Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Michael Delaney Bekijk Berichten
    ik wil je niet teleustellen maar voor juni ga je toch niet rijden met een E-klasse 4 cylinder met 7 G-tronic.
    Ik heb zonet even geïnformeerd : de 250 met 7-traps staat nog altijd gepland voor maart. De 7-traps in de 220 en 200 is gepland voor juni. Dit is de planning die deze week doorgegeven werd door Mercedes aan de dealers. Tenzij jij meer weeet natuurlijk....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
      Je had die E200 beter gekocht ipv gehuurd

Kan je nu eigenlijk je offerte nog bespreken want ondertussen heeft MB toch al acties gedaan en kan ik me inbeelden dat er grotere kortingen worden gegeven dan een jaar geleden (en tussen beloofde levering en uiteindelijke levering gaat er ook min een half jaar tss. zitten)
      Ik weet niet of de fleetkortingen zo spectaculair gestegen zijn?
      Wat wel zo is, de 7-traps met eco start/stop-systeem zou duurder zijn dan de 5-traps, maar ik heb geen opleg moeten betalen. Misschien is er ook al een prijsverhoging geweest sedert de lancering van de E-klasse (maart 2009). Hier moet er ook geen opleg gebeuren. Uiteindelijk zal het één het ander compenseren zeker?

Comment

• is die 200 die je nu hebt een automaat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          is die 200 die je nu hebt een automaat ?
          Inderdaad, het is ook een automaat.
          Maar ik heb er al dikwijls op gevloekt. Ik dacht eerst dat die E200 zo traag was, maar volgens mij is het de automaat die zo traag reageert op het gaspedaal. Ook als je van acheruit- naar vooruitversnelling overschakelt (of omgekeerd), dan duurt het tergend langzaam vooraleer de auto reageert.
          Ook als je het gaspedaal eens stevig indrukt, duurt het vele seconden vooraleer er "reactie" komt...
          Of is het een combinatie van beide (trage auto + trage reactie versnellingsbak)
          Zijn er nog mensen die vinden dat de automaat zo traag reageert?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
            Maar ik heb er al dikwijls op gevloekt. Ik dacht eerst dat die E200 zo traag was, maar volgens mij is het de automaat die zo traag reageert op het gaspedaal. Ook als je van acheruit- naar vooruitversnelling overschakelt (of omgekeerd), dan duurt het tergend langzaam vooraleer de auto reageert.
            Ook als je het gaspedaal eens stevig indrukt, duurt het vele seconden vooraleer er "reactie" komt...

Ik heb de automaat in de 220cdi en moet zeggen dat hij heel anders reageert, ok hij is niet perfect maar het duurt zeker geen seconden voor er reactie is. (bouwjaar 2010)
            voor het veranderen van vooruit naar achteruit duurt het wel een secondje.
            het verschil 200-220cdi is ENORM.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
              het verschil 200-220cdi is ENORM.
              Uhuh, als je naast mij aan de lichten zou staan zou je ENORM opkijken denk ik

Comment

Zelfs de CL500 van mijn schoonvader heeft dat.
                Lang leve Mercedes...
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Zelfs de CL500 van mijn schoonvader heeft dat.
                  Lang leve Mercedes...
                  Hoe lang heeft die van je schoonvader al in de garage gestaan?

(de CL, niet de E )

Comment

het traag reageren van de gasreactie zit hem ook in het blue effeciency systeem,
                    als je hem laat remappen (chippen) kan de persoon in kwestie dit aanpassen.
                    Pa vloekte ook dat zijn 350cdi traag reageerde, maar eens hij reageerde dan bijna in de koffer zat... dus tijdens het chippen (voor verbruik) is dit ook aangepast geweest, en het chippen is dan weer leuk als ik er mee mag rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Efaxnab Bekijk Berichten
                      Kan achteraf nog een achteruitrijcamera ingebouwd worden met standaard navigatie ?
                      Zo ja, wat zou dit kosten ??
                      Is een vraag van een kameraad van me.
                      Het betreft een E350 cgi met amg pakket coupe
                      Gaat enkel met Comand APS. Een Audio-50 APS heeft geen Video-input

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                      Uhuh, als je naast mij aan de lichten zou staan zou je ENORM opkijken denk ik
                      Haal die chip van die van jullie en daar sta je dan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                        het traag reageren van de gasreactie zit hem ook in het blue effeciency systeem,
                        als je hem laat remappen (chippen) kan de persoon in kwestie dit aanpassen.
                        Pa vloekte ook dat zijn 350cdi traag reageerde, maar eens hij reageerde dan bijna in de koffer zat... dus tijdens het chippen (voor verbruik) is dit ook aangepast geweest, en het chippen is dan weer leuk als ik er mee mag rijden
                        Dat remappen of chippen, is dat iets wat gebruikelijk is bij de officiële dealer?
                        Waarom moet er nadien nog gesleuteld worden aan de auto? Gebeurt dat niet standaard in het fabriek of bij een onderhoud bij de dealer?
                        Ik begrijp niet dat er nadien nog moet aan "geprutst" worden om allerlei zaken te verbeteren : verbruik, reactiesnelheid...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Haal die chip van die van jullie en daar sta je dan...
                          Welja, maar dan is het ook een oude 200 CDI

Verschil tussen de 200 en 220 in een 212 ( ) vind ik eigenlijk niet zo groot.

Beiden komen wat te kort. 250 is ideaal.

Comment

Dat remappen of chippen, is dat iets wat gebruikelijk is bij de officiële dealer?
                            Waarom moet er nadien nog gesleuteld worden aan de auto? Gebeurt dat niet standaard in het fabriek of bij een onderhoud bij de dealer?
                            Ik begrijp niet dat er nadien nog moet aan "geprutst" worden om allerlei zaken te verbeteren : verbruik, reactiesnelheid...
                            omdat emmissie normen niet gehaald worden dan.. bij snelle gasreactie wil zeggen dat er iets meer voorinspuiting is indien deze niet gebruikt wordt is dit extra diesel die in de uitlaat terrecht komt en uitstoot geeft... slimme vogels hoor bij Mercedes, alleen voor diegene die graag eens doortrappen is mileu en emmissie een hel

Comment

Ik heb zonet even geïnformeerd : de 250 met 7-traps staat nog altijd gepland voor maart. De 7-traps in de 220 en 200 is gepland voor juni. Dit is de planning die deze week doorgegeven werd door Mercedes aan de dealers. Tenzij jij meer weeet natuurlijk....
                              Je hebt gelijk. 250cdi zou sneller komen.
                              Ik kom hier ook weer eens de betweter uithangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michael Delaney Bekijk Berichten
                                Je hebt gelijk. 250cdi zou sneller komen.
                                Ik kom hier ook weer eens de betweter uithangen.
                                het is U vergeven hoor, maar het is goed voor éne keer...

Comment

• Vergeven zal je nog dikwijls moeten doen als je in een E wil rijden

Comment

• Nu krijg je 6% korting + het Business Pack gratis (-€1300-€872).
                                    Ik heb daarnet een prijs laten uitrekenen voor een E250 CDI Break, en er ging toch in totaal €4638 ex-BTW vanaf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                                      Vergeven zal je nog dikwijls moeten doen als je in een E wil rijden
                                      Haha, das een goeie!
                                      Ik hoop dat het geen waar is. Na 2 jaar zal de auto wel op punt staan zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                        Nu krijg je 6% korting + het Business Pack gratis (-€1300-€872).
                                        Ik heb daarnet een prijs laten uitrekenen voor een E250 CDI Break, en er ging toch in totaal €4638 ex-BTW vanaf.
                                        6%?????
                                        Ik zou maar is van mn oren maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                          6%?????
                                          Ik zou maar is van mn oren maken.
                                          OK, wat zou je dan kunnen verkrijgen? 7, 8%?

Comment

Working...
                                          X