Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister M3
    De 325i, 330i en 330d hebben ook chromé niertjes vooraan.
    Maar ook dat is natuurlijk geen zekerheid, wij hebben een 320d en hebben die chromé niertjes achterna laten plaatsen.
    Tis een klein detail maar wel mooier.
    Hoeveel zou je hiervoor betaald hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OlivierCC
      Twas 80 euro denk ik.
      Kzal de factuur nog eens opzoeken.

Comment

• hey

mjah niet 100% mijn goesting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benz
          Daar is inderdaad niets van waar. We verkopen de 3-reeks als zoete broodjes. Totaal overbodig dus en ik heb daar zelf ook geen enkel bericht van gekregen.
          Misschien doen ze het gewoon uit medelijden met de andere weggebruikers die anders constant op die lelijke achterlichten moeten kijken .

Terwijl ze toch bezig zijn mogen ze de ganse achterkant opnieuw doen. Vooral die achterwielen die zo diep naar binnen vallen - what`s up with that? De voorkant van de coupé mag anders ook wel overgenomen worden...

Comment

€90 om correct te zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace
              €90 om correct te zijn
              Merci !

Comment

• Was er eigenlijk al officieel bekend dat er van de E90/E91 een 335i-versie kwam? Want ik zie net dat die op de site van directlease al te configureren valt. Niet dat dat binnen mijn budget valt hoor

Het zegt mij van ver iets, maar toch effe checken bij die bende freaks hier

Comment

Dacht dat ik die al gezien had voor 50 euro op eBay

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MrTC
                    Misschien doen ze het gewoon uit medelijden met de andere weggebruikers die anders constant op die lelijke achterlichten moeten kijken .

Terwijl ze toch bezig zijn mogen ze de ganse achterkant opnieuw doen. Vooral die achterwielen die zo diep naar binnen vallen - what`s up with that? De voorkant van de coupé mag anders ook wel overgenomen worden...
                    Klopt, de E90 zal wel de geschiedenis ingaan als de lelijkste 3-reeks (tot nu toe), maar, er is nog meer als uiterlijk.

Achterwielen die naar binnen vallen ? Zal er eens op letten wat je bedoelt. Is het niet dat je bedoelt dat de 15 inchers wel heel klein zijn voor die kassen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
                      Klopt, de E90 zal wel de geschiedenis ingaan als de lelijkste 3-reeks (tot nu toe), maar, er is nog meer als uiterlijk.

Achterwielen die naar binnen vallen ? Zal er eens op letten wat je bedoelt. Is het niet dat je bedoelt dat de 15 inchers wel heel klein zijn voor die kassen ?
                      Wat ik mij nog steeds herinner als de lelijkste 3-reeks was de E36 bij de voorstelling. Deze hadden van die lelijke grijze plastieken bumpers die zogezegd van gerecycleerd materiaal waren. Gelukkig kon je naderhand optioneel die dingen laten lakken. Nog later waren de (voor de helft) gelakte bumpers standaard.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Is de stof-en alcantarabekleding van een Mpack E90 eigenlijk van goede kwaliteit? Makkelijk te onderhouden? Levensduur ok?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                          Is de stof-en alcantarabekleding van een Mpack E90 eigenlijk van goede kwaliteit? Makkelijk te onderhouden? Levensduur ok?
                          Alcantara is teer voor vlekken. 't Gaat er moeilijk uit en je wil er niet even hard op zitten frotten als op gewone stof. De stof, ca va.

Qua levensduur : weet goed dat alcantara een kunstleder is ('t is dus volledig "plastiek", er zit niks echt leder in), en doorgaans gaat iets dat "...-imitaat" is nooit zo lang mee als 't origineel.

Als ik BMW's met alcantara zetels bekijk die ferm gebruikt worden en al veel km hebben, dan zie je inderdaad "gebruikssporen" op 't alcantara. Bij die van mij begint dat nu (75.000 km) lichtjes.

Ik zou 't zéker opnieuw doen om wille van de looks (alcantara = de max, zeker met de M-stof binnenin), en zéker om wille van de grip op het lichaam (véél beter zitten op circuit of in bochten, dan op lederen sportzetels), en bovendien is 't standaard bij 't M Pack.

Comment

• Bedankt
                            Het ziet er inderdaad héél mooi uit. Voelt ook aangenamer dan leder.

De nieuwe 3 is echt een schitterende machine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Wat ik mij nog steeds herinner als de lelijkste 3-reeks was de E36 bij de voorstelling. Deze hadden van die lelijke grijze plastieken bumpers die zogezegd van gerecycleerd materiaal waren. Gelukkig kon je naderhand optioneel die dingen laten lakken. Nog later waren de (voor de helft) gelakte bumpers standaard.

Nochtans sloeg dat model toen in als een bom. 't Was een supermoderne, erg sportief ogende en érg gewilde auto... De kar die je nu toont is inderdaad heel erg triestig, in dat duffe kleurtje (ziet er uni blauw uit, niet eens metallic) en met z'n schijfjes op z'n wielen. Maar een compleet basis launch E46 318i was dat ook, net zoals de E90 zelfs.

Ik herinner me 't nog goed : wij hadden thuis één van de eerste E36 van 't land, een zwarte 325i. Dat ding had de (toen) ongelofelijke 192 pk, en zag er mean uit. Iedereen keek je bewonderend aan, en de auto was door quasi niks te volgen op de autoweg. Logisch ook, 'ie had nauwelijks minder vermogen als de kort daarvoor nog verkrijgbare E30 M3 met kat...

De foto die je toont is inderdaad de héél eerste E36. Zie je aan de scheidingslijn tussen het bovendeel van de voorbumper, en het onderste deel. Bij de eerste versies liep dat dwars door de mistlichten. Later liep die hoger, net boven de mistlichten.
                              Een tijdje later zijn op de 6-cilinders de halfgekleurde bumpers standaard geworden. Kort daarna ("facelift") kon je op de zes-cilinders (inmiddels 320i, 323i, 328i, 325td en 325tds) de volledig gelakte bumpers in optie krijgen, en kregen de vierpitters optionele recht op half gelakte bumpers. En naar 't einde toe kwamen er een aantal speciale reeksen waarbij zowel 4- als 6-pitters de volledig gekleurde bumpers standaard hadden. In Duitsland is de volledig gekleurde bumper trouwens een tijdje standaard geweest op de sixpacks, hoe 't in België zat durf ik niet met zekerheid zeggen.

Wat dat spuiten van de standaard plastic bumpers betreft : sommigen deden het meteen volledig (dus boven en onder de voormelde scheidingslijn van de voorbumper), maar dan moet je eigenlijk je zijschorten meespuiten ook, en dat was het probleem : je zat je "soebassement" (zijkanten onderstel) eigenlijk te spuiten, en dat was niet mooi vlak afgewerkt maar "geribbeld" en overspoten met van die dikke zwartgrijze glanzende verf. Bovendien zat je met een richeltje van 2 cm ofzo tussen de onderkant van de deuren en die onderstelzijkanten, en dat moet je dan ook apart meespuiten en eigenlijk trok dat alles op niks.
                              Een oplossing was dus je bumpers maar half te laten spuiten. 't Probleem bij de eerste modellen was dus dat je dan tot aan die scheidingslijn van de voorbumper moest spuiten, en die liep net doorheen de mistlichten door (of de afdekkapjes van de gaten voor de mistlichten, als die er niet in zaten). Was verschrikkelijk lelijk...

Onze 325i was 'n diamantzwart metallic exemplaar, en we hielden de plastic bumpers gewoon mooi zwart door ze erg regelmatig met van dat bumperzwart in te smouten. Werkte perfect, viel niet op en zag er goed uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                De nieuwe 3 is echt een schitterende machine.
                                De vorige ook.

En dat dat alcantara aangenamer aanvoelt dan het Dakota-karton, daar mag je zeker van zijn. Enige twee opties voor de man/vrouw met fijnzinnige vingertoppen en edele verfijnde smaak : Individal merino-leder (eigenlijk nappaleder), of standaardbekleding nemen en nadien bij 'n bedrijf om de hoek in leder laten steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  De vorige ook.

En dat dat alcantara aangenamer aanvoelt dan het Dakota-karton, daar mag je zeker van zijn. Enige twee opties voor de man/vrouw met fijnzinnige vingertoppen en edele verfijnde smaak : Individal merino-leder (eigenlijk nappaleder), of standaardbekleding nemen en nadien bij 'n bedrijf om de hoek in leder laten steken.
                                  Weet ik, en die daarvoor en die daarvoor ... ook.

Individual kost toch een aardige duit.
                                  En ie kan de zetels nog altijd met leder laten overtrekken als ie wilt.

Comment

• Vandaag heb ik mij een offerte laten maken voor een 325i coupé. In de showroom stond een E90 met sportzetels die half lader/half stof waren. Dit vond ik wel mooi...
                                    OO 00 OO

Comment

• Yep, zou ook mijn keuze zijn. Alhoewel : de '3 heeft wel lederkleuren die me aanstaan, eigenlijk. De '1 bijvoorbeeld niet (onbegrijpelijk, zo'n jong model en dan zo'n verschrikkelijk duffe lederkleuren, heb je die al 'es in 't écht bekeken, mô vent tôh, 't is om van te gaan bleiten).

Bij de '3 zou 'k - als 'ie geen M Pack heeft - nog twijfelen om leder te nemen of niet. 't Is natuurlijk erg makkelijk, én 't is origineel. Maar dan zit je wel met het karton onder je kont en mezelf kennende...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Vandaag heb ik mij een offerte laten maken voor een 325i coupé.
                                        Hadden ze de prijslijsten al? Begin deze week was ik bij een centraal-Westvlaamse BMW-dealer (geen grote, een kleinere) en die wisten nog van niks. (allez, die verkoper toch niet) 'k Heb 'm de printouts van op de perssite gegeven, zo konden die mannen tenminste voort.

Comment

• Als ik nu een 3 coupé zou kopen zou ik sporstoelen nemen in half leder. Aan de buitenzijde zou ik hooglans shadowline nemen. Zo kan ik later de bumpers eventueel laten vervangen door de M-bumpers...
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X