Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenze zijn ook extreem zichtbaar met hun haaietanden
Deze worden al een hele tijd enkel nog gemonteerd op de modellen met AMG-pack. Op al de rest zijn het rechte dagrijlichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIs dat de 7g plus automaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenEerlijk ik heb totaal geen last van de 5traps automaat,enkel wat traag als je van D naar R gaat.
Maar wie niet weet, niet deert!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenWat voor nut heeft zo'n E300 cdi buiten 2 extra cilinders ? Heeft evenveel vermorgen als een 250cdi .
Misschien iemand die maar te scheppen heeft in het geld en die het geluid van een 6-cylinder doorslaggevend vindt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten60pk en 120Nm
Oftewel ongeveer dezelfde reden om van een 200 naar een 250 te gaan
Op papier heb je (bijna) gelijk, hoewel het verschil tussen 200 en 250 nog altijd iets groter is dan het verschil tussen een 250 en een 350.
Maarin de praktijk is het verschil VEEL kleiner. Uit eigen ervaring weet ik dat er een wereld van verschil is tussen de 200CDI (met 5-traps) en de 250CDI (met 7-traps). Het verschil met de 350CDI (7traps) is niet meer zo groot.
De acceleratie van 0 tot 100km/uur illustreert dit : 10 seconden voor de 200, 7.2 seconden voor de 250 en 6.2 seconden voor de 350 Dus het verschil is heel beperkt.
Ik heb vroeger al eens uitvoerig aangetoond hoeveel duurder een 350CDI wel is dan een 250CDI (hogere aankoopprijs, geringere restwaarde, hogere BIV, hogere taksen, hoger verbruik, kleiner afschrijving%, hogere verzekering, hogere CO2).
Kruip dan echt eens in beide wagens en rij er eens een tijdje mee rond....
Dan zal je rap vergeten zijn wat het verschil in koppel en vermogen is dat in dat boekske staat. Het verschil is echt voelbaar klein. Maar rij dan ook eens met een 200CDI en het verschil zal immens zijn.
Conclusie : laat je niet alleen (ver) leiden door bepaalde cijfertjes op papier, maar rij er ook eens mee rond. Een op het eerste zicht redeljk verschil in vermogen en koppel laat zich niet altijd vertalen naar een groot verschil in acceleratievermogen en rijgevoel. Van 200 naar 250 is dat wel het geval, van 250 naar 350 helemaal niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenWaarschijnlijk heb jij te lang en te veel in de boekskes gekeken, maar zelf het verschil nog niet echt uitgetest.....!
Op papier heb je (bijna) gelijk, hoewel het verschil tussen 200 en 250 nog altijd iets groter is dan het verschil tussen een 250 en een 350.
Maarin de praktijk is het verschil VEEL kleiner. Uit eigen ervaring weet ik dat er een wereld van verschil is tussen de 200CDI (met 5-traps) en de 250CDI (met 7-traps). Het verschil met de 350CDI (7traps) is niet meer zo groot.
De acceleratie van 0 tot 100km/uur illustreert dit : 10 seconden voor de 200, 7.2 seconden voor de 250 en 6.2 seconden voor de 350 Dus het verschil is heel beperkt.
Ik heb vroeger al eens uitvoerig aangetoond hoeveel duurder een 350CDI wel is dan een 250CDI (hogere aankoopprijs, geringere restwaarde, hogere BIV, hogere taksen, hoger verbruik, kleiner afschrijving%, hogere verzekering, hogere CO2).
Dan zal je rap vergeten zijn wat het verschil in koppel en vermogen is dat in dat boekske staat. Het verschil is echt voelbaar klein. Maar rij dan ook eens met een 200CDI en het verschil zal immens zijn.
Conclusie : laat je niet alleen (ver) leiden door bepaalde cijfertjes op papier, maar rij er ook eens mee rond. Een op het eerste zicht redeljk verschil in vermogen en koppel laat zich niet altijd vertalen naar een groot verschil in acceleratievermogen en rijgevoel. Van 200 naar 250 is dat wel het geval, van 250 naar 350 helemaal niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten60pk en 120Nm
Oftewel ongeveer dezelfde reden om van een 200 naar een 250 te gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk BerichtenCarlito werkt bij Mercedes dus hij weet wel waarover hij spreekt.
Theoretisch zal hij wel van veel zaken op de hoogte zijn. Maar zijn redenering getuigt toch eerder van een papieren benadering dan van een practische ervaring.
Het is niet omdat hij daar werkt, dat hij alle auto's en modellen uitvoerig en langdurig mag testen.....
Bovendien is het niet zo omdat hij daar werkt, dat hij alleen de waarheid in pacht heeft en al de rest verkeerd is.
Wie mij niet gelooft, vraag ik toch eens om één en ander eens te gaan proberen en te vergelijken. Ben benieuwd wat de bevindingen zullen zijn. Maar ben er toch vrij gerust in.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenIs dat de 7g plus automaat?
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenWaarschijnlijk heb jij te lang en te veel in de boekskes gekeken, maar zelf het verschil nog niet echt uitgetest.....!
Ik heb met alle versies die jij opnoemt al meermaals gereden.
Het verschil is klein als je vergelijkt met de oude 350, maar als je vergelijkt met de nieuwe is er wel degelijk een groot verschil.
Ik kan best geloven dat je blij bent met je opgefokt 4-cilindertje, maar wat jij zegt over dat kleine voelbare verschil tussen de 250 en 350 heb ik totaal anders ervaren.
Oké, van 0 tot 100 ga je niet veel verschil merken, hoewel het verschil groter is dan tussen 220 en 250, maar het is vooral boven de 100kmh waar het verschil zich stelt.
Dat een 350 factor zoveel duurder is akkoord, maar je krijgt ook meer. Vooral betrouwbaarheid op lange termijn.
Conclusie: Eigen kind is niet altijd het mooiste kind
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenEerlijk ik heb totaal geen last van de 5traps automaat,enkel wat traag als je van D naar R gaat.
En het verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenYup, de geupdate 7G-tronic
Het verschil is klein als je vergelijkt met de oude 350, maar als je vergelijkt met de nieuwe is er wel degelijk een groot verschil.
.
(rij zelf met oude generatie 350)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenIs er dan zoveel verschil tussen oude en nieuwe 350cdi ?
(rij zelf met oude generatie 350)
De "oude" 350 ligt nog in de Bluetec, de nieuwe heeft geen bluetec gekregen.
Als je beide motoren in de GL test is het verschil best groot. Een GL met 5 man voelt zoals een 200CDI in een volgeladen E-klasse break. Het is voldoende, maar echt comfortabel is het niet.
Met dat nieuwe blok is het al een pak beter te rijden. Het is natuurlijk geen V8 diesel, maar voldoende om volgeladen overal door te komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenYup, de geupdate 7G-tronic
Hallo,
Ik heb met alle versies die jij opnoemt al meermaals gereden.
Ik kan best geloven dat je blij bent met je opgefokt 4-cilindertje, maar wat jij zegt over dat kleine voelbare verschil tussen de 250 en 350 heb ik totaal anders ervaren.
Oké, van 0 tot 100 ga je niet veel verschil merken, hoewel het verschil groter is dan tussen 220 en 250, maar het is vooral boven de 100kmh waar het verschil zich stelt.
Dat een 350 factor zoveel duurder is akkoord, maar je krijgt ook meer. Vooral betrouwbaarheid op lange termijn.
Conclusie: Eigen kind is niet altijd het mooiste kind
Dat is ook het enige waar je het echt aan merkt dat het verschil zo groot is.
En het verbruik.
Uit jouw reactie van vorige weet ik ondertussen dat je nog altijd een C350 verkiest boven een E250 of E350CDi omdat deze C nog sneller is. Blijkbaar is dit het enige cirterium wat telt voor jou....
Er komt een moment, zoals bij de E250CDI, dat je zegt : man dat vliegt hier vooruit. Waarom is een 350CDI dan nog nodig? Er is inderdaad nog een verschil, maar die is kleiner dan de overgang van 200 naar 250, wat je ook beweert. Het voordeel van een 250 kan je nog ten volle benutten in het dagelijks verkeer, het bijkomend voordeel van een 350 al heel wat minder.
Nu spreek je dat het verschil groter is dan tussen een 220 en een 250, wat ik niet zal tegenspreken. Maar voorheen sprak je wel over een even grroot verschil als tussen de 200 en de 250, wat ik niet geloof.
Bij mijn weten is er geen verschil in betrouwbaarheid op lange termijn. Indien dit zo zou zijn, dan denk ik dat Mercedes zijn eigen geloofwaardigheid aan het ondermijnen is. En hun eigen graf aan het delven zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk BerichtenIk ben inderdaad heel blij met mijn opgefokt viercilindertje, zoals ik je het zo denigrerend hoor zeggen.....
Uit jouw reactie van vorige weet ik ondertussen dat je nog altijd een C350 verkiest boven een E250 of E350CDi omdat deze C nog sneller is. Blijkbaar is dit het enige cirterium wat telt voor jou....
Er komt een moment, zoals bij de E250CDI, dat je zegt : man dat vliegt hier vooruit. Waarom is een 350CDI dan nog nodig? Er is inderdaad nog een verschil, maar die is kleiner dan de overgang van 200 naar 250, wat je ook beweert. Het voordeel van een 250 kan je nog ten volle benutten in het dagelijks verkeer, het bijkomend voordeel van een 350 al heel wat minder.
Nu spreek je dat het verschil groter is dan tussen een 220 en een 250, wat ik niet zal tegenspreken. Maar voorheen sprak je wel over een even grroot verschil als tussen de 200 en de 250, wat ik niet geloof.
Bij mijn weten is er geen verschil in betrouwbaarheid op lange termijn. Indien dit zo zou zijn, dan denk ik dat Mercedes zijn eigen geloofwaardigheid aan het ondermijnen is. En hun eigen graf aan het delven zijn...
Get verschil in acceleratie is groter tussen een 250 en 350 dan tussen een 250 en 220.
Wat jij zegt over overbodigheid 350 in dagelijks verkeer: dat is een 250 ook al.
En geen verschil in betrouwbaarheid? Als ik vergelijk welke miserie er is (grotendeels geweest) met de 651 al, en ik vergelijk dat met de 642... Lang leve V6 zeg ik dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEn geen verschil in betrouwbaarheid? Als ik vergelijk welke miserie er is (grotendeels geweest) met de 651 al, en ik vergelijk dat met de 642... Lang leve V6 zeg ik dan
Maar ik moet hier wel Carlito ergens bijtreden want ik vrees ook wel ergens voor de duurzaamheid van de 250cdi tov van de V6.
Of ik het de meerprijs waard vind moest ik voor een aankoop staan. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Bij een nieuwe aankoop zou ik nog durven kiezen voor de 250. Indien ik 2dehands zou gaan shoppen dan denk ik dat ik zou kiezen tussen voor de 220 ofwel voor de V6.
Comment
Comment