Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    In dat geval zal de 318d waar wij mee gereden hebben geen 122pk hebben gehad
    En de 120d zal een chippie hebben gekregen
    Er is wel een groter verchil tussen een 318d en 120d dan tussen een 318d. Ik ben al meegereden met een 118d en een 318d en de 1 voelde vinniger aan, is logisch ook want het is een kleinere auto.

    Comment


    • Ja uiteraard, maar het verschil tussen een 318d en een 120d was echt véél te groot om een standaard 120d te zijn geweest

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Ja uiteraard, maar het verschil tussen een 318d en een 120d was echt véél te groot om een standaard 120d te zijn geweest
        Ok, dan heb ik niks gezegt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          @ xit2050

          Mooie kar heb je hoor, nu kan ik zeker niet meer wachten :-)
          Bedankt.

          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Ben je tevreden van de rijprestaties van de wagen (een 4 pitter in acht genomen)?
          Jazeker, je kan goed mee in het verkeer. Het blijft natuurlijk een aanpassing, want ik kom uit een 2-liter diesel. De 318i moet je wel in de toeren houden om er plezier aan te beleven, maar dat is dan ook de bedoeling van een benzine natuurlijk, het heeft geen nut rond de 2.000 toeren te blijven hangen.

          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Het gaat hier idd om de benzine 318i, niet D. Wij doen te weing kilometers om D te rijden, onze E46 heeft slechts 79.000km op 7 jaar...
          Ik zit momenteel aan bijna 15.000 kilometer. Meer dan verwacht.
          Hoe zou dat komen?

          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Volgens de dealer verschilt de 320i enkel in motormanagement. BMW moet daar afblijven, dat wordt anders blijkbaar direct gezien (PC) bij de invoerder. Ik weet zeker dat hier gewoon $$ verdient wordt met software, want motor en specificaties zijn dezelfde. Wat zou er anders nog verschillen?!? Open voor suggesties ;-)
          Ik heb die vraag ook gesteld voordat ik de mijne bestelde. Heb hier een antwoord gekregen van gTa (zo een beetje de autoriteit wat BMW betreft op het forum hier) en dit was zijn antwoord:

          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Ik heb die discussie hier gevolg, en ik heb altijd al geweten dat twee vermogensversies van één motor (op de gedowntunede versies voor specifieke markten na) nooit compleet gelijk waren.

          Specifiek wat de N46B18 en N46B20 betreft, heb ik 'es snel wat opzoekwerk gedaan. Resultaat : de motoren verschillen technisch gezien (dus inzake hardware) zéér zeker.

          Bijgevoegd een vergelijkingstabelletje met de onderdelen van de motor waarvan ik vermoedde dat ze zouden (kunnen) verschillen, en de onderdeelnummers voor beide motoren.




          Zoals je kan zien zijn ze geenszins identiek.

          Wat ik quasi zeker was, was de inlaatcollector. BMW monteert voor de minder krachtige versies quasi altijd een iets minder volumineuze variant. Maar zelfs de ganse cilinderkop is anders ! De Valvetronic-verstelas en de inlaatnokkenas zijn gelijk, maar de uitlaatnokkenas is anders. Ook de uitlaatcollector is anders (iets grotere diameter), de kat is identiek echter. Het middendeel van de uitlaat (incl. middendemper) lijkt me echter identiek, alhoewel ze verschillende bestelnummers hebben. De koppeling van de N46B18 is lichter dan die van de N46B20 ook.

          En er zullen nog wel verschillen zijn.
          Dus blijkbaar zijn er wel verschillen. Vraag anders eens aan je dealer of hij kan garanderen dat ze identiek zijn. Laat me weten wat ze antwoorden.
          Hier bv. kan je de 318i laten chippen tot 143pk voor de prijs van €399:


          BTW: wie is die dealer?

          Comment


          • hallo,

            msh een domme vraag maar waarom zit de 325D niet in het gamma?
            lijkt me toch een heel aantrekkelijke motor voor ons Belgenlandje...

            of komt die later?
            als zitten opzoeken maar kan niet echt iets eenduidig vinden

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
              hallo,

              msh een domme vraag maar waarom zit de 325D niet in het gamma?
              lijkt me toch een heel aantrekkelijke motor voor ons Belgenlandje...

              of komt die later?
              als zitten opzoeken maar kan niet echt iets eenduidig vinden
              is een valse 3 liter dus fiscaal wordt die jaarlijks even hard afgestraft als een normale 330D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                hallo,

                msh een domme vraag maar waarom zit de 325D niet in het gamma?
                lijkt me toch een heel aantrekkelijke motor voor ons Belgenlandje...

                of komt die later?
                als zitten opzoeken maar kan niet echt iets eenduidig vinden
                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                is een valse 3 liter dus fiscaal wordt die jaarlijks even hard afgestraft als een normale 330D

                Vanaf september 2006 is een 325d toegevoegd aan het gamma voor de sedan en de touring. In tegenstelling tot wat de type-aanduiding laat vermoeden, betreft het hier een gedowntunede 3.0d ipv een 2.5d. Het vermogen is 197pk en een 400Nm koppel. De BIV en de rijtax zijn identiek aan die van de 330d (211pk). Wel is het zo dat een 325d qua prijs tussen een 320d en een 330d gepositioneerd wordt.

                Door dit prijsverschil en het geringe verschil in vermogen wordt de 330d wel minder interessant. Mensen die meer vermogen willen, zullen eerder een 335d kiezen volgens mij...
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • lijkt mij ook...
                  want van een 325D is wsh wel snel een volwaardige 330D te maken door en chipkuur veronderstel ik.
                  of zijn er ook besparingen gedaan op anderen onderdelen?

                  Comment


                  • Ik vermoed van wel. Hoogstwaarschijnlijk een lichtere turbo, andere injectoren en een andere koppeling. Hoewel het verschil in vermogen niet zo heel groot is, zal het verschil in koppel (400Nm tov 500Nm) duidelijker voelbaar zijn. Volgens mij zal een 325d meer dan snel genoeg zijn. Chiptuning lijkt mij overbodig.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • TX xit2050 voor de feedback.

                      Ik stuurde je een PM go check it :-)
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Wat is de laagst passende/reglementaire ET op velgen voor een E91 ?

                        De meest OEM velgen hebben ET 34, maar ik had graag geweten of ET 20 nog zou passen.

                        Comment


                        • De 335i wordt in de limousine en de touring ook beschikbaar als 4WD, dus 335xi.

                          Comment


                          • Ik snap eigenlijk niet goed waarom die X aandrijving niet zo goed aanslaat....(kan zijn dat ik het ms voor heb hoor)
                            Bij Audi is het al quattro wat de klok slaat (ok buiten dat is het wel voorwielaandirjving) maar bij BMW zie je dat toch niet zo heeeel vaak.
                            Lijkt mij persoonlijk wel iets heel nuttig in ons Belgenlandje met ons super weer hier.
                            Of is om het bot te zeggen de fun er echt af bij 4x4?

                            Comment


                            • Niet echt, maar 't is duur. En het BMW X-Drive systeem heeft nog niet de "hebbeding-factor" als het woord "quattro".

                              Comment


                              • Maar is het eigenlijk fun om mee te rijden?

                                Ik heb nog maar 1 ervaring met quattro en das de A6 van mn schoonouders en ik moet zeggen dat ik wel ferm onder de indruk ben. Ok met de auto van je schoonouders ga je best nie TE ver over de schreef maar toch wel indrukwekkend hoe vast zo een wagen is.
                                Tiff needell zei over het "quattro" rijden dat het de bestuurder het gevoel krijgt dat hij de wereld aankan en het is effectief ook zo.

                                Daarom dat ik niet snap dat het bij BMW gelijk niet van de grond geraakt.
                                Moest ik een BMW kopen zou ik wel ernstig over nadenken om die optie te nemen.
                                maar in test zie je ook bijna nooit een X versie.

                                Comment


                                • is dit een standaard kleur ?
                                  niet mis vond ik
                                  Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • aan het station van kortrijk dan nog wel

                                    is een standaard kleur
                                    barriquerot metalic als ik het goed voor heb.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                                      aan het station van kortrijk dan nog wel

                                      is een standaard kleur
                                      barriquerot metalic als ik het goed voor heb.
                                      Klopt!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichten
                                        aan het station van kortrijk dan nog wel

                                        is een standaard kleur
                                        barriquerot metalic als ik het goed voor heb.
                                        een zeer mooi kleur en de eerste die ik zie in dat kleur
                                        foto getrokken aan het station klopt ...
                                        nie gemakkelijk hoor , venster open kodak in de linkerhand, draaien aan het rondpunt en de foto trekken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
                                          Ben ook naar de opendeur geweest maar dan bij Beelen in St-Truiden.
                                          We werden ontvangen door.... Kenza Vanderaerden met een toch wel zeer kort rokje aan......
                                          In de showroom stond de 320d (5deurs)in het grijs met zwart lederen interieur met alu afwerking en M-sportpakket en de bijhorende 18 duims velgen........ PRACHTIG
                                          en dat tegen een prijs van om en bij de €38.000 (wel zonder GPS)
                                          Ik moet zeggen dat die auto wel te pruimen viel :-)
                                          Die 18 duims velgen leken wel erg groot, zou dat komen door de ET of omdat de spaken naar binnen liepen????



                                          -zo kort was r rokje nie
                                          -als ge foto's van r moet hebben moette t ma zeggen,gans men kamer hangt er van vol!!!!!!!!!

                                          Ze is dan ook men vriendin hahahaha
                                          merci voort compliment

                                          Comment

                                          Working...
                                          X