Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
    Ik ga het ook bestellen als accessoire op de coupé, maar je kan zonder meerprijs al de aux aansluiting gebruiken (standaard op coupé, E90 ook?). Je kan wel alleen volume regelen. Ipod interface geeft als extra mogelijkheid om de hele ipod menu op navigatiescherm te hebben + laden.
    De aux aansluiting gebruik ik nu al, maar omdat je enkel volume kan regelen denk ik er over na om voor die interface te gaan.
    Hoeveel kost het trouwens omdat te laten inbouwen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Yep, e90 ook.
      E91 ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JB3 Bekijk Berichten
        De aux aansluiting gebruik ik nu al, maar omdat je enkel volume kan regelen denk ik er over na om voor die interface te gaan.
        Hoeveel kost het trouwens omdat te laten inbouwen ?
        Daar knelt volgens mij nu juist het schoentje. 't Is (vind ik) nogal duur.

Als ik me niet vergis kost het meer dan 300 euro. Veel geld voor een kabeltje .

Comment

• Als je graag gebruik maakt van zo'n IPod vind ik dat zo'n interface een absolute must is. Het voordeel is dat het bedieningsgemak veel beter is, en dat de IPod zichzelf oplaadt, want zo'n ding is zeer snel plat...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• De dealer wist het niet exact, en daar m'n order toch gefinaliseerd wordt in januari, staat het provisoire bedrag van 500 EUR op de bestelbon.
            Porsche 997 S

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
              Daar knelt volgens mij nu juist het schoentje. 't Is (vind ik) nogal duur.

Als ik me niet vergis kost het meer dan 300 euro. Veel geld voor een kabeltje .
              Het is niet enkel een kabeltje hoor. Het is een interface die achteraan tegen de originele tuner wordt geplaatst, zodat de functies van de IPod opgenomen worden door de radio van BMW en zodat de IPod zichzelf oplaadt. Ook is de aansluiting voorzien in het handschoenkastje, zodat je dat ding niet hoeft laten rond te slingeren in dewagen, aangezien de AUX-aansluiting zich bevindt op de middenconsole onder de armsteun. Eénmaal dat ding ingeplugd in het handschoenkastje heb de IPod niet meer nodig voor verdere bediening...
              OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                De dealer wist het niet exact, en daar m'n order toch gefinaliseerd wordt in januari, staat het provisoire bedrag van 500 EUR op de bestelbon.
                Ik meen mij te herinneren dat het geplaatst €470 kostte in de 118d...
                OO 00 OO

Comment

• Vwala, ik heb net eens gebeld naar de verdeler. Op de E90 kost dat nu €420 geplaatst. Normaal zal deze prijs voor de E92 hetzelfde zijn...
                  OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Het is niet enkel een kabeltje hoor.
                    Sorry, dat wist ik niet.

Ik neem mijn woorden dan ook terug. ('k blijf het wel veel geld vinden )

Comment

• Een quote uit het verleden die veel samenvat

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace
                      Mogelijkheden:

1 - de iPod via een gewoon kabeltje in de AUX-aansluiting (aan de middenarmsteun zit dat zeker?) steken, en dan speelt de muziek gewoon af via de boxen (duh ). Het geluid kan je regelen via de toetsen op je stuur.
                      Als je dan een volgend liedje wil, moet je dit wel via de iPod zelf doen.

2 - je laat een iPod-interface plaatsen door BMW (€420 à 440), waarbij ze een kabel trekken naar het handschoenenkastje, waar je iPod dan opzij ligt.
                      Op deze manier kan je het volume en de playlist beheren via de toetsen op je stuur. Ook verschijnen de liedjes op het scherm van de Navi.
                      De iPod laadt ook op tijdens het rijden

Comment

• Hi guyz

Ik kan nergens op het forum afdoende info vinden of een E90 318i nu enkel door motormanagement tot +/- 150pk (van 320i) kan gebracht worden, of er andere aanpassingen nodig zijn. Kan iemand daar duidelijkheid in brengen? Thanks!!
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                          Ik kan nergens op het forum afdoende info vinden of een E90 318i nu enkel door motormanagement tot +/- 150pk (van 320i) kan gebracht worden, of er andere aanpassingen nodig zijn. Kan iemand daar duidelijkheid in brengen? Thanks!!
                          Enkel via motormanagement: max. 143 pk.
                          Voor 150 pk zijn andere aanpassingen nodig omdat sommige onderdelen verschillend zijn van de 320i.

BTW: heb jij een 318i?

Comment

• Tx. Ik heb er eentje besteld, SG en Terra. Levering 19/12. Nu hebben we 318i E46 met 18" Hartge Classic. Iemand een idee wat 19" op een E90 sportophanging doet op gebied van confort? Heb m'n oog laten vallen op Alpina Classic 19", maar ken geen prijzen (ook niet te vinden op het net).

Belde net met de BMW verkoper en die beweert dat de 318 heel dicht ligt bij de 320 kwa voelbare rijsensaties... afbijven dus?!?
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Iemand een idee wat 19" op een E90 sportophanging doet op gebied van confort?
                              19" en sportophanging, aiaiai mijn achterste.
                              Als je dat doet, zeker niet met RFT-banden want dat moet beenhard zijn.
                              BTW, dit is de mijne: http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=16965

Comment

Tx. Ik heb er eentje besteld, SG en Terra. Levering 19/12. Nu hebben we 318i E46 met 18" Hartge Classic. Iemand een idee wat 19" op een E90 sportophanging doet op gebied van confort? Heb m'n oog laten vallen op Alpina Classic 19", maar ken geen prijzen (ook niet te vinden op het net).

Belde net met de BMW verkoper en die beweert dat de 318 heel dicht ligt bij de 320 kwa voelbare rijsensaties... afbijven dus?!?

ik heb 19" op mijn e90 en persoonlijk vind ik het wel meevallen die hardheid
                                achteraan is het wel meer voelbaar , maar ik zit daar toch nooit

juist de kasseiwegen zijn een beetje te ontzien

Comment

Leuk dat je dealer je niet probeert af te zetten, maar qua voelbare prestaties is er een wereld van verschil tussen de 18d en de 20d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    Leuk dat je dealer je niet probeert af te zetten, maar qua voelbare prestaties is er een wereld van verschil tussen de 18d en de 20d
                                    Het ging hier over het verschil tussen de benzines : 318i en 320i...
                                    Dat verschil is misschien minder voelbaar, ik zou het niet kunnen zeggen maar het lijkt me best mogelijk , het is tenslotte 'dezelfde' motor en het verschil in koppel is miniem, alleen bij het doortrekken zal de 320 wellicht echt merkelijk sneller zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Het gaat hier dus over de 318i en 320i.
                                      En "een wereld van verschil" tussen de 318d en 320d heb ik toch niet ondervonden toen ik ermee heb gereden.

Comment

• In dat geval zal de 318d waar wij mee gereden hebben geen 122pk hebben gehad
                                        En de 120d zal een chippie hebben gekregen

Comment

• @ xit2050

Mooie kar heb je hoor, nu kan ik zeker niet meer wachten :-)
                                          Ben je tevreden van de rijprestaties van de wagen (een 4 pitter in acht genomen)?

Het gaat hier idd om de benzine 318i, niet D. Wij doen te weing kilometers om D te rijden, onze E46 heeft slechts 79.000km op 7 jaar...
                                          Qwa confort zijn wij sportophanging en 18" Hartge gewoon, dus dat zal wel niet veel schelen, zeker niet omdat de Hartge wielen toch wel vrij zwaar wegen.
                                          Mijn avatar zit ook met sportophanging en 17", wat ook voelbaar is in zo'n lichte wagen (798 kg). Maar ja, een fenomenale wegligging... elk z'n prioriteiten zeker (niet aan m'n vrouw doorvertellen, lol).
                                          Volgens de dealer verschilt de 320i enkel in motormanagement. BMW moet daar afblijven, dat wordt anders blijkbaar direct gezien (PC) bij de invoerder. Ik weet zeker dat hier gewoon $$ verdient wordt met software, want motor en specificaties zijn dezelfde. Wat zou er anders nog verschillen?!? Open voor suggesties ;-)

Comment

Working...
                                          X