Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• koro
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
    hey polleke

weet niet hoelang die herstelling duurt, ga volgende week eens langs de hersteller en dan zal ik jou nog iets laten weten.
    in ieder geval al bedankt dat je dit wil doen.

grtjs

Gino
    Hey Gino,

Troost u, ik heb er al 2 die geraakt zijn...
    Eén ervan word door de omnium vervangen...

De velgen zijn heel mooi, maar zo kwetsbaar...
    Bij een normaal wiel steekt de band buiten de velg, maar bij ons zitten ze gelijk, dus heb je direct schade...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Welkom, eerst een vraagje; Wil je voor de ecoflex-versie kiezen of niet? Laat je niet teveel bang maken door de negatieve reacties hier; op zo'n forum worden allereerst alle problemen aangeklaagd. De zovelen gelukkigen lezen meestal mee maar reageren niet zoveel. Wij leasen zelf een ST COSMO ECOFLEX 160pk en zijn hier heel tevreden over. Ga zeker eens proefrijden om jezelf een beter oordeel te kunnen vormen. Het is een erg volwassen auto geworden die erg comfortabel rijdt en nog steeds vele koppen doet draaien. Voor foto's van het OPC-interieur kan jezelf het best even googelen er zijn vele foto's van te vinden op het net. Als je niet voor dat interieur gaat, dan kan ik je zeker de optionele AGR-stoelen aanraden. Deze hebben een regelbare dij- en lendensteun en zitten echt subliem!
    @Insigniaken
    eerst en vooral welkom hier,
    voor het interieur moet je inderdaad gaan overwegen of dat dit het waard is , bv neem je en AT dan vervallen als ik het goed heb de lichtmetaal pedalen ( heb dit mij laten wijsmaken door mijn vorige verkoper dus ik neem deze op zijn woord) heb je bv een zwart interieur en neemt de optie panoramisch dak dan vervalt de donkere hemel en krijg je een lichte hemel. ikzelf heb ook met deze optie in mijn hoofd gezeten doch door daar dan de meeste dingen wegvielen door de andere opties heb ik deze optie opzijgezet en goede audio genomen.
    ik denk dat ik wel ijn de toekomt een opc-line stuur ga nemen , vind dit een zeer mooi stuurtje

@wim,

stomme vraag , die agr zijn dat die stoelen met geperforeerd leder en ventilatie, ben op de opel site nog eens ff gaan zien en zie daar eigenlijk niet de optie agr zien.
    ben ook eens door de docu (Duits) gevlogen maar ben niets tegen gekomen kwa dij-steun die regelbaar is.tis maar ik heb die zetels met ventilatie als optie genomen samen met geheugen en voor mij zou dat dan wel meegenomen zijn die dijregeling ivm rug

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
    Hallo iedereen,

Aangezien ik nieuw ben op het forum, kan het zijn dat ik nog wegwijs moet gemaakt worden hier

Ik zou graag een Opel Insignia Sport Sports Tourer 130 Pk aanschaffen...

Kunnen jullie mij alvast jullie mening geven betreffende deze wagen ?

Heeft er iemand foto's van de optie OPC Interior, want zou deze eventueel als optie willen nemen ?

Alvast bedankt voor de hulp en info !

Grtz,

Welkom, eerst een vraagje; Wil je voor de ecoflex-versie kiezen of niet? Laat je niet teveel bang maken door de negatieve reacties hier; op zo'n forum worden allereerst alle problemen aangeklaagd. De zovelen gelukkigen lezen meestal mee maar reageren niet zoveel. Wij leasen zelf een ST COSMO ECOFLEX 160pk en zijn hier heel tevreden over. Ga zeker eens proefrijden om jezelf een beter oordeel te kunnen vormen. Het is een erg volwassen auto geworden die erg comfortabel rijdt en nog steeds vele koppen doet draaien. Voor foto's van het OPC-interieur kan jezelf het best even googelen er zijn vele foto's van te vinden op het net. Als je niet voor dat interieur gaat, dan kan ik je zeker de optionele AGR-stoelen aanraden. Deze hebben een regelbare dij- en lendensteun en zitten echt subliem!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Opel Insignia Sport Sports Tourer 130 Pk

Hallo iedereen,

Aangezien ik nieuw ben op het forum, kan het zijn dat ik nog wegwijs moet gemaakt worden hier

Ik zou graag een Opel Insignia Sport Sports Tourer 130 Pk aanschaffen...

Kunnen jullie mij alvast jullie mening geven betreffende deze wagen ?

Heeft er iemand foto's van de optie OPC Interior, want zou deze eventueel als optie willen nemen ?

Alvast bedankt voor de hulp en info !

Grtz,

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
    Als ik dit allemaal lees dan neem ik gewoon de Infinity! Paar honderd euro zal mij toch wel wat gepruts (ik ken mezelf :-) ) uitsparen...

Inderdaad, je krijgt voor de meerprijs zwaardere luidsprekers in je deuren;, een soundprocessor, zwaardere eindversterker voor de ingebouwde luidsprekers en een mooi weggewerkte subwoofer in je koffer. Het geheel klinkt mooi zuiver, ook op hogere volumes.
    De subwoofer merk je alleen als je het deksel van de dubbele bodem optilt tot achteraan.
    Als je ziet wat zulk systeem bij de concurrentie kost, dan krijg je hier veel waar voor je geld.

In het bijgevoegde filmpje zie je een demo wat het infinity-syteem zoal kan. het is wel een 4-deurs versie (heeft een subwoofer meer) In de ST-versie klinkt het wat minder overdreven. Toch is de bas met één subwoofer nog steeds spectaculair te noemen. De andere luidsprekers hebben bij opengedraaid volume geen last van het extra vermogen en de aparte eindversterker van de sub is meer dan krachtig genoeg.
    Het nummer (beats for my van) is natuurlijk een ideaal nummer om subwoofers te testen.... Let wel op je PC-speakers; dit nummer gaat erg diep....

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Last edited by ; 29/07/2010, 14:02.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Als ik dit allemaal lees dan neem ik gewoon de Infinity! Paar honderd euro zal mij toch wel wat gepruts (ik ken mezelf :-) ) uitsparen...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Spijtig dat je die Frontera hebt weggedaan Pol....in 84' was dat een echt prototype....dat nu heel veel waard had geweest.....Drink nog een koffietje en geniet ervan
    Haha,nee wat ik bedoel is dat ik sinds 1984 in het bezit ben van een verzekering en rijbewijs.
    Mijn ongelukje is zo'n 10 jaar later gebeurd !

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Bij mij idem dito.
    Laagste bonus-malus en ik heb mij Insignia nu al 11 maanden en mijn omnium al 2 keer aangesproken. En zelfs voor zaken die niet eens mijn schuld waren...
    En dan krijg je van de verzekering een brief dat ze je gaan in het oog houden want U heeft reeds 2 keer gebruik gemaakt van uw omnium voor eigen schade en dat dit kan leiden van schorsing van de polis...
    Die hebben sinds 1984 nog maar één keer een ongeval in fout moeten uitbetalen !
    Toen heb ik met mijn Frontera van een Peugeot break een compact gemaakt

Spijtig dat je die Frontera hebt weggedaan Pol....in 84' was dat een echt prototype....dat nu heel veel waard had geweest.....Drink nog een koffietje en geniet ervan

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Velgen zijn alle 4 goed hersteld.
    Bijkleuren is bij 3 velgen heel goed, maar 1 velg was erg ver beschadigd en moet normaal gezien volledig herspoten worden.
    Heb hem over breed stuk laten bijkleuren, maar dit blijf je zien...

Als het echt perfect moet zijn, is het velgen laten herstellen, en volledig laten herspuiten.
    Kleur die op 20" velgen zit, is niet standaard "opel" kleurtje...
    Dat is een kleur met zwarte ondercoating.
    Mijn carrossier wou er niet aan beginnen in ieder geval.
    Is zelfs voor mij een raadsel hoe ze die enkel maar kunnen bijspuiten.
    Enfin,de techniek staat niet stil zeker ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    als je een goede vakman hebt is dat idd geen probleem , maar er zal altijd wel iets los gemaakt worden veronderstel ik ( dorpel onderkant dashbord ), of heeft hij zo een toestel gebruikt waarmee je audio op dc kan superponeren en dan via 12v dc koffer er terug uithaalt?

werk je met een aparte versterker voor je sub?of is die pioneer die je hebt ineens voorzien van een versterker?

mischien allemaal stomme vragen, maar die info kan mischien gebruikt worden door andere forumleden he .
    mischien een tip voor de doe het zelvers , nooit denken + luidspreker=positief -luidspreker=negatief , we leggen de negatief aan de aarde aka chassis ( wat vroeger de regel was) en we vertrekken met 1 draad per ls naar achter , niet doen dus de nieuwe radio's zijn uitgerust met TDAxxxx achtige versterkers die eigenlijk in een brug staan , als je hier de -ls aan de chassis van de wagen hangt heb je twee mogelijkheden het is een goed amp-ic met beveiliging en hij gaat in protectie , of er komen indianen uit met de bijbehorende rooksignalen

groetjes
    Erwin

ff offtopic : als ge dan toch bas wil he zie beeleke , nadeel ge kunt uw boodschappen niet meer kwijt
    De radio moet er inderdaad uit.
    En de bekabeling is via de middenconsole onder het tapijt naar achter gelegd.
    Als je de achterbank naar voor klapt gaat dat heel goed.
    Mijn sub is voorzien van een ingebouwde versterker.Dat maakt het juist zo handig.
    En ik trek 2 fiches uit en haal hem zo uit de koffer.
    Zal hier straks wat foto's posten,ben hier nu m'n ochtendtasje koffie aan't nuttigen...
    Last edited by ; 29/07/2010, 07:49.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    ok ....... dan zal ik nog ff moeten wachten tot ik de wagen ga halen , de verzekering zou dan in werking treden, en ik zou dan ineens mijn polis krijgen.

we zien wel , de laatste 15 a 20 jaar heeft de verzekering goed aan mij verdiend , nog geen schadegeval gehad , maar je zal zien als je je omnium opzegt dan heb je meestal prijs

groetjes
    Erwin
    Bij mij idem dito.
    Laagste bonus-malus en ik heb mij Insignia nu al 11 maanden en mijn omnium al 2 keer aangesproken. En zelfs voor zaken die niet eens mijn schuld waren...
    En dan krijg je van de verzekering een brief dat ze je gaan in het oog houden want U heeft reeds 2 keer gebruik gemaakt van uw omnium voor eigen schade en dat dit kan leiden van schorsing van de polis...
    Die hebben sinds 1984 nog maar één keer een ongeval in fout moeten uitbetalen !
    Toen heb ik met mijn Frontera van een Peugeot break een compact gemaakt

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ik heb er twee (20 inch) met beschadiging (wie niet) en dat kost ook geld.
    Je rijdt dan wel met iets exclusief !
    Had ook na de winter 2 beschadigde velgen, en maar één reservewiel...
    Heb via via 2 splinternieuwe 20" velgen kunnen bijkopen met lichte beschadiging...
    ( Beschadiging was door transporteur bij afrijden van een nieuwe insignia van vrachtwagen en garage had via verzekering 2 nieuwe velgen gekregen )
    Heb deze dan eerst laten herstellen, en dan met mijn beschadigde gewisseld...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    En goed hersteld ?
    Met de juiste kleur ?
    Velgen zijn alle 4 goed hersteld.
    Bijkleuren is bij 3 velgen heel goed, maar 1 velg was erg ver beschadigd en moet normaal gezien volledig herspoten worden.
    Heb hem over breed stuk laten bijkleuren, maar dit blijf je zien...

Als het echt perfect moet zijn, is het velgen laten herstellen, en volledig laten herspuiten.
    Kleur die op 20" velgen zit, is niet standaard "opel" kleurtje...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Bij mij is er afgetakt aan de stekker achter de radio.
    Hoef je geen halve auto voor af te breken.
    Was op 30 minuten klaar.
    als je een goede vakman hebt is dat idd geen probleem , maar er zal altijd wel iets los gemaakt worden veronderstel ik ( dorpel onderkant dashbord ), of heeft hij zo een toestel gebruikt waarmee je audio op dc kan superponeren en dan via 12v dc koffer er terug uithaalt?

werk je met een aparte versterker voor je sub?of is die pioneer die je hebt ineens voorzien van een versterker?

mischien allemaal stomme vragen, maar die info kan mischien gebruikt worden door andere forumleden he .
    mischien een tip voor de doe het zelvers , nooit denken + luidspreker=positief -luidspreker=negatief , we leggen de negatief aan de aarde aka chassis ( wat vroeger de regel was) en we vertrekken met 1 draad per ls naar achter , niet doen dus de nieuwe radio's zijn uitgerust met TDAxxxx achtige versterkers die eigenlijk in een brug staan , als je hier de -ls aan de chassis van de wagen hangt heb je twee mogelijkheden het is een goed amp-ic met beveiliging en hij gaat in protectie , of er komen indianen uit met de bijbehorende rooksignalen

groetjes
    Erwin

ff offtopic : als ge dan toch bas wil he zie beeleke , nadeel ge kunt uw boodschappen niet meer kwijt
    Bijgevoegde Bestanden

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Dat staat normaal in uw polis.
    ok ....... dan zal ik nog ff moeten wachten tot ik de wagen ga halen , de verzekering zou dan in werking treden, en ik zou dan ineens mijn polis krijgen.

we zien wel , de laatste 15 a 20 jaar heeft de verzekering goed aan mij verdiend , nog geen schadegeval gehad , maar je zal zien als je je omnium opzegt dan heb je meestal prijs

groetjes
    Erwin

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hey polleke

weet niet hoelang die herstelling duurt, ga volgende week eens langs de hersteller en dan zal ik jou nog iets laten weten.

grtjs

Gino

OK ik hoor het wel.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je hoeft er geen borg voor te betalen.
    Als ik die terugkrijg in de staat waarin je die hebt komen halen en je bent ermee geholpen dan ben ik tevreden.Hoelang zou je die nodig hebben ?
    hey polleke

grtjs

Gino

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    wel blijkbaar is het zo als je geen infinity hebt heb je ook geen kabelboom die tot in de laadruimte gaat , je moet dan via een high-low adapter en aftakking via de achterste luidspreker(s) draden gaan trekken tot in de laadruimte
    dit blijkt me een serieuze job te zijn ( heb er foto's van gezien , wagen was gewoon afgebroken ) die als je ze moet laten uitvoeren veel geld kost , je kan dan wel kiezen wat je neemt voor apparatuur.
    ikzelf zou dan eerder opteren voor een infinity systeem met een bijkomende sub en phase shifter zodat je de bas lekker naar voor kan trekken.die kan je parallel over de infinity sub zetten.

groetjes
    Erwin
    Bij mij is er afgetakt aan de stekker achter de radio.
    Hoef je geen halve auto voor af te breken.
    Was op 30 minuten klaar.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hey polleke

dat zou tof zijn, ben bereid er een borg voor te betalen.

grtjs
    Je hoeft er geen borg voor te betalen.
    Als ik die terugkrijg in de staat waarin je die hebt komen halen en je bent ermee geholpen dan ben ik tevreden.Hoelang zou je die nodig hebben ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    hmmmm... dit is het voorstel dat ik kreeg , er staat inderdaad iets van een eerste keer 0 euro maar er wordt met geen woord gerept van een franchise bij tweede schadegeval.

ik doe er een beeleke bij ;-)
    wel had ik me laten vertellen dat bij een pertetotal in de eerste drie jaar je gewoon een nieuwe wagen zou krijgen, dit was een van de redenen dat ik naar opel verzekering overstap

groetjes
    Erwin
    Dat staat normaal in uw polis.

Leave a comment:

Working...
X