Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Of ga eens langs bij een BMW-verdeler...
    Als ik mijn geld terug kreeg was dat zeker een optie !!!

Comment

• [quote=BlackFox;3745244]Bij de opendeurdagen van onze dealer (en tegelijk avant premiere van de E break) keek ik toch even raar denk ik toen ik al dat volk zag

quote]

Wat vond je van de E break IRL ?
      Mooier dan de berline ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
        Wat vond je van de E break IRL ?
        Mooier dan de berline ?
        Zoals ik al zei in het break topic vind ik het design een pak homogener en meer kloppen dan de berline. (en zo'n ding oogt echt enorm groot)
        Maar ik ben absoluut geen break fan en ook hier vind ik de 211 nog altijd knapper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Zoals ik al zei in het break topic vind ik het design een pak homogener en meer kloppen dan de berline. (en zo'n ding oogt echt enorm groot)
          Maar ik ben absoluut geen break fan en ook hier vind ik de 211 nog altijd knapper
          Ik vond de break enorm knap! Het interieur was netjes, maar wat me wel opviel, dat bijna alle modellen in de garage met het amg-pack rondrijden... Zo ook de e-break daar. Als ik me niet vergis was het met beige interieur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
            Idem hier. Ik vind die break ook een pak knapper!
            sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk Berichten
              Zeer zeker, de vorige E was ook al niet van de meest betrouwbare.
              Ben er trouwens van overtuigd dat de 5 een vlottere startverkoop zal kennen dan de E.
              Toegangkelijker design en budgetvriendelijker en idd. rijplezier gegarandeerd.
              Ben ook neutrale autoliefhebber hoor laatste 10 jaar met Audi, Mercedes en BMW gereden.
              Dus zeker geen Mercedes "die hard".
              Ik heb in de loop der jaren veel verschillende wagens gehad en qua rijplezier komt bij mij mercedes nog steeds op de eerste plaats.
              Heb nochtans een 725 tds gehad en het vorige model 730 D en toch vond ik de e (w211) veruit het fijnste rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                Ik heb in de loop der jaren veel verschillende wagens gehad en qua rijplezier komt bij mij mercedes nog steeds op de eerste plaats.
                Heb nochtans een 725 tds gehad en het vorige model 730 D en toch vond ik de e (w211) veruit het fijnste rijden.
                En wat vond je van de Vectra ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  cdi of cgi. Qua rijplezier kunnen ze niet komen rieken aan een vergelijkbare BMW 5.
                  5 serie prefacelift doet zelfs onder voor een A6 .

Comment

• Ben heel blij dat ie morgen terug mag.
                    Is een gevaar op de weg en dat voor een huurauto.
                    Vanaf 90 per uur begint ie achteraan lawaai te maken en het stuur begint te trillen......
                    Staat vol blutsen en krassen en is in gerookt
                    Heeft geen wegligging maar trekt wel goed op,is een 1.9d met 150 pk.
                    Glijdt door de elke bocht als de weg vochtig is en dat met slipcontrole aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door realgenius Bekijk Berichten
                      Heb een zeer goed voorstel gekregen om de wagen in te ruilen tegen een splinternieuwe identieke E350cdi.
                      Deze heeft dan wel 2 uitlaten,7traps-automaat en is van 2010.
                      Of de onze houden en we krijgen zolang als ze geen nieuwe injectors hebben een nieuwe E200cdi maar dat kan dan wel 2 tot 3 maanden duren voor ze nieuwe injectors hebben.
                      Die E200cdi krijgen we zowiezo vanaf morgen.
                      We zijn er nog niet uit,nog even nadenken

Wat zouden jullie doen............????????????
                      Er rijden nu duitse taxis rond met testinjectoren, dus ze zijn er nog steeds niet uit, wat ze ook leuteren om iedereen aan het lijntje te houden.
                      Ik zou de 3 liter nemen met zo een aanbod, loopcultuur, stilte.

Comment

• Ik zit net met dezelfde twijfels als realgenius en ik ben er ook nog niet uit voor wat ik zal kiezen.
                        Ik heb ook het voorstel gekregen : ofwel een nieuwe identieke 220CDI ofwel een nieuwe 350CDI (mits opleg naar een 250CDI).
                        Maar de verkoper heeft toegegeven dat dit eigenlijk een beetje een vergiftigd geschenk is!
                        Ik krijg 3 dagen een 350CDI op proef om eens uit te testen. Momenteel zou ik een nieuwe 220CDI nemen vanwege de vele nadelen. Misschien spreek ik wel anders na dit weekend, maar toch....
                        Zie ook mijn uitgebreide post hieromtrent van vorige week.
                        Buiten de fantastische 6V motor en de 7G-tronic zijn er ook heel wat nadelen. Nog even kort samengevat : duurdere verzekering (300 euro/jaar) + duurdere rijtaks (350 euro/jaar) + meerverbruik (1.5l meerverbruik). Dat is nog allemaal te doen. Maar daarbovenop komt nog een lagere aftrek voor het bedrijf (60% ipv 70%), een hogere belasting voor werknemer "voordeel gebruik firmawagen" (vanaf volgend jaar belast op CO2 ipv fiscale PK = vermoedelijk 200 euro netto meerkost werknemer : CO2 is 179 ipv 159)
                        En nu het belangrijkste : de restwaarde is héél wat minder voor een 350 dan een 250.
                        De garagist gaf toe dat men een 350cdi (in huidige crisistijd) nog moeilijk kwijt geraakt, zeker niet in België
                        Iemand die zich dergelijke wagen kan permitteren, koopt trouwens een nieuwe. Wegens de hoge fiscaltiteit raakt men dus dergelijke wagen in België nauwelijks kwijt en op dit moment is de export stilgevallen door de crisis. Als men de wagen toch kwijtgeraakt, ligt de prijs toch zo'n 25% lager dan een 220CDI.
                        Dat was toch even slikken toen ik dit hoorde!!!
                        Van mijn fantastisch gevoel, toen ik het voorstel kreeg, is er al heel wat weggevloeid....!!!
                        Gezien het feit dat ik ook maar 20.000 km per jaar doe(zoals realgenius), zouden het hele dure kilometertjes zijn.
                        Iemand die 50.000 km per jaar doet, zal veel meer genot en deugd hebben van dit voorstel en deze 350CDI
                        Dus mijn hart klopt wel voor die 350cdi, maar mijn verstand zegt om toch maar te kiezen voor een NIEUWE 220CDI, hetgeen uiteindelijk ook nog een goed voorstel is.
                        Ik heb de wagen van begin april, dus dan krijg je na een klein jaar identiek dezelfde wagen terug.
                        Tenzij ik na dit weekend toch bezwijk voor de 350.... Wait and see!

Als buitenstaander en autoliefhebber zou ik ook zeggen : kies toch voor die 350, maar veel mensen gaan toch ook eens denken wat het allemaal kost. Ondanks die mooie tussenkomst van Mercedes, is het totale kostenplaatje voor de klant nog een stuk hoger.

Comment

• koop een 200
                          en ik meen dat
                          rijdt even goed

Comment

• en krijg geld terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door filip.dewitte2@telenet.be Bekijk Berichten
                              Ik zit net met dezelfde twijfels als realgenius en ik ben er ook nog niet uit voor wat ik zal kiezen.
                              Ik heb ook het voorstel gekregen : ofwel een nieuwe identieke 220CDI ofwel een nieuwe 350CDI (mits opleg naar een 250CDI).
                              Maar de verkoper heeft toegegeven dat dit eigenlijk een beetje een vergiftigd geschenk is!
                              Ik krijg 3 dagen een 350CDI op proef om eens uit te testen. Momenteel zou ik een nieuwe 220CDI nemen vanwege de vele nadelen. Misschien spreek ik wel anders na dit weekend, maar toch....
                              Buiten de fantastische 6V motor en de 7G-tronic zijn er ook heel wat nadelen. Nog even kort samengevat : duurdere verzekering (300 euro/jaar) + duurdere rijtaks (350 euro/jaar) + meerverbruik (1.5l meerverbruik). Dat is nog allemaal te doen. Maar daarbovenop komt nog een lagere aftrek voor het bedrijf (60% ipv 70%), een hogere belasting voor werknemer "voordeel gebruik firmawagen" (vanaf volgend jaar belast op CO2 ipv fiscale PK = vermoedelijk 200 euro netto meerkost werknemer : CO2 is 179 ipv 159)
                              En nu het belangrijkste : de restwaarde is héél wat minder voor een 350 dan een 250.
                              De garagist gaf toe dat men een 350cdi (in huidige crisistijd) nog moeilijk kwijt geraakt, zeker niet in België
                              Iemand die zich dergelijke wagen kan permitteren, koopt trouwens een nieuwe. Wegens de hoge fiscaltiteit raakt men dus dergelijke wagen in België nauwelijks kwijt en op dit moment is de export stilgevallen door de crisis. Als men de wagen toch kwijtgeraakt, ligt de prijs toch zo'n 25% lager dan een 220CDI.
                              Van mijn fantastisch gevoel, toen ik het voorstel kreeg, is er al heel wat weggevloeid....!!!
                              Gezien het feit dat ik ook maar 20.000 km per jaar doe(zoals realgenius), zouden het hele dure kilometertjes zijn.
                              Iemand die 50.000 km per jaar doet, zal veel meer genot en deugd hebben van dit voorstel en deze 350CDI
                              Dus mijn hart klopt wel voor die 350cdi, maar mijn verstand zegt om toch maar te kiezen voor een NIEUWE 220CDI, hetgeen uiteindelijk ook nog een goed voorstel is.
                              Ik heb de wagen van begin april, dus dan krijg je na een klein jaar identiek dezelfde wagen terug.

Als buitenstaander en autoliefhebber zou ik ook zeggen : kies toch voor die 350, maar veel mensen gaan toch ook eens denken wat het allemaal kost. Ondanks die mooie tussenkomst van Mercedes, is het totale kostenplaatje voor de klant nog een stuk hoger.
                              Jij kan dus ook kiezen voor een nieuwe 220 cdi ???
                              Heb ik ook gevraagd maar dat doen ze niet,dan reparen ze gewoon onze terug als ze de nieuwe injectors ooit krijgen .......
                              Ik had ook liever een 220 of 250 gehad .....

Comment

Ik zit net met dezelfde twijfels als realgenius en ik ben er ook nog niet uit voor wat ik zal kiezen.

Voor wie het interesseert http://www.sd.be/site/website/be/nl/...00P_091125_400

Waarom een testrit met een 350 ? Zal je nog meer doen twijfelen hoor.
                                Als het van uw werkgever mag dan zijn uiteindelijk de grootste kosten voor hem, veronderstel dat je ook een tankkaart hebt.
                                Als je twijfelt zou ik zeker niet testen want wordt het heel moeilijk.
                                Ben volledig akkoord dat het min of meer een vergiftigd geschenk is, tenzij je de wagen zo goed als op wil rijden.
                                Hoewel ik eerlijkheidshalve moet zeggen dat in een E toch een 6 cyl moet zitten.
                                Anders liever een C220 of 250.
                                95% van de E klasses zijn 4 cyl, bij de BMW 5 denk ik zeker 50-70% 6 cyl.
                                Maar ja, Mercedes is helaas nu eenmaal stuk duurder.

Comment

• Inderdaad : een nieuwe 220CDI kiezen kan ook!
                                  Blijjkbaar doen ze dit voorstel dan niet aan iedereen....

Comment

• Toch nog eens wat aandringen dan voor een 220 of 250..........

Comment

Inderdaad : een nieuwe 220CDI kiezen kan ook!
                                      Blijjkbaar doen ze dit voorstel dan niet aan iedereen....
                                      Productie ervan zou trouwens stilliggen.
                                      En waarom een nieuwe 220? Problemen zitten er nog steeds in.
                                      Of spreekt mn van nieuwe 220 zodra de problemen opgelost zijn?

Comment

• Bedankt Touring voor de gegevens mbt de hogere werknemersbijdrage op basis van CO2 vanaf 01 januari! Ik had er al overal naar gezocht op internet en diverse instanties. Maar blijkbaar zijn de gegevens vandaag vrijggegeven, waarvoor dank!
                                        In geval van de 350CDI is de hogere belasting voor de werknemer dus vrij beperkt (230euro/jaar)

Comment

• voor dat bedrag heb ik mijn smart

Comment

Working...
                                          X