Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
    het systeem resetten ?
    bedoel je de software van de motor ?
    die is vastgelegd en kan er niet meer af ,tenzij je het stuurapparaat volledig reset .
    Maar dan start hij niet meer .

    Als je het onderhoud resetten bedoeld dan is dit gewoon je boordcomputer ,is wel gelinkt aan het stuurapparaat van de motor en gaan in het slechtste geval je motorlampje doen branden als je héél veel over tijd bent en je oliekwaliteit echt bijna 0 is .
    wel dat is ongeveer wat ik wil zeggen , ik veronderstel dat als je als gebruiker bv. als op de display 'service' komt, je dat zelf ff reset dat dit toch niet het enige controle is van het onderhoud.
    dus ik veronderstel daar het gelinkt is met het stuurapparaat van de motor , dat hier ook ergens een reset moet gegeven worden. ( correct me if i'm wrong ).
    het zou bv serieuze motorschade kunnen geven als de bestuurder gewoon maar ff op een knopje moet drukken om een reset te doen en dit bv een keer of 3 ..4 doet.

    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi,

    wel weeral iets bijgeleerd , maar stel dat het omgekeerde gebeurd , dat het systeem gereset wordt zonder iets te doen ( bij onderhoud bv ) , is er daar dan geen beveiliging voor .
    je wagen zou dan op zulke momenten wel degelijk schade kunnen oplopen.
    niet dat dit in bv belgie zou gebeuren , maar je hebt landen waar je als toerist als citroen word beschouwd en dan kunnen zich zulke praktijken wel voordoen.

    groetjes
    Erwin
    het systeem resetten ?
    bedoel je de software van de motor ?
    die is vastgelegd en kan er niet meer af ,tenzij je het stuurapparaat volledig reset .
    Maar dan start hij niet meer .

    Als je het onderhoud resetten bedoeld dan is dit gewoon je boordcomputer ,is wel gelinkt aan het stuurapparaat van de motor en gaan in het slechtste geval je motorlampje doen branden als je héél veel over tijd bent en je oliekwaliteit echt bijna 0 is .

    Leave a comment:


  • Baarsje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
    Ron,

    Dat wil zeggen dat je aan een andere Insignia toe bent... je hebt hem al meer dan een jaar
    Koen,

    Eerlijk gezegd begint het inderdaad al weer te kriebelen.... zeker met dit voorval maar zal me toch nog een jaartje of zo moeten inhouden.....
    Bovendien zou ik op dit moment echt niet weten wat er voor in de plaats terug zou moeten komen (uiteraard wel in ongeveer het zelfde prijssegment) Ik vind het nog steeds de mooiste break van dit moment en blijf ook na ruim een jaar nog steeds positieve reacties krijgen en bewonderende blikken

    @overige forummers:
    Vanmiddag Opel Assistance ingeschakeld (is inderdaad 2 jaar vanaf aankoop) en binnen het uur stond Touring voor de deur met een takelwagen.
    Uiteraard, en wat ik ook al vermoedde, ter plaatse kan toch niets ondernomen worden en zou dus naar de garage versleept moeten worden.
    In overleg toch maar de wagen laten staan en maandagmorgen maar gelijk naar de garage

    Vorig jaar heb ik tijdens een vakantie in Italië ook een voorval gehad. Toen gaf de display aan dat de roetfilter vol zat. Het reinigingsproces kwam toen niet vanzelf op gang. Ook niet na ongeveer een half uur onafgebroken blijven rijden (advies eigen garage). Vervolgens bij de plaatselijke Opel dealer in Verona het reinigingsprogramma via de computer laten doorlopen en alles was weer ok. Hierna nooit meer iets gehad, tot gisteren dus.....

    groet,
    Ron

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
    Bij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).

    Btw heeft er iemand al nieuwe verwarmingsmatten voor de zetelverwarming ?
    Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....

    grtjs
    Maandag worden die van mij normaal vervangen, hopelijk is het probleem opgelost en monteren ze ze niet gewoon omdat ik al bijna een jaar ero aan het wachten ben

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
    Oei dat kan vanalles zijn .
    eerst diagnose laten stellen in de garage voor je iets stuk gaat rijden .
    dat van die service vergeten resetten bij onderhoud klopt niet .

    als wij dat vergeten in de garage mag en kan de auto nooit in safety modus gaan volgens de wet .
    oi,

    wel weeral iets bijgeleerd , maar stel dat het omgekeerde gebeurd , dat het systeem gereset wordt zonder iets te doen ( bij onderhoud bv ) , is er daar dan geen beveiliging voor .
    je wagen zou dan op zulke momenten wel degelijk schade kunnen oplopen.
    niet dat dit in bv belgie zou gebeuren , maar je hebt landen waar je als toerist als citroen word beschouwd en dan kunnen zich zulke praktijken wel voordoen.

    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    altijd, de garage wimpelt me gewoon af
    yo,

    gewoon naar een andere garage gaan als je lease het toelaat , anders is het van het kastje naar de muur en terug . en anders doen als ik schrijf eens een mailtje naar de klantendienst , die kunnen dat wel nie repareren , maar kunnen wel bemiddelen in de garage.

    groetjes
    Erwin

    Leave a comment:


  • koro
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
    Ron,

    Dat wil zeggen dat je aan een andere Insignia toe bent... je hebt hem al meer dan een jaar

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    altijd, de garage wimpelt me gewoon af

    blijven aandringen , maar check pb

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
    Ik had hier ook op het forum al over gelezen maar wij hebben tot hier toe nog niemand gehad met dit probleem .

    Al wel iemand die kloeg van trillingen in het stuur bij het afremmen van 160km/h
    Toe hebben we de remschijven vooraan vervangen .


    Dit vibreren is dit altijd ?
    Als dit maar soms is kan het mss iets te maken hebben met een regeneratie .... dit gebeurt enkel in deellast .

    zoekwerk dus
    altijd, de garage wimpelt me gewoon af

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Beste D-S,
    zijn er bij lullie al mensen binnengekomen die klagen over het vibreren van pedalen en versnellingspook tss de 1800 en 2500 tr/min.Onze ecoflex 160pk heeft hier erg veel last van. Zo erg dat je slapende voeten krijgt na een tijd. Het vibreren is hoogfrequent...verklaart waarschijnlijk de "slapende voeten" Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het fenomeen. Onder de 1800tr voel je ook bijna niks. Je hoort het niet maar voelt het erg goed. In de garage zeggen ze dat dit normaal is en erbij hoort....als je een proefrit doet met een gelijkaardige, voel ik echter niks.
    Voor de rest doet ie het prima
    Ik had hier ook op het forum al over gelezen maar wij hebben tot hier toe nog niemand gehad met dit probleem .

    Al wel iemand die kloeg van trillingen in het stuur bij het afremmen van 160km/h
    Toe hebben we de remschijven vooraan vervangen .


    Dit vibreren is dit altijd ?
    Als dit maar soms is kan het mss iets te maken hebben met een regeneratie .... dit gebeurt enkel in deellast .

    zoekwerk dus

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    vibraties in pedalen en versnellingspook

    Beste D-S,
    zijn er bij lullie al mensen binnengekomen die klagen over het vibreren van pedalen en versnellingspook tss de 1800 en 2500 tr/min.Onze ecoflex 160pk heeft hier erg veel last van. Zo erg dat je slapende voeten krijgt na een tijd. Het vibreren is hoogfrequent...verklaart waarschijnlijk de "slapende voeten" Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het fenomeen. Onder de 1800tr voel je ook bijna niks. Je hoort het niet maar voelt het erg goed. In de garage zeggen ze dat dit normaal is en erbij hoort.???...als ik een proefrit doe met een gelijkaardige (handgeschakelde), voel ik echter niks.
    Voor de rest doet ie het prima
    Last edited by ; 14/08/2010, 15:50. Reden: typfout

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......

    Oei dat kan vanalles zijn .
    eerst diagnose laten stellen in de garage voor je iets stuk gaat rijden .
    dat van die service vergeten resetten bij onderhoud klopt niet .

    als wij dat vergeten in de garage mag en kan de auto nooit in safety modus gaan volgens de wet .

    Mijn ervaring met insignia is tot hiertoe vrij ok in de garage ,soms komt er eens één binnen met dit probleem maar eigenlijk is er nooit veel aan de hand .

    paar dingen die ik al gehad heb op t' werk : water in brandstoffilter ( maar is programmatie voor)
    luchtmassameter ( hierdoor gaat hij in noodloop)
    nokkenas sensor (ook noodloop) .

    voor de rest nog geen noemenswaardige problemen gehad bij ons

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten


    ps : heb je geen opel assistance , in het eerste jaar zou je dit gratis hebben , nadien moet je dealer dit aanbieden na bv een service zou ongeveer 27 euro kosten ( of iets minder) voor een jaar
    Bij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).

    Btw heeft er iemand al nieuwe verwarmingsmatten voor de zetelverwarming ?
    Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....

    grtjs

    Leave a comment:


  • Arachna
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
    Heb hetzelfde vorig jaar meegemaakt. Wagen had toen nog geen 1000km op de teller staan. Ben dan zelfs getakeld moeten worden (altijd pijnlijk om je wagen op een takelwagen te zien staan ). Na software reset (heeft een ganse dag geduurd) alles weer ok en sindsdien niet meer meegemaakt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
    oi,

    idd zoals hierboven , maar kan ook zijn dat ze bij de vorige service beurt het systeem vergeten te resetten zijn.
    wat ook kan ( heb dit zelf meegemaakt ) was iets met de sensor in de luchtinlaat .
    als hij niet harder meer gaat dan 80 staat ie idd in veiligheidsmode . , stond er bij die die zin ook geen code bij?

    trouwens moest het bv de roetfilter zijn is er een manier om de procedure terug op te starten met bv enkele knoppen en hendels tegelijkertijd in te drukken? ik had gehoord dat als je niet blijft doorrijden de procedure niet meer terug opgestart word

    groetjes
    Erwin

    ps : heb je geen opel assistance , in het eerste jaar zou je dit gratis hebben , nadien moet je dealer dit aanbieden na bv een service zou ongeveer 27 euro kosten ( of iets minder) voor een jaar
    Last edited by ; 14/08/2010, 11:51.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
    Misschien iets met de roetfilter.
    Hopelijk raakt het snel opgelost

    Leave a comment:


  • Baarsje
    replied
    Veiligheidsmodus?

    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......

    Leave a comment:


  • WhN
    replied
    [quote=alanus;4163854]Weet er trouwens iemand of het veel werk is om de voorste bumper te verwijderen.(ivm andere grille)



    bovenaan 6 torx vijsjes, aan de wielen 2x 3 torx en onderaan 1 of soms 2 (kan ook geen zijn, hangt af van model en opc line) vrij lange vijzen, is moeilijk als de wagen niet naar boven staat en ook een paar kunststoffen borgingen.

    Dan is het gewoon losklikken (27 vergrendelnokjes) Gaan ook niet altijd even gemakkelijk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    viola , weeral een mooie en duidelijke uitleg van een specialist ter zake, als we allemaal een duitje in het zakje doen wordt dat hier het meest gespecialiseerd insi forum dat we gaan vinden.

    groetjes
    Erwin

    ps de lukoil DIESEL PLUS heeft een min gegarandeerde cetaangetal van 51 en al vriesvast tot -20 dus deze zijn al overgeschakeld op winter diesel . nu min. 51 kan dus ook 60 of 70 zijn of hoe zit dit, en hoe kan je zien of meten hoeveel cetaangehalte deze heeft. misschien nog iets stom ; je leest soms over cetaanverhogende produkten.... zijn deze aan te raden ( om bv je verbruik te verlagen ) of volledig af te raden.
    Het cetaangetal kan je zelf niet nameten....zomer of winterdiesel moet allebei voldoen aan de opgelegde specs. De zogenaamde cetaanimprovers beloven veel maar brengen in de praktijk geen voelbaar verschil....dit geld spaar je beter uit voor een tankbeurt

    Wees gerust dat het motormanagement door het vervroegen of vertragen van het inspuitmoment zich perfect afstelt op het aangeboden mengsel. Bij de gekende merken hoef je echt niets bij te voegen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    oi,

    bedankt voor de info.

    nog een kleine vraag , die strips worden gekleefd veronderstel ik . is het kleefgedeelte aanwezig op de strip of is daar speciaal materiaal voor nodig

    groetjes
    Erwin
    no problem.

    betreft het kleefgedeelte moet ik je het antwoordt schuldig blijven .
    we hadden ze niet in stock .
    ik veronderstel dat je dit besteld en dat er dan een soort kit bij is om te plakken ,maar met wat weet ik niet .

    Leave a comment:

Working...
X