Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    60pk en 120Nm

Oftewel ongeveer dezelfde reden om van een 200 naar een 250 te gaan
    ik heb geld over-reden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ze zijn ook extreem zichtbaar met hun haaietanden
      U bedoelt de led-daglichten in de vorm van een boomerang?
      Deze worden al een hele tijd enkel nog gemonteerd op de modellen met AMG-pack. Op al de rest zijn het rechte dagrijlichten

Comment

• Wat voor nut heeft zo'n E300 cdi buiten 2 extra cilinders ? Heeft evenveel vermorgen als een 250cdi .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
          Is dat de 7g plus automaat?
          Inderdaad, dit is de 7-G tronic automaat. Maar bij mijn weten bestaat er geen keuze en is er maar één 7-trapsautomaat

Comment

• Eerlijk ik heb totaal geen last van de 5traps automaat,enkel wat traag als je van D naar R gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              Eerlijk ik heb totaal geen last van de 5traps automaat,enkel wat traag als je van D naar R gaat.
              Dan best niet rijden met een 7-traps...Het verschil is enorm. Ook de reactietijd op het gaspedaal is zeer traag bij -traps.
              Maar wie niet weet, niet deert!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                Wat voor nut heeft zo'n E300 cdi buiten 2 extra cilinders ? Heeft evenveel vermorgen als een 250cdi .
                Goed gezien! Ik weet ook niet aan wie ze deze motor zullen kwijtraken. Dit zeggen de verkopers van Mercedes zelf! Misschien in landen waar het fiscale aspect van geen betekenis is en waar de diesel goedkoop staat.
                Misschien iemand die maar te scheppen heeft in het geld en die het geluid van een 6-cylinder doorslaggevend vindt?

Comment

60pk en 120Nm

Waarschijnlijk heb jij te lang en te veel in de boekskes gekeken, maar zelf het verschil nog niet echt uitgetest.....!
                  Op papier heb je (bijna) gelijk, hoewel het verschil tussen 200 en 250 nog altijd iets groter is dan het verschil tussen een 250 en een 350.
                  Maarin de praktijk is het verschil VEEL kleiner. Uit eigen ervaring weet ik dat er een wereld van verschil is tussen de 200CDI (met 5-traps) en de 250CDI (met 7-traps). Het verschil met de 350CDI (7traps) is niet meer zo groot.
                  De acceleratie van 0 tot 100km/uur illustreert dit : 10 seconden voor de 200, 7.2 seconden voor de 250 en 6.2 seconden voor de 350 Dus het verschil is heel beperkt.
                  Ik heb vroeger al eens uitvoerig aangetoond hoeveel duurder een 350CDI wel is dan een 250CDI (hogere aankoopprijs, geringere restwaarde, hogere BIV, hogere taksen, hoger verbruik, kleiner afschrijving%, hogere verzekering, hogere CO2).
                  Kruip dan echt eens in beide wagens en rij er eens een tijdje mee rond....
                  Dan zal je rap vergeten zijn wat het verschil in koppel en vermogen is dat in dat boekske staat. Het verschil is echt voelbaar klein. Maar rij dan ook eens met een 200CDI en het verschil zal immens zijn.
                  Conclusie : laat je niet alleen (ver) leiden door bepaalde cijfertjes op papier, maar rij er ook eens mee rond. Een op het eerste zicht redeljk verschil in vermogen en koppel laat zich niet altijd vertalen naar een groot verschil in acceleratievermogen en rijgevoel. Van 200 naar 250 is dat wel het geval, van 250 naar 350 helemaal niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                    Waarschijnlijk heb jij te lang en te veel in de boekskes gekeken, maar zelf het verschil nog niet echt uitgetest.....!
                    Op papier heb je (bijna) gelijk, hoewel het verschil tussen 200 en 250 nog altijd iets groter is dan het verschil tussen een 250 en een 350.
                    Maarin de praktijk is het verschil VEEL kleiner. Uit eigen ervaring weet ik dat er een wereld van verschil is tussen de 200CDI (met 5-traps) en de 250CDI (met 7-traps). Het verschil met de 350CDI (7traps) is niet meer zo groot.
                    De acceleratie van 0 tot 100km/uur illustreert dit : 10 seconden voor de 200, 7.2 seconden voor de 250 en 6.2 seconden voor de 350 Dus het verschil is heel beperkt.
                    Ik heb vroeger al eens uitvoerig aangetoond hoeveel duurder een 350CDI wel is dan een 250CDI (hogere aankoopprijs, geringere restwaarde, hogere BIV, hogere taksen, hoger verbruik, kleiner afschrijving%, hogere verzekering, hogere CO2).
                    Dan zal je rap vergeten zijn wat het verschil in koppel en vermogen is dat in dat boekske staat. Het verschil is echt voelbaar klein. Maar rij dan ook eens met een 200CDI en het verschil zal immens zijn.
                    Conclusie : laat je niet alleen (ver) leiden door bepaalde cijfertjes op papier, maar rij er ook eens mee rond. Een op het eerste zicht redeljk verschil in vermogen en koppel laat zich niet altijd vertalen naar een groot verschil in acceleratievermogen en rijgevoel. Van 200 naar 250 is dat wel het geval, van 250 naar 350 helemaal niet meer.
                    Carlito werkt bij Mercedes dus hij weet wel waarover hij spreekt.

Comment

60pk en 120Nm

Just, die hebben een update gehad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                        Carlito werkt bij Mercedes dus hij weet wel waarover hij spreekt.
                        Dat weet ik, maar ik stel me hier (juist daarom) toch vragen bij zijn redenering....
                        Theoretisch zal hij wel van veel zaken op de hoogte zijn. Maar zijn redenering getuigt toch eerder van een papieren benadering dan van een practische ervaring.
                        Het is niet omdat hij daar werkt, dat hij alle auto's en modellen uitvoerig en langdurig mag testen.....
                        Bovendien is het niet zo omdat hij daar werkt, dat hij alleen de waarheid in pacht heeft en al de rest verkeerd is.
                        Wie mij niet gelooft, vraag ik toch eens om één en ander eens te gaan proberen en te vergelijken. Ben benieuwd wat de bevindingen zullen zijn. Maar ben er toch vrij gerust in.....
                        Last edited by ; 20/04/2011, 17:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                          Is dat de 7g plus automaat?
                          Yup, de geupdate 7G-tronic

Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                          Hallo,

Ik heb met alle versies die jij opnoemt al meermaals gereden.
                          Het verschil is klein als je vergelijkt met de oude 350, maar als je vergelijkt met de nieuwe is er wel degelijk een groot verschil.
                          Ik kan best geloven dat je blij bent met je opgefokt 4-cilindertje, maar wat jij zegt over dat kleine voelbare verschil tussen de 250 en 350 heb ik totaal anders ervaren.

Oké, van 0 tot 100 ga je niet veel verschil merken, hoewel het verschil groter is dan tussen 220 en 250, maar het is vooral boven de 100kmh waar het verschil zich stelt.
                          Dat een 350 factor zoveel duurder is akkoord, maar je krijgt ook meer. Vooral betrouwbaarheid op lange termijn.

Conclusie: Eigen kind is niet altijd het mooiste kind

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                          Eerlijk ik heb totaal geen last van de 5traps automaat,enkel wat traag als je van D naar R gaat.
                          Dat is ook het enige waar je het echt aan merkt dat het verschil zo groot is.
                          En het verbruik.

Comment

Het verschil is klein als je vergelijkt met de oude 350, maar als je vergelijkt met de nieuwe is er wel degelijk een groot verschil.

.
                            Is er dan zoveel verschil tussen oude en nieuwe 350cdi ?
                            (rij zelf met oude generatie 350)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
                              Is er dan zoveel verschil tussen oude en nieuwe 350cdi ?
                              (rij zelf met oude generatie 350)
                              Je voelt het wel.

De "oude" 350 ligt nog in de Bluetec, de nieuwe heeft geen bluetec gekregen.

Als je beide motoren in de GL test is het verschil best groot. Een GL met 5 man voelt zoals een 200CDI in een volgeladen E-klasse break. Het is voldoende, maar echt comfortabel is het niet.
                              Met dat nieuwe blok is het al een pak beter te rijden. Het is natuurlijk geen V8 diesel, maar voldoende om volgeladen overal door te komen.

Comment

Hallo,

Ik heb met alle versies die jij opnoemt al meermaals gereden.
                                Ik kan best geloven dat je blij bent met je opgefokt 4-cilindertje, maar wat jij zegt over dat kleine voelbare verschil tussen de 250 en 350 heb ik totaal anders ervaren.

Oké, van 0 tot 100 ga je niet veel verschil merken, hoewel het verschil groter is dan tussen 220 en 250, maar het is vooral boven de 100kmh waar het verschil zich stelt.
                                Dat een 350 factor zoveel duurder is akkoord, maar je krijgt ook meer. Vooral betrouwbaarheid op lange termijn.

Conclusie: Eigen kind is niet altijd het mooiste kind

Dat is ook het enige waar je het echt aan merkt dat het verschil zo groot is.
                                En het verbruik.
                                Ik ben inderdaad heel blij met mijn opgefokt viercilindertje, zoals ik je het zo denigrerend hoor zeggen.....
                                Uit jouw reactie van vorige weet ik ondertussen dat je nog altijd een C350 verkiest boven een E250 of E350CDi omdat deze C nog sneller is. Blijkbaar is dit het enige cirterium wat telt voor jou....
                                Er komt een moment, zoals bij de E250CDI, dat je zegt : man dat vliegt hier vooruit. Waarom is een 350CDI dan nog nodig? Er is inderdaad nog een verschil, maar die is kleiner dan de overgang van 200 naar 250, wat je ook beweert. Het voordeel van een 250 kan je nog ten volle benutten in het dagelijks verkeer, het bijkomend voordeel van een 350 al heel wat minder.

Nu spreek je dat het verschil groter is dan tussen een 220 en een 250, wat ik niet zal tegenspreken. Maar voorheen sprak je wel over een even grroot verschil als tussen de 200 en de 250, wat ik niet geloof.
                                Bij mijn weten is er geen verschil in betrouwbaarheid op lange termijn. Indien dit zo zou zijn, dan denk ik dat Mercedes zijn eigen geloofwaardigheid aan het ondermijnen is. En hun eigen graf aan het delven zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                                  Ik ben inderdaad heel blij met mijn opgefokt viercilindertje, zoals ik je het zo denigrerend hoor zeggen.....
                                  Uit jouw reactie van vorige weet ik ondertussen dat je nog altijd een C350 verkiest boven een E250 of E350CDi omdat deze C nog sneller is. Blijkbaar is dit het enige cirterium wat telt voor jou....
                                  Er komt een moment, zoals bij de E250CDI, dat je zegt : man dat vliegt hier vooruit. Waarom is een 350CDI dan nog nodig? Er is inderdaad nog een verschil, maar die is kleiner dan de overgang van 200 naar 250, wat je ook beweert. Het voordeel van een 250 kan je nog ten volle benutten in het dagelijks verkeer, het bijkomend voordeel van een 350 al heel wat minder.

Nu spreek je dat het verschil groter is dan tussen een 220 en een 250, wat ik niet zal tegenspreken. Maar voorheen sprak je wel over een even grroot verschil als tussen de 200 en de 250, wat ik niet geloof.
                                  Bij mijn weten is er geen verschil in betrouwbaarheid op lange termijn. Indien dit zo zou zijn, dan denk ik dat Mercedes zijn eigen geloofwaardigheid aan het ondermijnen is. En hun eigen graf aan het delven zijn...
                                  Het verschil in vermogen is bijna even groot als tussen een 200 en 250.
                                  Get verschil in acceleratie is groter tussen een 250 en 350 dan tussen een 250 en 220.

Wat jij zegt over overbodigheid 350 in dagelijks verkeer: dat is een 250 ook al.

En geen verschil in betrouwbaarheid? Als ik vergelijk welke miserie er is (grotendeels geweest) met de 651 al, en ik vergelijk dat met de 642... Lang leve V6 zeg ik dan

Comment

• Net dezelfde discussie hier als in het A6 topic

Comment

• Bij BMW mijden ze die discussie.
                                      Het zou BMWMB teveel geld kosten.

Comment

• De discussie ging ook over de meerwaarde van de 3.0TDI met het volle vermogen...

Comment

En geen verschil in betrouwbaarheid? Als ik vergelijk welke miserie er is (grotendeels geweest) met de 651 al, en ik vergelijk dat met de 642... Lang leve V6 zeg ik dan
                                          Eigenlijk lang leve de 6 in lijn als ik mijn garagist moet geloven. Kan natuurlijk zijn dat de huidige geëvolueerde V6 beter is dan de vorige (daar heb ik hem nog niet over gehoord).

Maar ik moet hier wel Carlito ergens bijtreden want ik vrees ook wel ergens voor de duurzaamheid van de 250cdi tov van de V6.
                                          Of ik het de meerprijs waard vind moest ik voor een aankoop staan. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Bij een nieuwe aankoop zou ik nog durven kiezen voor de 250. Indien ik 2dehands zou gaan shoppen dan denk ik dat ik zou kiezen tussen voor de 220 ofwel voor de V6.

Comment

Working...
                                          X