Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik rijd nu reeds 2 maand met mijn 318d Touring E91 en zit ondertussen aan 9000 km.
    Ik heb ook nog 40.000 km gereden met de 318d van het vorige model.

Deze auto is het instapmodel wat de dieselmotoren betreft. 122 PK voor een auto van 1500 kg is natuurlijk niet krankzinnig hoog, integendeel...

Toen ik voor deze auto koos, wist ik dan ook maar al te goed dat het geen snelheidsmonster ging zijn, en dat is het ook niet.

Na 8000 km voelt mijn auto al anders aan dan de eerste 2000. Ook de versnellingsbak wordt minder stroef. Bij koud rijden wil hij ook wel eens wat met horten en stoten aanzetten op kruispunten, maar dat had ik met mijn vorige 318 d ook. Die 2 liter diesels van BMW rijden nu eenmaal niet graag koud. Eenmaal de motor warm is vind ik de hernemingen wel voldoende, het is geen bliksemschicht, maar dat verwacht ik er ook niet van. Terugschakelen komt regelmatig aan de orde, maar schakelen met deze bak is geen straf. Er is ook geen turbo-gat meer zoals bij mijn vorige 318d, alles gaat geleidelijk in de toeren en rond 4000 tpm klinkt hij niet bepaald lelijk

Puur rationeel gezien is deze wagen geen koopje. Voor elke scheet moet je bijbetalen.
    Voor minimaal 30.000 Euro krijg je een vrij kale auto met een diesel van 122 PK hoor ik u al denken... Juist.

Wat het weggedrag betreft vind ik deze auto toch lekker sturen. Hier in Tielt, op het parcours waar de TAC rally gisteren gereden is, ga ik er af en toe toch eens goed voor zitten. Ik plaats mijn auto lekker in de bochten en hij reageert zoals het moet. Het stuur communiceert voor mij perfect, het is iets zwaarder maar je voelt dat het goed zit. Het gevoel van snelheid heb je natuurlijk niet zo goed, mede door de fantastische geluidsdemping van deze auto, maar dan koop je best een Mini Cooper volgens mij.

Uiteindelijk is het beste biotoop voor deze 318d de autosnelweg. Als ik hier in West-Vlaanderen op de autosnelweg rijd (zonder files), dan besef ik verdomd goed waarom deze auto 30.000 Euro kost, zalig en comfortabel cruisen, als een blok op de weg en indien nodig iemand comfortabel inhalen, DIT IS GENIETEN !
    Voor mij is hij elke Euro waard.

Het grootste verschil merk ik, als ik overstap in de Volvo V40 1.9D (116 PK) van mijn vrouwke. Het maakt allemaal wat meer lawaai, alles geeft mij een indruk van mindere kwaliteit of robuustheid, inderdaad, hier heb je meer het gevoel van snelheid.... De laatste tijd is mijn vrouw altijd met mijnen BMW weg, haar glimlach als ze terugkomt zegt alles

Uiteindelijk is deze 318 d geen BMW voor bompa's, daar blijf ik bij, hij zal natuurlijk het snelheidsrecord niet verpulveren maar waar kan je dat nog tegenwoordig ?? En als ik zie hoe rap ik, mede door het comfortabele gevoel en de stilte, aan bepaalde snelheden zit zal ik af en toe wel een boete mogen betalen, zelfs met een 122 PK.

De moraal van het verhaal, een auto kies je met je gevoel.

Ik ben al jaren gek van BMW en voor mij is dit een droom om met zo'n auto te mogen rijden. Voor mij is het een biejoeke dat gemaakt is om te genieten. BMW FOREVER !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
      Man man man je hou het niet voor mogelijk fenix4life toch.
      Ben je zeker dat het een BMW was en géén BMX?

Nu, smaken verschillen maar toch,je testverslagje houd géén steek hoor!
      Ik rij hier zelf met een instap bmw en die wagen verschaft me nog iedere week massa's rijplezier.Perfecte wegligging,achterwielaandrijving,stuur schakelen en remmen kan niet beter zijn,zalige cockpit,sportief koetswerk........wat moet men nog méér hebben?Ne Volvo?
      wat is er mis met een volvo??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
        Man man man je hou het niet voor mogelijk fenix4life toch.
        Ben je zeker dat het een BMW was en géén BMX?

Nu, smaken verschillen maar toch,je testverslagje houd géén steek hoor!
        Ik rij hier zelf met een instap bmw en die wagen verschaft me nog iedere week massa's rijplezier.Perfecte wegligging,achterwielaandrijving,stuur schakelen en remmen kan niet beter zijn,zalige cockpit,sportief koetswerk........wat moet men nog méér hebben?Ne Volvo?
        Hahaha... ken je dat spreekwoord: in het land der blinden is eenoog koning?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
          wat is er mis met een volvo??

Niks,dat zeg ik toch niet!Ik plaats gewoon een vraagteken achter een volvo.

Ik stel gewoon de vraag is volvo beter dan bmw?volgens fenix4life wel.
          Daarmee kan ik me niet verzoenen,smaken verschillen toch?
          Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
            Ik rijd nu reeds 2 maand met mijn 318d Touring E91 en zit ondertussen aan 9000 km.
            Ik heb ook nog 40.000 km gereden met de 318d van het vorige model.

Deze auto is het instapmodel wat de dieselmotoren betreft. 122 PK voor een auto van 1500 kg is natuurlijk niet krankzinnig hoog, integendeel...

Toen ik voor deze auto koos, wist ik dan ook maar al te goed dat het geen snelheidsmonster ging zijn, en dat is het ook niet.

Na 8000 km voelt mijn auto al anders aan dan de eerste 2000. Ook de versnellingsbak wordt minder stroef. Bij koud rijden wil hij ook wel eens wat met horten en stoten aanzetten op kruispunten, maar dat had ik met mijn vorige 318 d ook. Die 2 liter diesels van BMW rijden nu eenmaal niet graag koud. Eenmaal de motor warm is vind ik de hernemingen wel voldoende, het is geen bliksemschicht, maar dat verwacht ik er ook niet van. Terugschakelen komt regelmatig aan de orde, maar schakelen met deze bak is geen straf. Er is ook geen turbo-gat meer zoals bij mijn vorige 318d, alles gaat geleidelijk in de toeren en rond 4000 tpm klinkt hij niet bepaald lelijk

Puur rationeel gezien is deze wagen geen koopje. Voor elke scheet moet je bijbetalen.
            Voor minimaal 30.000 Euro krijg je een vrij kale auto met een diesel van 122 PK hoor ik u al denken... Juist.

Wat het weggedrag betreft vind ik deze auto toch lekker sturen. Hier in Tielt, op het parcours waar de TAC rally gisteren gereden is, ga ik er af en toe toch eens goed voor zitten. Ik plaats mijn auto lekker in de bochten en hij reageert zoals het moet. Het stuur communiceert voor mij perfect, het is iets zwaarder maar je voelt dat het goed zit. Het gevoel van snelheid heb je natuurlijk niet zo goed, mede door de fantastische geluidsdemping van deze auto, maar dan koop je best een Mini Cooper volgens mij.

Uiteindelijk is het beste biotoop voor deze 318d de autosnelweg. Als ik hier in West-Vlaanderen op de autosnelweg rijd (zonder files), dan besef ik verdomd goed waarom deze auto 30.000 Euro kost, zalig en comfortabel cruisen, als een blok op de weg en indien nodig iemand comfortabel inhalen, DIT IS GENIETEN !
            Voor mij is hij elke Euro waard.

Het grootste verschil merk ik, als ik overstap in de Volvo V40 1.9D (116 PK) van mijn vrouwke. Het maakt allemaal wat meer lawaai, alles geeft mij een indruk van mindere kwaliteit of robuustheid, inderdaad, hier heb je meer het gevoel van snelheid.... De laatste tijd is mijn vrouw altijd met mijnen BMW weg, haar glimlach als ze terugkomt zegt alles

Uiteindelijk is deze 318 d geen BMW voor bompa's, daar blijf ik bij, hij zal natuurlijk het snelheidsrecord niet verpulveren maar waar kan je dat nog tegenwoordig ?? En als ik zie hoe rap ik, mede door het comfortabele gevoel en de stilte, aan bepaalde snelheden zit zal ik af en toe wel een boete mogen betalen, zelfs met een 122 PK.

De moraal van het verhaal, een auto kies je met je gevoel.

Ik ben al jaren gek van BMW en voor mij is dit een droom om met zo'n auto te mogen rijden. Voor mij is het een biejoeke dat gemaakt is om te genieten. BMW FOREVER !
            Hetzelfde geldt een beetje voor ons, al ga ik niet zo dwepen met een merk, omdat dat niet in mijn aard ligt . De onze is weliswaar een naft met (zgz amper 130pk 318i), maar ook wij genieten er ten volle van. En weten dat je de staat z'n zakken niet vol met euro's pompt, is ook een leuk gevoel . Tja... er is altijd wel een betere, snellere wagen dan die van jou... maar tevreden zijn met wat je hebt, daar draait het om, en al de rest is op dat moment te verwaarlozen! Dat heb je mooi gezegd.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Hetzelfde geldt een beetje voor ons, al ga ik niet zo dwepen met een merk, omdat dat niet in mijn aard ligt . De onze is weliswaar een naft met (zgz amper 130pk 318i), maar ook wij genieten er ten volle van. En weten dat je de staat z'n zakken niet vol met euro's pompt, is ook een leuk gevoel . Tja... er is altijd wel een betere, snellere wagen dan die van jou... maar tevreden zijn met wat je hebt, daar draait het om, en al de rest is op dat moment te verwaarlozen! Dat heb je mooi gezegd.
              Hahaha het wordt steeds leuker hier. De beste manier om de staat rijker te maken is een BMW kopen. Immers hoe duurder de wagen, hoe hoger de BTW, en daar heeft de staat helemaal niks voor moeten doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                Hahaha het wordt steeds leuker hier. De beste manier om de staat rijker te maken is een BMW kopen. Immers hoe duurder de wagen, hoe hoger de BTW, en daar heeft de staat helemaal niks voor moeten doen.
                Ik denk dat Orde 66 wel iets anders bedoelt. Hij wil zeggen dat hij geen kanon van 200 PK van 3 liter op zijn oprit heeft staan waarvoor hij jaarlijks 50.000 fr dieseltaks aan de staat moet voor betalen. Wat trouwens iedereen zijn rechts is als je het kan betalen. Hij wil bedoelen dath hij content met een "beperkt" vermogen en dat hij hier ook van kan genieten.

Btw, hoeveel kost een Volvo denk je ? Alsof die zo goedkoop is.....
                Koop een Citroën Picasso en je zit ook gemakkelijk boven de 25.000 Euro...

Comment

• Ik versta trouwens den "Gene Hackman" zijn gedacht, maar daarvoor onderschat hij volgens mij zeker een Volvo niet.

Volvo's zijn goede wagens, betrouwbaar en degelijk. Wij rijden al jaren met een V40 en mijn gebuur heeft ook Volvo, dus ik weet waarover ik praat

Als je een V50 en een 318d Touring bij elkaar zet, zijn het beide degelijke auto's met een bepaalde standing. De ene zal kiezen voor de Volvo, de andere voor de BMW and that's it. Maar geen van beide is een slechte auto.

Maar ik zou nooit een V50 of een 318d Touring negatief beoordelen. Ik heb het ergens wel moeilijk om een 318d te vergelijken met een ES480 (dit klopt toch eh ?). Deze auto's hebben een verschillend doel volgens mij.

Waar zou ik mijnen buggy, de kinderspullen en mijn dochter in die 480 moeten stoppen ?

Comment

• Ik weet nog goed toen de 318d bij ons geleverd werd. Volgens de mama was er niets goeds aan. Nu twee jaar later kent ze zijn positieve punten en weet ze hem toch wel te appreciëren.

Het gaat erom wat je van een auto verwacht natuurlijk.

Ik kan me wel vinden in het oordeel van fenix. Het uiterlijk is nogal speciaal, zeker met die vrij oosterse achterkant is het niet de mooiste bmw in jaren. Verder is hij inderdaad niet supersnel. Daarboven komt nog dat de bakverhoudingen toch wel wat langer zijn dan die van andere auto's. Met de onze passat (6-bak) reden we vaak in vijfde en zesde. Met de bmw niet omdat de bakverhoudingen te lang zijn. Als je van 35 naar 40 wil hernemen, knal hem dan gewoon in 2e, die motor vindt dat zelfs leuk, zo lijkt het toch, voor 'n diesel.

Maar niet communitatief??? Sorry fenix, maar de bmw wordt in zowat elk vakblad als de referentie beschouwd qua weggedrag. Het lijkt mij dat in een spiraal van negatieve indrukken toch wel je objectiviteit bent kwijtgeraakt.

Maar je moet hem niet goed vinden, verre van zelfs. Er rijden al meer dan genoeg E90's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Hetzelfde geldt een beetje voor ons, al ga ik niet zo dwepen met een merk, omdat dat niet in mijn aard ligt .
                      Je hebt gelijk, ik liet me een beetje meeslepen in mijn liefde voor de BMW's

Er zijn zoveel plezante merken en auto's natuurlijk.

Comment

Ik denk dat Orde 66 wel iets anders bedoelt. Hij wil zeggen dat hij geen kanon van 200 PK van 3 liter op zijn oprit heeft staan waarvoor hij jaarlijks 50.000 fr dieseltaks aan de staat moet voor betalen. Wat trouwens iedereen zijn rechts is als je het kan betalen. Hij wil bedoelen dath hij content met een "beperkt" vermogen en dat hij hier ook van kan genieten.

Wel ik heb de mijne, een V50 2.0D Summum (wel geen Road & Traffic Information System) voor 30.000 EUR, wel stevig potje onderhandeld 2 jaar geleden tijdens autosalon. Dat lukt je alvast niet als ze merken dat je een merkadept bent dan weten ze toch dat je komt en koopt!
                        Ik weet niet hoe de prijzen nu liggen, ik heb de indruk dat deze wel wat opgeschroefd zijn en dat de optiepakketjes wat geschud zijn, truuken van de foor hé. Objectief gezien is het nog steeds niet de goedkoopste wagen, maar het is toch een ander prijsniveau als de laatste 3-series en vooral die nieuwe C-klasse Waar gaat dat heen? Wie gaat er straks nog 50.000 EUR op tafel leggen om met een middenklasser te rijden...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life Bekijk Berichten

Na deze ontgoocheling ben ik maar teruggereden en de wagen geparkeerd. Sleutels afgegeven met de mening. "Ze mogen hem houden".
                          Mooi verslag met een eerlijke mening.

Met een aantal zaken ben ik het volledig eens, maar er zijn ook dingen waarover ik dan weer een andere mening heb.

Dat de voordeur naast je eindigt en niet achter de voorzetels is omdat het een vierdeurs is. Als je het wil zoals bij je 480ES, dan moet je een coupé kopen.

Zo'n 'draadloos kaartsysteem' is naar mijn weten optioneel...

Positie van de pedalen is toch correct. Staat bij de Volvo het gaspedaal links en de rem rechts...? Ik denk eerder dat de Volvo een 'abnormale' positionering van deze pedalen had, en dat de BMW daardoor weer wat wennen is. Bij een Audi zal je dan heel zeker hetzelfde gevoel hebben.

Dat je vind dat de armsteun stoort is ook een kwestie van gewenning. Ik heb eens wat gegoogled naar het interieur van een 480ES, en ik ben tot de vaststelling gekomen dat deze een zeer laag gepositioneerde en kleine armsteun heeft. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de grotere en hoger gepositioneerde armsteun van de BMW wat gewenning vraagt.

Een 318d is een waardige instapversie voor de 3-reeks. Deze wagen is meer dan snel genoeg om vlot mee te kunnen in het Belgische verkeer. Iemand die meer vermogen wil, heeft keuze in overvloed in het uitgebreide motorenpallet van de BMW 3.
                          Dat de wagen wat mak reageert in lage toeren is niet onlogisch mits het beperkte vermogen, maar de 318d is zeker niet trager dan een vergelijkbare concurrent. Ik had het gevoel bij onze 118d dat de zesde versnelling een overbodige versnelling was. Maar... dat je op de snelweg in 4de moet rijden is toch wel zwaar overdreven...
                          Doe dat toch maar niet met de Audi, want dan moet je oordopjes in je oren steken...

Wat de Idrive betreft kan ik maar 1 ding zeggen. Het systeem vraagt gewenning. Eénmaal je de Idrive gewend bent wil je niets anders meer, tenzij je het systeem niet onder de knie krijgt natuurlijk...

Dat de 'bult' voor het navigatiescherm het zicht zou storen is uit ervaring bijna onmogelijk, tenzij je kleiner dan 1,50m bent en de zetel in laagste stand hebt staan...

Resultaat: Lang leve de Volvo 480ES...
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                            Waar gaat dat heen? Wie gaat er straks nog 50.000 EUR op tafel leggen om met een middenklasser te rijden...?
                            Daar ben ik het met je eens, die prijzen gaan alsmaar omhoog, terwijl de lonen zeker niet op dezelfde manier mee stijgen.

Wagens worden alsmaar groter, alsmaar krachtiger en luxueuzer,.....
                            En dat moet betaald worden

Comment

Daar ben ik het met je eens, die prijzen gaan alsmaar omhoog, terwijl de lonen zeker niet op dezelfde manier mee stijgen.

Wagens worden alsmaar groter, alsmaar krachtiger en luxueuzer,.....
                              En dat moet betaald worden

Tja, is gewoon een algemene trend dat alles duurder geworden is, niet enkel wagens. Jammer genoeg stijgen de lonen niet in verhouding mee. Op mijn vorig werk reed 5 jaar geleden iedereen met een 320 rond. Wil je nu een 318, dan moet je al 50 Euro bijleggen zonder nog maar enige optie gekozen te hebben. Voor Audi is dit er idem.

Comment

Dat bedoel ik helemaal natuurlijk... mijn uitleg was nochtans eenvoudig en duidelijk . En iedereen heeft het recht een zwaardere tax te betalen natuurlijk, het is een kwestie van prioriteiten en waar men tevreden mee is.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life Bekijk Berichten
                                  Sinds een week heeft Alphabet bij ons bedrijf een BMW 318D gedropt. Ze vonden het blijkbaar niet echt kunnen dat de vroegere bijna al BMW parking nu een bijna allemaal Audi parking is geworden.

BMW is aan een charme offensief bezig om klanten terug te winnen. Hogere korting, privé testwagen,.. alle beetjes kunnen tellen.

Gisteren heb ik besloten om de BMW ook eens aan de tand te voelen. Vele collega's hebben dit voor mij gedaan en bijna allemaal zijn ze niet echt positief over de wagen. Ik wou dit eens controleren.

Ik vertrok met het gevoel. Goh een nieuwe BMW moet toch beter rijden dan mijn stokoude, uitgebluste Volvo 480ES.

Ik kreeg de sleutel in de hand en direct kreeg ik het gevoel. Euhm waar is de sleutel. Enkel een lock en open koffer knopje. Stap Stap. Daar staat ie. Een grijze BMW 318D (bijna full option). De wagen komt niet echt in zijn recht maar de looks staan me al niet volledig aan.
                                  De instap is gemakkelijk. De zetels voelen goed aan. Maar wat me direct opvalt is het gebrek aan licht met kleinere vensters en de voordeur die niet achter je zetel eindigt maar knal naast je. Minder licht en storend voor het zicht aan de rechterkant. Het interieur was donkergrijs/zwart. Niet echt mijn ding heb liever een lichtere kleur of je zou dit moeten compenseren met een glazen opendak.

Nu even ermee rijden. Drukt op de startknop. Hmmm niks. Ow wacht je moet de sleuten in de gleuf steken om te starten. Niet zo'n draadloos kaartsysteem. Jammer . Motor start. Je hoort hem stilletje in de achtergrond. Net genoeg om te weten dat hij draait. Even de locatie van de pedalen controleren. Ik vond ze niet echt logisch gepositioneert maar na een snelle controle ben je er snel mee weg. Het schakelen is best OK. Al is de achteruit moeilijk te vinden. Jammer genoeg zorgt de armrust ervoor dat het schakelen moeilijk wordt. je krijgt een onnatuurlijke positie daardoor. Echt storend. Het stuur voel zacht aan, msh iets te zacht.

Eens vertrokken viel het me direct op. De wagen is traag. Zeer traag. Laag in toeren heeft de BMW echt geen pit en aarzelt te lang. Waar ik met mijn 15 jarige Volvo tegen 40 in derde vloeien naar 50 kan hernemen is dit bij de 318D niet zo. Aan 40 in derde kan je niet hernemen of je moet geduldig zijn. Bleef dan maar in een zone 50 in tweede versnelling, in een zone 70 in derde en op de autosnelweg bleef ik in 4de. De vijfde en zesde versnelling zijn een beetje nutteloos of enkel om te gebruiken met de cruisecontrol om het verbuik binnen perken te houden.

De wagen was uitgerust met de veel besproken Idrive. Dit vraagt om te proberen. Maar in het begin is het. Hoe werkt dit ding. Je zit wat te draaien en te duwen. Hmm het geluid gaat harder. Zoek zoek zoek. Ow daar een menu knop. Dan zoek zoek, Ow daar kan je de radoizender aanpassen. Het oogt niet echt praktisch en te veel tussenstappen. Het is natuurlijk handig om alles in 1 systeem te plaatsen maar een zender aanpassen bij een losse radio gaat toch veel snellen. De Idrive zou ik dus nooit als optie nemen. Al was het maar omdat de bult eigenlijk je zicht een beetje stoort.

Na deze ontgoocheling ben ik maar teruggereden en de wagen geparkeerd. Sleutels afgegeven met de mening. "Ze mogen hem houden".
                                  Raar, Volgens mij kunnen sommige mensen de dingen niet meer naar waarde schatten.
                                  Ik reed tot voor kort met een E90 320d, gewoon subliem qua rijeigenschappen, afwerking en ook in comfort en prakticiteit mits enkele (of veel opties)...
                                  Ondertussen reed ik al met peugeot's ,een opel, een renault en allemaal nieuwe modellen.
                                  Geen enkele haalde op ook maar één vlak het niveau van de BMW, zelfs niet op comfort.
                                  Je moest eens weten hoe ik die wagen mis, en elke dag opnieuw met pijn in het hart zie ik die ohzo steengoede 3-series rijden.
                                  Ok, ik reed dan wel met een 163pk versie maar die 318d zal het gewoon moeten stellen met "ordinaire"wegprestaties die je in elke degelijke hedendaagse wagen vind. E zeker in een 480ES
                                  Neen, als je de E90 318d , en ik citeer: "
                                  Ik krijg gewoon geen feedback van de wagen.
                                  Ik zat constant met een: "Talk to me. Play with me. Do something fun"" zo beoordeelt, dan kan je beter nog een tijd met de matchboxkes gaan rijden, denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                                    Raar, Volgens mij kunnen sommige mensen de dingen niet meer naar waarde schatten.
                                    Ik reed tot voor kort met een E90 320d, gewoon subliem qua rijeigenschappen, afwerking en ook in comfort en prakticiteit mits enkele (of veel opties)...
                                    Ondertussen reed ik al met peugeot's ,een opel, een renault en allemaal nieuwe modellen.
                                    Geen enkele haalde op ook maar één vlak het niveau van de BMW, zelfs niet op comfort.
                                    Je moest eens weten hoe ik die wagen mis, en elke dag opnieuw met pijn in het hart zie ik die ohzo steengoede 3-series rijden.
                                    Ok, ik reed dan wel met een 163pk versie maar die 318d zal het gewoon moeten stellen met "ordinaire"wegprestaties die je in elke degelijke hedendaagse wagen vind. E zeker in een 480ES
                                    Neen, als je de E90 318d , en ik citeer: "
                                    Ik krijg gewoon geen feedback van de wagen.
                                    Ik zat constant met een: "Talk to me. Play with me. Do something fun"" zo beoordeelt, dan kan je beter nog een tijd met de matchboxkes gaan rijden, denk ik

Denk ik er ook van. Hoe kan een 318d nu traag zijn? Een E46 318d is zelf helemaal niet traag.
                                    Mss behoefde de wagen een sportpakket (zetels, ophanging, stuur) om meer fun op te wekken.
                                    Ik testte al een 320d met Dynamic Line-pack en eentje met het gewone Option Line-pack (dus zonder sportophanging en sportzetels, wel sportstuur). Die met Dynamic Line vond ik duidelijk leuker rijden. Met Option Line voel je amper dat je met een Bimmer onderweg bent, vind ik. Nee, een Bimmer moet gewoon sportief zijn.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Miljaar wat een knappe velgen...

Dat zijn dus Breyton Flame Sport in 20"...

Deze wil ik onder onze 335i...

Machtig mooi...

Groot formaat

Is dit trouwens niet de kleur 'Lemon' voor het leder?

Groot formaat
                                      OO 00 OO

Comment

• Nog van dat...

Groot formaat

Groot formaat
                                        OO 00 OO

Comment

• Ik vind het een tikkeltje té groot, 19" was beter geweest naar mijn mening !

En jep dat is het Lemon-interieurtje ! Mooier als Terra me dunkt..

Comment

Working...
                                          X