Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pano dak wordt nu vanop de middenconsole bediend ?
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
      Pano dak wordt nu vanop de middenconsole bediend ?

Nope, had mij daarnet misschreven.
      Is uiteraard niet het knopje van het schuifdak daar, maar van het elektrische gordijntje van de achterruit.

Comment

• Knappe kar! Droom...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
          Knappe kar! Droom...

Als ik 22 was, reed ik ook met iets anders hoor

Comment

• Die E-klasses worden er alleen mooier op...

Comment

• Net even de internetverbinding van het 'Comand Online' getest en werkt perfect, ook het versturen van een adres/locatie van Google Maps naar de navigatiemodule werkt zeer goed

... maar..., is zeer kieskeurig qua telefoons ...

Met een IPhone lukt het niet (gekend probleem bij Mercedes), met een Blackberry van 4 jaar oud werkt het perfect technisch gezien heb je het Bluetooth DUN profile nodig, iets wat enkel de oudere telefoons hebben, vnl Nokia en Blackberry). Mercedes zou tegen de 2de helft van 2012 wel aan nieuwe verbindingsmethodes werken, zodat recente telefoons ook van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sdetroch Bekijk Berichten
                Net even de internetverbinding van het 'Comand Online' getest en werkt perfect, ook het versturen van een adres/locatie van Google Maps naar de navigatiemodule werkt zeer goed

... maar..., is zeer kieskeurig qua telefoons ...

Met een IPhone lukt het niet (gekend probleem bij Mercedes), met een Blackberry van 4 jaar oud werkt het perfect technisch gezien heb je het Bluetooth DUN profile nodig, iets wat enkel de oudere telefoons hebben, vnl Nokia en Blackberry). Mercedes zou tegen de 2de helft van 2012 wel aan nieuwe verbindingsmethodes werken, zodat recente telefoons ook van deze mogelijkheid gebruik kunnen maken.
                2de helft van 2012? dat is een eeuwigheid in it.

Comment

• Passen 225/55/16 winterbanden op stalen velgen ook op een W212 220CDI Avantgarde met AMG-pack ?
                  Deze week is hier een folderke van MB toegekomen om hun winterbandenaanbod voor te stellen. Voor de W212 worden de volgende bandenmaten aangeboden: 205/60/16, 225/55/16 en 245/45/17. Gezien er onder een AMG-pack iets van (245|265)/(40|35)/18 ligt, zijn deze aangeboden maten dus niet op de reeds aanwezige velgen bruikbaar. Brede 18" winterbanden kosten sowieso al gek veel heb ik op verschillende site gemerkt.
                  MB stelt daarnaast ook sets banden+velgen beschikbaar, maar voor de W212 zijn dit enkel maar 245/45/17 banden op lichtmetalen velgen. En dat voor rond de € 2.000. Voor de W211 verkopen ze echter een set 225/55/16 op stalen velgen à € 1.000... is zoiets niet mogelijk op de hierboven voorgestelde W212 ?
                  Qua prijs en kuisgemak zou dat een pák schelen. En smallere 17" lichtmetalen op een AMG-pack oogt ook nog knullig... voor die looks € 1000 extra bovenop de stalen velgen vind ik 't dan toch niet waard.
                  Life's too short. Not to. Live it.
                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Heeft een AMG pack ook geen andere remmen?
                    Mogelijks dat 16" dan niet past.

Comment

• Vandaag nog eens geluk gehad 'smiddags op de baan h&w naar brussel te moeten gaan ...
                      pure Duitse kar - watching.
                      En de conclusie is toch dat de w212 echt wel een en al brok vette kar is...
                      Als je F10's en w212 elkaar ziet passeren ... ik weet het wel. Onbeschrijfbaar. De F10 ziet er zelfs .... fragieler uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        Vandaag nog eens geluk gehad 'smiddags op de baan h&w naar brussel te moeten gaan ...
                        pure Duitse kar - watching.
                        En de conclusie is toch dat de w212 echt wel een en al brok vette kar is...
                        Als je F10's en w212 elkaar ziet passeren ... ik weet het wel. Onbeschrijfbaar. De F10 ziet er zelfs .... fragieler uit.
                        Smaken verschillen, maar een F10 omschrijven als "fragiel" lijkt me toch héél sterk. De F10 heeft geen dik gat zoals de W212, die eruitziet alsof een eerste of tweede generatie Lexus LS met groot geweld vanachter is binnengereden

De neus van de W212 vind ik wel best leuk (fijner dan de tamelijk stompe neus van de F10). Maar die cabine en dat achtereind passen niet bij de neus, en eigenlijk ook niet bij mekaar. Het lijkt wel alsof drie designteams elk een stuk van de auto hebben mogen tekenen. En het interieur... oei oei oei. Bij Audi zijn ze nog altijd champagneflessen aan het ontkurken over die own goal die ze bij Mercedes gemaakt hebben: een design dat op niet veel slaat en een materiaalkeuze die de prijsklasse onwaardig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                          Smaken verschillen, maar een F10 omschrijven als "fragiel" lijkt me toch héél sterk. De F10 heeft geen dik gat zoals de W212, die eruitziet alsof een eerste of tweede generatie Lexus LS met groot geweld vanachter is binnengereden
                          Als er iets leuk is aan sommig Lexussen (of is dat meervoud Lex"i" ) is het hun lompe arrogantie. Dik gat van de w212 is verdorie lekker. Als er een merk het recht zou hebben tanks te maken van middenklasses is het wel benz.

De neus van de W212 vind ik wel best leuk (fijner dan de tamelijk stompe neus van de F10). Maar die cabine en dat achtereind passen niet bij de neus, en eigenlijk ook niet bij mekaar. Het lijkt wel alsof drie designteams elk een stuk van de auto hebben mogen tekenen. En het interieur... oei oei oei. Bij Audi zijn ze nog altijd champagneflessen aan het ontkurken over die own goal die ze bij Mercedes gemaakt hebben: een design dat op niet veel slaat en een materiaalkeuze die de prijsklasse onwaardig is.
                          Ik herinner mij dat mijn pa vaak nogal negatief deed (en doet nu) over Benz interieurs en 20 jaar later er veel positiever naar terugkeek...

Ik vind de E60 veel stugger en stoerder dan de F10. Die laatste is meer gestroomlijnd, een veel lichtere indruk. Misschien meer BMW hoor, maar minder voor mij. Het leven kan heel konsekwent zijn.

Comment

• Ik herinner mij dat mijn pa vaak nogal negatief deed (en doet nu) over Benz interieurs en 20 jaar later er veel positiever naar terugkeek...

Het interieur van de W124 was (bewust) bezadigd van ontwerp (waardoor het nu nog altijd te smaken valt), maar qua afwerking was het boven alle kritiek én boven alle concurrentie verheven. En de plastics die ze toen gebruikten bij M-B zagen er een stuk beter uit dan de dingen die je in een W212 tegenkomt.

Comment

• Ik lees hier redelijk wat onzin als je de verschillende wagens vergelijkt kan ik alleen maar concluderen dat Mercedes niet het meest innoverend is, maar wel enorm degelijk afgewerkt. En vergeet niet dat stuur, zetels en bijhorende zitpositie enorm belangrijk zijn. Laat nu net daar de E heel goed scoren. Neem het interieur van de Panamera, prachtig niet? Tot je eens met beiden wagens een paar maand echt rijdt, dan weet je het wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                Ik lees hier redelijk wat onzin als je de verschillende wagens vergelijkt kan ik alleen maar concluderen dat Mercedes niet het meest innoverend is, maar wel enorm degelijk afgewerkt. En vergeet niet dat stuur, zetels en bijhorende zitpositie enorm belangrijk zijn. Laat nu net daar de E heel goed scoren. Neem het interieur van de Panamera, prachtig niet? Tot je eens met beiden wagens een paar maand echt rijdt, dan weet je het wel
                                Kwestie van dieselmotoren (3.0l versie) is het maar bedroevend (Co2 emissie) vind ik als je dit vergelijkt met een Audi A6 3.0Tdi. Was ik niet van op de hoogte, tot het bezoek afgelopen middag aan een showroom.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Audi A6 3.0 TDI Q : 156
                                  Mercedes E 350 CDI : 159

Cijfers zijn van de Duitse site van de twee constructeurs. Verschil is toch verwaarloosbaar.

Comment

• Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

Test tussen E350 CDI 4 matic en Audi 3.0TDI biturbo. De E klasse verbruikt in de echte wereld minder, en dan nog zonder start-stop aan boord!
                                    De start stop wordt overigens vanaf nu op de E300 CDI en 350 CDI geleverd. Mmmhhh, ook interessant, wie hier als testwinnaar in nota bene 'Audibild' uit de bus komt...
                                    Natuurlijk zal in een ander boekske de Audi dan weer als winnaar uit de bus komen. Testen is niet eenvoudig in een klasse waar de wagens aan elkaar gewaagd zijn, om over de vooringenomenheid van testers nog maar te zwijgen.
                                    Overigens blijft u ,El Greco, toch opvallend in de showroom aanwezig? U had toch al een keuze gemaakt? Toch aan het twijfelen over het feit dat de E klasse verre van een slechte keuze is? Slechts een grapje hoor!
                                    Op een meer serieuze basis nu: zijn er van jullie die twijfelen om toch voor benzine ipv diesel te gaan? Benzinemotoren worden veel beter. BMW heeft de 528i (4 cyl turbo) met heel goede verbruikscijfers, en Mercedes heeft met de 300CGI en 350 CGI een enorme sprong voorwaarts qua verbruik gemaakt. Onlangs maakte ik een proefritje met een 350CGI en vond deze even aangenaam dan de 350 CDI: daarbij is de motor veel properder voor het milieu. Diesel gaat de volgende jaren fors belast worden en kan alleen met speciale technieken proper gemaakt worden. Ik was benieuwd of er al 'die hard' dieselaars overgestapt waren naar benzine.

Comment

• Onze E is er ondertussen al bijna een week, en ik moet zeggen dat hij goed rijdt! De zetels zitten super! En de APS 50 is een stuk beter dan verwacht! Ook het 3D led display is zeer aangenaam!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Audi A6 3.0 TDI Q : 156
                                        Mercedes E 350 CDI : 159

Cijfers zijn van de Duitse site van de twee constructeurs. Verschil is toch verwaarloosbaar.
                                        Vreemd, want in hun catalogus staat achter de 350 cdi 4matic Blue Efficiency toch 187. Achter de 200 staat 159.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• e 350cdi is 159
                                          e 350cdi 4-matic is 173

Comment

Working...
                                          X