cdti. ook niet de nummerplaat of de meegespoten dakvin
    ( Let ook niet op de achterklep van de grijze die niet recht hing...is inmiddels wel ok)
    Er is een ander verschil tussen die van ons ( de silver lake) van model van 5/2010 en die rode van Erwin van 7/2010....

Last edited by ; 08/08/2010, 11:38. Reden: typfout

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo Medeforummers,
    vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
    Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
    Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
    Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
    De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )
    stap 2 : glazen ( glans ophalen en lak voeden)
    stap 3 : waxen met erg goede wax en bandjes behandelen
    stap 4 : velgen in de wax zetten met hittebestendige wax

Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

mooi mooi !

enkel die spatlappen .

Leave a comment:

• mario100
    replied
    Hallo Medeforummers,
    vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
    Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
    Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
    Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
    De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )

Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

prachtig resultaat echt de moeite waard
    kan ik met de mijne ook niet langskomen ?

mvg
    mario

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    Tja, ieder praat voor zijn eigen winkel zeker? Is onze 5de en op de BMW 1 keer (na 45,000km) een probleempje gehad (losgetrilde printplaat). Opgestuurd en na 3 dagen lag er een splinternieuw exemplaar in de bus. Zelfs verzendkosten werden vergoed. Voor de rest, no problems. Zelfs niet op de Vectra 150pk met bijna 180,000km op 2,5 jaar. Zoals altijd zullen er voor en tegenstanders zijn. Ik was er alleszins blij mee toen ik 4 opeenvolgende hellingen tegenkwam van 12-14% met de wagen geladen en een volle aanhanger. Zag dat met 130pk precies nog niet zo goed zitten.
    oi,

je EDR heeft helemaal nix met BT, maar heet voluit Electronic Data Recorder .
    deze mag niet zomaar uitgelezen worden ivm wet privacy, alleen als er een bevel wordt uitgevaardigd door het gerecht (bij ongeval, verdenking fraude ,ect) mag deze uitgelezen worden.

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Op de DVD800 kan je een datum instellen.
    Waarom dit eigenlijk is is mij een raadsel, ik krijg de datum op geen enkel scherm.

Bij het noteren van de tankbeurten is het wel lastig als je niet weet welke dag het is.
    oi,

als je radio afstaat geeft hij de datum in het scherm

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    mooie insignia gewaxed....

Hallo Medeforummers,

Last edited by ; 07/08/2010, 23:28.

Leave a comment:

• mario100
    replied
    LPG in insignia

Ik zelf heb een 1.8i 140 pk benzine motor gekozen in de insignia .

Ben er best tevreden over maar het verbruik valt wat tegen is redelijk hoog rond de 10 L
    Zou het mogelijk zijn om een lpg installatie te laten plaatsen en welk zijn de voor en nadelen als men dit laat plaatsen

heb een site gevonden in duitsland die speciaal voor insignia lpg hebben ingebouwd ,maar ik kan er niet zo goed aan uit snap er niet veel van

weet er hier iemand hier wat meer over ,of mensen die al een lpg laten leggen hebben

mvg

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Op de DVD800 kan je een datum instellen.
    Waarom dit eigenlijk is is mij een raadsel, ik krijg de datum op geen enkel scherm.

Bij het noteren van de tankbeurten is het wel lastig als je niet weet welke dag het is.
    Als je hem uitzet krijg je de datum.

Leave a comment:

• Baarsje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dvanmoot Bekijk Berichten
    Met spijt in het hart moet ik hem verkopen wegens aankoop bedrijfswagen(pro activiteit)

Opel insignia, cosmo automaat, 160pk, Xenon, verwarde zetels, leder, opendak, alarm, volwaardig reserve wiel, launch pack; voor en achter sensoren, grote gps en blue tooth) 18 duimen, in belgie bijna enige die zo uitgerust is. Buiten kleur zwart, nieuwprijs 31608 euro vraagprijs 23000 EURO

Verwarde zetels???? Wat heb je daar in godsnaam mee gedaan?......

Misschien goed om bouwjaar en km-stand er bij te vermelden. Niet geheel onbelangrijk......
    ..... en toch misschien plaatsen onder "Aangeboden Voertuigen" Is denk ik beter op z'n plaats

Veel succes met de verkoop

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Te koop: Opel insignia

Met spijt in het hart moet ik hem verkopen wegens aankoop bedrijfswagen(pro activiteit)

Opel insignia, cosmo automaat, 160pk, Xenon, verwarde zetels, leder, opendak, alarm, volwaardig reserve wiel, launch pack; voor en achter sensoren, grote gps en blue tooth) 18 duimen, in belgie bijna enige die zo uitgerust is. Buiten kleur zwart, nieuwprijs 31608 euro vraagprijs 23000 EURO

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Mijne blijft er permanent inhangen en wou niet steeds dat ding opladen.
    Dan ligt hij nog thuis,dan vergeten de batterij op te laden,ik ken mezelf...
    Dus vond ik dit de beste oplossing. Nooit omkijken naar,knopje omzetten en klaar !
    Verwijder toestel altijd om diefstal te ontmoedigen...
    Wagen staat soms op carpool parking, en neem liever geen risico´s.
    Wagen van mijn gebuur hebben ze ruit uitgeslagen voor zijn oprit op de parking, en GPS weg...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    Tja, ieder praat voor zijn eigen winkel zeker? Is onze 5de en op de BMW 1 keer (na 45,000km) een probleempje gehad (losgetrilde printplaat). Opgestuurd en na 3 dagen lag er een splinternieuw exemplaar in de bus. Zelfs verzendkosten werden vergoed. Voor de rest, no problems. Zelfs niet op de Vectra 150pk met bijna 180,000km op 2,5 jaar. Zoals altijd zullen er voor en tegenstanders zijn. Ik was er alleszins blij mee toen ik 4 opeenvolgende hellingen tegenkwam van 12-14% met de wagen geladen en een volle aanhanger. Zag dat met 130pk precies nog niet zo goed zitten.
    Welke firma plaatst die powerbox dan in Uw wagen ?
    Wordt wagen op testbank gezet om vermogen uit te lezen ?
    Is garantie op motor schriftelijk ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Betrouwbaar ??
    De meeste tuners raden het gebruik van een powerbox af net omdat het NIET betrouwbaar zou zijn...

Leave a comment:

Working...
X