Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• krijgt de E-coupé en cabrio binnenkort ook de 350 cdi met 265 pk? In de prijslijst staat bij deze nog steeds de oude 231pk motor.
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
      krijgt de E-coupé en cabrio binnenkort ook de 350 cdi met 265 pk? In de prijslijst staat bij deze nog steeds de oude 231pk motor.
      Yep, komen er in.
      2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
        Ik ben inderdaad heel blij met mijn opgefokt viercilindertje, zoals ik je het zo denigrerend hoor zeggen.....
        Uit jouw reactie van vorige weet ik ondertussen dat je nog altijd een C350 verkiest boven een E250 of E350CDi omdat deze C nog sneller is. Blijkbaar is dit het enige cirterium wat telt voor jou....
        Er komt een moment, zoals bij de E250CDI, dat je zegt : man dat vliegt hier vooruit. Waarom is een 350CDI dan nog nodig? Er is inderdaad nog een verschil, maar die is kleiner dan de overgang van 200 naar 250, wat je ook beweert. Het voordeel van een 250 kan je nog ten volle benutten in het dagelijks verkeer, het bijkomend voordeel van een 350 al heel wat minder.

Nu spreek je dat het verschil groter is dan tussen een 220 en een 250, wat ik niet zal tegenspreken. Maar voorheen sprak je wel over een even grroot verschil als tussen de 200 en de 250, wat ik niet geloof.
        Bij mijn weten is er geen verschil in betrouwbaarheid op lange termijn. Indien dit zo zou zijn, dan denk ik dat Mercedes zijn eigen geloofwaardigheid aan het ondermijnen is. En hun eigen graf aan het delven zijn...
        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Het verschil in vermogen is bijna even groot als tussen een 200 en 250.
        Get verschil in acceleratie is groter tussen een 250 en 350 dan tussen een 250 en 220.

Wat jij zegt over overbodigheid 350 in dagelijks verkeer: dat is een 250 ook al.

En geen verschil in betrouwbaarheid? Als ik vergelijk welke miserie er is (grotendeels geweest) met de 651 al, en ik vergelijk dat met de 642... Lang leve V6 zeg ik dan
        Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
        Net dezelfde discussie hier als in het A6 topic
        Daar straks eens even bij MB binnen gesprongen. Man, wat is die estate een knap machien. (Berline vind ik maar niets en zeker geen kandidaat). Geef mij dan maar de A6 of 5-serie.
        Tot mijn grote verwondering kan je de 250cdi nu krijgen met 4-matic (was in de veronderstelling dat dit maar vanaf 350 was).
        Deze wordt nu toch ook wel heel interessant 2200cc / 4-cylinder = wel jammer maar wel met 204pk / vierwiel aandrijving en...een leuke prijs. Mmmmmm, we zijn er nog steeds niet uit wat het gaat worden...
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik veronderstel dat er hier nog niemand met de 250 Break / 4-matic / 7-traps rijdt of al gereden heeft? Indien wel mag je altijd je bevindingen neerpennen natuurlijk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Zijn er recent dingen veranderd aan de E coupe?

Zijn er opties die ik zeker moet nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Daar straks eens even bij MB binnen gesprongen. Man, wat is die estate een knap machien. (Berline vind ik maar niets en zeker geen kandidaat). Geef mij dan maar de A6 of 5-serie.
              Tot mijn grote verwondering kan je de 250cdi nu krijgen met 4-matic (was in de veronderstelling dat dit maar vanaf 350 was).
              Deze wordt nu toch ook wel heel interessant 2200cc / 4-cylinder = wel jammer maar wel met 204pk / vierwiel aandrijving en...een leuke prijs. Mmmmmm, we zijn er nog steeds niet uit wat het gaat worden...
              Toch aan het twijfelen geslagen niettegenstaande uw voorkeur voor Audi of BMW die blijkt uit andere posts?
              Ik zou zeggen - rij eens deftig proef - volgens mij nog steeds de beste reclame voor Mercedes. Mijn keuze is terug op deze generatie E klasse break gevallen (in bestelling). Daarbij zal het mij zwaar vallen om afscheid te nemen van mijn huidige E break (vorige generatie - facelift model). Deze wagen is ook zonder vierwielaandrijving zalig om vele kms mee te rijden. In feite is het een van de beste wagens waar ik mee gereden heb.
              In de winter merk je dat je overigens met winterbanden op deze RWD wagen uitstekend vooruit komt. Deze winter kon ik zelfs veel plezier beleven met driften op ondergesneeuwde landweggetjes - dat alles met een wagen die door velen smalend als taxi wordt afgedaan.
              Persoonlijk miste ik vierwielaandrijving zelfs in deze winter niet. Als je echter veel in de bergen moet rijden, maakt het het leven wel makkelijk. Misschien is het wel niet slecht om ipv geld aan 4 matic te besteden eens te kijken naar de V6 benzine: uiterst schone verbranding zonder complexe nabehandeling van uitlaatgassen bij zeer acceptabel verbruik (nieuwe generatie `move` motoren).
              Alleen kan ik wel op basis van deze ervaring aanraden: neem de proef eens op de som...
              Besef wel, ik hou enorm van dit merk en fans van een merk zijn natuurlijk niet altijd even objectief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                Zijn er recent dingen veranderd aan de E coupe?

Zijn er opties die ik zeker moet nemen?
                Nieuwe V6 benzinemotor
                Rechte LEDs

Opties zijn persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Comment

• Wanneer komt het interieur à la C Coupé eraan? En daarmee bedoel ik o.m. de metalen knopjes à la CLS, C facelift, C Coupé en de betere kunststof binnenbekleding?

Vandaag vind ik de C Coupé binnenin meer geslaagd dan de E Coupé... jammer eigenlijk, maar anderzijds een teken dat Mercedes-Benz terug op de goeie weg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                    Toch aan het twijfelen geslagen niettegenstaande uw voorkeur voor Audi of BMW die blijkt uit andere posts?
                    Ik zou zeggen - rij eens deftig proef - volgens mij nog steeds de beste reclame voor Mercedes. Mijn keuze is terug op deze generatie E klasse break gevallen (in bestelling). Daarbij zal het mij zwaar vallen om afscheid te nemen van mijn huidige E break (vorige generatie - facelift model). Deze wagen is ook zonder vierwielaandrijving zalig om vele kms mee te rijden. In feite is het een van de beste wagens waar ik mee gereden heb.
                    In de winter merk je dat je overigens met winterbanden op deze RWD wagen uitstekend vooruit komt. Deze winter kon ik zelfs veel plezier beleven met driften op ondergesneeuwde landweggetjes - dat alles met een wagen die door velen smalend als taxi wordt afgedaan.
                    Persoonlijk miste ik vierwielaandrijving zelfs in deze winter niet. Als je echter veel in de bergen moet rijden, maakt het het leven wel makkelijk. Misschien is het wel niet slecht om ipv geld aan 4 matic te besteden eens te kijken naar de V6 benzine: uiterst schone verbranding zonder complexe nabehandeling van uitlaatgassen bij zeer acceptabel verbruik (nieuwe generatie `move` motoren).
                    Alleen kan ik wel op basis van deze ervaring aanraden: neem de proef eens op de som...
                    Besef wel, ik hou enorm van dit merk en fans van een merk zijn natuurlijk niet altijd even objectief.
                    Man, man, man, nog nooit zo zitten twijfelen over een nieuwe als nu. en feitelijk komt dit alleen omdat ik eens met iets anders wil rijden.
                    De MB 220 cdi, achterwielaandrijfing, tussen dec 2001 en febr. 2006 = 417***km geen problemen met gehad kan ik niets verkeerd over zeggen, tof machien.
                    1°) Audi A6 2.7 TDi Quattro tussen febr. 2006 & febr.2009 = 450***km, sublieme wagen, ECHT een groot verschil en veel voldoening van gehad.
                    2°) Huidige A6 2.7 TDi Quattro vanaf febr. 2009 tot op heden, 303***km, buiten enkele problemen in het begin al lang terug een perfecte auto voor hier.
                    Voor BMW ziet het er minder en minder goed uit en begint jammer genoeg een beetje uit het gezichtsveld te verdwijnen...
                    De MB 250 CDi 4-motion ESTATE is er voor in de plaats gekomen wat betreft kandidaat. PRACHTIGE wagen en zit te wachten op een proefrit met de nieuwe 7-traps autom. maar 4 cylinder...
                    Waarom is ie nu plotseling interessant? 4-wielaandrijvng kan je echt niet meer missen als je je het ganse jaar over heel België en daar buiten wil begeven + net genoeg longinhoud + herverkoopswaarde KAN een licht voordeel zijn. De berline in mijn ogen wel de minste van de 3 E-uitvoeringen.

Maar....de nieuwe Audi A6....V6....Quattro....extern als intern combineerbaar met voor mij (bijna) ideale kleuren en inleg...betrouwbaar...ervaring met het model...enz...
                    Alleen al om eens met iets anders te rijden zou de avant al een optie zijn.

Geen optie is rijden op benzine, wie zal dat betalen? prijs pomp x liters x km's
                    Als binnen 3 jaar de nieuwe dan weer moet vervangen worden kijken we wel uit naar de Tesla-s of andere.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk Berichten
                      Wanneer komt het interieur à la C Coupé eraan? En daarmee bedoel ik o.m. de metalen knopjes à la CLS, C facelift, C Coupé en de betere kunststof binnenbekleding?

Vandaag vind ik de C Coupé binnenin meer geslaagd dan de E Coupé... jammer eigenlijk, maar anderzijds een teken dat Mercedes-Benz terug op de goeie weg is.
                      Als dat er komt is dat met de facelift over 2-3 jaar

Comment

Man, man, man, nog nooit zo zitten twijfelen over een nieuwe als nu. en feitelijk komt dit alleen omdat ik eens met iets anders wil rijden.
                        De MB 220 cdi, achterwielaandrijfing, tussen dec 2001 en febr. 2006 = 417***km geen problemen met gehad kan ik niets verkeerd over zeggen, tof machien.
                        1°) Audi A6 2.7 TDi Quattro tussen febr. 2006 & febr.2009 = 450***km, sublieme wagen, ECHT een groot verschil en veel voldoening van gehad.
                        2°) Huidige A6 2.7 TDi Quattro vanaf febr. 2009 tot op heden, 303***km, buiten enkele problemen in het begin al lang terug een perfecte auto voor hier.
                        Voor BMW ziet het er minder en minder goed uit en begint jammer genoeg een beetje uit het gezichtsveld te verdwijnen...
                        De MB 250 CDi 4-motion ESTATE is er voor in de plaats gekomen wat betreft kandidaat. PRACHTIGE wagen en zit te wachten op een proefrit met de nieuwe 7-traps autom. maar 4 cylinder...
                        Waarom is ie nu plotseling interessant? 4-wielaandrijvng kan je echt niet meer missen als je je het ganse jaar over heel België en daar buiten wil begeven + net genoeg longinhoud + herverkoopswaarde KAN een licht voordeel zijn. De berline in mijn ogen wel de minste van de 3 E-uitvoeringen.

Maar....de nieuwe Audi A6....V6....Quattro....extern als intern combineerbaar met voor mij (bijna) ideale kleuren en inleg...betrouwbaar...ervaring met het model...enz...
                        Alleen al om eens met iets anders te rijden zou de avant al een optie zijn.

Geen optie is rijden op benzine, wie zal dat betalen? prijs pomp x liters x km's
                        Als binnen 3 jaar de nieuwe dan weer moet vervangen worden kijken we wel uit naar de Tesla-s of andere.
                        Waarom dan geen Benz V6 diesel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Waarom dan geen Benz V6 diesel?
                          Vind hem dan prijzig worden zo'n 350 / 4-matic.

Comment

Vind hem dan prijzig worden zo'n 350 / 4-matic.
                            Scheelt dat zoveel met een Audi?

Ken die prijzen niet

Comment

Scheelt dat zoveel met een Audi?

Ken die prijzen niet
                              Audi 3.0l 204 pk Quattro: kom altijd tussen € 69*** & € 715**
                              MB 350 4-matic tussen de € 745** en de 781**
                              met gelijkaardig/waardige opties....
                              Hier in BE zonder rekening te houden met korting uiteraard.
                              Over de UK gaan we het niet hebben.....
                              Last edited by Metaxa; 17/06/2011, 15:29.

Comment

Audi 3.0l 204 pk Quattro: kom altijd tussen € 69*** & € 715**
                                MB 350 4-matic tussen de € 745** en de 781**
                                met gelijkaardig/waardige opties....
                                Hier in BE zonder rekening te houden met korting uiteraard.
                                Over de UK gaan we het niet hebben.....
                                Als je bij Audi de 245pk-versie neemt (wat "eerlijker" is tov de 265 benz PK's) zit je ongeveer gelijk denk ik.
                                Wist niet dat Audi een 204pk V6 aanbood.

Qua prestaties is die identiek aan de 250 CDI dus. 204pk/500Nm.

Eigenlijk slim gezien, voor de mensen die een 6-pitter willen

Comment

Als dat er komt is dat met de facelift over 2-3 jaar
                                  Vanaf nu is ie wel beschikbaar met een kleurendisplay in de centrale teller. Ook al een hele verbetering want die oude analoge displays zagen er echt verouderd uit.
                                  Misschien doen ze binnenkort ook zo'n updates voor bepaalde materiaalkeuezes enzo...?

Comment

Als je bij Audi de 245pk-versie neemt (wat "eerlijker" is tov de 265 benz PK's) zit je ongeveer gelijk denk ik.

terecht
                                    heeft de A6 bv niet die 2.8 naft ook nog?

Comment

Ja tuurlijk, zou eerlijker zijn om de 245pk te nemen. Verschil tussen 204 en 245 is toch € 3650 en dan kom je in de buurt van de Benz...

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                      terecht
                                      heeft de A6 bv niet die 2.8 naft ook nog?
                                      ja hoor die bestaat ook in die versie en als ik me niet vergis met 3 verschillende schakelmogelijkheden.

Comment

• ik had gister weer een e
                                        vraag me af in hoeverre een s nog minder van de weg laat doorsijpelen ?

Comment

• Comment

Working...
                                          X