Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-reeks (E90)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eén ding is zeker, de E90 heeft grote velgen nodig!! Je zou kunnen stellen dat elke auto dat nodig heeft om er goed uit te zien, maar bij de nieuwe 3 is het wel dé must!
    De meeste E90's die ik in het verkeer zie, staan geschoeid op 15 of 16 inch velgen en dat is gewoon te klein, veel te klein...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
      Eén ding is zeker, de E90 heeft grote velgen nodig!! Je zou kunnen stellen dat elke auto dat nodig heeft om er goed uit te zien, maar bij de nieuwe 3 is het wel dé must!
      De meeste E90's die ik in het verkeer zie, staan geschoeid op 15 of 16 inch velgen en dat is gewoon te klein, veel te klein...
      Volledig mee eens, minstens 17" of 18" maar dat lijkt me zo duur in optie

PS: ik vond de vorige ook al minimum met 16" of anders bleh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
        Hoe meer ik de E90 zie, hoe minder de achterkant me bevalt... Ik begin hem zelfs lelijk te vinden... De snoet is dan weer knap...
        idem dito hier en ik denk dat we niet de enigen zijn , alhoewel ik steeds graag bimmers heb gezien ( maar er toch geen wil ) is het lang geleden dat ze er nog een hebben op de markt gebracht die me zo tegenvalt ( de voorkant is wel ok maar dat achterste en het interieur )
        Je moet de achterzijde eens vergelijken met het oude nissan primera model , van 200 meter af gezien zie je maar weinig verschil , en da's jammer , zeer jammer....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
          Eén ding is zeker, de E90 heeft grote velgen nodig!! Je zou kunnen stellen dat elke auto dat nodig heeft om er goed uit te zien, maar bij de nieuwe 3 is het wel dé must!
          De standaardvelg is 16 duim dus lijkt het me onwaarschijnijk dat je er zou gezien hebben met 15 duim. Volgens mij is er zelfs geen homologatie voor de 15 duim velg.

Comment

• Als je nu een 3 bestelt met Nav. prof. Heb je dan ook een MP3-decoder aan boord?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc
              Als je nu een 3 bestelt met Nav. prof. Heb je dan ook een MP3-decoder aan boord?
              jep aangezien de radio prof. bij de navi-systemen inbegrepen is en de radio prof. MP3 kan afspelen de AUX-in is zelfs standaard!
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                jep aangezien de radio prof. bij de navi-systemen inbegrepen is en de radio prof. MP3 kan afspelen de AUX-in is zelfs standaard!
                Weet je wat? Ik heb dan weer ergens gelezen dat het NIET mogelijk zou zijn. Ik hoop van wel.

Comment

• allez, wacht ik neem hier de prijs-en optiebrochure van de 3 reeks die we gisteren gaan halen zijn:

Radio BMW Professional
                  - incl. MP3 - inbegrepen bij navigatiesysteem Business of Professional - inbegrepen bij Comfort Line en Performance Line

en bij navi prof staat:

Navigatiesysteem Professional
                  - bovenop navigatiesysteem Business: 8,8" kleurenscherm, iDrive Controller met force feed-back en navigatie met kaartaanduiding - radio BMW Professional incl. - enkel met multifunctioneel stuurwiel en elektronisch gestuurde airconditioning - opmerking: navigatie DVD inbegrepen

2015 BMW F11 520dA

Comment

allez, wacht ik neem hier de prijs-en optiebrochure van de 3 reeks die we gisteren gaan halen zijn:

Radio BMW Professional
                    - incl. MP3 - inbegrepen bij navigatiesysteem Business of Professional - inbegrepen bij Comfort Line en Performance Line

en bij navi prof staat:

- bovenop navigatiesysteem Business: 8,8" kleurenscherm, iDrive Controller met force feed-back en navigatie met kaartaanduiding - radio BMW Professional incl. - enkel met multifunctioneel stuurwiel en elektronisch gestuurde airconditioning - opmerking: navigatie DVD inbegrepen

Ik heb het boekje hier ook liggen hoor.

Dus ALS ie MP3 kan lezen, kan de I-drive dan ook albums herkennen?

Comment

Ik heb het boekje hier ook liggen hoor.

Dus ALS ie MP3 kan lezen, kan de I-drive dan ook albums herkennen?
                      normaal gezien wel denk ik
                      2015 BMW F11 520dA

Comment

allez, wacht ik neem hier de prijs-en optiebrochure van de 3 reeks die we gisteren gaan halen zijn:

Radio BMW Professional

en bij navi prof staat:

Misschien een domme vraag, maar ik snap iets niet:

waarom force feedback op je i drive??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit

Om te weten wanneer je met jouw playstation autootje de grasberm inrijdt of niet

j/k eh

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit

Goh ja, het is zo'n onozel iets. Als je op het scherm bv. niet verder naar beneden kan scrollen blokkeert de knop zichtzelf.

Maar daarmee heb ik nog altijd geen zekerheid over die MP3...

gTaaaaaahaaaa

Comment

• weet er iemand hoeveel korting je eigenlijk voor het moment krijgt?

edit: of hangt dat af van dealer tot dealer?
                              2015 BMW F11 520dA

Comment

weet er iemand hoeveel korting je eigenlijk voor het moment krijgt?

Jullie zijn precies van plan om iets nieuws te kopen.

niet?

Comment

• Hierzie, géén MP3, hoewel het vanaf september leverbaar wordt. Aangezien de levertermijn momenteel al op september zit. Wil dat dan zeggen dat als je nu ééntje bestelt toch een MP3-decoder krijgt?

http://www.motor-talk.de/t726863/f240/s/thread.html

Comment

Jullie zijn precies van plan om iets nieuws te kopen.

niet?
                                    *trekt z'n schouders op*

*kijkt naar paps*

*paps reageert niet*

*ik zucht*

2015 BMW F11 520dA

Comment

Hierzie, géén MP3, hoewel het vanaf september leverbaar wordt. Aangezien de levertermijn momenteel al op september zit. Wil dat dan zeggen dat als je nu ééntje bestelt toch een MP3-decoder krijgt?

http://www.motor-talk.de/t726863/f240/s/thread.html
                                      MP3 is mogelijk via software update. Dus als je nog geen MP3 hebt, maar wel Profsessional navi dan kan je die laten updaten in september en dan heb je wel MP3

Comment

weet er iemand hoeveel korting je eigenlijk voor het moment krijgt?

*kuch* *ahum*

2015 BMW F11 520dA

Comment

• Vernieuwingen modeljaar 2006

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Press
                                          BMW 3er: Neue Modelle, Allradantrieb und das neue M Sportpaket.

Die volumenstärkste BMW Modellreihe startet mit neuen Motoren, Getrieben, dem Allradantrieb xDrive, zusätzlichen Ausstattungsfeatures sowie mit neuen Lacken und Polstern weiter gestärkt ins neue Modelljahr. Ebenfalls neu ist das M Sportpaket für Limousine und Touring.

Noch mehr Dieselpower für die 3er Limousine.

Ein halbes Jahr nach der Weltpremiere der aktuellen 3er Limousine ergänzen nun der Einstiegs-Benziner 318i sowie die beiden Dieselmodelle 318d und 330d das Limousinen Angebot. Diese neuen Motorisierungen erfüllen wie die bereits eingeführten Modelle die strengen Auflagen der EU4-Abgasnorm.

Mit dem 3,0 Liter-Dieselmotor im 330d arbeitet in der Limousine der stärkste Dieselmotor, den es in der 3er Reihe je gab: Der Sechszylinder leistet bei 4 000 min–1 satte 170 kW/231PS und begeistert besonders durch seine außergewöhnliche Kraftentfaltung: Mit einem maximalen Drehmoment von 500 Nm zwischen 1750 und 3 000 min–1 verfügt er schon bei sehr niedrigen Drehzahlen über wahrlich opulente Kraftreserven. Von 0 auf 100 km/h beschleunigt die 330d Limousine in nur 6,7 Sekunden. Die Höchstgeschwindigkeit beträgt 250 km/h. Dennoch begnügt sich die 330d Limousine mit 6,5 Litern Diesel auf 100 km (EU-Gesamt).

Die neue 318d Limousine rundet das Diesel-Portefolio nach unten ab. Der Vierzylinder leistet bei 4 000 min–1 90 kW/122 PS. Sein maximales Drehmoment von 280 Nm generiert er allerdings bereits bei 1750 bis 2 000 Umdrehungen, so dass auch der 318d mit außergewöhnlich guten Beschleunigungs- und Elastizitätswerten brilliert: 0–100 km/h in 10,6 Sekunden, von 80 auf 120 km/h im vierten Gang in 9,3 Sekunden, Höchstgeschwindigkeit 206 km/h. Der Kraftstoffverbrauch im EU-Testzyklus liegt bei nur 5,6 Liter/100 km.

Der Einstiegsvierzylinder-Ottomotor: BMW 318i Limousine. Der 318i basiert auf dem 2,0 Liter-Vierzylinder-Ottomotor. Seine 95 kW/129 PS beziehungsweise 180 Nm maximales Drehmoment ermöglichen gleichfalls sportliche Fahrleistungen, die dem Wettbewerb in dieser Klasse das Nachsehen geben. 10,0 Sekunden verstreichen beim Spurt aus dem Stand auf Tempo 100, bei der Elastizitätsmessung von 80 auf 120 km/h im vierten Gang verstreichen nur 10,9 Sekunden. Die Höchstgeschwindigkeit von 208 km/h sowie 7,3 Liter durchschnittlicher Kraftstoffverbrauch auf 100 km sind weitere Fakten, die für den kleinsten 3er sprechen.

BMW xDrive – mehr als ein Allradsystem.

Für die Sechszylinder-Modelle von Limousine und Touring ist ab jetzt das innovative BMW Allradsystem xDrive verfügbar. Der Fahrer profitiert von der bedarfsorientierten Verteilung der Antriebskraft, da sich der Antrieb jeder Fahrsituation anpasst. Hierfür werden Informationen der Radsensoren ebenso genutzt wie Daten des Fahrwerkregelsystems DSC. Bedrohliche Fahrzustände läßt xDrive daher gar nicht erst entstehen. Das Ergebnis sind deutlich mehr Fahrsicherheit und Fahrstabilität sowie Agilität und Traktion im Segment der vierradgetriebenen Mittelklasse.

Mehr Sicherheit für Anhängerbetrieb.

Limousine und Touring der BMW 3er Reihe mit Anhängerkupplung bieten beim Gespannfahren zusätzliches Sicherheitspotenzial, weil die neueste DSC-Generation unter anderem eine Anti-Schlingerlogik, die Anhänger-Stabilitätskontrolle, beinhaltet. Sie erkennt aufkommende Schlingerneigungen des Gespanns und steuert automatisch gegen. Dies erfolgt so frühzeitig
                                          und dezent, dass der Fahrer davon in der Regel nichts bemerkt. Erst wenn die dezenten Eingriffe der Schlingerlogik nicht genügen, um eine drohende Gefahrensituation abzuwenden, kommen die deutlicher merkbaren Bremseingriffe der DSC zum Einsatz.
                                          Auch die Anhängerkupplung selbst stellt eine spürbare Erleichterung
                                          des Fahreralltags dar: Ein Knopfdruck im Kofferraum genügt, damit der Kupplungshaken aus dem Unterboden des 3ers herausschwingt.
                                          Am Ziel angekommen lässt sich die Anhängerkupplung mit einem Handgriff wieder am Fahrzeugboden verankern.

Noch sportlicher mit dem M Sportpaket.

Das optionale M Sportpaket betont die sportliche Seite der 3er Limousine sowie des Touring und ermöglicht dem Kunden eine weitere Individualisierung seines Fahrzeugs. Unter anderem umfasst das M Sportpaket die sportliche Fahrwerksabstimmung, das Aerodynamikpaket (Front- und Heckschürze sowie Seitenschweller) mit Nebelscheinwerfern sowie die exklusiven Leichtmetallräder (17 oder 18 Zoll) mit Mischbereifung. Im Interieur beinhaltet es vor allem Sportsitze und das M Lederlenkrad. Die spezielle Aluminium-Dekorleiste in Glacier-Silber, die M Fussstütze sowie M Einstiegsleisten runden das Paket ab.
                                          Das optimierte Sportlenkrad ist dank der profilierten Daumenauflage
                                          jetzt noch griffiger und ermöglicht gleichzeitig eine noch entspanntere Armposition.

Größere Vielfalt: Neue Lacke, Farben und Polster.

Der weiteren Individualisierung dienen die neuen Lacke, Farben und Polster, die das ohnehin schon breite Gestaltungsspektrum des BMW 3ers erweitern. Mit Mysticblau, Tiefgrün, Barriquerot und Sonora stehen gleich vier neue Außenfarben zur Wahl. Zudem wird eine neue Stoff-Lederkombination in Blau angeboten.

Kort, in het Nederlands :
                                          • 330d
                                            - 231 pk / 500 Nm
                                            - zowel berline als touring
                                            - 6,7 sec tot 100
                                            - topsnelheid 250 per uur (el.gelimiteerd)
                                            - gemiddeld 6,5 liter verbruik
                                          • 318d
                                            - 122 pk / 280 Nm
                                            - enkel berline
                                            - 10,6 sec tot 100
                                            - topsnelheid 206 per uur
                                            - gemiddeld 5,6 liter verbruik
                                          • 318i
                                            - 129 pk / 180 Nm
                                            - enkel berline
                                            - 10,0 sec tot 100
                                            - topsnelheid 208 km/u
                                            - gemiddeld 7,3 liter verbruik
                                          • vierwielaandrijving xDrive in BMW '3
                                          • DSC (ESP) vanaf nu ook met anti-slingerfunctie voor aanhanger-gebruik
                                          • M Sport Pack
                                            ... info hieronder ...
                                          • nieuwe kleuren en bekledingen
                                            - mysticblauw
                                            - diepgroen
                                            - barriquerood (baksteenrood ?)
                                            - sonora
                                            - stof/leder-combinatie in blauw

Comment

Working...
                                          X