Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Speciaal voor Carlito : De Mercedes E63 AMG met twinturbo V8
    Daar kan de E350 met zijn 6cylinderke een puntje aan zuigen. Het verschil tussen een E350CDI en deze E63 is veel groter dan het verschil tussen een 200CDI en een 250CDI
    Onderstaand artikel doet de E 350CDI zeker verbleken en laat deze ter plaatse achter!

Zie artikel in autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...t-twinturbo-V8)

Downsizing komen we zeker nu in alle soorten en maten tegen. Gelukkig hoeft het niet al te rigoureus: zo monteert Mercedes-Benz in de E 63 een ietwat kleinere V8 met twee turbo’s op.

Het is geen geheim dat automotoren steeds zuiniger moeten worden, bij voorkeur zonder dat het vermogen daaronder lijdt. Mercedes-Benz lost dat op door een kleinere motor te nemen en er een turbo op te schroeven. Of twee. Zoals in het geval van de nieuwe 5.5-liter biturbo V8, die we al kennen uit de CLS 63 AMG, maar nu ook leverbaar is in de E 63 AMG.
    Deze motor levert standaard 525 pk en 700 Nm, maar met het optionele AMG Performance pakket kan dit stijgen tot 557 pk en 800 Nm. In het vooronder van de E 63 AMG levert dat een acceleratie van nul tot honderd in slechts 4,3 seconden (4,2 met het extra pakket) op, tot aan een gelimiteerde topsnelheid van 250 kilometer per uur.
    Tegelijkertijd is de auto met een verbruik van 9,8 liter per honderd kilometer zo’n 22 procent zuiniger dan met de oude, atmosferische 6,2-liter V8. Dit mede door een nieuw elektromagnetisch systeem voor de stuurbekrachtiging van AMG, dat alleen energie nodig heeft wanneer er daadwerkelijk gestuurd wordt. De CO2-uitstoot is 230 gram per kilometer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
      Speciaal voor Carlito : De Mercedes E63 AMG met twinturbo V8
      Daar kan de E350 met zijn 6cylinderke een puntje aan zuigen. Het verschil tussen een E350CDI en deze E63 is veel groter dan het verschil tussen een 200CDI en een 250CDI
      Onderstaand artikel doet de E 350CDI zeker verbleken en laat deze ter plaatse achter!

Zie artikel in autoweek.nl (http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...t-twinturbo-V8)

Downsizing komen we zeker nu in alle soorten en maten tegen. Gelukkig hoeft het niet al te rigoureus: zo monteert Mercedes-Benz in de E 63 een ietwat kleinere V8 met twee turbo’s op.

Het is geen geheim dat automotoren steeds zuiniger moeten worden, bij voorkeur zonder dat het vermogen daaronder lijdt. Mercedes-Benz lost dat op door een kleinere motor te nemen en er een turbo op te schroeven. Of twee. Zoals in het geval van de nieuwe 5.5-liter biturbo V8, die we al kennen uit de CLS 63 AMG, maar nu ook leverbaar is in de E 63 AMG.
      Deze motor levert standaard 525 pk en 700 Nm, maar met het optionele AMG Performance pakket kan dit stijgen tot 557 pk en 800 Nm. In het vooronder van de E 63 AMG levert dat een acceleratie van nul tot honderd in slechts 4,3 seconden (4,2 met het extra pakket) op, tot aan een gelimiteerde topsnelheid van 250 kilometer per uur.
      Tegelijkertijd is de auto met een verbruik van 9,8 liter per honderd kilometer zo’n 22 procent zuiniger dan met de oude, atmosferische 6,2-liter V8. Dit mede door een nieuw elektromagnetisch systeem voor de stuurbekrachtiging van AMG, dat alleen energie nodig heeft wanneer er daadwerkelijk gestuurd wordt. De CO2-uitstoot is 230 gram per kilometer.
      Waarom begin jij nu plots over een AMG?
      Het verschil tussen Naft & Diesel is ook al groot.

Je bent appelen en peren aan het vergelijken omdat je je gelijk niet krijgt!

Comment

Speciaal voor Carlito : De Mercedes E63 AMG met twinturbo V8

Er wordt wel niet gesproken over betrouwbaarheid

Anderzijds zeggen cijfers niet alles. Gevoelsmatig gaat volgens mij (en dat is een indruk, ik heb nog met gene enkele nieuwe E gereden) het verschil tss een 200cdi en een 250cdi groter zijn dan tussen een 250cdi en 350cdi. Bij een 200cdi zit je immers in de grote hoop van wagens die dezelfde cijfers kunnen voorleggen dus tijdens het rijden kan je mee met de rest maar je hebt niet echt overschot. Bij een 250cdi heb je al cijfers die hoger liggen dan 80% (misschien zelfs meer) van de wagens die rondrijden. Maak je de overstap naar de 350cdi dan is dat misschien 90% maar in het dagelijkse verkeer gaat dat in de E dan niet zo dadelijk tot uiting komen want bij de 250 ben je al 80% sneller dan de rest.

Het is gewoon het verschil tussen meegaan met de grote hoop of er grotendeels bovenuit steken en als je er dan toch bovenuit steekt dan maakt het niet zoveel meer uit of je dan een sec sneller bij de 100 bent.

Comment

• Volgens mij is een 200 CDI toch ook al snel genoeg hoor. Mijn papa heeft een E200 CDI W211 dus vorig model met 122pk en daar kan hij zo'n 75% van de andere auto's mee voorbij steken. Tuurlijk is een 220, 250, 300 & 350 leuker om mee te rijden maar voor mij zou het geen grotere meerwaarde hebben. Dan liever wat meer opties
          En je kunt toch geen E63 vergelijken met een E350 CDI?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
            Er wordt wel niet gesproken over betrouwbaarheid

Anderzijds zeggen cijfers niet alles. Gevoelsmatig gaat volgens mij (en dat is een indruk, ik heb nog met gene enkele nieuwe E gereden) het verschil tss een 200cdi en een 250cdi groter zijn dan tussen een 250cdi en 350cdi. Bij een 200cdi zit je immers in de grote hoop van wagens die dezelfde cijfers kunnen voorleggen dus tijdens het rijden kan je mee met de rest maar je hebt niet echt overschot. Bij een 250cdi heb je al cijfers die hoger liggen dan 80% (misschien zelfs meer) van de wagens die rondrijden. Maak je de overstap naar de 350cdi dan is dat misschien 90% maar in het dagelijkse verkeer gaat dat in de E dan niet zo dadelijk tot uiting komen want bij de 250 ben je al 80% sneller dan de rest.

Het is gewoon het verschil tussen meegaan met de grote hoop of er grotendeels bovenuit steken en als je er dan toch bovenuit steekt dan maakt het niet zoveel meer uit of je dan een sec sneller bij de 100 bent.
            Ik ben het volkomen met jou eens! Dit is nu eens op een ander manier gezegd van hetgeen ik ook bedoel : cijfers zeggen niet alles!
            Je hebt het mooi verwoord wat het verschil gevoelsmatig betekent in het huidige verkeer.
            De vergelijking met de 350CDI (en de E63, was cynisch bedoeld!) maakt inderdaad niet veel meer uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedesw211 Bekijk Berichten
              Volgens mij is een 200 CDI toch ook al snel genoeg hoor. Mijn papa heeft een E200 CDI W211 dus vorig model met 122pk en daar kan hij zo'n 75% van de andere auto's mee voorbij steken. Tuurlijk is een 220, 250, 300 & 350 leuker om mee te rijden maar voor mij zou het geen grotere meerwaarde hebben. Dan liever wat meer opties
              En je kunt toch geen E63 vergelijken met een E350 CDI?
              Ik denk dat de E 200CDI, nu met de 7-trapsautomaat, vlot meerijdt in het verkeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichten
                Waarom begin jij nu plots over een AMG?
                Het verschil tussen Naft & Diesel is ook al groot.

Je bent appelen en peren aan het vergelijken omdat je je gelijk niet krijgt!
                Ik wil niet per sé mijn gelijk halen hoor. E63 was wat cynisch bedoeld om het pleidooi voor de 350CDI tegenover een 4-cylinderke wat te counteren.
                Ik denk dat voor de meesten, die wat meer vermogen willen, een 250CDI ruimschoots zal volstaan. Velen zullen inderdaad met het overgebleven budget liever investeren in andere opties (comfort en luxe).
                Maar ik respecteer iedereen zijn keuze, zelfs degenen die liever een C350 hebben dan pakweg een E220 met een mooie optielijst. Hoewel de meesten dit laatste zullen verkiezen. Alles hangt af aan wat men belang hecht : enkel aan prestatie en vermogen of ook nog aan andere zaken.
                Daarin moet ieder voor zich beslissen.

Comment

• ...maar een 350cdi vlotter.

Comment

• En ik die dacht dat enkel fervente gamers over de lengte van hun penis stoefen,blijkt dat "volwassenen" dat ook doen

Comment

Ik denk dat de E 200CDI, nu met de 7-trapsautomaat, vlot meerijdt in het verkeer

yup, ik zou zelfs zeggen: mijn E200 rijdt meer dan vlot mee in het verkeer
                      bmw 116d sportshatch

Comment

• de boomerang led lichten (exclusief voor de AMG uitvoering) worden voor de E-klasse nu ook vervangen door de langgerekte led-dagrijlichten op de gewone E-modellen.

Comment

• Dat is al lang hoor!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                            Dat is al lang hoor!
                            Wat hij bedoelt is dat vanaf nu de AMG-modellen ook de rechte dingen krijgen, en de boomerangs voorgoed verdwijnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Wat hij bedoelt is dat vanaf nu de AMG-modellen ook de rechte dingen krijgen, en de boomerangs voorgoed verdwijnen
                              Inderdaad, dit was al zo voor alle avant garde uitvoeringen. Maar enkel de AMG-modellen behielden de boomerang-leds. De AMG uitvoering zal nu ook met deze rechte led-strips uitgerust worden.

Comment

• Spijtige zaak,dit is wel een leuke update voor de W212

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Ahja ok , verkeerd begrepen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                                    Ahja ok , verkeerd begrepen
                                    Was dan ook een beetje moeilijk omschreven want begreep het ook niet.
                                    Jammer dat ik nu nog die lellijke boomerang leds hebben op mijn E met AMG pakket

Comment

• je mag ze ruilen met mijn rechte op mijn E coupé

Comment

• Comment

• Over het gehele gamma werkt Mercedes-Benz door middel van downsizing hard aan het zuiniger maken van de auto’s. Ook bij de E-klasse, die profiteert van nieuwe motoren.

De E 350 is de eerste auto die profiteert van een harttransplantatie. Het vermogen van deze versie stijgt met 14 pk naar 306 pk. Schakelen gaat via een 7G-Tronic Plus transmissie. Die transmissie, die debuteert op de E 250, E 350 en E 500, profiteert van een start-stopsysteem. De sprint naar 100 km/h gaat voortaan in 6,3 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Belangrijker is dat het brandstofverbruik met maar liefst 20 procent daalt. Voortaan heeft de Mercedes nog 6,8 l/100 km nodig en de uitstoot is 159 g/km.
                                          De tweede nieuwe motor vinden we bij de E 500. De 5,5-liter V8 maakt plaats voor een 4,4-liter V8 met twee turbo’s. Het vermogen neemt hierdoor toe van 388 naar 408 pk en het maximumkoppel van 530 naar 600 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 5,2 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/h. Ook hier daalt het verbruik flink, met 17 procent om precies te zijn. De E 500 heeft nu nog 8,9 l/100 km nodig.
                                          Ook de diesels worden zuiniger. De E 220 CDI en de E 250 CDI (170 respectievelijk 204 pk) hebben nu 4,9-5,3 liter brandstof per 100 km nodig, afhankelijk van de transmissie en carrosserievariant. De CO2-uitstoot is 129-139 g/km. De 136 pk sterke E 200 CDI verbruikt voortaan 5,1-5,4 l/100 km. De CO2-uitstoot is nu 134-141 g/km.
                                          Bij de benzinemotoren verbruikt de 184 pk sterke E 200 nu 6,5-6,9 l/100 km met een bijbehorende CO2-uitstoot van 152-160 g/km. De 204 pk sterke E 250 heeft nu 6,6-7,0 l/100 km nodig, een daling van 13 procent. Wat de lagere uitstoot over het gehele gamma voor gevolgen heeft voor de prijzen, is op dit moment nog onbekend.

Bron: autoweek
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Working...
                                          X