Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Dus, persoonlijk vind ik wel dat, als je "leve de 335" zegt, zowel de i als de d moet bedoelen. Het betreft twee motoren die in hun klasse en in de autogamma's waarin ze beschikbaar zijn, gewoonweg al de rest wegblazen. Alleen dat is al meer dan voldoende...
    Ik niet, maar ik ben dan ook stichtend lid van de vereniging BAD (Ban Alle Diesels).

Comment

• Okééé. Dan heb je wél gelijk.

Comment

• Bij het configureren op de BMW site zag ik gisteren dat op de interieur foto de navi business nu ook met kaart is en met de extra functie knoppen. Dacht dat dit pas voor september was? Hoop dus dat die van mij dit ook gaat hebben (zie mijn auto topic).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
          Bij het configureren op de BMW site zag ik gisteren dat op de interieur foto de navi business nu ook met kaart is en met de extra functie knoppen. Dacht dat dit pas voor september was? Hoop dus dat die van mij dit ook gaat hebben (zie mijn auto topic).
          Ik heb ook eens snel gekeken en ik heb het ook gemerkt. Wat is dan eigenlijk in godsnaam nog het verschil tussen de bus. en de prof. buiten het verschil in schermgrootte?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
            Ik heb ook eens snel gekeken en ik heb het ook gemerkt. Wat is dan eigenlijk in godsnaam nog het verschil tussen de bus. en de prof. buiten het verschil in schermgrootte?
            1 frontlader voor de Business en 2 voor de prof.

Comment

• Gisteren eventjes een ommetje gemaakt naar de bib, maar de bib was gesloten. Op de steenweg stonden we te wachten om onze straat in te slagen, op eens bonk, bang, knal.
              Een renault megane had ons aangeraden langs vanachter. Kop staart botsing dus. Op het eerste zicht was de schade niet groot, de airbags waren ook niet afgegaan, al zij de 320d van wel. Waarschijnlijk technisch mankement met de airbags. De motor wou ook niet meer starten. De kerel van de depannage zij dat onze 320 waarschijnlijk total-loss was omdat de rechterachterdeur moeilijk opengaat. Er is een dan ook een kleine verzetting rond die deur.
              Ik heb spijtig genoeg geen fotos kunnen nemen... . De renault megane(laatste generatie) leek op het eerste zich wel 3 keer total-loss gereden te zijn op een dag, maar de depaneur zij dat deze nog te redde viel...
              In tegenstelling tot onze e90 waarbij de koffer zelfs nog gemakkelijk open en toe ging was ten dode opgeschreven... . Eén van volgende dagen weten we of hij al dan niet total-loss is.
              ik hoop dat de leasemaatschappij zich contractgebonden ons een nieuwe aanbied maar ik zag hier vandaag dat de 320d tegenwoordig nieuw zo'n 1000 Euros duurder is dan 2jaar terug bij de release.... DOMMAGE, het zal "slechts" een 318d worden denk ik.

Comment

• Ai, Hopelijk is het toch niet te erg!
                Khoop het voor jou! Veel sterkte !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                  Gisteren eventjes een ommetje gemaakt naar de bib, maar de bib was gesloten. Op de steenweg stonden we te wachten om onze straat in te slagen, op eens bonk, bang, knal.
                  Een renault megane had ons aangeraden langs vanachter. Kop staart botsing dus. Op het eerste zicht was de schade niet groot, de airbags waren ook niet afgegaan, al zij de 320d van wel. Waarschijnlijk technisch mankement met de airbags. De motor wou ook niet meer starten. De kerel van de depannage zij dat onze 320 waarschijnlijk total-loss was omdat de rechterachterdeur moeilijk opengaat. Er is een dan ook een kleine verzetting rond die deur.
                  Ik heb spijtig genoeg geen fotos kunnen nemen... . De renault megane(laatste generatie) leek op het eerste zich wel 3 keer total-loss gereden te zijn op een dag, maar de depaneur zij dat deze nog te redde viel...
                  In tegenstelling tot onze e90 waarbij de koffer zelfs nog gemakkelijk open en toe ging was ten dode opgeschreven... . Eén van volgende dagen weten we of hij al dan niet total-loss is.
                  ik hoop dat de leasemaatschappij zich contractgebonden ons een nieuwe aanbied maar ik zag hier vandaag dat de 320d tegenwoordig nieuw zo'n 1000 Euros duurder is dan 2jaar terug bij de release.... DOMMAGE, het zal "slechts" een 318d worden denk ik.
                  Ik heb net hetzelfde meegemaakt, met mijn Golf. Je mag eigenlijk nog van geluk spreken dat het om een leasingwagen gaat. Maar het is natuurlijk wel erg, en je kan er zelf weinig aan doen. Geen last van je nek?

Comment

• Toch een beetje last van mn nek, het is er langzaam ingeslopen.
                    Maar het valt echt goed mee.
                    Ik vind het erger dat de airbags niet zijn afgegaan, of is dit normaal bij een aanrijding achteraan? Anders meld ik dit bij BMW.

Comment

• Dat is nu al de tweede keer dat ik van een nieuwe BMW '3 lees dat de airbags niet af lijken te gaan op 'n moment dat 't wél zou moeten. Ofwel was de omschrijving van 't ongeval niet volledig/duidelijk genoeg, en moesten ze inderdaad niet afgaan.

Als je enkel en alleen achteraan wordt aangereden, gaan je airbags inderdaad niet af. Als jij daarna nog 'es in de kont van een voorligger knalt, wél, gesteld dat de klap hard genoeg is. Airbags gaan niet af bij 'n tik die overeen komt met b.v. 10 km/u in de kont van een voorligger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Dat is nu al de tweede keer dat ik van een nieuwe BMW '3 lees dat de airbags niet af lijken te gaan op 'n moment dat 't wél zou moeten. Ofwel was de omschrijving van 't ongeval niet volledig/duidelijk genoeg, en moesten ze inderdaad niet afgaan.

Als je enkel en alleen achteraan wordt aangereden, gaan je airbags inderdaad niet af. Als jij daarna nog 'es in de kont van een voorligger knalt, wél, gesteld dat de klap hard genoeg is. Airbags gaan niet af bij 'n tik die overeen komt met b.v. 10 km/u in de kont van een voorligger.
                        De omschrijving van het voorval lijkt mij duidelijk genoeg. Wagen werd enkel achteraan aangereden.

In dat geval moeten de airbags m.i. niet in werking treden.

Wat bedoel je (Landroverboy) trouwens met "de airbags waren ook niet afgegaan, al zij de 320d van wel"? Dat is mij niet geheel duidelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                          De omschrijving van het voorval lijkt mij duidelijk genoeg. Wagen werd enkel achteraan aangereden.

In dat geval moeten de airbags m.i. niet in werking treden.

Wat bedoel je (Landroverboy) trouwens met "de airbags waren ook niet afgegaan, al zij de 320d van wel"? Dat is mij niet geheel duidelijk.
                          De boordcomputer gaf aan met een symbool dat leek op het volgende; "een bestuurder met bolletje voor het hoofd". Imho zou dat willen zeggen dat de airbags zijn afgegaan, ik kan nu wel niet meer verifieren wat hij met dit symbool nu wel of niet bedoelde want ik heb de legende niet meer die zich in de handleiding van de wagen bevindt.

Het is wel zo dat de renoest megane vannachteren ingereden is, maar zeker en vast tegen zo'n +-50km/u. Dat loont al de moeite om de airbags te laten afgaan.
                          @gTa, Ben je er van dat de airbags enkel afgaan bij frontale inrijding?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                            De boordcomputer gaf aan met een symbool dat leek op het volgende; "een bestuurder met bolletje voor het hoofd". Imho zou dat willen zeggen dat de airbags zijn afgegaan, ik kan nu wel niet meer verifieren wat hij met dit symbool nu wel of niet bedoelde want ik heb de legende niet meer die zich in de handleiding van de wagen bevindt.

Het is wel zo dat de renoest megane vannachteren ingereden is, maar zeker en vast tegen zo'n +-50km/u. Dat loont al de moeite om de airbags te laten afgaan.
                            @gTa, Ben je er van dat de airbags enkel afgaan bij frontale inrijding?

Normaal gaan ze af aan de zijde van de impact. Dus bij een frontale botsing gaan de zijdelingse airbags normaal toch ook niet af.

Comment

• Ik vind -zowel op Duitse en Belgische- catalogen geen optie van chrome raamomlijsting alhoewel hij wel staat afgebeeld met chrome raamomlijsting......

Wat moet het kosten ?
                              Iemand een foto van een zwarte E90 met chrome raamomlijsting ?

GreetZ
                              Last edited by ; 08/03/2007, 23:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                                Ik vind -zowel op Duitse en Belgische- catalogen geen optie van chrome raamomlijsting alhoewel hij wel staat afgebeeld met chrome raamomlijsting......

Wat moet het kosten ?
                                Iemand een foto van een zwarte E90 met chrome raamomlijsting ?

GreetZ
                                normaal bij de 6cil is crome omlijsting standaard.
                                bij de 4cil niet en kan je dat ook niet krijgen of het moet acheraf geplaats worden maar de kostprijs in redelijk hoog
                                zo is het bij de coupe toch altans

Comment

• Was dit hier al geweten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk Berichten
                                    Deze zal in de 1reeks debuteren.
                                    De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Comment

• Weet er iemand wanneer de 318d met 143 pk beschikbaar zal zijn in België?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
                                        @cs2i, kweeni maar tzal wel een mooie aanbieding zijn, beter dan de huidige 122pk...
                                        zal idd een goeie verbetering zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cs2i Bekijk Berichten
                                          Weet er iemand wanneer de 318d met 143 pk beschikbaar zal zijn in België?
                                          Vanaf september 2007...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X