Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
    @ g320c, alleen is het te zien of ze hem gaan aanbieden in 136 pk, kwestie van hem fiscaal een beetje aantrekkelijker te maken in ons landje...
    ik denk het wel,zolang het koppel maar blijft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
      @ g320c, alleen is het te zien of ze hem gaan aanbieden in 136 pk, kwestie van hem fiscaal een beetje aantrekkelijker te maken in ons landje...
      Oorspronkelijk geplaatst door g320c Bekijk Berichten
      ik denk het wel,zolang het koppel maar blijft
      Zo zal het ook zijn...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Sinds een week heeft Alphabet bij ons bedrijf een BMW 318D gedropt. Ze vonden het blijkbaar niet echt kunnen dat de vroegere bijna al BMW parking nu een bijna allemaal Audi parking is geworden.

BMW is aan een charme offensief bezig om klanten terug te winnen. Hogere korting, privé testwagen,.. alle beetjes kunnen tellen.

Gisteren heb ik besloten om de BMW ook eens aan de tand te voelen. Vele collega's hebben dit voor mij gedaan en bijna allemaal zijn ze niet echt positief over de wagen. Ik wou dit eens controleren.

Ik vertrok met het gevoel. Goh een nieuwe BMW moet toch beter rijden dan mijn stokoude, uitgebluste Volvo 480ES.

Ik kreeg de sleutel in de hand en direct kreeg ik het gevoel. Euhm waar is de sleutel. Enkel een lock en open koffer knopje. Stap Stap. Daar staat ie. Een grijze BMW 318D (bijna full option). De wagen komt niet echt in zijn recht maar de looks staan me al niet volledig aan.
        De instap is gemakkelijk. De zetels voelen goed aan. Maar wat me direct opvalt is het gebrek aan licht met kleinere vensters en de voordeur die niet achter je zetel eindigt maar knal naast je. Minder licht en storend voor het zicht aan de rechterkant. Het interieur was donkergrijs/zwart. Niet echt mijn ding heb liever een lichtere kleur of je zou dit moeten compenseren met een glazen opendak.

Nu even ermee rijden. Drukt op de startknop. Hmmm niks. Ow wacht je moet de sleuten in de gleuf steken om te starten. Niet zo'n draadloos kaartsysteem. Jammer . Motor start. Je hoort hem stilletje in de achtergrond. Net genoeg om te weten dat hij draait. Even de locatie van de pedalen controleren. Ik vond ze niet echt logisch gepositioneert maar na een snelle controle ben je er snel mee weg. Het schakelen is best OK. Al is de achteruit moeilijk te vinden. Jammer genoeg zorgt de armrust ervoor dat het schakelen moeilijk wordt. je krijgt een onnatuurlijke positie daardoor. Echt storend. Het stuur voel zacht aan, msh iets te zacht.

Eens vertrokken viel het me direct op. De wagen is traag. Zeer traag. Laag in toeren heeft de BMW echt geen pit en aarzelt te lang. Waar ik met mijn 15 jarige Volvo tegen 40 in derde vloeien naar 50 kan hernemen is dit bij de 318D niet zo. Aan 40 in derde kan je niet hernemen of je moet geduldig zijn. Bleef dan maar in een zone 50 in tweede versnelling, in een zone 70 in derde en op de autosnelweg bleef ik in 4de. De vijfde en zesde versnelling zijn een beetje nutteloos of enkel om te gebruiken met de cruisecontrol om het verbuik binnen perken te houden.

De wagen was uitgerust met de veel besproken Idrive. Dit vraagt om te proberen. Maar in het begin is het. Hoe werkt dit ding. Je zit wat te draaien en te duwen. Hmm het geluid gaat harder. Zoek zoek zoek. Ow daar een menu knop. Dan zoek zoek, Ow daar kan je de radoizender aanpassen. Het oogt niet echt praktisch en te veel tussenstappen. Het is natuurlijk handig om alles in 1 systeem te plaatsen maar een zender aanpassen bij een losse radio gaat toch veel snellen. De Idrive zou ik dus nooit als optie nemen. Al was het maar omdat de bult eigenlijk je zicht een beetje stoort.

Na deze ontgoocheling ben ik maar teruggereden en de wagen geparkeerd. Sleutels afgegeven met de mening. "Ze mogen hem houden".

Comment

• Even de locatie van de pedalen controleren. Ik vond ze niet echt logisch gepositioneert maar na een snelle controle ben je er snel mee weg.
          Dat moet je toch eens verklaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life Bekijk Berichten
            De wagen was uitgerust met de veel besproken Idrive. Dit vraagt om te proberen. Maar in het begin is het. Hoe werkt dit ding. Je zit wat te draaien en te duwen. Hmm het geluid gaat harder. Zoek zoek zoek. Ow daar een menu knop. Dan zoek zoek, Ow daar kan je de radoizender aanpassen. Het oogt niet echt praktisch en te veel tussenstappen. Het is natuurlijk handig om alles in 1 systeem te plaatsen maar een zender aanpassen bij een losse radio gaat toch veel snellen. De Idrive zou ik dus nooit als optie nemen. Al was het maar omdat de bult eigenlijk je zicht een beetje stoort.
            ik snap niet waroom je die Idrive zo moeilijk vindt,is toch een super logisch en gemakkelijk systeem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
              Dat moet je toch eens verklaren
              het feit is dat de pedalen bij alle wagens een ander gevoel, breedte,... hebben. Staat deze iets meer naar rechts of iets meer naar links. Als je gwn bent om altijd op die locatie te remmen en bij een andere wagen de rempedaal ietsjes meer naar links staat dan kunde als ge pech hebt knal op het gas zitte

Het is eerst aftasten in hoeverre je kan spelen van de pedalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                ik snap niet waroom je die Idrive zo moeilijk vindt,is toch een super logisch en gemakkelijk systeem
                klopt. Was hier dadelijk mee weg. Wat is er moelijke aan boven, onder, links, rechts en drukken om te bevestigen??? Bovendien is het nu nog eenvoudiger geworden met de snelkiestoetsen die je zelf een functie kan geven.

Comment

Sinds een week heeft Alphabet bij ons bedrijf een BMW 318D gedropt. Ze vonden het blijkbaar niet echt kunnen dat de vroegere bijna al BMW parking nu een bijna allemaal Audi parking is geworden.

BMW is aan een charme offensief bezig om klanten terug te winnen. Hogere korting, privé testwagen,.. alle beetjes kunnen tellen.

Gisteren heb ik besloten om de BMW ook eens aan de tand te voelen. Vele collega's hebben dit voor mij gedaan en bijna allemaal zijn ze niet echt positief over de wagen. Ik wou dit eens controleren.

Ik vertrok met het gevoel. Goh een nieuwe BMW moet toch beter rijden dan mijn stokoude, uitgebluste Volvo 480ES.

Ik kreeg de sleutel in de hand en direct kreeg ik het gevoel. Euhm waar is de sleutel. Enkel een lock en open koffer knopje. Stap Stap. Daar staat ie. Een grijze BMW 318D (bijna full option). De wagen komt niet echt in zijn recht maar de looks staan me al niet volledig aan.
                  De instap is gemakkelijk. De zetels voelen goed aan. Maar wat me direct opvalt is het gebrek aan licht met kleinere vensters en de voordeur die niet achter je zetel eindigt maar knal naast je. Minder licht en storend voor het zicht aan de rechterkant. Het interieur was donkergrijs/zwart. Niet echt mijn ding heb liever een lichtere kleur of je zou dit moeten compenseren met een glazen opendak.

Nu even ermee rijden. Drukt op de startknop. Hmmm niks. Ow wacht je moet de sleuten in de gleuf steken om te starten. Niet zo'n draadloos kaartsysteem. Jammer . Motor start. Je hoort hem stilletje in de achtergrond. Net genoeg om te weten dat hij draait. Even de locatie van de pedalen controleren. Ik vond ze niet echt logisch gepositioneert maar na een snelle controle ben je er snel mee weg. Het schakelen is best OK. Al is de achteruit moeilijk te vinden. Jammer genoeg zorgt de armrust ervoor dat het schakelen moeilijk wordt. je krijgt een onnatuurlijke positie daardoor. Echt storend. Het stuur voel zacht aan, msh iets te zacht.

Eens vertrokken viel het me direct op. De wagen is traag. Zeer traag. Laag in toeren heeft de BMW echt geen pit en aarzelt te lang. Waar ik met mijn 15 jarige Volvo tegen 40 in derde vloeien naar 50 kan hernemen is dit bij de 318D niet zo. Aan 40 in derde kan je niet hernemen of je moet geduldig zijn. Bleef dan maar in een zone 50 in tweede versnelling, in een zone 70 in derde en op de autosnelweg bleef ik in 4de. De vijfde en zesde versnelling zijn een beetje nutteloos of enkel om te gebruiken met de cruisecontrol om het verbuik binnen perken te houden.

Na deze ontgoocheling ben ik maar teruggereden en de wagen geparkeerd. Sleutels afgegeven met de mening. "Ze mogen hem houden".

geen enkel positief puntje fenix ???

Comment

• Na deze ontgoocheling ben ik maar teruggereden en de wagen geparkeerd. Sleutels afgegeven met de mening. "Ze mogen hem houden".[/quote]

Ja, smaken verschillen nu eenmaal he.(gelukkig maar anders reden we met zen allen met dezelfde wagen)
                    Ik rij zelf met zo'n 318D en heb hier helemaal geen problemen mee.
                    Iedereen zal wel andere eisen stellen aan zijn wagen, ik denk dat er ook niet veel goeds aan uw volvo zou zijn moest ik hem even testen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Ja, smaken verschillen nu eenmaal he.(gelukkig maar anders reden we met zen allen met dezelfde wagen)
                      Ik rij zelf met zo'n 318D en heb hier helemaal geen problemen mee.
                      Iedereen zal wel andere eisen stellen aan zijn wagen, ik denk dat er ook niet veel goeds aan uw volvo zou zijn moest ik hem even testen....[/quote]

mooi gezegd

Comment

Hahahaha... ja, je moet het BMW-virus te pakken hebben om echt de premiumprijs van zo'n ding te kunnen verklaren door een subjectief gevoel van premiumcomfort, -afwerking e.d.

Ikzelf ben ook imuun voor dat virus. Heb laatst nog een 320D kunnen rijden. Een auto die een pak duurder was dan mijn Volvo V50 2.0D, maar ik was niet onder de indruk. Niet dat het een slechte wagen is, maar omdat ik de meerprijs niet kan verklaren op basis van mijn ervaring...

Onze andere auto, een 318i e46 gaat er binnenkort uit en er komt voorlopig geen BMW meer in... Ik heb ze hier nog allemaal op een rij hé (Katrien Devos indachtig)!
                        Last edited by ; 07/04/2007, 20:47.

Comment

• indien interesse fenix wil ik je wel eens meepakken in mijn BMW'tje voor de goede kwaliteiten te tonen ( koppel , wegligging, )
                          nen BMW rijd niet slecht maar je moet kunnen rijden he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            indien interesse fenix wil ik je wel eens meepakken in mijn BMW'tje voor de goede kwaliteiten te tonen ( koppel , wegligging, )
                            nen BMW rijd niet slecht maar je moet kunnen rijden he
                            idd,ik vind het maar een zwaar verhaal.Een Volvo 480ES kan nooit beter rijden dan een splinternieuwe BMW 318d dat zelfs bijna full option was

Comment

idd,ik vind het maar een zwaar verhaal.Een Volvo 480ES kan nooit beter rijden dan een splinternieuwe BMW 318d dat zelfs bijna full option was
                              toch niet zo een oude volvo 480 ES ... ne nieuwe volvo misschien ja

neen we

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                Hahahaha... ja, je moet het BMW-virus te pakken hebben om echt de premiumprijs van zo'n ding te kunnen verklaren door een subjectief gevoel van premiumcomfort, -afwerking e.d.

Ikzelf ben ook imuun voor dat virus. Heb laatst nog een 320D kunnen rijden. Een auto die een pak duurder was dan mijn Volvo V50 2.0D, maar ik was niet onder de indruk. Niet dat het een slechte wagen is, maar omdat ik de meerprijs niet kan verklaren op basis van mijn ervaring...

Onze andere auto, een 318i e46 gaat er binnenkort uit en er komt voorlopig geen BMW meer in... Ik heb ze hier nog allemaal op een rij hé (Katrien Devos indachtig)!
                                Ik heb ze ook nog allemaal op een rij hé (katrien is geboren in mijn woonplaats trouwens)
                                Kijk dat noemen ze nu merkenliefde.
                                Van mij is dat al begonnen voor ik een eigen wagen had.
                                In 1986 kreeg ik van mijn ouders een -nieuwe- auto. Omdat zowel papa en mama steeds mercedes (diesel) rijders waren zou het dus een 190D worden, en zeker geen bmw vliegmachien (benzine). Toen ik met mijn mama op weg was om er eentje te kopen zag ik plots een reclamebord voor de nieuwe 324d (een diesel dus)....ewel 1 uur later hadden wij er eentje gekocht (was immers goedkoper ook).
                                Siedertdien heb ik altijd bmw gehad. (mijn broer daarentegen zweert bij mezeriedes)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                  Ik heb ze ook nog allemaal op een rij hé (katrien is geboren in mijn woonplaats trouwens)
                                  Kijk dat noemen ze nu merkenliefde.
                                  Van mij is dat al begonnen voor ik een eigen wagen had.
                                  In 1986 kreeg ik van mijn ouders een -nieuwe- auto. Omdat zowel papa en mama steeds mercedes (diesel) rijders waren zou het dus een 190D worden, en zeker geen bmw vliegmachien (benzine). Toen ik met mijn mama op weg was om er eentje te kopen zag ik plots een reclamebord voor de nieuwe 324d (een diesel dus)....ewel 1 uur later hadden wij er eentje gekocht (was immers goedkoper ook).
                                  Siedertdien heb ik altijd bmw gehad. (mijn broer daarentegen zweert bij mezeriedes)
                                  Ach ik ken het wel hoor... maar ik heb het niet, die merkenliefde. Ik moet zeggen dat Volvo me momenteel goed bevalt maar er is niets dat zegt dat ik bij Volvo ga blijven. Daar denk ik net iets te kritisch voor. Ik heb op 15 jaar dan ook al met een aantal verschillende merken gereden.
                                  Maar ik ken ze, de VAG-families, BMW-adepten, Mercedes-aanhangers e.d.

Voor mij mag dat gerust... er is niks waar zoveel over gezeverd wordt als over auto's.

Comment

Wel rekening houden tussen beter rijden en beter rijden.
                                    Kwa comfort, geluidsdemping,.... ligt de oude 480 tuurlijk onder maar motorisch von ik de 318D toch onderliggen en dat kon ik met moeite geloven. Door het testen wou ik het ongelijk tonen van de vorige testers. Zij reden namelijk met de vorige 320D (al dan niet touring).

10 personen hebben dezelfde wagen bij ons bedrijf getest en allemaal vonden hem traag. Dat wil toch iets zeggen.

Er blijven dus maar twee mogelijkheden:
                                    - Een ontzettend slechte testwagen op motorisch vlak
                                    - Een 318D is van nature traag.

Sorry maar een herneming aan 35-40km/uur in 3de kon de BMW niet en gezien ik veel in een hogere versnelling rij vin ik dit toch een zwaar minpunt.
                                    Je kreeg niks kwa respons.

geen enkel positief puntje fenix ???
                                    De wagen was wel lekker stil. (Ook op hogere snelheden. Geen geschreeuw zoals mijn benzineke )
                                    De zetels zitten goed.
                                    Best een goede wegligging.
                                    Geen echt snelheidsgevoel. (Geen raar gedrag wanneer je op hogere snelheden wat met het stuur speelt)
                                    Soepele vering. (al vonden de anderen hem hard)

Ik krijg gewoon geen feedback van de wagen.
                                    Ik zat constant met een: "Talk to me. Play with me. Do something fun"

Het was gwn mijn ding niet.
                                    Het heeft gwn niet het speelse factor welke mijn 480ES heeft.
                                    Om eerlijk te zijn heb ik al zwaar spijt dat ik een Audi A4 zonder testrijden heb besteld.
                                    Ik denk dat ik eerder een full option A3 had besteld.
                                    Last edited by ; 08/04/2007, 12:28.

Comment

Wel rekening houden tussen beter rijden en beter rijden.
                                      Kwa comfort, geluidsdemping,.... ligt de oude 480 tuurlijk onder maar motorisch von ik de 318D toch onderliggen en dat kon ik met moeite geloven. Door het testen wou ik het ongelijk tonen van de vorige testers. Zij reden namelijk met de vorige 320D (al dan niet touring).

10 personen hebben dezelfde wagen bij ons bedrijf getest en allemaal vonden hem traag. Dat wil toch iets zeggen.

Er blijven dus maar twee mogelijkheden:
                                      - Een ontzettend slechte testwagen op motorisch vlak
                                      - Een 318D is van nature traag.

Sorry maar een herneming aan 35-40km/uur in 3de kon de BMW niet en gezien ik veel in een hogere versnelling rij vin ik dit toch een zwaar minpunt.
                                      Je kreeg niks kwa respons.

De wagen was wel lekker stil. (Ook op hogere snelheden. Geen geschreeuw zoals mijn benzineke )
                                      De zetels zitten goed.
                                      Best een goede wegligging.
                                      Geen echt snelheidsgevoel. (Geen raar gedrag wanneer je op hogere snelheden wat met het stuur speelt)
                                      Soepele vering. (al vonden de anderen hem hard)

Ik krijg gewoon geen feedback van de wagen.
                                      Ik zat constant met een: "Talk to me. Play with me. Do something fun"

Het was gwn mijn ding niet.
                                      Het heeft gwn niet het speelse factor welke mijn 480ES heeft.
                                      Om eerlijk te zijn heb ik al zwaar spijt dat ik een Audi A4 zonder testrijden heb besteld.
                                      Ik denk dat ik eerder een full option A3 had besteld.

Tja, wat verwacht je. Dat je met de instapdiesel van BMW van je sokken geblazen gaat worden? Met een 320 ga je al een grotere kick beleven. Maar ik vind deze nog altijd beter rijden en vinniger dan een 1.9TDI van audi (lees rijplezier) daarom heb ik ook voor een 3 gekozen (zie mijn auto 318 touring) en niet de A4, ook al was de A4 een stul goedkoper in leasing(de reden waarom er bij jou op het werk waarschijnlijk meer audi's staan) Als enkel het feit dat deze traag is een probleem kan je 2 dingen doen, wachten tot september voor de 143PK versie of nog beter een 320 kiezen als het budget het toelaat. Had deze wagen trouwens veel KM's. Een 318 die wat ingereden is voelt al een stuk vinniger aan als een nieuwe. Kan er over meespreken, die van mij is nog echt stroef.
                                      Last edited by ; 08/04/2007, 19:57.

Comment

• Man man man je hou het niet voor mogelijk fenix4life toch.
                                        Ben je zeker dat het een BMW was en géén BMX?

Nu, smaken verschillen maar toch,je testverslagje houd géén steek hoor!
                                        Ik rij hier zelf met een instap bmw en die wagen verschaft me nog iedere week massa's rijplezier.Perfecte wegligging,achterwielaandrijving,stuur schakelen en remmen kan niet beter zijn,zalige cockpit,sportief koetswerk........wat moet men nog méér hebben?Ne Volvo?
                                        Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                                          Man man man je hou het niet voor mogelijk fenix4life toch.
                                          Ben je zeker dat het een BMW was en géén BMX?

Nu, smaken verschillen maar toch,je testverslagje houd géén steek hoor!
                                          Ik rij hier zelf met een instap bmw en die wagen verschaft me nog iedere week massa's rijplezier.Perfecte wegligging,achterwielaandrijving,stuur schakelen en remmen kan niet beter zijn,zalige cockpit,sportief koetswerk........wat moet men nog méér hebben?Ne Volvo?
                                          Geef je gelijk, heb zelf ook voor een 318 gekozen omdat deze me al genoeg rijplezier verschaft. Een 320 was ook mogelijk maar dan niet met de opties die ik nu heb. Ach ja, het is maar wat je zelf wil of verwacht he...Mijn stiefvader is een LEXUS GS300 gewoon en vindt dat mijn 318 verbazend goed vooruit gaat.

Comment

Working...
                                          X