Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-reeks (E90)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenJa uiteraard, maar het verschil tussen een 318d en een 120d was echt véél te groot om een standaard 120d te zijn geweest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten@ xit2050
Mooie kar heb je hoor, nu kan ik zeker niet meer wachten :-)
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenBen je tevreden van de rijprestaties van de wagen (een 4 pitter in acht genomen)?
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHet gaat hier idd om de benzine 318i, niet D. Wij doen te weing kilometers om D te rijden, onze E46 heeft slechts 79.000km op 7 jaar...
Hoe zou dat komen?
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenVolgens de dealer verschilt de 320i enkel in motormanagement. BMW moet daar afblijven, dat wordt anders blijkbaar direct gezien (PC) bij de invoerder. Ik weet zeker dat hier gewoon $$ verdient wordt met software, want motor en specificaties zijn dezelfde. Wat zou er anders nog verschillen?!? Open voor suggesties ;-)
Oorspronkelijk geplaatst door gTaIk heb die discussie hier gevolg, en ik heb altijd al geweten dat twee vermogensversies van één motor (op de gedowntunede versies voor specifieke markten na) nooit compleet gelijk waren.
Specifiek wat de N46B18 en N46B20 betreft, heb ik 'es snel wat opzoekwerk gedaan. Resultaat : de motoren verschillen technisch gezien (dus inzake hardware) zéér zeker.
Bijgevoegd een vergelijkingstabelletje met de onderdelen van de motor waarvan ik vermoedde dat ze zouden (kunnen) verschillen, en de onderdeelnummers voor beide motoren.
Zoals je kan zien zijn ze geenszins identiek.
Wat ik quasi zeker was, was de inlaatcollector. BMW monteert voor de minder krachtige versies quasi altijd een iets minder volumineuze variant. Maar zelfs de ganse cilinderkop is anders ! De Valvetronic-verstelas en de inlaatnokkenas zijn gelijk, maar de uitlaatnokkenas is anders. Ook de uitlaatcollector is anders (iets grotere diameter), de kat is identiek echter. Het middendeel van de uitlaat (incl. middendemper) lijkt me echter identiek, alhoewel ze verschillende bestelnummers hebben. De koppeling van de N46B18 is lichter dan die van de N46B20 ook.
En er zullen nog wel verschillen zijn.
Hier bv. kan je de 318i laten chippen tot 143pk voor de prijs van €399:
BTW: wie is die dealer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichtenhallo,
msh een domme vraag maar waarom zit de 325D niet in het gamma?
lijkt me toch een heel aantrekkelijke motor voor ons Belgenlandje...
of komt die later?
als zitten opzoeken maar kan niet echt iets eenduidig vindendus fiscaal wordt die jaarlijks even hard afgestraft als een normale 330D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichtenhallo,
msh een domme vraag maar waarom zit de 325D niet in het gamma?
lijkt me toch een heel aantrekkelijke motor voor ons Belgenlandje...
of komt die later?
als zitten opzoeken maar kan niet echt iets eenduidig vindenOorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenis een valse 3 literdus fiscaal wordt die jaarlijks even hard afgestraft als een normale 330D
Vanaf september 2006 is een 325d toegevoegd aan het gamma voor de sedan en de touring. In tegenstelling tot wat de type-aanduiding laat vermoeden, betreft het hier een gedowntunede 3.0d ipv een 2.5d. Het vermogen is 197pk en een 400Nm koppel. De BIV en de rijtax zijn identiek aan die van de 330d (211pk). Wel is het zo dat een 325d qua prijs tussen een 320d en een 330d gepositioneerd wordt.
Door dit prijsverschil en het geringe verschil in vermogen wordt de 330d wel minder interessant. Mensen die meer vermogen willen, zullen eerder een 335d kiezen volgens mij...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik vermoed van wel. Hoogstwaarschijnlijk een lichtere turbo, andere injectoren en een andere koppeling. Hoewel het verschil in vermogen niet zo heel groot is, zal het verschil in koppel (400Nm tov 500Nm) duidelijker voelbaar zijn. Volgens mij zal een 325d meer dan snel genoeg zijn. Chiptuning lijkt mij overbodig.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
TX xit2050 voor de feedback.
Ik stuurde je een PM go check it :-)“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik snap eigenlijk niet goed waarom die X aandrijving niet zo goed aanslaat....(kan zijn dat ik het ms voor heb hoor)
Bij Audi is het al quattro wat de klok slaat (ok buiten dat is het wel voorwielaandirjving) maar bij BMW zie je dat toch niet zo heeeel vaak.
Lijkt mij persoonlijk wel iets heel nuttig in ons Belgenlandje met ons super weer hier.
Of is om het bot te zeggen de fun er echt af bij 4x4?
Comment
-
Maar is het eigenlijk fun om mee te rijden?
Ik heb nog maar 1 ervaring met quattro en das de A6 van mn schoonouders en ik moet zeggen dat ik wel ferm onder de indruk ben. Ok met de auto van je schoonouders ga je best nie TE ver over de schreef maar toch wel indrukwekkend hoe vast zo een wagen is.
Tiff needell zei over het "quattro" rijden dat het de bestuurder het gevoel krijgt dat hij de wereld aankan en het is effectief ook zo.
Daarom dat ik niet snap dat het bij BMW gelijk niet van de grond geraakt.
Moest ik een BMW kopen zou ik wel ernstig over nadenken om die optie te nemen.
maar in test zie je ook bijna nooit een X versie.
Comment
-
is dit een standaard kleur ?
niet mis vond ikBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichtenaan het station van kortrijk dan nog wel
is een standaard kleur
barriquerot metalic als ik het goed voor heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rippeke Bekijk Berichtenaan het station van kortrijk dan nog wel
is een standaard kleur
barriquerot metalic als ik het goed voor heb.
foto getrokken aan het station klopt ...
nie gemakkelijk hoor , venster open kodak in de linkerhand, draaien aan het rondpunt en de foto trekken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenBen ook naar de opendeur geweest maar dan bij Beelen in St-Truiden.
We werden ontvangen door.... Kenza Vanderaerden met een toch wel zeer kort rokje aan......
In de showroom stond de 320d (5deurs)in het grijs met zwart lederen interieur met alu afwerking en M-sportpakket en de bijhorende 18 duims velgen........ PRACHTIG
en dat tegen een prijs van om en bij de €38.000 (wel zonder GPS)
Ik moet zeggen dat die auto wel te pruimen viel :-)
Die 18 duims velgen leken wel erg groot, zou dat komen door de ET of omdat de spaken naar binnen liepen????
-zo kort was r rokje nie
-als ge foto's van r moet hebben moette t ma zeggen,gans men kamer hangt er van vol!!!!!!!!!
Ze is dan ook men vriendin hahahaha
merci voort compliment
Comment
Comment