Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sdetroch Bekijk Berichten
    Zal mijn eerste automaat zijn (wel vroeger hier en daar eens met een automaat gereden, maar dan korte tijd).
    Wat ik me afvraag, "mis" je dat remmen op de motor niet met een automaat? Als ik zo eens nadenk, dan rem je op een dag toch veel op de motor (zonder het weliswaar altijd zelf te beseffen, meer uit automatisme)? Kan mij bvb voorstellen dat bij afdalingen 'in de bergen' dat remmen op de motor mist?
    Neen, U kunt ook remmen op de motor, door met de schakelpeddels aan het stuur (of door pook in middenconsole naar "links" te klikken) naar een lagere versnelling te gaan, waardoor U op de motor remt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
      Maar dit is mijn mening en iemand anders kan gerust een totaal andere ervaring hebben.
      Rijden met een wagen is voor een groot deel persoonlijke emotie en beleving. Dus iedereen moet voor zichzelf uitmaken (en de verschillende motoren testen!) welk model en motor het best bij hem past.
      Inderdaad, voor mijn rijstijl heb ik met mijn huidige 520d eigenlijk al vermogen 'te veel' bij wijze van spreken en heb gemerkt dat ik bij mijn vorige 2 E200's nog rustiger reed als met de 520d omdat Mercedes rijden nog een ander gevoel geeft als BMW rijden. Vind trouwens dat de 520d absoluut niet aan de hielen van de E-reeks van Mercedes komt qua comfort, afwerking en rijstijl en moet dus nooit geen BMW5 meer hebben (van mijn 3-reeks indertijd was ik wel tevreden).
      Maar ik ben er mij van bewust dat er personen zijn die het absoluut anders zullen zien en BMW verkiezen boven Mercedes. Allemaal persoonlijke smaak.

Comment

• Klopt, eigenlijk remt een automaat veel beter op de motor. Cruise control bv wordt via remmen op de motor gehandhaafd (in het bergaf). Gaat uitstekend in de bergen, zowel op als af. In extreme gevallen (zeer lange en snelle afdalingen) inderdaad eventjes manueel de automaat overriden door terug te schakelen en hem bv in 2de te laten steken, dit kan zowel via de nieuwe hendel als via de pook.

Heb veel mensen horen klagen over een automaat (allemaal mensen met een handbak) tot ze eindelijk een nieuwe wagen kochten met een automaat en nooit meer terug willen. Zeker een Mercedes is ontworpen rond een automaat, een handbak is typisch iets dat ze er achteraf bijsmijten voor bepaalde markten / culturen (zoals de onze).

Comment

Neen, U kunt ook remmen op de motor, door met de schakelpeddels aan het stuur (of door pook in middenconsole naar "links" te klikken) naar een lagere versnelling te gaan, waardoor U op de motor remt.
          Aha, wist ik niet.
          Is het dan ook zo dat je bij een schakelpook aan het stuur, je ook ALTIJD schakelpeddels hebt (of enkel vanaf de E250 en hoger)? Dus, stel dat de E200 ook met schakelpook aan het stuur wordt geleverd, zouden er dan ook schakelpeddels zijn (want dacht dat die peddels enkele meekwamen bij de hogere motoren of in combinatie met AMG pakket)?

Comment

• Peddels enkel bij AMG en 8 cilinders of zo. Maar hoe dan ook, ongeacht het systeem (peddels, hendel, pook), je kan altijd manueel op of af schakelen. Niets zo makkelijk als met een automaat in de bergen rijden. Voor 95% van de keren gewoon in D zetten en kijken naar het landschap (en vertrouw me maar, ik ben redelijk wat gewend qua bergpassen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
              Nee standaard.
              Op elke E?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
                Enkele vlugge pics.:

Oei, vind dit wat "poverkes" als ik dit zie en in vergelijking op de nieuwe A6.
                In monocroom vond ik het al wat gedateerd maar dit is nu toch niet echt een optie waard.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Aha, wist ik niet.
                  Is het dan ook zo dat je bij een schakelpook aan het stuur, je ook ALTIJD schakelpeddels hebt (of enkel vanaf de E250 en hoger)? Dus, stel dat de E200 ook met schakelpook aan het stuur wordt geleverd, zouden er dan ook schakelpeddels zijn (want dacht dat die peddels enkele meekwamen bij de hogere motoren of in combinatie met AMG pakket)?
                  Met een hendeltje aan het stuur heb je inderdaad ALTIJD schakelpeddels aan het stuur, dus niet alleen de 250CDI
                  Vroeger was dit alleen bij de V6 of AMG-pack, nu op alle 7-trapsautomaten.
                  Het zal misschien een aanpassing zijn. Maar ik denk dat als je een tijdje met dit systeem zal gereden hebben (hendeltje aan stuur + schakelpeddels), dat je niet meer terug wilt naar de middenpook.
                  Maar het vraagt inderdaad misschien een (lichte) aanpassing. Maar je bent het rap gewoon en voor mij heeft het niets dan voordelen (mooie vrije middenconsole, extra opbergruimte en sneller, vlotter schakelen)

Comment

Met een hendeltje aan het stuur heb je inderdaad ALTIJD schakelpeddels aan het stuur, dus niet alleen de 250CDI
                    Vroeger was dit alleen bij de V6 of AMG-pack, nu op alle 7-trapsautomaten.
                    Lijkt me inderdaad logisch, want anders kan je nooit terugshakelen met een hendeltje aan het stuur. Lijktme dat ze het bij de dealers ook allemaal niet goed weten bij het uitkomen van een facelift(je), zijnde nu MY2012. Enfin, volgende maandag zou de mijne van de band rollen, volgens dealer dan nog 2 weken om die in Belgie te krijgen en dan nog een week voor de nummerplaten (leasing), dus net op tijd voor mijn verlof (met de wagen naar Frankrijk) of net niet.

Iemand meer info omtrent levering, duurt het effectief 2 weken vanaf de wagen van de band loopt tot deze bij de dealer is (in mijn geval grotere dealer in Gent) of is dat sneller? Worden de wagens vanuit DE bij de dealers geleverd of passeren ze allemaal bij Mercedes Europa in BXL?

Comment

Lijkt me inderdaad logisch, want anders kan je nooit terugshakelen met een hendeltje aan het stuur. Lijktme dat ze het bij de dealers ook allemaal niet goed weten bij het uitkomen van een facelift(je), zijnde nu MY2012. Enfin, volgende maandag zou de mijne van de band rollen, volgens dealer dan nog 2 weken om die in Belgie te krijgen en dan nog een week voor de nummerplaten (leasing), dus net op tijd voor mijn verlof (met de wagen naar Frankrijk) of net niet.

Iemand meer info omtrent levering, duurt het effectief 2 weken vanaf de wagen van de band loopt tot deze bij de dealer is (in mijn geval grotere dealer in Gent) of is dat sneller? Worden de wagens vanuit DE bij de dealers geleverd of passeren ze allemaal bij Mercedes Europa in BXL?
                      Bij mij is het veel sneller gegaan dan 2 weken (kleine week). Dus met wat geluk...
                      Ze rekenen natuurlijk altijd een veiligheidsmarge in.
                      Mij hebben ze verteld dat de auto eerst van Duitsland naar Nederland gaat (naar een soort distributiecentrum) en van daaruit rechtstreeks naar de dealer. Dus de auto passeert niet meer via Brussel.
                      De papieren moeten wel nog vanuit Brussel naar de dealer opgestuurd worden. Dit gebeurt apart om veiligheidsredenen.
                      Last edited by ; 20/07/2011, 16:51.

Comment

• is dat niet in Born in NL ?

Comment

• deze nieuwe e zijn kont 3/4 achteraan

het is lang geleden dat de e nog zo rond was achteraan

Comment

• We gaan hem bestellen!

Comment

• proficiat en jaloers beetje wel !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                proficiat en jaloers beetje wel !!
                                Merci! Maar eigenlijk weet ik niet of hij wel een 'echte' E gaat zijn, want het is geen Avantgarde, wel wat opties maar toch....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Oei, vind dit wat "poverkes" als ik dit zie en in vergelijking op de nieuwe A6.
                                  In monocroom vond ik het al wat gedateerd maar dit is nu toch niet echt een optie waard.
                                  Het is dan ook geen optie

Comment

• een superb is even knap als een echte e

Comment

een superb is even knap als een echte e
                                      Bwa..... Ik vind dat een E zoiets speciaals heeft als bedrijfswagen, OK veel mensen die een bedrijf hebben kopen hem op de naam van de zaak, maar als firmawagens zijn het bijna altijd C/A4/3 , en daarom vind ik de E wel speciaal! Blij dat we hebben mogen kiezen! En we moeten €0 bijleggen!

Comment

• + dat een e wel beter is

Comment

+ dat een e wel beter is
                                          Ja, idd. al denk ik dat Skoda toch ook niet slecht is!

Comment

Working...
                                          X