Speciaal voor Carlito : De Mercedes E63 AMG met twinturbo V8
Daar kan de E350 met zijn 6cylinderke een puntje aan zuigen. Het verschil tussen een E350CDI en deze E63 is veel groter dan het verschil tussen een 200CDI en een 250CDI
Onderstaand artikel doet de E 350CDI zeker verbleken en laat deze ter plaatse achter!
Zie artikel in autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...t-twinturbo-V8)
Downsizing komen we zeker nu in alle soorten en maten tegen. Gelukkig hoeft het niet al te rigoureus: zo monteert Mercedes-Benz in de E 63 een ietwat kleinere V8 met twee turbo’s op.

Het is geen geheim dat automotoren steeds zuiniger moeten worden, bij voorkeur zonder dat het vermogen daaronder lijdt. Mercedes-Benz lost dat op door een kleinere motor te nemen en er een turbo op te schroeven. Of twee. Zoals in het geval van de nieuwe 5.5-liter biturbo V8, die we al kennen uit de CLS 63 AMG, maar nu ook leverbaar is in de E 63 AMG.
Deze motor levert standaard 525 pk en 700 Nm, maar met het optionele AMG Performance pakket kan dit stijgen tot 557 pk en 800 Nm. In het vooronder van de E 63 AMG levert dat een acceleratie van nul tot honderd in slechts 4,3 seconden (4,2 met het extra pakket) op, tot aan een gelimiteerde topsnelheid van 250 kilometer per uur.
Tegelijkertijd is de auto met een verbruik van 9,8 liter per honderd kilometer zo’n 22 procent zuiniger dan met de oude, atmosferische 6,2-liter V8. Dit mede door een nieuw elektromagnetisch systeem voor de stuurbekrachtiging van AMG, dat alleen energie nodig heeft wanneer er daadwerkelijk gestuurd wordt. De CO2-uitstoot is 230 gram per kilometer.
Daar kan de E350 met zijn 6cylinderke een puntje aan zuigen. Het verschil tussen een E350CDI en deze E63 is veel groter dan het verschil tussen een 200CDI en een 250CDI
Onderstaand artikel doet de E 350CDI zeker verbleken en laat deze ter plaatse achter!
Zie artikel in autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...t-twinturbo-V8)
Downsizing komen we zeker nu in alle soorten en maten tegen. Gelukkig hoeft het niet al te rigoureus: zo monteert Mercedes-Benz in de E 63 een ietwat kleinere V8 met twee turbo’s op.
Het is geen geheim dat automotoren steeds zuiniger moeten worden, bij voorkeur zonder dat het vermogen daaronder lijdt. Mercedes-Benz lost dat op door een kleinere motor te nemen en er een turbo op te schroeven. Of twee. Zoals in het geval van de nieuwe 5.5-liter biturbo V8, die we al kennen uit de CLS 63 AMG, maar nu ook leverbaar is in de E 63 AMG.
Deze motor levert standaard 525 pk en 700 Nm, maar met het optionele AMG Performance pakket kan dit stijgen tot 557 pk en 800 Nm. In het vooronder van de E 63 AMG levert dat een acceleratie van nul tot honderd in slechts 4,3 seconden (4,2 met het extra pakket) op, tot aan een gelimiteerde topsnelheid van 250 kilometer per uur.
Tegelijkertijd is de auto met een verbruik van 9,8 liter per honderd kilometer zo’n 22 procent zuiniger dan met de oude, atmosferische 6,2-liter V8. Dit mede door een nieuw elektromagnetisch systeem voor de stuurbekrachtiging van AMG, dat alleen energie nodig heeft wanneer er daadwerkelijk gestuurd wordt. De CO2-uitstoot is 230 gram per kilometer.
Comment