Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    Ik zou uiteraard graag opteren voor een 160pk ipv een 130pk maar ja, sommige bedrijven leggen nu eenmaal principiële beperkingen op (CO2, vermogen, carrosserievorm,...), daar kan je als werknemer weinig aan veranderen. Als je de verzekering verwittigt dat er een box inzit is er trouwens niets aan de hand als je een ongeval krijgt... Er is trouwens weinig of geen verschil in premie tussen een 130 en 160. Zeker als je BM 0 hebt zoals ik

    Wat de traceerbaarheid betreft, ze hebben de mijne volledig uitgelezen en konden niets vinden wat wees op de powerbox. Tuning is uiteraard iets anders omdat daar de cpu of de sturing wordt geherprogrammeerd. Bij een box niet. Die zit achter de sturing, net voor de CR-buis.

    EDR, is dit geen functie van bleutooth? Zelfs al is er een registratie van optrekken, remmen,... (zou dan via registratie van g-krachten, stand gaspedaal, remkrachtregistratie en tijd moeten gebeuren, jammer dat dit niet visualiseerbaar is op het dvd-scherlm ) dan nog is het geheugen van dit ding beperkt hé. Trouwens,, begrijp me niet verkeerd, een powerbox is geen vrijgeleide of excuus om te rijden als een losgeslagen idioot of een nieuwe Fangio of Schumacher hé. Bij de box gaat het vooral om koppel. PK-winst is bijzaak. Ik denk dat het optrekken van 0-100 maar 1s sneller zou verlopen en dan nog moet je perfect kunnen optrekken en schakelen om de gegevens van de constructeur te evenaren. Kans is dus zeer klein dat er argwaan wordt gewekt.

    En ach, proberen we als goede Belgen niet allemaal minder BIV of andere belastingen te betalen? Bij mij ging het vooral om de rijeigenschappen met het rijden met de aanhanger. Was zo'n box een goedkope, aangename en betrouwbare oplossing voor een Ecoflex. ik rijd voor de rest behoorlijk rustig. Verbruik kan er van meespreken. Zit om 6,3 met toch heel wat km op secundaire en stadswegen. Lang niet slecht vind ik.

    Groeten
    Betrouwbaar ??
    De meeste tuners raden het gebruik van een powerbox af net omdat het NIET betrouwbaar zou zijn...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Is bij mij niet verbonden met sigarenaansteker.
    Zoals erwinvo1964 reeds opmerkte heeft de V1 versie een batterij aan boord die maar na ongeveer 8 tot 10 uur moet opgeladen worden.
    Opladen doe ik normaal via Laptop (usb).
    Gebruik toestel in 2 wagens, dus moet snel verwisselbaar zijn...
    Mijne blijft er permanent inhangen en wou niet steeds dat ding opladen.
    Dan ligt hij nog thuis,dan vergeten de batterij op te laden,ik ken mezelf...
    Dus vond ik dit de beste oplossing. Nooit omkijken naar,knopje omzetten en klaar !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    niet slecht gedaan spijtig dat de stekker zo ver uitsteekt he , dit intregeerde me zo dat ik een oplossing heb aan het zoeken geweest .
    zie pb

    groetjes
    Erwin
    Op de foto zie je dat erger dan in het echt...

    Leave a comment:


  • koro
    replied
    HB-Spritvervrauch voor Pocket PC of Windows Mobile

    Na lang zoeken er toch een hele goede gevonden om je verbruiken in te geven op je Windows Mobile Phone of PPC.
    Wel in het Duits maar het is poepsimpel...



    Last edited by koro; 06/08/2010, 10:58.

    Leave a comment:


  • koro
    replied
    Datum in display

    Op de DVD800 kan je een datum instellen.
    Waarom dit eigenlijk is is mij een raadsel, ik krijg de datum op geen enkel scherm.

    Bij het noteren van de tankbeurten is het wel lastig als je niet weet welke dag het is.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi,

    wat het traceerbaar zijn betreft , zijt er zeker van dat zelfs een powerbox kan gezien worden , gewoon gezien het feit dat de nieuwe wagens uitgerust zijn met een EDR , deze registreert data zoals optrekken snel afremmen bijna ongeluk situaties.
    stel je hebt een 130 pk , je trekt op van 0..100 in 11 sec dit wordt geregistreerd omdat je op dat moment het volle vermogen vraagt van je wagen , nu plaats je je powerbox en doet hetzelfde , je vraagt vol vermogen en je gaat van 0..100 in bv 8 sec dit wortdt uiteraard geregistreerd .je krijgt op een bepaald moment een probleem met je motor en je hebt grote kosten die je wil verhalen op opel , nu in dit geval heeft opel het rechtr om je EDR uit te lezen en op dat moment kennen ze je rijgedrag en zien ze ook dat er geknoeid is met je sturing. dus laat je niet misleiden ..... het is zichtbaar zelfs na verwijdering van de box.

    nu ieder is vrij van doen , maar ik vind als je meer vermogen wil dat dit wel officieel moet gaan zoals een zwaarder type aankopen, werk je met een powerbox/tuning en je hebt pech zit je op de blaren ( en nie die van de bomen he..... ).je moet dit doen in eer en geweten bv doe je dit en je betaald het verschil in biv en verzekering vind ik dat ik dat dit moet kunnen anders....... komen we in een grijze zone .
    wat wel moet kunnen bv een koppelverhoging laten doen door aanpassing van het motor management software , eventueel aangeboden door de fabrikant .... dit geeft geen vermogen verhoging doch komt wel ten goede bv aan mensen die een trailer/caravan/aanhangwagen moeten trekken ..... het is zelfs zo in geval van koppelverhoging dat je bij dezelfde rijstijl minder verbruikt. de 130 en 160 pk kunnen dit perfect aan daar deze allen dezelfde motorblok hebben gewoon is hier de software aangepast naar het vermogen van de motor.

    alez de groetjes alweer,
    Erwin
    Ik zou uiteraard graag opteren voor een 160pk ipv een 130pk maar ja, sommige bedrijven leggen nu eenmaal principiële beperkingen op (CO2, vermogen, carrosserievorm,...), daar kan je als werknemer weinig aan veranderen. Als je de verzekering verwittigt dat er een box inzit is er trouwens niets aan de hand als je een ongeval krijgt... Er is trouwens weinig of geen verschil in premie tussen een 130 en 160. Zeker als je BM 0 hebt zoals ik

    Wat de traceerbaarheid betreft, ze hebben de mijne volledig uitgelezen en konden niets vinden wat wees op de powerbox. Tuning is uiteraard iets anders omdat daar de cpu of de sturing wordt geherprogrammeerd. Bij een box niet. Die zit achter de sturing, net voor de CR-buis.

    EDR, is dit geen functie van bleutooth? Zelfs al is er een registratie van optrekken, remmen,... (zou dan via registratie van g-krachten, stand gaspedaal, remkrachtregistratie en tijd moeten gebeuren, jammer dat dit niet visualiseerbaar is op het dvd-scherlm ) dan nog is het geheugen van dit ding beperkt hé. Trouwens,, begrijp me niet verkeerd, een powerbox is geen vrijgeleide of excuus om te rijden als een losgeslagen idioot of een nieuwe Fangio of Schumacher hé. Bij de box gaat het vooral om koppel. PK-winst is bijzaak. Ik denk dat het optrekken van 0-100 maar 1s sneller zou verlopen en dan nog moet je perfect kunnen optrekken en schakelen om de gegevens van de constructeur te evenaren. Kans is dus zeer klein dat er argwaan wordt gewekt.

    En ach, proberen we als goede Belgen niet allemaal minder BIV of andere belastingen te betalen? Bij mij ging het vooral om de rijeigenschappen met het rijden met de aanhanger. Was zo'n box een goedkope, aangename en betrouwbare oplossing voor een Ecoflex. ik rijd voor de rest behoorlijk rustig. Verbruik kan er van meespreken. Zit om 6,3 met toch heel wat km op secundaire en stadswegen. Lang niet slecht vind ik.

    Groeten

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
    Dat ziet er proper uit , maar om hem te verbinden met de sigarenaansteker, hoe los je dat op ? Is de draad verstopt achter het plafond en via de A stijl naar de aansteker of laat je hem gewoon naar beneden voorbij de voorruit hangen?
    Is bij mij niet verbonden met sigarenaansteker.
    Zoals erwinvo1964 reeds opmerkte heeft de V1 versie een batterij aan boord die maar na ongeveer 8 tot 10 uur moet opgeladen worden.
    Opladen doe ik normaal via Laptop (usb).
    Gebruik toestel in 2 wagens, dus moet snel verwisselbaar zijn...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Voila fotoke van mijn AlertGPS 320.
    Bekabeling loopt via de A-stijl naar de sigarettenaansteker.
    Is achteraan de aansteker geplaatst dus je ziet er niks van.
    Asbak eruit halen en vanachter er mee op solderen.
    niet slecht gedaan spijtig dat de stekker zo ver uitsteekt he , dit intregeerde me zo dat ik een oplossing heb aan het zoeken geweest .
    zie pb

    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Zoals je ziet zijn dit dus eerlijke cijfers; telkens als je tankt wordt het gemiddelde verbruik automatisch bijgewerkt.....zoals je ziet ligt bij ons, na ongeveer 2500km, het verbruik nog aan de hoge kant...
    hmmm.... het is dan ook geen lichte wagen he , mijn 130pk zou volgens de roze kaart 1733 kg wegen.reken daarbij een AT en je hebt toch een meerverbruik van denk ik 5 a 10 %.
    ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd hoor wat de mijne zal verbruiken , m'n zafira zit aan 6.3/100 dus dat mooi.

    alez , de groetjes maar weer , ga slapen dan is het rapper morgen
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    wel eigenlijk is dat een site waar je je tankbeurten km en getankte liters invoert , deze worden dan berekend en geeft je dat beeld
    klik op een van die verbruiken van een van de gebruikers hier en je gaat automatisch naar de site , maak een account aan en voer je tankbeurten regelmatig in
    om het resultaat in je handtekening te hebben moet je de BBCODE versie gebruiken , copy en paste en klaar

    hoop U hiermee van dienst te zijn geweest
    groetjes
    Erwin

    Zoals je ziet zijn dit dus eerlijke cijfers; telkens als je tankt wordt het gemiddelde verbruik automatisch bijgewerkt.....zoals je ziet ligt bij ons, na ongeveer 2500km, het verbruik nog aan de hoge kant...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Voila fotoke van mijn AlertGPS 320.
    Bekabeling loopt via de A-stijl naar de sigarettenaansteker.
    Is achteraan de aansteker geplaatst dus je ziet er niks van.
    Asbak eruit halen en vanachter er mee op solderen.
    Bijgevoegde Bestanden

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
    Dat ziet er proper uit , maar om hem te verbinden met de sigarenaansteker, hoe los je dat op ? Is de draad verstopt achter het plafond en via de A stijl naar de aansteker of laat je hem gewoon naar beneden voorbij de voorruit hangen?
    oi,

    ik dacht dat de V1 versie een batterij aan boord had die het ongeveer 8 tot 10 uur uithield

    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
    Klein vraagske, ik zie hier bij sommige mensen het verbruik staan onderaan.
    Is dat gewoon het verbruik dat op de boordcomputer staat, of uitgerekend van zoveel km met zoveel ( of weinig ) diesel. Ik heb net geen 2000 km ( 1 maand jong ) en er staat 7,8l al een paar dagen op de boordcomputer, daarvoor 8,1l.
    Ik rij 10 km naar mijn werk: 6 km zone 70 en 4 km zone 50.
    Nog 1 week en dan zal de km teller wel snel oplopen, rit van 2200km naar Malaga, Spanje.
    wel eigenlijk is dat een site waar je je tankbeurten km en getankte liters invoert , deze worden dan berekend en geeft je dat beeld
    klik op een van die verbruiken van een van de gebruikers hier en je gaat automatisch naar de site , maak een account aan en voer je tankbeurten regelmatig in
    om het resultaat in je handtekening te hebben moet je de BBCODE versie gebruiken , copy en paste en klaar

    hoop U hiermee van dienst te zijn geweest
    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Klein vraagske, ik zie hier bij sommige mensen het verbruik staan onderaan.
    Is dat gewoon het verbruik dat op de boordcomputer staat, of uitgerekend van zoveel km met zoveel ( of weinig ) diesel. Ik heb net geen 2000 km ( 1 maand jong ) en er staat 7,8l al een paar dagen op de boordcomputer, daarvoor 8,1l.
    Ik rij 10 km naar mijn werk: 6 km zone 70 en 4 km zone 50.
    Nog 1 week en dan zal de km teller wel snel oplopen, rit van 2200km naar Malaga, Spanje.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Foto van bevestigingplaats van m´n Mini Coyote aan voorruit.
    Dat ziet er proper uit , maar om hem te verbinden met de sigarenaansteker, hoe los je dat op ? Is de draad verstopt achter het plafond en via de A stijl naar de aansteker of laat je hem gewoon naar beneden voorbij de voorruit hangen?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
    Polleke, kunt ge eens geen foto posten, dan hebben we een idee hoe het er uit ziet met de bevestiging aan de spiegel .

    Grtz
    Awel,kzal da seffens doen se

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
    Polleke, kunt ge eens geen foto posten, dan hebben we een idee hoe het er uit ziet met de bevestiging aan de spiegel .

    Grtz
    Foto van bevestigingplaats van m´n Mini Coyote aan voorruit.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Ik heb nog spiegel genoeg over
    En binnen de 10 seconden is hij gebruiksklaar.
    Daarom hangt hij op deze plaats.
    Aan het zwart aan de vooruit aan de spiegel is het niet warmtewerend.
    Polleke, kunt ge eens geen foto posten, dan hebben we een idee hoe het er uit ziet met de bevestiging aan de spiegel .

    Grtz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    1j of 100000km ?
    Rare vergelijking. Denk niet dat er veel mensen op 1jaar zoveel km doen.

    Als je ongeval tegenkomt en er is niemand die op dat moment powerbox kan verwijderen, betaald verzekering NIKS uit, en zijn alle kosten voor U...
    Klopt als een bus !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    Uiteraard! MAAR ook op eventuele motorschade die door de box zou zijn veroorzaakt (1j of 100,000km).

    @ corsawim: in tegenstelling tot tuning is een box is niet traceerbaar (noch door de garage, noch door de leasemaatschappij). Wel even verwijderen want met het blote oog wel zichtbaar. Dealer is op de hoogte, hij heeft meerdere klanten die met een box rijden. Nog nooit probleem gehad, kan volgens hem geen kwaad op voorwaarde dat je netjes warm rijdt uiteraard...
    Welke dealer zegt dat ???

    Leave a comment:

Working...
X